Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lånehest? En mulighed?
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 16:26

Hej HN´er! Jeg ville li´høre om der er nogle er jer der vil give jeres besyv med mht mine muligheder for en lånehest.

Det er sådan at jeg skal starte på "grundforløb hest" på DCJ i Malling (step 1 til berideruddannelsen) sidst i juli og jeg har lige været deroppe til åbent hus hvor jeg erfarede at jeg må prøve at finde en hest nr 2.

Den hest jeg selv har er en 4 års (udpræget) dressurhest og mangler derfor en hest med bedre springevner end min egen da man SKAL modtage undervisning i BÅDE dressur og spring.

Næste "problem" er så at efter grundforløbet følger optagelsesprøven til berideruddannelsen hvor man jo skal vise sin kunnen i både dressur og spring på ca LB niveau på en hest der er mindst 6 år. Jeg havde i tankerne at udskyde optagelsesprøven til jeg har fundet noget egnet hestemateriale men har sådan lidt skiftet mening (forudsat at jeg jo finder en egnet hest nr 2! )

Lidt hurtige "facts" om mig: Er 24 li´om lidt,har redet en masse forskellige heste i forskellige aldre,typer,niveauer og bla. div. hingste. Niveau-mæssigt har jeg på egne heste redet L-M til træning men kun startet LB i både dressur og spring. Er en tålmodig rytter med god indfølingsevne samt en god portion mod.

Mht økonomien kan jeg på det 6 måneders grundforløb ikke bidrage med ret meget da SU´en dårligt rækker til min egen hest samt værelse på skolen men hvis låneperioden med fordel for begge parter kan forlænges til når jeg (forhåbentlig) består optagelsesprøven og finder en læreplads,regner jeg med at kunne bidrage med noget mere.

Hesten vil under låneperioden blive videreuddannet under bevågenhed af berider samt komme "i byen" til div. stævner (har selv bil og trailer så er ikke afhængig af nogen).

Ville det blive helt umuligt at låne en egnet hest under disse vilkår? Hvordan med lånekontrakter? Er der nogen der udarbejder sådan nogle som sikrer både låner og udlåner bedst muligt?

Tak fordi du læste med så langt og håber du vil skrive en kommentar/godt råd!

Hilsen JP

(Jeg er ligeglad med prikker,pletter og hovskæg! Alle heste er skønne på hver deres måde! )

Alle heste er skønne

bare man ser dem i den

rigtige sammenhæng!

0
0
Svar på denne tråd

Hvor længe?
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 16:48

Hej

Hvor længe skal du låne hesten?

0
0
Svar på denne tråd

Aller først
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 16:53
vil jeg anbefale dig at hive fat i ElseG Hun er fantastisk til at hjælpe med så godt som alt vedr. kontrakter. Hun er herinde på HN

Tjaaa du lyder da til at have orden på det du siger, og havde jeg en hest som jeg kunne undvære (nu har jeg kun én indtil videre) så var det da ikke umuligt at jeg ville låne dig den, jeg er extrem hysterisk vedr. mine dyr så det var mit kompliment til dig. held og lykke med det du søger, håber det lykkes for dig.

Jillow

Opdragelse er de voksnes organiserede
forsvar mod ungdommen.
0
0
Svar på denne tråd

tja jeg kan fortælle
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 17:08
at min Welina pt er udlånt til selvsamme... Signe har så haft lånt hende ½ år inden også. Og jeg er rigtig glad for det.

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 18:05

Jeg tror det vil hjælpe, hvis du får nogle andre til at anbefale dig som rytter. Personligt ville jeg ikke låne en hest ud til dette formål, uden at vide mere om rytteren end, hvad denne selv fortæller

For resten Jamaine tillykke med vores fødselsdag på torsdag :-)

Få stambog på dit føl.

Ghillie Dhu står til avlsbenyttelse fra år 2007.

Highland Pony søger rytter

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

svarer li´!
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 19:40

Hesteerbedst: Tja mindst fra 1 august til ca januar. Jeg kan evt. tage imod hesten før hvis ejer har behov for det og hvis hesten,jeg og selvfølgelig ejeren går rigtig fint i spænd,kunne vi fortsætte udlånet efter endt optagelsesprøve. Du kender måske nogen der kunne være interesseret i en løsning som denne?

Jillow: Tak for komplimentet! Ja,ElseG kan jeg huske nu når du nævner hende! Hun må da have en god opskrift på en sådan kontrakt!

Jeg er også superhysterisk når det gælder mine heste samt dem jeg har "under mine vinger"! Ingen skal lide nød når jeg er der og det vil dem der kender mig kunne berette vidt og bredt om! Ser jeg fx nogle forsømte heste på en fold kører jeg ind og snakker med ejerne og tit og ofte er det misinformation og uvidenhed der er skyld i forsømmelsen! Og ja,så er der jo resten og de bliver anmeldt (li´så mange gange der skal til før der bliver gjort noget!)

Nå men jeg kan jo blive ved fra nu af og til juleaften år 2024 når først jeg er startet op omkring dette emne! Heste-og dyrevelfærd er helt sikkert noget jeg går 100% op i!

Michelle B: Det lyder dejligt med en succeshistorie fra det virkelige liv! Er din hest på grundforløb nu så?

Hej Danielle: Jeg kunne nok få nogle udtalelser fra min træner (berider,som har undervist mig on/off de sidste 5-6 år) hvis ejeren skulle ønske dette.

Kan sagtens forstå dem der ikke har lyst til at låne hesten ud til dette formål da hesten skal rides anderledes i forhold til hvis den fx skulle lånes ud til en skovturs/hyggerytter. Der er jo nogle forventninger til gode præstationer men da nogle har et (efter min mening) forkert holdning/gøremåde til hvordan og hvor hurtigt man opnår de gode resultater,kan jeg godt forstå manges skepsis! Den bedste måde ER HESTENS MÅDE! nogle desværre har den holdning at når hesten ikke er deres behøver man ikke at passe så godt på den. Men disse personer findes også rundt omkring på de forskellige ridecentre/private steder hvor man ikke ville holde samme opsyn som der fx ville være mht berideraspiranten/eleven!

Forresten tak for lykkeønskningen! Ja,tiden flyver dælme afsted! Li´pludselig sidder man 80 år gammel i en kørestol med "joystik for retningsbestemmelse" og en herlig 3-retters sondemads-menu! Ej der skal forhåbentlig være en masse forskellige hændelser i mellemtiden!

Tak for svarene kære Ænder! Flere kommentarer og råd modtages med kyshånd!

Alle heste er skønne

bare man ser dem i den

rigtige sammenhæng!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 19:42

Tjaa nu min ikke lige en spring hest, ellers kunne vi sikkert godt have fundet ud af noget :-)

Pøj pøj med det..

Hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 21:50

Tror sagtens der findes nogen i DK som ville låne en hest ud til dig, så du må bare i krig med at finde den

Ang kontrakt findes der her på HN under markedspladsen, hest/pony kontrakter til diverse formål såsom udlån, salg m.v.

1ér allround ponyvallak på 7 år sælges eller byttes til anden hest på 160-164 i stg og mellem 1-4 år.

Skriv en besked for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar! Svar!
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 19:46

Krumsi: Hi hi! Ja det kunne være kønt hvis jeg kom stavrende med 2 friesere! (kunne se på din præsentation at du også har friesere )

Maria N: Jeg håber jo at der er en chance men det er dejligt at høre andres syn på sagen! Tak for det! Skal da også li´ha´tjekket de dér kontrakter ud her på HN! Tak for rådet!

Jeg hører gerne fra flere der kan bidrage med lidt visdom!

Hilsen JP

Alle heste er skønne

bare man ser dem i den

rigtige sammenhæng!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 21:25

Hej. jeg tror sagtens at du kan finde en der vil satte en hest til rådighed, hvis ejer føler tillid til dig.

Jeg har en hest du godt måtte havde lånt, men hun desværre os en frieser uden det store talent for øjeblikket da hun har gået som skovturshest.

Dina.

0
0
Svar på denne tråd

ja min hest
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 22:03

er på grundforløbet nu.

Men jeg vil lige tilføje at jeg ikke kun lånte ud til grundforløbet, det var faktisk ikke planen til at bgynde med, men efter 6 mdrs udlån blev jeg spurgt om det var ok fordi det var noget hun gerne ville, og det havde jeg selvfølgelig intet imod. Er glad for min låner Signe.

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 22:56

jp.. hehe det ville da se godt ud.. Tror følle bliver en springer hun sprang vildt højt forleden dag

Nu skal vi jo ikke sige de ikke kan springe for det kan de godt, min er bare ikke trænet i det og hun skal da prøve det lidt mere, så vi får andet ind end kun dressur :-)

Fin hest du har

Hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd

Hej Christina
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 10:12

Jeg studser lidt over dette her:

Mht økonomien kan jeg på det 6 måneders grundforløb ikke bidrage med ret meget da SU´en dårligt rækker til min egen hest samt værelse på skolen

Udfra det jeg læser, er det som om at du vil låne en hest men på sponservilkår, eller tager jeg fejl?

For at du kan låne en hest hvor ejer betaler staldleje og andre omkostninger skal du kunne vise nogle gode resultater.

Jeg kender 3 der har være på samme grundforløb. De rider alle fornuftigt og har alle plac. i LB/LA i spring på c-plan. De har alle sagt at de intet fik ud af opholdet og de bestemt ikke blev dygtig gjort. Man er overladt meget alene med ridningen. Der er indlagt en ugentlig undervisningstime alt ud over skal man selv betale og køre i byen til.

Det er ikke for at være negativ, jeg håber du finder en hest men tror desværre det bliver lidt svært hvis folk kender lidt til grundforløbet, for dygtiggørelse af hesten bliver det du kan bidrage med som rytter og så må ejeren jo gøre op med sig selv om du er dygtig nok til at man vil betale for at du rider ens hest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar til alle!
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 15:34

Dina: Tak for svaret! Hun er iøvrigt gudesmuk,din frieserpige! Det er li´sådan en type jeg er vild med! Hun minder faktisk lidt om min multiskønne hopse!

Michelle B: Du er da en drøm at låne hest af! Dejligt at høre at I finder så godt ud af det!

Krumsi: Tak for rosen til min Darling! De kan faktisk springe fint til husbehov som du selv er inde på! De fleste heste kan nu også godt springe 1-1.10 m uden voldsom anstrengelse og så er der jo mange træningsmetoder/øvelser man kan benytte sig af for at forbedre tekninkken!

Min hopse skal også lære at springe men jeg er ikke voldsomt begejstret for at skulle springe hende på ugebasis når hun på det tidspunkt kun vil være ca 4,5 år gammel. Jeg vil hellere give de unge længere tid at "styrke og udvikle sig på" fremfor at "følge moden" og gøre det normale

Maren: Du har delvist ret! Jeg tænker at dele udgifterne (eller noget i det lag) med ejer mens jeg er på grundforløb og kan (regner jeg med) når jeg kommer i lære overtage næsten alle udgifterne i tilfælde af at vi bliver enige om at forlænge udlånet.

Den hesteejer jeg nok skal have fat i er nok én der ikke ønsker at sælge sin hest men som ikke har mulighed for at ride den for en tid (fx i forbindelse med graviditet/barn eller uddannelse) og som samtidig ikke vil have den står stille men bliver videreuddannet. Jeg har tidligere haft nogle heste i ridning og bliver jævnligt spurgt om jeg har tid til én mere men det er mest tilridning/problematiske heste hvilket desværre ikke ville være suverænt at tage med på skole! Mht om jeg er dygtig nok til at de vil "betale mig" i form af at dele udgifterne til hesten de (første) 6 mdr af lånet er jo en vurderingssag for ejere(n) som du selv er inde på. men jeg kan da fortælle at jeg i mine egne heste har lagt sidebevægelser (i alle 3 gangarter),piaffe og changementer og jeg tror ikke det er helt glemt selvom det er noget tid siden

-Mht kvaliteten af grundforløbet så er det jo meget individuelt hvad man synes er og . Der kommer hestefolk fra hele DK med en masse forskellige baggrunde som står i stærk kontrast til hinanden. Nogle har kun 1 hest mens andre har 5 med ( ). Nogle har kæmpe forældreopbakning og en god økonomi i ryggen mens andre har lidt mere begrænsede muligheder og derved været vant til andet end den førstnævnte gruppe.

Jeg har fået oplyst at jeg vil modtage 2x undervisning pr uge -1x spring og 1x dressur. Jeg har prøvet at "forhandle" mig til 2x dressur istedet for én af hver da min hoppe somsagt kun er 4 år og at jeg gerne vil skåne hende lidt endnu mht springningen men det var ikke muligt. Så bla. derfor vil jeg låne en hest + at jeg vil prøve at komme til optagelsesprøven. Hvis ikke jeg finder en egnet lånehest,ville jeg bare "gemme" optagelsesprøven til et bedre tidspunkt og komme gennem springdelen på bedste mulige måde med min lille babyhest.

Men tak for svaret!

Hilsen JP

Alle heste er skønne

bare man ser dem i den

rigtige sammenhæng!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider