Hej HN´er!
Jeg ville li´høre om der er nogle er jer der vil give jeres besyv med mht mine muligheder for en lånehest. 
Det er sådan at jeg skal starte på "grundforløb hest" på DCJ i Malling (step 1 til berideruddannelsen) sidst i juli og jeg har lige været deroppe til åbent hus hvor jeg erfarede at jeg må prøve at finde en hest nr 2. 
Den hest jeg selv har er en 4 års (udpræget) dressurhest og mangler derfor en hest med bedre springevner end min egen da man SKAL modtage undervisning i BÅDE dressur og spring.
Næste "problem" er så at efter grundforløbet følger optagelsesprøven til berideruddannelsen hvor man jo skal vise sin kunnen i både dressur og spring på ca LB niveau på en hest der er mindst 6 år. Jeg havde i tankerne at udskyde optagelsesprøven til jeg har fundet noget egnet hestemateriale men har sådan lidt skiftet mening (forudsat at jeg jo finder en egnet hest nr 2!
)
Lidt hurtige "facts" om mig: Er 24 li´om lidt,har redet en masse forskellige heste i forskellige aldre,typer,niveauer og bla. div. hingste. Niveau-mæssigt har jeg på egne heste redet L-M til træning men kun startet LB i både dressur og spring. Er en tålmodig rytter med god indfølingsevne samt en god portion mod. 
Mht økonomien kan jeg på det 6 måneders grundforløb ikke bidrage med ret meget da SU´en dårligt rækker til min egen hest samt værelse på skolen
men hvis låneperioden med fordel for begge parter kan forlænges til når jeg (forhåbentlig) består optagelsesprøven og finder en læreplads,regner jeg med at kunne bidrage med noget mere.
Hesten vil under låneperioden blive videreuddannet under bevågenhed af berider samt komme "i byen" til div. stævner (har selv bil og trailer så er ikke afhængig af nogen).
Ville det blive helt umuligt at låne en egnet hest under disse vilkår? Hvordan med lånekontrakter? Er der nogen der udarbejder sådan nogle som sikrer både låner og udlåner bedst muligt?
Tak fordi du læste med så langt og håber du vil skrive en kommentar/godt råd!
Hilsen JP 
(Jeg er ligeglad med prikker,pletter og hovskæg! Alle heste er skønne på hver deres måde!
)