Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tilridning
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 17:01

Jeg har lige hørt en der siger at man ikke må tilride en hest med dressursadel. Så er det jeg tænker, hvorfor ikke ?

Tove

Gold Medal trense,sort, str. cob sælges.
0
0
Svar på denne tråd

Må ikke??
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 17:03
Jeg vil aldrig sige at man ikke må, men jeg vil da selv foretrække en kombineret eller en spring aht. det bedre knæslutte. Selvfølgelig er risikoen lidt større for at give hesten en dårlig oplevelse, når man sidder ringere fast.
0
0
Svar på denne tråd

sadel?
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 17:11

Jeg bruger normalt en væddeløbssadel med et lammeskind under, til at tilride med.

Den vejer ikke så meget og man har masser af kontakt med hesten.

Selvfølgelig en smagssag..

Hvad bruger beridere? De bruger vel den sadel de sidder bedst i.

Så der er vel ikke nogle "regler" for hvad man må bruge og ikke bruge.

0
0
Svar på denne tråd

tilridning
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 17:38
jeg har aldrig før hørt man ikke MÅ bruge dressursadel til at tilride med.. men at mange vælger ikke at gøre det er jo så en anden sag.. jeg tilrider personligt med ponypude uanset størrelse på hesten, -da jeg har set en hest få alvorlige skader af at rulle med sadel på under tilridning. -der er en ponypude jo mere ufarlig, og man har mere kontakt til hesten..

MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd

Nej jeg vil da heller ikke mene,
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 17:39

at der er nogle sadler, der er bedre til at tilride med end andre.

Det kommer da nok meget an på, hvad man sidder bedst i.

Det gælder da om at bruge en sadel, man sidder godt i, og som selvfølgelig også ligger godt på hesten.

Mvh

Carina

Jeg savner mine ponyer :/ <3

0
0
Svar på denne tråd

Springsadel
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 17:44

Jeg bruger en springsadel men det er kun fordi den er mere behagelig at ligge på maven over og så føler jeg at jeg nemmere kan hoppe af i en springsadel.

Men så snart man kan stige op og ride uden de store bukkespring så kommer dressursadlen på.

Mvh. Gitte

www.stald-olsen.dk

Træner for

HKR's Ponygameshold

Amatørfotograf

0
0
Svar på denne tråd

dressur
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 17:46

sidder man mere "fast" i en kombi eller spring for det er nemlig ikke min oplevelse... jeg sidder personligt bedst i en dressur, og solgte min springsadel fordi jeg ikke følte at jeg sad fast.. jeg vil til en hver tid vælge dressuren..

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 20:52

svar. Mente nu heller ikke at man ikke måtte. Men der er nogle der tror de er mere kloge end andre. Tak.

Tove

Gold Medal trense,sort, str. cob sælges.
0
0
Svar på denne tråd

man er mere fixerret i en dressursadel
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:25

spring og kombi sadler har jo forekellige udforminger.. ville ikke vælge en faltseat sadel men en god gammeldags type.

Kender mange der bruger en gammel passier hannover kombi eller spring til tilridning /unge heste.

de har bedre støtte end en flatseat og man er mindre fixerret end i en dressur. Dvs man kan bedre ligge over sadlen man kan bedre og/eller holde benene væk far hestens sider(fremme og ud til siden). Og knæstøtterne føler jeg er bedre at holde sig fat i ved hop/bukkespring. Dressursadler hjælper mere til en "korrekt" opstilling hvilket jo ikke altid er det første man prioriterer på en hest i tilridning.

jeg ser dressursdler som racercykler og gammeldags springsadler/kombisadler som børnecykkel nogle moddeller endda med støttehjul *G*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider