Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kat - ruller sig i bakken?
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 09:31

Ja - jeg undre mig en del...vores kat Oscar ruller sig i kattebakken.!?

Oscar er ude/inde kat, og i øjeblikket er han mest inde, da han har fået konstateret "krystaller" i urinen. Han kan bedst lide at gøre det han nu engang skal udenfor, men vi skal holder øje med ham, da han er på "kur" i 3 uger.

I fredags fik jeg købt noget andet kattegrus end jeg plejer. I går ser pigerne pludselig at han ruller sig i kattebakken! Han har faktisk gjort det før, men det var da han sidste år var i pension da vi var på ferie...og det så vi af gode grunde ikke, men fik det fortalt.

Jeg fatter det ikke...hvorfor i al verden gør han det? Han er ellers MEGET renlig - og er lidt sart med om der ligger noget i bakken, derfor fjerner jeg altid med det samme - det han nu har gjort.

Har andre oplevet noget lignende?

Et menneske der hviler i sig selv, har IKKE brug for at "vise" sig. Citat: J. Møller.
Mange hilsner fra Anne :)
0
0
Svar på denne tråd

lille spørgsmål.
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 10:48

Hey der.. Hvad giver i jeres kat med krystaller i urinen. Jeg tror min har det samme men er ikke syg men tisser ofte. På trods af han altid har fået dyrlægens foder til kastrater. Har skaffet grus til en urinprøve men det gider han da bestemt ikke tisse i. Så han skal nok snart ha en overnatning eller to ved dr dyr.

Lyder pænt klamt med det rullen i kattebakken,...

0
0
Svar på denne tråd

hehe..
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 10:51

min kat ligger sig til at sove i kattebakken lige når den er blevet skiftet.. :D Held og lykke med missekatten

Rid rigtigt.. Rid New Forest.

Rid flot.. rid Fuldblod.

Flopsy, du er den bedste, forlad os ikke.. !

0
0
Svar på denne tråd

misstral:
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 11:20

Diætfoderet er fra Hill´s, der står Prescription S/D Feline på posen.

Ja - vi skal også tage en urinprøve om nogle uger - det er jeg også spændt på vil lykkes

Han har ellers altid fået kvalitets foder i den tid vi har haft ham, men han fik det ikke hvor han var tidligere.

Dyrlægen sagde at han nok skulle have dette specialfoder fremover, da han åbenbart var disponeret for at få urinvejslidelser, så det skal gives som forebyggende.

Pernille: Jamen det er da også lidt mærkeligt at, din lægger sig i kattebakken...katte plejer da at være lidt sarte ikke?

Et menneske der hviler i sig selv, har IKKE brug for at "vise" sig. Citat: J. Møller.
0
0
Svar på denne tråd

foder hills
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 12:01
oki... tror jeg vil prøve at give ham det foder så. Så vil jeg lige følge hans tisning.
0
0
Svar på denne tråd

som killing
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 12:49

Dengang min lille mis var killing, havde hun for vane at ligge i bakken efter rengøring, nu som voksen gør hun det ikk... Hvorfor de gør det ved jeg ikke, men jeg synes det er lidt underligt, da min ogs er meget renlig ellers...

"Hvis mennesker ikke engang imellem gjorde fjollede ting,

ville der aldrig blive lavet noget intelligent."

Ludwig Wittgenstein

0
0
Svar på denne tråd

Er bakken ren?
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 16:31

... hvis din kat ruller sig i en beskidt kattebakke, så er der højst sandsynligt noget galt. Kunne nok også bare være en sær handling, fordi han pludselig føler sig indespærret.

Men hvis den lige er skiftet, tror jeg ikke, der er noget unormalt i det. Min kan finde på det, når bakken lige er blevet vasket af og har fået nyt grus...

Mange hilsner Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Har du
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 16:50

vasket bakken i noget inden deu skiftede til det nye grus???

Ellers kan det skyldes de duftstoffer der ofte er i kattegrus...de kan stimulere kattene så de opfører sig som om de er i "løbetid" både hankatte og hunkatte ;-)

Dvs. at rulle rundt og lige som gnide sig lidt i gruset...

lillefis
0
0
Svar på denne tråd

rulle sig...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:01

Min ene kat ruller sig af og til i gruset der ryger med ud af bakken når de går ud af den... Og en sjælden gang i mellem ligger han sig der når den er nyvakset og skiftet... Det tror jeg måske er lidt ligesom når fugle, heste og andre dyr støvbader, måske er det lidt ala et instinkt med at få skadedyr væk...? Men er på ingen måde sikker... Prøv at spørge på katteforum.dk

Mvh Signe

0
0
Svar på denne tråd

Lillefis:
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 00:50

Nej...han tisser så sjældent i den, så jeg skyllede den bare af.

some1: Vidste ikke der var et katteforum, men jeg prøver der.

Tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd

hehe..
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 09:17
Elvis er ikke sart, kun med mad. han kan ikke lide tørret fisk. og tun er mest hvis jeg sidder og spiser det samtidig med ham at han gider at have det(altså hver sin tallerken). hehe. Men han "glemmer" nok bare hva den er til engang imellem.. Han har været til dyrlæge et par gange og samtidig har jeg så spurgt om det var noget men det er der åbenbart nogle katte der gør..

Rid rigtigt.. Rid New Forest.

Rid flot.. rid Fuldblod.

Flopsy, du er den bedste, forlad os ikke.. !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider