|
|
| Hvorfor skal dyr være fede? |
|
|
Jeg sad og overhørte en samtale i klassen en dag med en pige der har fået en hundehvalp. Og den skulle hvertfald være tyk for det var nuttet og hun synes slanke labradorer er grimme  Hvorfor anskaffer man sig dyr hvis man har den indstilling? En fed hund er jo ikke lykkelig! Den er usund og utrivelig! Hvorfor er nogle folk's holdninger sådan? 
. . Gemacher i str pony/cob sælges! Lyserøde! 275,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aner det ikke... |
| Forfatter:  |
yiip |
| Dato:  |
04-02-2007 21:53 |
|
jeg gør meget for at holde min hund slank.. det er ellers en race der hurtigt kan blive lidt for buttet og det vil jeg helst undgå.. vil gerne have en aktiv hund.
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  ................................... West highland white terrier...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tykke dyr |
pjemm |
04-02-2007 21:55 |
|
Og jeg som synes det er så pinligt når mine dyr vejer for meget pga inaktivitet eller grovæderi (det er jo lidt svært at styre katten når han kommer slæbende hjem med halvvoksne, friskslagtede harer!) :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Underlig holdning |
saffy |
04-02-2007 21:55 |
|
Det var dog en underlig holdning hun har Man kan da håbe der er nogen der banker fornuft ind i hovedet på hende...
Grib chancen når den viser sig. Én gang tabt er den måske tabt for altid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
underlig indstilling.. nu skal jeg ikke snakke vildt højt. tror min hund er lidt overvægtig, hvilket jeg ihærdigt prøver at foirbedre men det er godt nok svært når Momse altid her et eller andet fedt godbidde værk med og når alle tænker at den nok ser sulten ud og giver den mad.. 
Rid rigtigt.. Rid New Forest. Rid flot.. rid Fuldblod. Flopsy, du er den bedste, forlad os ikke.. !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De fleste mennesker |
|
|
har det ubevidst sådan. Da min gravhund var toptunet påtalte ALLE at han var aaalt for tynd. Dyrlægen sagde, han var perfekt! I øvrigt kunne jeg ikke PROPPE mere mad i ham. Han så (ser) bare sådan ud! Nu går han i sit sjette år og vejer lidt mere - knap 6 kilo! Når dyrene er for runde, kan vi SE at de ikke mangler noget, og så føler vi os trygge, eftersom dyrene jo ikke med ord kan fortælle os, om de har det præcis som de skal!
Mvh Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst Hundelufter og æselkysser søges. Skriv besked  Kom forår, kom sol, kom sommer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyr skal ikke være tykke |
xtiny |
04-02-2007 22:45 |
|
De skal veje lige tilpas. Jeg får det helt dårligt, når jeg ser en kat, der ligner en pelset bolle med ben eller en pelset sæk med luffer! Stakkels misser.
Med min store hund oplevede jeg at blive skældt ud på åben gade fordi, en dame mente, han var for tynd. Godt nok kunne man ane hans ribben (han var i sommerpels), men han var simpelthen en slank hund - og ikke videre madglad.
Det er ikke spor sødt, når dyret får "livsstilssygdomme" og knap kan vralte afsted uden at hvæse astmatisk. Desuden lider tykke dyr meget i varmen!
Mine kastrater kan dog her om vinteren ligge til den buttede side, men det retter sig, når det bliver varmt i vejret igen. De får ikke lov til at blive meget overvægtige.
Mvh xtiny ---
Særtilbud: HN-Kalender 2007 for kun 100 kr pr stk + porto og forsendelse. Prof tryk på A3 Farvelaser Kyocera Mita. Indhent tilbud!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er INGEN undskyldning. |
|
|
Der er INGEN undskyldning for tykke dyr. Der er kun os ejere til at komme mad i skålen/krybben.
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg) Hingsteføl burde sælges.....men kan ikke nænne det ! Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tykke dyr |
gitni |
04-02-2007 23:01 |
|
Tjah min lab-blanding er gået hen og blevet for tyk! Det er kommet snigende, og jeg har ikke kunne se det før hun blev vejet hos dyrlægen, og vægten viste 5 kg for meget! Nu er hun så på skrump, for ja... der er ingen undskyldning for en for fed hund!! Vil dog give Xtiny ret i at det er noget nemmere at holde hende slank om sommeren!
Men ingen tvivl om at hun selv mener at hun ville være meget sundere, hvis hun kunne leve af frikadeller, leverpostej, ost og fisk, lige til hun revnede (typisk labrador). Tørkost er jo ikke noget at fodre hende med! Føj da!!
Mvh Gitte  Nu med signatur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dressurheste... |
|
|
det er jo noget nær det samme med dem... Linse. (Der godt ved hun lige har skåret alle over én kam)
Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tykke dyr |
Lilar |
05-02-2007 00:48 |
|
Ja man ser desværre mange dyr rundt omkring der er overvægtige. Min gamle hund (schæfer/husky blanding) var der mange der mente var alt for tynd - men hun var bare slank, og ifølge dyrlægen var hun præcis som hun skulle være. Vil give Linse ret i at man også ser det hos heste - der er rigtig mange overvægtige heste rundt omkring. Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hundehvalp |
|
|
Hvis jeg igen engang får en hundehvalp ja så skal den også være lidt for tyk, ikke fed men buttet. Grunden. Man får helt klart den pæneste hund når den bliver voksen hvis den har haft lidt hvalpefedt (den skal jo ikke være fed)Hundende gror bedre og får en pænere kropssammensætning. Det der med at hvalpen skal have 10 gram foder fordi det står der på pakken, niksen biksen, så får man en skravlet rangleret hund som voksen. Nej sørg for den hele tiden er småbuttet som hvalp, så får man en flot bygget hund som voksen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Kunne det være at hun påpeger forskellen mellem en formel 1 og en udstillingslabber? Bare en tanke...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fede kontra hvalpefedt |
|
|
Jeg vil give tije 1 ret, en hvalp skal være lidt buttet på samme måde som babyer i en vis alder skal have "elastikker om håndled og ankler", det viser at de får den rigtige mængde næring til at vokse. Men både hvalpe og menneskebørn skal på et senere tidspunkt tabe "hvalpefedtet", de skal ikke fortsætte med at være til den trinde side - ej heller selvom forældrene er det. Fedme er ikke arveligt, men det er livsstilen der gør dem fede, som er "arvelig". Min eksmands hund kommer tit i pleje hos min far pga. jobbet. Når Gorm har været derude i 14 dage har han som regel taget 1 kg. på (han vejer normalt 9). De fodrer efter hvad der står på pakken, men tager ikke højde for at hunden er gammel og går dårligt, dvs. at den ikke får nær det motion som en ung og adræt hund bør have. Og så er der vist også noget med nogle småkager til kaffetid, som selvfølgelig heller ikke er hundeguf! Men her taler fornuften for døve ører, hunden får stadig småkager selvom vi har forbudt det. Nu får jeg nok på puklen for nogle af mine ord, men det overlever jeg nok...
KH Pia 5-års rød shettervallak sælges. Tilredet. Sadel og hovedtøj medfølger. Skriv pb for mere info. BRODERI TIL HESTEFOLKET: WWW.SHOPFREKA.DK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har den mening |
Ratster Zoo |
05-02-2007 08:04 |
|
at dyret skal have sin normal vægt.. Dog må jeg indrømme at jeg har det med lige at putte et stykke kød mere ned til katten (den lille, som også gost kunne trænge til noget mere sul), eller lidt mere i madskålen til den store (som hvertfald ikke trænger) Ved rotterne er det svært at bedømme om de er tykke eller ej, for en rotte kan sagtens være stor uden at være tyk.. Hamsterne, tja, uanset om jeg giver dem lidt eller meget mad, ender de altid op med at blive små runde pelsbolde, og det hjælper ikke at de får hjul og diverse andet legetøj.. Musen syntes jeg holder sig okay  Ponyerne.. Tja den lille har græsvom, men den store ser okay ud..
Ratster Zoo I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 27 af de 29 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tykke hvalpe |
|
|
er bandlyst her hos os. Især labrador. Denne race er særligt udsat for at få HD ( hofteleds dysplasi), og er de overvægtige i deres 1. leveår og samtidig i risikogruppen for denne lidelse, ja så beder man næsten selv om det. HD er simpelthen sådan en væmmelig sygdom, så om jeg fatter nogle ikke gør hvad de kan for at sikre hunden et godt liv. Blev lige lidt gal da jeg læste det første indlæg, da vi i sommers måtte aflive vores dejlige grækertæve pga HD..( Har nu en lab hvalp som vi passer godt på rent fodermæssigt)derimod er det meget vigtigt at sørge for at give hvalpen noget godt hvalpefoder Mvh c
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Godt jeg ikke er den eneste der er af den mening at de ikke skal være fede. Så i den dokumentar om Englands fede hunde? Der var en King Charles som kom på slankekur. Den blev så glad og legesyg igen. Vores egen er da selv buttet, men han er glad og leger. Det er ikke fedme og han er ikke besværet af det på nogen måde. Glad og frejdig:  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iuiyiyy8iy8i |
|
|
mine dyr skal helst være slanke og veltrænede min hund bliver trænet hver dag 1 time og render ude 6 timer går til træning 1 gang om ugen og til svømning et par gange om mdr. i hunde svømmehallen
AYLA FORE EVER ZENTA FORE EVER ANIMALS FORE EVER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Elastikker |
|
|
Hverken dyre-, eller menneskebørn skal have elastikker. Ikke på noget tidspunkt, det er misforstået "godhed". De skal ikke være for tynde, men det er så sandelig ikke det samme, som at have elastikker...
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg) Hingsteføl burde sælges.....men kan ikke nænne det ! Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Jeg tror altså at spædbørn skal for at have nok at vokse af, men hunde får vel nemt problemer. De skal jo også hurtigere op og gå i forhold til mennesker!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benzonshøj |
|
|
Så bliver du nød til at forklare, hvad de skal bruge det ekstra fedt til. For jeg ved det ikke ! De skal jo også løfte hovedet i først omgang og dernæst skuldre. Og som det er for voksne, er et fedtlag altså i vejen. Og der bruges unødvendig energi på at bevæge sig, når kroppen har det ekstra at slæbe på. De skal selvfølgelig have den næring de skal have, men hvis de er fede (elastikker), så har de fået for meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|