Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Brancheskift, ny uddannelse...?
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 09:03

Hej

Ja, jeg er desværre blevet opsagt og skal til at finde nyt job...igen! Men overvejer nu at skifte branche, ny uddannelse eller noget, da jeg har en museskade og kan ikke tegne i 8 timer om dagen, hvilket jo mest er det virksomhederne vil have. Jeg er kandidat til revalidering...siger nogen, deriblandt min læge. Men man bliver jo afhængig af pengene for et fuldtidsjob, når man har lejlighed, bil, heste osv.

Men er der nogen herinde som har prøvet at skifte branche, få anden uddannelse, revalidering og som vil fortælle om det?...både de gode ting og de dårlige. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal nu.

Mvh. Jane

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Savner dig hver dag

0
0
Svar på denne tråd

EN museskade
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 09:07

er da noget der går væk

Jeg har haft sådan en et par gange, så syntes det er en latterlig grund at fyre dig på, de kunne bede dig om at blive sygemeldt til den var væk istedet

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 27 af de 29 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

Ratster Zoo
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 09:16

Nej, denne museskade er gammel (fra 2001) og kommer og går som den vil...hvis man kan sige det sådan. Måtte opgive at spille tennis (var nu heller ikke særlig god ), men heldigvis er ridning en god måde at styrke musklerne i mine håndled.

Jeg er ikke fyret kun pga. det håndled, men de tør ikke satse på at jeg kan tegne i 37 timer i ugen.

Mvh. Jane

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Savner dig hver dag

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 09:58

Man kan vist godt sige, at jeg har skiftet branche: fra landmand til laborant! (Dog ikke ved revalidering). Jeg kørte træt i arbejdstiderne, fik ondt i ryggen og havde ikke lyst til at slide mig selv op ved det hårde fysiske arbejde.

Og jeg har bestemt ikke fortrudt, selv om jeg da godt kan savne dyrene indimellem. Men jeg synes, at jeg har fået nogle meget bedre arbejdsforhold nu.

Det var da lidt hårdt, at skulle sidde på skolebænken igen som 30-årig, men det vænnede jeg mig egentlig hurtigt til. Og det er selvfølgelig også surt at skulle på SU igen, når man har været vant til at tjene en del penge. Men har du mulighed for revalidering, vil det jo ikke gå så meget ud over din økonomi!

***** Snepony *****

If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi

Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell

KARLEKAMMERSKAB SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

en museskade
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 10:04

en museskade er i de fleste tilfælde kroniske...

sæt dig ned og lav en lister over ting du er god til, og en liste med ting du godt kunne tænke dig... nogle gange skal tingene ned på papir før man kan se mulighederne...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 10:31

Jeg havde ellers overvejet brancheskift ligesom dig, men da jeg ikke fejler noget måtte jeg tilbage på alm SU hvis jeg ville omskoles.

Du får nok mest ud af det økonomisk ved at søge revalidering med samtidig omskoling; nu du har "på skrift" at du ikke kan bruges som tegner mere.

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Snepony...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 13:04
...du skræmmer mig .

Er selv uddannet landmand og har arbejdet med heste. Er sidenhen startet på uddannelsen som kemienginør efter at have overvejet nøje, om det skulle være dét, eller laborantuddannelsen...og så er jeg også konventeret til western efter at have redet islænder .

For at svare på tråden: ulempen ved "omskoling" har for mit vedkommende været, at man er blevet noget ældre end de andre, så man falder lidt udenfor...og så er der jo lige det med økonomien . Bortset fra det, er det jo dejligt med nye udfordringer og jeg ELSKER at lære nye ting... eksamnerne ville jeg nu gerne være fri for
0
0
Svar på denne tråd

Skift branche...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 10:03

Hej Jane...

Kom lige forbi din tråd. Synes du skal prøve at skifte branche. Man ved jo nok aldrig om det er det rigtige man gør, inden man kaster sig ud i det. Så mit råd vil være - tag springet... Kast dig ud i noget helt nyt...

Knus Charlotte

"Timer, som du tilbringer på hesteryg, er aldrig spildt"
0
0
Svar på denne tråd

Mie...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 13:27

Scary...

Er du min fortabte tvillingesøster?!?!?!?!

***** Snepony *****

If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi

Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell

KARLEKAMMERSKAB SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

Find din Passion
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 13:55
Jeg går selv lidt i samme tanker, da det er svært at finde job i min branche, når man er kvinde i den fødedygtige alder, og bor hvor jeg bor. Jeg fandt en rigtig god bog, der kan anbefales, hvis du ikke lige ved hvad du skal give dig i kast med. Den hedder "Find din Passion på 4 uger" af Pernille Melsted.

Venlig hilsen

Maibritt Rittermann

Kursus i Akademisk Ridekunst i Skive den 13. - 15 april 2007

Se mere på www.rittermann.org

Mangler du en hjemmeside?

www.maibritt.rittermann.org

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider