|
|
| handler du i genbrug? |
| Forfatter:  |
sines |
| Dato:  |
02-02-2007 23:59 |
|
Som overskriften siger vil jeg høre om der er andre herinde, der handler i genbrugs butikker? Jeg gør tit, der er efter hånden blevet en hel hobby for mig  Senest har jeg været afsted i dag og er kommet hjem med en fin taske, en habit jakke, der er så gammel den er blevet moderne og et par Levis engineered jeans. Altsammen for den enorme sum af 67kr. Jeg har fundet mange rigtigt fine ting i diverse genbrugs butikker og på markeder. Et af mine bedste køb har været en Le klindt lampe til 18 kr, et par Ecco kernelæder støvler til 65 kr, en silkeskjorte til 25 kr, et par helt nye Only bukser der stadig var at få i butikkerne til 25 kr. men jeg har nu også kommet hjem med meget som ikke lige var sagen og som er blevet afleveret igen. Jeg har fornyligt fundet en taske der måske er en ægte Gucci, jeg mangler bare at få det verificeret ordenligt, af andre end min veninder  Er det ægte så er det jo et vældigt køb, ellers har jeg spildt 30 kroner og det gå nok også. Så lad mig høre, handler du i genbrug? hvad er dine bedste køb? kunne du aldrig drømme om at sætte din ben et sådanne sted? hilsen sine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjdzbgkjadgb |
NannaT |
03-02-2007 00:02 |
|
ja men faktisk kun i en bestemt genbrugsbutik i århus der hedder Dengang... kan anbefale alle der er til 2nd hand at kigge i den  hende der har den tager til holland og køber tingene, og det er bare de überste nice ting derinde... klart en af mine favorit butikker 
Hilsen Nanna uden hest Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Jeg handler aldrig i genbrugs-butikker. Hvorfor ved jeg egentlig ikke, men kan vist bedst li´ at købe tingene fra nye af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja da.. |
|
|
Det har jeg, gamle håndklæder bruges til hestene og en dyne som hunden kunne bruge bag bilen. Kan ikke huske om der lige er andet.
Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur Undervisning samt opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info. Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Fårvang/Tilst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ja jeg gør |
|
|
så jeg kan faktisk slet ikke lade være med at skulle ind og snage hvis jeg kommer forbi sådan en, købte i går en rigtig fed jakke til anne pæn som ny , en trøje til anne og en kasse med farver vandfarver og tudser samt blyanter til Niels pris 40 kr hvad der er sparet er der tjent.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for sjældent |
TrineH |
03-02-2007 00:21 |
|
Ja, som overskriften lyder: så er det for sjældent. Faktisk kan man tit finde noget ganske lækkert og knap brugt tøj derinde. Meget af det glemte tøj i haller på skoler osv. bliver jo også indleveret..  Idag var jeg faktisk lige forbi. Købte 2 adidas fritidssæt-overdele til hele 45 kr - IALT! De er dejlige at have til stalden og til at ride i. En af dem er nu godtnok så pæn, at den nok bliver brugt til lidt andet inden. Der hang i den lille butik også 5 par levis, desværre ikke i min størrelse. Jeg har engang købt et par langskaftede Bianco-støvler derinde også. Til den uhyrlige sum af 50 kr. Og enten nærmest ikke brugte eller også med en ny sål på.
MVH Trine
Super dejlige 2 års hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam samt 3 års hoppeplag efter Aston sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja tit- faktisk |
xtiny |
03-02-2007 03:45 |
|
Er jeg lige "kommet til" at købe to oliemalerier.(!) Ellers er det mest bøger, jeg kigger efter, de gamle Agatha Christie i paperback har jeg efterhånden pænt mange af. Min sofa, bordet, jeg sidder ved pt (et tegnebord med skråplade) og mine 4 krostole er fra genbrug- og vores tv-/stereobænk. Jeg har en svaghed for fyrretræsmøbler, der når de har en vis alder bliver varmt orange i farven. Jeg køber ikke så tit tøj, da det for det meste er for småt, hvis det er pænt, men min dunvest med fleece er genbrug. Men jeg har også selv leveret bøger og møbler til genbrug, det går begge veje. 
Mvh xtiny ---
Særtilbud: HN-Kalender 2007 for kun 100 kr pr stk + porto og forsendelse. Prof tryk på A3 Farvelaser Kyocera Mita. Indhent tilbud!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja da. |
|
|
Jep, og Åbenrå har nogle gode nogle. Desværre er jeg flyttet til fyn og jeg må ærligt indrømme at de genbrugser jeg har fundet er noget tamme. Men jeg har da lige i denne uge fundet mig et flot spisebord i egetræ, til den nette sum af 50 kr. Jeg fandt også engang i passier spring sadel (ældre model) til 65 kr. Solgte den for 2000 kr. Den var i ret god stand, men kunne desværre i tilpasses min gamle hest. Sadelmageren bød 2000 kr for den og jeg slog til. Udover det, kan man tit være heldig at finde garn i store partier. Håndklæder, tæpper og andre gode ting ude til stalden bliver også købt der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Giver i hvert falde... |
CarolineR |
03-02-2007 11:18 |
|
Giver aflagt tøj, fejlkøb og møbler til genbrug - det rart at vide at andre kan få glæde af det ! Har faktisk også en lampe jeg har købt derinde , den var bare så fin så måtte eje den - tror den kostede 30 kr. - BILLIGT !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Genbrug... |
|
|
Jeg har købt bøger i genbrug. Ikke tøj - men det lyder som om I andre har fundet nogle gode ting, så måske skulle jeg kigge mig lidt ekstra om næste gang!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| genbruggg... |
Lady Scarlet O\'hara <3 |
03-02-2007 18:02 |
|
jeg køber ikke genbrugstøj...
<3 Elsker min Lambada og forhåbelig den nye Lady Scarlet O'hara, som har vundet NM for Kat.1 -05 i dressur R.I.P †Hvil i fred min elskede lambada† *15/8-93* - †4/9-06-10:50† Du vil ALTID være i mit hjer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig! |
yiip |
03-02-2007 18:04 |
|
aldrig.. vil ikke ses i andres aflagte tøj...
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  ................................... West highland white terrier...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Niks... |
|
|
Køber ikke tøj i genbrugsbutikker, men tilgengæld elsker jg diverse kræmmermarkeder, hvor man engang imellem kan være heldig at finde "lidt godt" til hjemmet... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NannaT... |
|
|
Hvor i Århus ligger den genbrugsbutik du snakker om?
Hilsen Amalie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| haløjsa |
|
|
Ja det gør jeg.Finder tit rigtig gode vattæpper til min hund. Og jeg elsker genbrugsbutikker for de er spændende. Og så har jeg selv haft en lille forretning engang med nyt og brugt. Den hed Loppen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Vi har på det sidste indlevet en del, bla. d&g, miss sixty , only og sårn.
For når vi ikke kan bruge det mere (læs: mit aflagte som søster os har brugt), kan andre ligeså godt få glæde af det.
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer! My Stile - Your Passion Medlem af Anonyme Colaholikere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| YES DET GØR JEG |
sisse nørregaard |
03-02-2007 18:41 |
|
og der er guskelov en del genbrugs foretninger ,rundt om vor jeg bor ,  og har fundet mange fede ting ,jeg aflevere også en del ting selv af og til ,  jeg tar også på loppedmarkeder ,elsker og gå og snage .og gør en god handel . 
livet er lige langt om du ler eller græder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
chulek |
03-02-2007 18:55 |
|
Ja tøj, men ikke i blå kors osv, men i 2.hand butikker med speciale i retrostilen. Her i Randers har vi en der er kanon, kan ikke huske gaden, men den ligger overfor posthusets facade. ( det gamle " hundehuset". Har tit fundet de fedeste stiletter i 30-40 stilen, som lige er blevet shinet op, og hatte der lige er blever renset, og håndtasker som min farmor brugte i sine unge dage. Køber jeg møbler, så er det antikke møbler, såsom en slagbænk med ormehuller, en dragkiste der er afsyret, eller en gammel rejsekuffert.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nej, det gør jeg ikke..
Venlig hilsen Kongehøj medlem af minimule.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| djkgbdskjgb |
NannaT |
03-02-2007 22:11 |
|
Amalie: Graven... Lidt henne af, kan ikke huske hvad nr. det er. Men det er inde i en port. 
Hilsen Nanna uden hest Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
Andrina |
03-02-2007 22:29 |
|
..Nope...
Alle har lov til at ændre mening og blive dygtiger på alle punkter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
theluny |
03-02-2007 22:47 |
|
Joeh sådan da, det sker, men det er sjældent jeg finder tøj jeg synes om og selvom jeg leder det igennem, syntes jeg kun at finde 'mormor'-tøj og kitsch kluns, såsom lakjakker ect. Men jeg har da købt mit computerbord i genbrug, det er stort m. plads til 2-3 pc'ere, til den nettesum af 200 kr. en Noa noa bluse til en 5'er. Bogen, hmm...kan ikke huske hvad den hedder, men den er filmatiseret som;"jeg er Dina", Hardback-bog, stadig med plastikcoveret og som ny til en 10'er. Jeg syntes også at nogle genbrugs er ret dyre, der hvor jeg købte Noa Noa blusen var i Odense på en klassetur. Ellers så syntes jeg ikke de steder hvor jeg har været i genbruger (hovedsaligt Esbjerg og Kolding), at det har været voldsomt billigt (ang.tøj). Det var nærmere en pris for 50-65 kr pr. del og der er jeg nok lidt for nærig til at give så mange penge for et stykke brugt kluns 
~ hesteløs ~ Men med 2 tykke misse madorgler: Benzer & Chloe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| genbrug |
sines |
04-02-2007 00:21 |
|
det har åbentbart givet held at starte denne tråd. jeg kom hjem med de fineste ting i dag fra Folkekirkens nødhjælp:-) En fancy 2. hand shop er lukket og havde afleveret de overskydende varer der. Jeg kom hjem med et jakkesæt fra Bruuns Bazar, en top fra Day Birger Mikkelsen, et lodent bælte med pung og en fin gammel hat. Jeg æææælsker hatte, men ved ikke hvornår jeg skal bruge dem  jeg går også gerne på loppe- og kræmmer markeder, der kan man opgså finde mange fine sjove ting. Alle tingene i vores ene stue er faktisk fra marked og genbrug, undtagen bogreolen. hilsen sine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej det |
|
|
gør jeg ikke, men jeg vil gerne på loppe- og kræmmer markeder, ved bare aldrig hvor der er nogen, og hvis jeg endelig finder et, så er der aldrig nogen der gider med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flittig bruger af genbrug |
|
|
Jeg står på Stumpemarkedet i herning de to gange om året det løber af stablen og der skal jeg gerne have fundet en masse gode ting at sælge. Derfor tager jeg tit i genbruger om vinteren, men når alle markederne starter om sommeren er det altså de billigste steder at finde antikke/gamle ting og sager, som med en kærlig hånd kan fremstår som da de var i brug/nye. Ofte kan man jo heller ikke nænne at sælge videre hvis man lige kunne få plads til den i reolen.  Tøj køber jeg tilgengæld ikke i genbrug. Til alle jer der gerne tager på markeder vil jeg foreslå hjemmesiden Markedskalenderen.dk og hvis det er de lokale loppemarkeder vil jeg foreslå i kigger i lokalaviserne. Der er de små loppemarkeder tit annonceret. mvh. Jeanette
It depends on the eye of the beholder! Gik før under navnet: Dressur rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej aldrig |
PernilleKrake |
04-02-2007 10:36 |
|
eller dvs for mange år siden, til 9.klasse afslutning købte jeg noget tøj til vores udklædnings fest. Jeg kunne ikke finde på at købe tøj jeg skal gå med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gerne... |
|
|
Jeg elsker at gå i genbrugsen/ loppemarkeder. Jeg køber ikke tøj, ikke at jeg ikke kunne finde på det men synes ikke det er det jeg generelt lige falder over og bare MÅ have. Jeg har lige i dag været så heldig i en genbrugs at finde et gamelt katalog fra Horsens Dyrskue fra 70érne - og i det katalog fandt jeg en lille annonce med et billede af Lascar som er far og morfar til et par af mine heste. Jeg har længe ledt efter informationer omkring blandet andet Lascar, men har ikke før nu set et billede af ham - så det var altså bare lykken at finde dette gamle katalog  Det kostede 5 kr, men der var ½ pris i dag, så prisen var 2,5 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| genbrug |
|
|
jeg handler tit i genneren eller på trendsales. der er en genbrugs i københavn på sankt gertrudsgade den er rigtig rigtig god:)
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas! bingo du er min rumpenisse vi knekker deg til sist!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig... |
fru-schwerin |
05-02-2007 01:38 |
|
kunne ikke finde på at klæde hverken mine børn eller jeg selv i brugt tøj... venlig hilsen Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor vil I ikke ses i brugt tøj? |
xtiny |
05-02-2007 02:13 |
|
Der er åbenbart mange, der ikke vil gå i genbrugstøj, hvorfor egentlig ikke? Det kan da endelig vaskes inden man går med det, og iøvrigt bytter genbrugsforretningerne, så tøj der er modtaget i en by bliver solgt i en anden. Man kan altså ikke antræffe sin nabo i ens aflagte tøj. 
Mvh xtiny ---
Særtilbud: HN-Kalender 2007 for kun 100 kr pr stk + porto og forsendelse. Prof tryk på A3 Farvelaser Kyocera Mita. Indhent tilbud!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej det gør jeg ikke |
Ratster Zoo |
05-02-2007 08:10 |
|
Jeg køber mest mit tøj på nettet, for det er MEGET sjælendt jeg finder noget jeg kan lide her i Danmark..
Ratster Zoo I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 27 af de 29 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|