Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ridning - Hobby eller sport?
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:18

Syntes du ridning er en hobby eller en sport? Og hvordan betegner du forskellen på de to forskellige ting? Emnet blev taget op i men engelsktime i dag, og jeg kan ærlig talt komme lidt op i det røde felt, når folk slynger ud med alt muligt de ikke ved en dyt om q:

Nynne Med Sasha
The one and only
<3333
0
0
Svar på denne tråd

Hobby vs. sport.
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:24
Mja,, man kan jo være en hyggeløber/jogger og man kan være marathonløber. Sidstnævnte vil jeg kalde en sport, da det er med et seriøst mål for øje.

Ridning er min hobby. Jeg rider og har hest for at hygge mig. Dermed ikke sagt, at jeg ikke gør noget for at blive bedre til min hobby, men jeg rider ikke med målet om OL 2008 for øje (overdrivelse fremmer forståelsen).

Der er mange dygtige ryttere her på HN, som må siges at have ridning som en sport. De træner og træner for at nå et niveau/mål.

Så det kan være begge ting.
0
0
Svar på denne tråd

Der har lige været...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:44
...et lign. indlæg, der hed noget i stil med "Ridning - interesse eller sport".

Vi er en del, der IKKE falder under nogen af kategorierne, hvis man med "sport" mener "konkurrencesport" og med "hobby" mener ambitionsløst lallen omkring.

Konkurrencesport i Danmark er jo stort set kun organiseret gennem DRF, DI eller DWF - så hvis man hverken rider "traditionelt", "western" eller "islandshest" kan man jo ikke være "sportsrytter". :-P

... 8-) - 99E - 8-) ...
Love - Language - Leadership - Lightness

Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være!
2 allergibokse + ponybokse udlejes.
Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
www.youtube.com/99E
0
0
Svar på denne tråd

tjo...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 01:48

altså i det jeg formår at blive forpustet og er nødt til at strække ud når jeg kommer hjem fra undervisning, ja så vil jeg sku fandme kalde min dressur en sport. Jeg går egentligt ikke specielt meget op i det, får undervisning, forbedrer mig og hesten, rider lidt småstævner rundt omkring, men det er også det, længere er den bare ikke... jeg er ikke typen der regner med at skulle leve af det her, bestemt ikke...

tilgengæld er jeg også ivrig løber, motionsløber, dog med en ½marathon for øje inden for det næste år, ja så ser jeg det da bestemt som en sport, ligegyldigt hvad jeg ligger i det, om det så bare var at forbere min tur på miniruten søen rundt, eller lign. bare idet man søger efter at forbedre sig sprotsligt ...

altså er min defination af en sport at man får pulsen op + forbedrer sin løbetid/forbedrer sin kunnen.

Don't imitate, innovate !
"Venner som er stille engle der løfter os op
når vores vinger har problemer med at flyve"
ت MSN/mail - julieschack@hotmail.com ت
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 06:01
Det er en passion :)

Lykkelig ejer af Mufasa, den skønneste fuldblod =)

:-)Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider