Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min hest blev aflivet igår
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 18:22

Igår formiddags blev jeg ringet op at min hest sad fast i tremmerne med et bagben. Der blev grædt i telefonen og blev "beordret" til at komme med det samme dyrlæge var tilkaldt og på vej...

Jeg springer fra arbejdet og ud i bilen for at køre de desværre 25 km den står fra mit arbejde. det tager 20 min..

Dr dyr mener ikke jeg skal gå ind i stalden da jeg ankommer, da det ikke er et kønt syn jeg vil møde... men jeg har vidst ikke forstået alvoren og går derind med det samme...

Imidlertid er hesten skåret fri men vil ikke rejse sig..

Jeg kan slet ikke huske halvdelen af hva der sker men en fightende hest der vælter rundt inde i boksen, den kæmper for at komme op.. den får smertestillende, drop og ja hva ved jeg egentlig..

Hendes ene øje er helt rødt og jeg tvivler om hun stadig har øjet.. samtidig med hun er hævet i hovedet nakke på denne side af at kaste hovedet ind i væggen når hendes forsg på at rejse sig mislykkes... Efterhånden som tiden går og forsøg bliver misbrugt bliver bagbenet mere og mere stift og min lille hest går mere og mere i choktilstand den er lammet af smerter og vi må gi op efter 1½-2 timer -den skal op i hestehimlen sammen med sit ufødte føl i maven...

Hun havde højest sandsynlighed brækket benet...

Når det nu endelig skulle være er jeg da glad for hun ikke hang sådan feks en hel nat.. Men den hest var bare ikke en helt almindelig hest for mig.. Den var fanastisk for mig.. Aldrig har jeg haft et forhold som jeg havde til denne.. Den hest havde sådan en speciel personlighed som jeg var dybt forelsket i..

Samtidig var det en rigtig go hest, og jeg er indstillet på jeg aldrig får chancen for at få sådan en hest igen..

Nu skal jeg bare selv videre, men kan slet ikke se mig ud af det her.. Hvordan???

Jeg har mistet flere heste før denne, men aldrig oplevet en så stor sorg som denne.. Jeg har det elendigt og det er vel også okay på nuværende tidspunkt, men mit højeste ønske ligenu er at hun står i boksen som for to dage siden..

Det er et forfærdeligt og tragisk uheld...

Bær over med et rodet indlæg fra mig, men ud kom det... Jeg mangler sikkert også at skrive halvdelen af hva jeg egentlig ville skrive..

Laila
0
0
Svar på denne tråd

Årh...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 18:29

Det lyder godt nok ikke rart.

Føler mig dig.

Kæmpe trøstekram herfra!

Malle

0
0
Svar på denne tråd

Hulk hulk
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 18:30

Hejsa Laila...

Pu ha, her sidder jeg næsten og tuder over den grimme oplevelse...

Jeg får det helt dårlig, over hvor dårlig du har det...

Du må have alt held og lykke med at komme vidre uden hesten.

Stort Kram

Persilla...

Welsh Mountain efterlyses

Marco

Født: 19.05-1996

Kassia

Født: 22.05-1994

0
0
Svar på denne tråd

Øv da...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 18:32

Øv hvor er det tragisk. Jeg føler med dig

Fredenslyst Arabians - Dejlig velgående unghoppe til salg!

Hestepige(r) søges - ridning tilbydes!

www.boxeren.dk - Vi venter hvalpe i marts 2007!

Fotografering tilbydes

Rebgrimer & arbejdstove laves på

0
0
Svar på denne tråd

Domina..
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:08

Hej Laila..

Vil først sige at jeg er utrolig ked af at høre hvad du og din skønne hest (og ufødte føl) måtte igennem.

Jeg så Domina ved stalden idag, og det var da et forfærdeligt syn. Hun må have lidt forfærdeligt.

Jeg synes godt at du kan trøste dig ved tanken om at hun ikke har siddet fast hele natten, og at i trods alt fik lov til at gøre en indsats for at redde hende.

Jeg kan desværre let sætte mig i din situation nu.

Det er faktisk kun 3 mdr siden at jeg mistede Macy. Der går stadig ikke en dag uden at jeg tænker på hende.

Hun var min første hest, og hun var noget helt specielt for mig.

Det er helt forfærdeligt at miste sin hest. Men jeg må jo erkende at livet går videre, og når chokket har lagt sig, så kan man varme sig ved de gode minder.

Jeg har så beabejdet min sorg ved at købe Maldiva. Hun bliver aldrig Macy, og Macy vil altid være min første hest, men Maldiva er nok den bedste erstatning jeg kunne forestille mig at få.

Ja jeg tabte også et par tårer idag, både for dig og Domina.

Synes at det er helt forfærdeligt det der er sket.

Kh. Maria

0
0
Svar på denne tråd

Åhh nej ...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:14

Får helt tårer i øjnene ... stakkels hest og stakkels dig.

Trøste knus herfra!

There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan også kun sige
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:17

at jeg synes det er forfærdelig synd for dig og hesten - trøstende tanker.

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

Hundelufter og æselkysser søges.

Skriv besked :-)

Kom forår, kom sol, kom sommer!

0
0
Svar på denne tråd

Daav...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:18

Hold da op en omgang

Det er bare så tragisk, når sådan noget akut sker!

..skrev Catja med Boy

Star elsket & savnet højt!

www.sitecenter.dk/cogcjessen

0
0
Svar på denne tråd

Forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:22
Jeg føler virkelig med dig!!! Har selv mistet 2 heste inden for kort tid, så ved hvor ondt det gør, selvom det nok ikke er nogen trøst.
0
0
Svar på denne tråd

Alt for forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:28

Har bare lyst til at sende dig et megastort trøstekram - sikke da en forfærdelig historie - så dybt tragisk!!

De bedste ønsker for at du må kommer videre i dit liv - også dit hesteliv - i fremtiden og at du giver dig selv lov til at lade det tage sin tid, den sorg og ulykke du her har oplevet...

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Åh din stakkel...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:32

Stakkels dig, sikke en tragisk oplevelse. Det gør bare så, så ondt at miste en hest, man holder så meget af. Jeg har, efter snart et halvt år, ikke kunnet få mig selv til at tage ud at ride på andre heste, fordi jeg savner min Croslee så uhyggeligt meget.

Det er hårdt. Men tiden skulle eftersigende give en form for plads i hjertet til andre, så du - og vi - må jo lade den gå.

Medfølelse herfra.

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

Ej, for satan
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:37

Sikke dramatisk! Jeg fik det bare helt dårligt, da jeg læste dit indlæg

Man glemmer tit at værdsætte dem man har omkring sig, også hestene. Og det er super ærgeligt hvis man først ved hvad man havde, når man har mistet det.

Det skal ikke forstås på den måde, at jeg ikke tror at du værdsatte din hest. Men jeg syntes det er godt at der bliver skrevet om sådanne oplevelser herinde, så man lige bliver mindet om at det er altså ikke sikkert der er en dag imorgen, med dem vi holder af.

Det skal heller ikke lyde som en opfordring, til at gå og bekymrer sig om der nu sker et eller andet, for så glemmer man at leve - men det er sundt en gang imellem at sige til både mennesker og dyr at man elsker dem.

Jeg siger det hver aften til fx mine dyr, og specielt nu hvor min øjesten (hesten) måske har en seneskade (der er bare lang tid til torsdag og vished), betyder det endnu mere for mig at bruge lidt ekstra tid sammen med hende

Jeg er frygtelig ked af hvad der er sket for dig og din hest, det er bare ikke sådan man ønsker at sige farvel til sin hest

Håber du snart kan se lys forude igen

Military-rytter

uden tøven :-D

OPSTART AF RIDEMÆRKE 4+5 GRAD -

SE MIN PRÆSENTATION FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for medfølelsen
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:59

Jeg er helt splittet og ved ikke engang hvordan jeg skal svare...-men tak for medfølelsen...

Hej Maria... Ja du har vel fået hele historien af Linda.. Det er forfærdeligt.. Tak for tankerne.. Tror ikke løsningen for mig er en erstatning i form af en anden hest... Da jeg købte Domina, købte jeg ikke en hest -jeg købte Domina.. Jeg købte hende skadet så jeg vidste der var en risiko at hun ikke ville holde i bentøjet (seneskade)som ridedyr på trods af positive dyrlæger..har kendt/redet hende siden hun var 3..

MissBuffie Af en eller anden årsag gav jeg mig faktisk ekstra go tid til at nusse om hende dagen for inden.. Hun skulle nok fortælle når hun var underernæret i nusning...

0
0
Svar på denne tråd

Øv da også
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 20:06

Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, andet end at det gør mig meget ondt på jeres vegne. Det er ikke lige sådan man vil sende sin hest i himlen!

Og så et spørgsmål: Hvordan kunne hun sidde fast? Har i tremmer nederst i boksene?

Rid på det det bedste- Rid Frederiksborg.

Skøn shetlandshoppe søger godt blivende hjem hvor hun kan gå i løsdrift med andre heste/ponyer. Salg eller udlån. Kun til rette sted.

0
0
Svar på denne tråd

Leila...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 20:19

Ja jeg har fået hele historien, både igår og idag.

Både Linda og hendes mor er meget rystede.

Jeg tror heller ikke altid at det er en løsning at købe en ny hest. Havde jeg ikke kunne få Maldiva (som er Macys søster), så skulle jeg heller ikke have haft en ny hest forløbig.

Det bliver en rigtig hård tid. Jeg sad tilbage med et kæmpe tomrum, og en følelse af afmagt.

Derudover bebrejdede jeg mig selv en hel masse.

Det bedste jeg har kunne gøre for mig selv, har været at forsøge at fylde tomrummet ud så godt som muligt.

Jeg er derfor begyndt at løbetræne lidt mere intensivt, og har taget et ekstra fag på studiet. Det har ledt mine tanker andre steder hen.

Jeg ved ikke hvad løsningen er for dig.

Men jeg føler i hvert fald med dig, det er rædselsfuldt at tage afsked med en kær og vigtig ven. Den første tid derefter er klart den værste.

Kh. Maria

0
0
Svar på denne tråd

Damn Laila
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 20:49

det var godt nok en ubehagelig omgang.

Men hun vidste da hun døde elsket

Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

føler med dig
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 21:09

Hejsa

Puha det var da en grim oplevelse, hvordan kunne den dog hænge fast i tremmer med et ben? hvordan ser de bokse ud...

mistede selv en højt elsket hest her i sommer, troede ikke erstatning kunne finde sted, men så mødte jeg Odin (islænder)og han er virkelig min nye kærlighed, lad tiden råde og pludselig er der en ny hest til dig, når du er parat til det.

pøj pøj, og giv nu dig selv lov til sørge over tabet, ikke alle kan forstå man har brug for næsten lige så meget tid, som når man mister et kært familiemedlem.

0
0
Svar på denne tråd

snøft..
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 21:49

Maria :Jeg bebrejder ingen... Det er sort uheld som ender tragisk.. Det er meget uheldig at lige netop den dag at der ikke var nogen hjemme når de normalt går og arbejder der til hverdag... men der er jo fodret ved 8 tiden og ved 10 tiden bliver hun fundet hængende... I og med at hun var den type som hun var kæmpede hun nok bare for meget selv inden der kom hjælp..

Vicky Den er rigtig grim..Så provokerende som hun var stod hun altid og skrabede på staldgangen ligeså snart jeg vendte ryggen til hende på trods af jeg i flere år har prøvet på at forklare hende det var forbudt. Noget af det sidste hun gjorde var at skrabe ud i luften da hun så mig mens hun lå i sine sidste minutter..

Lene det er ganske almindelige bokse med træværk i bunden og lodrette tremmer foroven med de anbefalede mål.. Hun har nok rullet sig og fået hoven igennem fra siden og det er en hest ikke klog nok til at tænke at den skal sidelæns tilbage igen og nok ligget og hevet ligefor...

0
0
Svar på denne tråd

det gør mig
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 21:54

ondt at du skulle miste din hest på sådan en måde

mange tanker

vh berit

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider