Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Få et barn og gavn karrieren!
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 15:09

Ja, det var jo en af overskrifterne fornylig.

Jeg blev lidt harm, men alligevel tænkte jeg, at det nok var kogt lidt op.

Idag sad jeg så tilfældigt og snakkede med en fra et rekruteringsfirma, samt en HR chef fra et af DK´s største medicinal firmaer. Og de begge sagde, at de ser nøjere på kvinden med barn/børn og middel resultater, end hende med super karakterer, godt cv og ingen børn!

Det er nok kun noget der er oppe i tiden, kan da huske at for nogle år siden var det omvendt, der kunne kvinder med mindre børn ikke få arbejde af skræk for barn sygedage.

Men, er det ikke grotesk at børn pludselig bliver en vigtig del af ens karriereudvikling?

Hvis jeg måtte få børn, jamen så kunne jeg vælge at blive gravid nu og styrke mine chancer for at blive ansat de rigtig store steder?!

Hvor latterligt er det ikke?

Er jeg den eneste der syntes, det virker nærmest skræmmende, at man skal "tvinges" til at få børn, hvis du gerne vil have nemmere ved at få arbejde?

Jeg selv vil gerne vente til jeg er udlært, og har arbejdet et par år. JEg er slet ikke parat til børn, og desuden må jeg heller ikke pt pga sygdom. -Så jeg kan få de middelgode job?

Jeg kan ikke få det ind i mit lille hoved!

Mvh. Tine

Vil du til udlandet i et år og passe heste?!

Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

Se mine billeder på: s118.photobucket.com/a...ky02_2007/

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 15:21

...du skal tage det med et gram salt

hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd

malene...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 15:26

det vil jeg også mene. Men når man sidder med 2 så kompentente folk der siger det...og det er dem der skal skaffe mig i arbejde om 1½ år...så bliver jeg da nød til at reagere på det, på den ene eller anden måde?

Så nej, jeg tage det skam ganske alvorligt.

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes det er ...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 15:34

-totalt tåbeligt at komme med sådan nogle "opfordringer"!

På mit studie ville det da have været helt umuligt at få tid til at have børn også.

Jeg synes - undskyld mine fordomme - at det typisk noget de der har taget et af de "lette" studier hvor man kan få tid til hel- og halvtidsjobs ved siden af, har fundet på!

Hvordan skulle vi andre, hvor det er normalt at arbejde fra 8 morgen til 22-24 aften i perioder, få en hverdag til at hænge sammen med børn også?!?

Arg!!!

Tine

Manger du en til at ride/springe din hest?
www.tinegade.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tine...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 15:36

det er jo irrelevant...Bare de er rimelig sikre på, at du ikke kommer og beder om barsel, så må du selv finde ud af, hvordan du får hverdagen til at hænge sammen!

Jeg syntes stadig det er dybt dybt latterligt!

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er lige...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 15:46

blevet fyret på mit job efter godt et år, pga. graviditet.

De brugte naturligvis ikke graviditeten som grund for fyrringen, men dårlig økonomi.

Så for mig var det ikke nogen fordel...

Miniature plage sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 15:50
...jeg kommer da ud som færdiguddannet og er "i den perfekte, fødedygtige alder" (aka. 24), gift, ingen børn.
Jeg har overvejet bare at sige, jeg ikke KAN få børn.
Ingen tror alligevel på at man siger, man ikke har planer om den slags. "Alle får jo børn..."

... 8-) - 99E - 8-) ...
Love - Language - Leadership - Lightness

Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være!
2 allergibokse + ponybokse udlejes.
Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
www.youtube.com/99E
0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 15:52

uha det er farligt ar fyre een under graviditet... der skal virkelig kunne dukomenteres for det hvis du kører en sag... har en veninde som blev fyret lige som du. Hun kørte en sag og vandt.

Hygge

Sprit

0
0
Svar på denne tråd

Uha ja...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 17:45

..den avisoverskrift skuffede også mig en del

Men jeg tænker også, at jeg er en del af en lille årgang (83) - og inden for mit fag, har jeg fået at vide, at der vil være "mangel" om nogle år..

Men ak - jeg har også overvejet at sige, at jeg ikke kan få børn til dén tid, hvor jeg skal søge job - hvis det virkelig er så vigtigt.. tsk tsk..

Mvh Mette
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

ikke spørge om
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 17:50

faktisk må de ikke spørge til børneplaner til en jobsamtale...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

0
0
Svar på denne tråd

Af samme...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 17:51

Af samme grund hopper folk fra og til på vores seminarie, og jeg satser også på selv at kunne lave samme handling lige efter jeg er færdig, eller inden jeg er færdig.

Rikke og sparky

Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden

Sparky søger en passer et par gange i ugen, skriv hvis du er interesseret. (herningområdet)

Tøj til høje kvinder - Your Highnes

0
0
Svar på denne tråd

grunden til
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 17:54

de gerne vil have at man har fået sine børn inden man får jobbet, er jo at de så slipper for barsel mm, de anbefaler jo ligefrem at man får sine børn mens man studerer.

Jeg synes bare at det er tiden som den er nu, før var det anderledes, men tiderne skifter.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Næh, yiip...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 18:10
...men de behøver heller ikke spørge.

Hvad tror du mine odds er, UDEN de spørger, for at de GÆTTER på, jeg vil have børn inden for de næste par år - de steder jeg skal søge job?

Igen, jeg er "midt i tyverne", gift etc.
Det lugter lidt af barn, ikke? ;-)
Så jeg tror slet ikke arbejdsgiver SPØRGER - bare ANTAGER, at jeg skal have barn.

Og så er der en risiko for, han/hun vælger hende der har fået børn, som ER ved at være skoleparate - eller ham der ikke skal være gravid fordi han er en ham.

... 8-) - 99E - 8-) ...
Love - Language - Leadership - Lightness

Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være!
2 allergibokse + ponybokse udlejes.
Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
www.youtube.com/99E
0
0
Svar på denne tråd

Sprit...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 18:19

Ja, det er også meldt til fagforeningen, men de fyrede 2 andre foruden mig, bagefter lovede de dem genansættelse og forklarede at det bare var for at få mig ud.

Ingen af dem ønskede at komme tilbage efter den behandling...

Det kræver så, at mine tidl. kolleger står frem i retten og vidner. Så nu må vi se...

Så er man selvstændig og gerne vil a´med en gravid, ja så er det sådan man gør!!

Nå!, undskyld det var jo egentlig ikke det tråden handlede om...

Miniature plage sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 18:24

Det lyder som du har en sag... Håber de to andre vil bakke op omkring dig.

Hygge

Sprit

0
0
Svar på denne tråd

Det er surt...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 18:43

Jeg står lige midt i problematiken... Jeg er i øjeblikket ved at søge nyt arbejde... derudover er jeg 28 år gammel og kvinde

Øv, hvor er det surt at man bliver valgt fra pga det...

Tro mig min kæreste bliver aldrig nævnt i mit cv. og jeg har lyst til at skrive med kæmpe store bogstaver "JEG ER IKKE SKRUK" men på den anden side burde det bare ikke være nødvendigt... øv, øv, øv...

;-) Mvh. Dorte (med Sara og Ludvig og føl til juli)

Job søges som grafiker - jeg sender gerne c.v. og præsentation af tidligere grafisk arbejde dorte@mail-online.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 18:44

Det lyder da fuldstændig gak...

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

gak næh...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 18:52

.. sådan har det været i mange år. Nu er der da bare nogle der siger det.

Jeg overvejer også kraftigt, at få det første barn inden jeg er færdig med at læse.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:00

Der er vel kommet en vis prestige i at have børn. Og gerne en forrygende karriere ved siden af.

Hvis det er den generelle holdning i erhvervslivet, at børn er bedre end ingen børn - ja, så ser det sgu ikke så godt ud for mine jobmuligheder ! Men det vil jeg nu ikke bekymre mig så meget om - ens kompetencer er vel stadig vigtige!

***** Snepony *****

If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi

Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell

KARLEKAMMERSKAB SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

børn og job
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:04

Ja det er ikke let at være kvinde og jobsøgende. Jeg valgte også, at få mine 3 børn, inden jeg startede på uddannelsen.. Jeg er også blevet spurgt flere gange om jeg har tænkt mig at få flere børn.. Det er ikke altid lige nemt..

Kallun til din hund sælges

1 kg 14 kr

10 kg 125 kr

Andre kødprodukter til den som fodre med barf

sælges.

0
0
Svar på denne tråd

børn og job
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:07

Ja det er ikke let at være kvinde og jobsøgende. Jeg valgte også, at få mine 3 børn, inden jeg startede på uddannelsen.. Jeg er også blevet spurgt flere gange om jeg har tænkt mig at få flere børn.. Det er ikke altid lige nemt..

Kallun til din hund sælges

1 kg 14 kr

10 kg 125 kr

Andre kødprodukter til den som fodre med barf

sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Det er meningen
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:08

Ja det er meningen, at du skal stå som 25-årig med en lang videregående uddannelse afsluttet på normeret tid og med et tocifret gennemsnit. Samtidig skal du have fået et eller to børn, og have et par års erfaring inden for branchen fra dit studierelevante studiejob. Naturligvis har du også studeret i udlandet og været aktiv i flere udvalg. Hm...

Tja, jeg håber, at dem, som ansætter en ung mand i stedet for en mere kvalificeret ung kvinde uden børn, bliver godt trætte af det, når han tager barselsorlov i stedet for sin kæreste.

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

sndkjgnbsdkjgb
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 19:10
det får mig lidt til at tænke på køer der skal have en kalv før de kan malkes... ;D

Hilsen Nanna uden hest
Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider