Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

kan heste/ponyer få tandbyl?
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 22:22
Hejsa

jeg er kommet til at tænke på om heste/ponyer kan få tandbyller lige som mennesker.. Altså hvis der kommer en bule ved tænderne, havd kan det så være?

Formand for foreningen Minimule-Danmark for alle der er max 110 i stg. Læs mere på www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja da...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 22:26
og det kan blive en værre omgang

Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

kan også være
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 00:15

nye tænder... de kan hæve helt vildt ved kæben, så man tror den er gruelig gal.. min tidligere var meget mystisk en overgang, når jeg havde fået hoved tøj på, blev den helt hysterisk hvis jeg rørte tøjlen, kunne lige så godt gå ind og sadle af.. den var hævet ved kæben.. da dyrlægen kom næste dag, var alt hævelse og ømhed væk.. fik atvide at det kunne være noget med de tænder den skulle skifte, eller sådan noget...

men så længe de har tænder kan de vel også få tandbylder, lige som alle andre dyr og mennesker...

www.faksedyrehospital...&page=text

se neders på siden

hilsen mette

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 00:37

Heste kan få tandbylder - lige som vi andre.

Min gamle hoppe fik en slem een - men heldigvis kunne den slåes ned ved hjælp af penicillin. ;-)

Heste og mennesker har mange fysiologiske ligheder - og bortset fra, at vores fordøjelsessystem og vores blodprofil ikke ligner hinanden - så kan vi godt sammenlignes med ret mange sygdomme.

Det er for vidt at komme ind på - men de fleste sygdomme hos mennesket kan forekomme hos de fleste andre pattedyr ...

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Tandbylder
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 07:58

Jeg kender, eller kendte, en hest som fik sådan en. Det var noget betændelse og råd som sad der.

Dyrlægen fejldiagnosticerede den, desværre, og den stod med det længe inden det blev så slemt at den måtte på landbohøjskolen.

Der opdagede de straks at det var en rådden tand som var fuldstændig betændt, men da var det desværre for sent og hesten måtte aflives. Dyrlægerne på KVL sagde ellers at det kunne være blevet behandlet let, men da var det ligesom lidt for sent. Ejerne brugte aldrig den dyrlæge igen.

Så jeg er enig med andre om at det er noget stygt, stygt noget som skal tages så hurtigt som muligt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider