Vil gå langt for at holde på kronerne -desværre.
Vi havde en hoppe der var livsforsikret. Den fik konstateret uhelbredelig og forværrende hovsenebensbetændense.
Det kom forholdsvis hurtigt fra den ikke ville springe mere, til den var halt.
Den fik smertestillende de sidste 2 uger mens sagen stod på med forsikring og dyrlægevurderinger.
Da den skulle køres til dyrlægeklinikken, var den lettere dopet, og derfor næsten haltfri, og det resulterede i de konkluderede "at den da havde det fint"! Ja selvfølgelig - den var dopet!
De ville se den uge efter hvor den ikke havde fået smertestillende, for at vurdere om den var virkelig halt.
Det ville vi ikke udsætte den for, for den var nu allerede ret dårlig.
Så vi fik en anden dyrlæge til at vurdere, hesten blev aflivet hurtigst muligt, benet obduceret og vi fik forsikringspengene.
Den dag idag har jeg ingen af mine heste forsikret. Vi har i stedet hopper, og skulle en af dem pådrage sig en skade, kan de bruges til avl.
Jeg bryder mig ikke så meget om hele forsikringskonceptet, da mange hesteejere har adskellige hesteliv på samvittigheden, fordi de blot kan få uanvendelighedsforsikringen udbetalt fordi deres hest(e) går i stykker, selvom det er selvforskyldt.
Synes også dyrlægerne generelt er lidt hurtige ude med dødsdommen.Min tidl. hoppe brækkede en knogle i bagbenet, og blev dødsdømt, men din fik et år på græs, den blev redet op igen og går i dag som dressurhest uden mën..