Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Urenlig Labrador
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 09:31

Hej jeg har en Labrador på 30 uger , han vil simpelthen ikke blive renlig lige meget hvad.

Vi har prøvet ALT .

Og vi går og går og går og går med ham, alligevel går han i kælderen og besørger lige efter vi er kommet hjem.

Ligeledes virker det ikke som om han forstår en skideballe, han logrer bare og pjatter.

Jeg har en golden ligesledes en han, han er renlig og meget velopdragen. Han er 1 1/2 år.

Vi er rigtig glæade for Labradoren og vil nødigt skille os af med ham, men jeg orker ikke det svineri mere , BURDE han ikke være renlig nu.

Jeg vil igen understrege , at han bliver lutfet rigeligt.

Ligeledes æder han alt hvad han kan finde når vi går tur

Jeg håber her sidder en med Labradog som muligvis kan hjælpe

SOS

Maine Coon katte og Retriever hunde gør livet ekstra dejligt. Prøv det selv.

0
0
Svar på denne tråd

Renligheds træning
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 09:39

Nu ved ikke hvad du mener med at i går og går

Får han lov til at snuse lige så længe han har lyst?

Skideballe- hvornår og hvorfor får han skideballer? en hund, der logre når den bliver irettesat er ofte usikker på ejeren

Kommer han ud når han har tisset, leget og sovet?

Jeg ville starte med at gøre ham renlig der hjemme, altså ikke gå ture med ham når han har gjort ovennævnte (sovet osv.)

0
0
Svar på denne tråd

skideballen
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 10:17

Hej Jeanette

Ja, når jeg tager ham i og besørge, så får han da en skideballe , hvor jeg siger neej bestemt og føj.

0
0
Svar på denne tråd

hej M & M
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 10:18

Hvis i har brug for proffesionel hjælp til jeres hund, kan i se på min profil hvad jeg tilbyder :)

Mvh. Louise

PROFESSIONEL HJÆLP TILBYDES TIL ADFÆRDS- TRÆNINGSPROBLEMER. SE MIN PROFIL FOR YDERLIGERE OPLYSNINGER ELLER MAIL TIL SUNDQUIST@WEBSPEED.DK
0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 10:22

Når nu du ved han går lige ned i kælderen når I kommer hjem med ham, så prøv at liste efter ham, og når han skal lige til at gøre det, så siger du "nej", eller "føj´" eller hvad du nu bruger og lukker ham straks ud i haven og venter til han gør det der, men du skal blive ude i haven sammen med ham lige til han gør det, og så roser du ham heelt vildt.

Det gælder om at tage ham i det, og så straks vise ham hvor det er han skal gøre det i stedet for.

Jeg tror det er nemmere hvis du satser på at få ham til at gøre det i haven i stede for på tur, for han kan godt være lidt utryg og så vil han ikke besørge udenfor sit territorie.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du har skældt ud
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 10:23

når din hvalp har besørget inde, har du lært ham, at han ikke må besørge, når du ser på ham, altså venter han til I kommer hjem, hvor han kan gøre det uset.

Du bliver derfor nødt til at skabe nogle situationer, hvor du kan rose den, når den besørger ude.

Du kan prøve at søbe en avis i tisset og lægge den ude, hvor du gerne vil have, at han skal besørge.

Prøv at hindre ham i at besørge inde, hold ham f.eks. ved siden af dig i en kort snor, og tag ham ud, når han bliver urolig.

Eller du kan burtræne ham, det vil sige lære ham, at opholde sig i et bur, der skal være et fristed. Hunde snavser nødigt deres hule til, og igen har du muligheden for at få ham ud, når han ikke kan holde sig mere, så du kan rose ham.

Det kan da godt være du har behov for noget professionel hjælp, men jeg synes du skylder din hund det, det er jo dig der har lært den, at den ikke må besørge, når du ser det.

BirteB

0
0
Svar på denne tråd

Til Birte
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 10:30

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med, at jeg har lært ham og besørge indendøre, jeg har jo netop prøvet det modsatte.

0
0
Svar på denne tråd

Vi havde...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 10:42

...også bøvl med vores labrador da han var 6 mdr (han er nu 9 mdr)...dét bestod dog i, at han lige pludselig ikke kunne holde tæt om natten mere...

Jeg lavede så om på måltiderne så han fik et stort måltid om morgenen og et mindre om aftenen...det hjalp..

Men din labradors problem er jo noget helt andet, det lyder som om han slet ikke har fattet at han skal besørge udendørs...og at indendørs ikke er så smart. Har du prøvet at skamrose ham når han besørger undendørs? Og ignorere ham...måske ½ time (efter en tilkendegivelse af at det absolut ikke er ok) hvis han gør det indenfor?

Er din hund fra en kennel eller køkkenopdræt?

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre
Staldvask, nu med hjemmeside: www.a-staldrens.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Jean39
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 10:45

Han er købt hos nogle jægere, de havde deres hunde i bure udendørs.

0
0
Svar på denne tråd

labrador
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 10:52

Jeg gjorde vores lab renlig på denne måde.

Hun kom ud i vores gård/have hver gang hun havde leget, spist, drukket, sovet.

Hver gang hun tissede, sked udenfor bliv hun rost meget, og fik en godbid.

Når hun tissede eller sked indenfor, ignorerede jeg hende bare, og skældte hende ikke ud.

Til sidst fandt hun ud af at hver gang hun gjorde det udenfor, var der ros og godbid, og gjorde det derfor kun udenfor.

Venlig hilsen

Stine :-)

0
0
Svar på denne tråd

Åhh...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 10:53

..ja, så er han jo sådan set vokset op med at det er ok at skide "inde" dvs. dér hvor man sover og spiser...

Mend et lyder som om han overhovedet ikke fatter meningen med at gå ud og gøre det dér...og det skal du lige have vednt på hovedet, så hvis jeg var dig, ville jeg opholde mig ude med ham indtil han laver noget...og så skamrose ham så han ewr ved at gå ud af sit gode skind, give ham godbidder og tumle med ham bagefter...og så gå ind igen...og så gøre det samme næste gang det er dén tid. Bare sørg for at han faktisk ikke får muligheden for at skide indendørs...hvis det er kælderen der er problemet så hold ham ude af den.

Jeg ved ikke hvornår du går med ham ud, men vores Lex skal ikke skide lige efter han har spist,...det var kun da han var lille, nu går der en time eller to

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre
Staldvask, nu med hjemmeside: www.a-staldrens.dk

0
0
Svar på denne tråd

Du har selvfølgelig ikke
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 15:10

bevidst lært din hund, at den skal besørge uset.

Men, før den ved, at det er godt at besørge ude, vil den opfatte skældud, som straf for at gøre det den lige har gjort, nemlig besørget. Den tænker ikke, "jeg må ikke her, så må jeg nok et andet sted"

Du får den ikke renlig, før du får mulighed for at rose den, når den besørger ude, og det kan godt være svært, når den først har lært, at det skal ske, når du ikke ser det.

De bure, jeg snakker om, er ikke udendørs løbegårde, men bure, man har inde, og som ikke er meget større end hunden.

Jeg bryder mig ikke ret meget om at have hunde i bure, men det er ret almindeligt i USA, hvor de bl.a. bruger dem til at renlighedstræne hunden. Det er ikke meningen, at hundene altid skal opholde sig i burene, men f. eks. på rejser, kan det være praktisk på hotelværelser, og så altså ved renlighedstræning.

Jeg kan se, der er en her på siden, der tilbyder professionel hjælp, det er måske en mulighed.

Hvis du sælger hunden, hvad tror du så den næste køber gør? Med mindre du er utrolig heldig at sælge til en person med masser af hundeforstand, så sælger vedkommende den nok igen, og det er ikke et liv at byde en hund.

BirteB

0
0
Svar på denne tråd

syg skrift..
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 15:18

hej.. din skrift er lidt "hård" ved øjene... eller også er det mig der er sart.. havde ihvertfald lidt svært ved at læse det...

prøv at lig en avis der hvor han gør det i kælderen.. når han så har tisset på den så lig den udenfor og vis ham næste gang stedet når i kommer ud... og husk så et ros ros og ros... og skæld ikke ud når han gør det indenfor...

held og lykke

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider