bevidst lært din hund, at den skal besørge uset.
Men, før den ved, at det er godt at besørge ude, vil den opfatte skældud, som straf for at gøre det den lige har gjort, nemlig besørget. Den tænker ikke, "jeg må ikke her, så må jeg nok et andet sted"
Du får den ikke renlig, før du får mulighed for at rose den, når den besørger ude, og det kan godt være svært, når den først har lært, at det skal ske, når du ikke ser det.
De bure, jeg snakker om, er ikke udendørs løbegårde, men bure, man har inde, og som ikke er meget større end hunden.
Jeg bryder mig ikke ret meget om at have hunde i bure, men det er ret almindeligt i USA, hvor de bl.a. bruger dem til at renlighedstræne hunden. Det er ikke meningen, at hundene altid skal opholde sig i burene, men f. eks. på rejser, kan det være praktisk på hotelværelser, og så altså ved renlighedstræning.
Jeg kan se, der er en her på siden, der tilbyder professionel hjælp, det er måske en mulighed.
Hvis du sælger hunden, hvad tror du så den næste køber gør? Med mindre du er utrolig heldig at sælge til en person med masser af hundeforstand, så sælger vedkommende den nok igen, og det er ikke et liv at byde en hund.
BirteB