|
|
| Politiet kalder en mand abekat, perker.. |
| Forfatter:  |
Windstrup |
| Dato:  |
31-01-2007 19:47 |
|
Hvad der det efterhånden for et politi vi har i DK? Jeg har ofte oplevet deres svigt når jeg har været ved at blive kørt ned og efterfølgende ville melde føren af bilen, politiet i Gladsaxe ignorerede et opkald fra en dreng der med kniv blev truet til at udlevere din scooter, faderen ville melde overfaldet og tyveriet men betjentene ville have dem til at komme dagen efter da der ikke var nok personale lige der til at håndtere sagen. Faderen ville ikke acceptere dette og tog med sønnen ned på politi st. og der så de flere biler på parkerings pladsen, og ind af et vindue så de 8 politi folk sidde og glo Fodbold  desværre kunne jeg blive ved, men nu faldt jeg lige over det her i EB ekstrabladet.dk/nyhede...266728.ece Det er bare ikke ok at politiet omtaler borgere på den måde, jeg håber godt nok at de to/tre herrer får en fyreseddel eller stor bøde, Føj siger jeg bare... Er det Ok at politiet siger disse ting?
OBSParthest søges Gladsaxe/KBHOBS OBSSe annoncen på min præs.OBSOBSNye billeder af Låsby i præs!OBS WWW.GRAESKEHUNDE.DK
"Dolly"som arbejder i et Palads
EPC uge 27-28-29 <-- også uge 29
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej det er |
|
|
... det ikke. Lige nøjagtigt ham der siger abekat, tror jeg dog ikke mener det nedsættende. Han kunne lige så godt have sagt, "hvad er han for en starrut?" Men de andre. Føj Men mon ikke det udløser en disciplinærsag?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
Windstrup |
31-01-2007 20:06 |
|
Louise
Havde det været en bleg dansker han havde sagt det om havde jeg ikke reageret på den måde, for så er det som du siger "hvad er han for en starut" men da abekat er et skældsord for indvandre, tyrkere, tja alle mørklødede mennesker, så burde den betjent have varet sin mund.
OBSParthest søges Gladsaxe/KBHOBS OBSSe annoncen på min præs.OBSOBSNye billeder af Låsby i præs!OBS WWW.GRAESKEHUNDE.DK
"Dolly"som arbejder i et Palads
EPC uge 27-28-29 <-- også uge 29
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjah hvad kan |
|
|
... man sige - han lyder som om han er fynbo - så for ham tror jeg, at det ord er lige så almindeligt som at sige mælk. At han så automatisk vælger at tjekke ham er noget andet. Men nok mest under pres fra kollegerne tror jeg. Skrækkeligt, at de er så fordomsfyldte, men de ser jo ting, som vi andre ikke ser. Det giver en anderledes - og sommetider malplaceret - kynisme
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det gør man da bare ikke! |
Sofie. |
31-01-2007 20:12 |
|
Sådan noget gør man altså bare ikke! Jeg tolerere virkelig ikke sådan noget!  Man bliver virkelig sur!
Ros din hest! Så får du mere ud af samværet med den!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NEJ!!! |
|
|
Selvfølgelig er det ikke OK. De er tåkrummende pinlige at høre på, men hvor er det dog godt at de ikke engang kunne finde ud af at lægge røret på. En båndet samtale mellem de wannabe KKK'ere er ikke lige lige sådan at løbe fra. De skal fyres, og "abekatten" skal have en offentlig undskyldning! Man bliver sgu så flov over at være dansker engang imellem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja de ser |
|
|
mere end vi kan sætte os ind i, ikke at det er iorden det der er sket. Men har en politimand i familien, som fortæller de væreste ting, blander de sig i slags mål mellem "kald dem hvad i vil" ender man næmt med at for en sag på halsen, for racisme, og dem man forsøgte at hjælp, ja de vidner gerne til fordel for deres volds mand. Men det kan personligt ikke få mig op af stolen, at der bruges sådan nogle ord, så skulle jeg jo også, flippe ud over at jeg bliver kaldt luder, når jeg går i byen med min kæreste, forde nogle gerne vil starte et slagsmål. men nej små hjerner, små fornøjelser, og så kan jeg ellers kalde folk hvad jeg vil når jeg sætter mig ind i bilen. men de burde nok have ventet med at komme med de udbrud, til røret var lagt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig ikke )-; |
Mil |
31-01-2007 20:36 |
|
Puha, bliver så gal når jeg læser sådan noget ...For desværre er der nok meget mere af den slags racisme, end der lige bliver givet udtryk for offenligt  Det er absolut ikke okay at tiltale andre mennesker så nedladent, ligegyldigt hvem det så går ud over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ret ligeglad med ... |
Lisbeth Sejberg |
31-01-2007 21:19 |
|
... hvilke ord de har sagt og hvilken hudfarve den mand har, hvis Politiet kaldte mig en blegfed møgso, så ville jeg også blive knotten ... det er ikke ordene som sådan, men den manglende respekt de er udtryk for, der harmer mig. Hvis Politiet kan uddele bøder for, at en borger kommer til at råbe ukvemsord efter dem eller stritte med en forkert finger, når de passer deres arbejde, så skal de også holde deres egen sti ren. Mvh. Lisbeth
Svend 4 ever !!!!! Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ups... |
|
|
Udover at de lyder som et par temmelig usympatiske personer, så er det da en brøler, der vil noget! Og sikke en besked at få på sin telefonsvarer... Én ting er, hvad folk siger I deres fritid, men når man er på arbejde, så repræsenterer man bare ikke længere kun sig selv. Har i øvrigt hørt, at det er under uddannelsen til politibetjent, at man lærer at være racistisk. Det er ligesom mest in  Mvh Anna
Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| perkere, og abekatte |
Miss-joye |
31-01-2007 22:11 |
|
Er det i orden, at politifolk omtaler borgere som 'perker' eller 'abekat'???
  Folk som kender mig, kender udmærket mit svar...!! //
Mvh Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ - Medlem af ADDnetwork - Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn! www.123hjemmeside.dk/Henrietta/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gud Fader bevares |
Sune |
31-01-2007 22:44 |
|
Gud Fader bevares ... er det ikke lidt af en "storm i et glas vand"!! Hvad med at få nogle mere seriøse kilder, isetdet for Eksterbladet og en eller anden tilfældig andenhånd fortælling iden du bare kritisere politiet! Tænk en gang over hvor meget @!#$ og @!#$ politiet skal finde sig i.' Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke i orden |
|
|
Selvfølgeligt er det ikke i orden.. politiet skal ikke kalde folk ukvemsord lige meget hvilken hudfarve de har.. de skal opføre sig professionelt.. Sune: Øh hvordan kan en optagelse fra telefonsvaren være andenhånds fortælling ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sune... |
|
|
... lige nøjagtig her er Ekstra-Bladet såmænd ikke en dårlig kilde. Optagelsen ligger jo på deres hjemmeside. Generelt er det en ret sober artikel. Og ikke skrevet i EB-tonen, som jeg ellers også godt kan få nok af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| at tale pænt |
Signe J |
01-02-2007 00:29 |
|
Jeg ved ikke. Jeg har set mange på HN der taler ligeså grimt, også om indvandrere. Og det er endda direkte til folk, og ikke "bag deres ryg" som her. Og betjentene her gjorde det jo "privat". At de så glemmer at lægge på er pænt usmart, men man kan jo ikke rigtig censurere politiets private samtaler. Eller deres meninger.
------ Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er IKKE i orden... |
|
|
Det er IKKE ok. Det er hamrende uprofessionelt og hører ingensteder hjemme på en ordentlig arbejdsplads. Det handler ikke om at "kritisere" politiet som en helhed. Min onkel er politimand, det samme er min bedste vens storebror. Det er folk, der blot gør deres arbejde under nogle gange helt urimeligt hårde kår. Men når man arbejder indenfor det offentlige og har med mange forskellige mennesker at gøre på daglig basis, så bør man også vide, at den form for udtalelser hører hjemme privat, ikke på arbejdspladsen. Jeg synes, det er pinligt for de to betjente. Personligt ville jeg ikke gøre en større sag ud af det; jeg ved godt, der findes racister blandt danskerne, det er ikke lige noget, der kunne overraske mig. Desværre. -+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| EB... |
|
|
Jeg har det faktisk ikke fra Ekstrabladet, men fra nyhederne i radioen, hvor de også afspillede betjentenes søde besked. De sagde, at de havde været på arbejde, da de havde foretaget opkaldet. Jeg har desværre mindre og mindre respekt for politiet, de bør være mere professionelle, end de har vist sig at være i en lang række situationer. Men Sune, jeg ved ikke, hvad politiet finder sig i, gør du? (Og husk, andenhåndsberetninger dur jo ikke) Mvh Anna
Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan altså |
pajken |
01-02-2007 09:59 |
|
Det er da en storm i et glas vand! Herregud politiet har en intern jargon og det kan altså ikke hidse mig op. Prøv lige at tænke på hvor tit de bliver kaldt "svin, hippoer" og det der er værre. Men bare fordi det nu lige er en mørklødet person det handler om så skriger alle straks: "Racisme, racisme!!!" Puuh...hvor er jeg træt af, at bare man slår en prut i nærheden af en mørklødet person bliver man beskyldt for at være racist! Danskere bliver osse kaldt mange grimme ting, det er der bare ingen der hyler op om!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pajken... |
|
|
... det her er ikke bare et spørgsmål om de ord, der er sagt, men hele den måde, de håndterer sagen på. De forventer, at fordi han er udlænding, vil han til at hive den ældre mands bil ind på at eller andet sort værksted et sted. Men overser - vælger at overse- at sagen er meldt til forsikringen. Og så skal vi lige tjekke ham her i kriminalregisteret. Tror du, at de ville gøre det mod dig, hvis du stod i den situation? Nej, vel?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, det er absolut ikke ok |
Cruella76 |
01-02-2007 11:19 |
|
De er på arbejde, og burde vide hvordan man opfører sig, og taler pænt om andre mennesker! Og så er jeg egentlig ligeglad med hvad politiet ellers selv må lægge øre til. Andenhåndsviden? Æhm, det bliver vist ikke mere førstehåndsagtigt end det her lydindslag? 
Christel (Nu, mor til to vidunderlige unger..:) Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan man ikke |
yiip |
01-02-2007 11:42 |
|
jeg synes det er forkert.. en sådan tone bør simpelthen ikke finde sted, og er det lige meget om han har ment det eller ej...
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  ................................... West highland white terrier...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
IKKE det er i orden at politiet kalder folk for sådanne ting. Det er skammeligt. Og dybt uprofessionelt. Jeg er dog meget forarget over afstemningen i siden hvor der lige pt er 32% der mener at det er i orden. Jeg har også oplevelser med politiet som er lidt sløsede hvis de skal ud. Hvis det kan ordnes gennem telefonen er de skam flinke nok. Det duer bare ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Luise... |
pajken |
01-02-2007 12:45 |
|
Jeg gentager da gerne for din skyld: Men bare fordi det nu lige er en mørklødet person det handler om så skriger alle straks: "Racisme, racisme!!!" Puuh...hvor er jeg træt af, at bare man slår en prut i nærheden af en mørklødet person bliver man beskyldt for at være racist! Du antager bare helt pr. automatik at de er racister og det er derfor de siger som de gør! Det kunne jo også handle om proffessionel erfaring, da det er et bevist faktum at folk med udenlandsk baggrund er stærkt overrepræsenterede i kriminalstatistikken!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Død Pinligt!! |
|
|
Det er bare så død pinligt for de betjente!! Men det er rigtig nok, jeg sys heller ikke politiet gør specielt meget for mange forskellige mennesker, når de har brug for det.. Jeg var ret forarget over det de sad der og sagde.. jeg sys det er dumt at kalde nogen abekat uanset om man er dansk eller udenlandsk, jeg sys det er en virkelig pinlig situation, som er placeret fantasisk godt hos DR, så de betjente rigtig kan skamme sig!! Og rigtig fedt at han vil sagsøge dem! lige hvad de trænger til!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kriminalstatistikken |
|
|
Denne famøse kriminalstatistik, som altid bliver nævnt, hvor er den egentlig henne? Jeg ved, at langt flere udlændinge bliver anholdt, men jeg ved egentlig ikke, at de er så stærkt overrepræsenterede i statistikkerne over, hvem der bliver dømt. Så vidt jeg har læst, er der faktisk en markant forskel her. Det er jo lidt ligesom dengang, man mente, at man havde bevist at hvide mennesker var mere intelligente end sorte. Man glemte bare lige at tage hensyn til sociale forhold såsom indkomst og uddannelse. Når man selv har mærket, hvordan politiet behandler mennesker med sort hår og accent, så er det altså svært at se politiet som særlig professionelle. Og i øvrigt er racisme da ikke forbeholdt hvide mennesker. Det går ligeså nemt den anden vej, og det er da overhovedet ikke bedre. Den vigtigste forskel her er, at der er tale om personer, som er på arbejde og repræsenterer noget helt andet end dem selv. Problemet er, at politiet jo faktisk har en del mere magt end almindelige mennesker, derfor er det SÅ meget vigtigere, at netop de opfører sig ordentligt. Desværre er der jo brodne kar alle steder. Mvh Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Danmarks statistik |
pajken |
01-02-2007 13:52 |
|
Det er såmænd Danmarks statistik som har disse tal, så der er ikke tvivl om at de er rigtige nok. Der sidder langt flere kriminelle med udenlandsk baggrund i fængslerne end der burde hvis det skulle svare til deres andel af befolkningen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mærkelig påstand |
Sune |
01-02-2007 14:04 |
|
Ujammi "jeg sys heller ikke politiet gør specielt meget for mange forskellige mennesker, når de har brug for det.." Det var da godt nok noget af en besynderlig og udokumenteret påstand! Hvis man kun læser Ekster Bladet og andre tabloid aviser kan jo ment få den opfattelse at det står meget slemt til med det uduelige politi som nogle ynder at hænge ud. men tænk lige en gang på hvor mange tusinde henvendelser politiet får om dagen!! Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske/måske ikke |
Cathrine C.H. |
01-02-2007 15:45 |
|
Det er ikke okey at politiet siger sådan. Men de politibetjente der til gengæld bliver sagsøgt for at skyde en fører i en bil som bliver forfulgt af en politibil, hvor at føren er en total farlig mand, er så ikke okey da politiet bare gør sit arbejde. Nutid, Datid Magic for altid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pajken... |
|
|
... for det første hedder jo Louise... Dernæst, så ja, det er erfaring, der gør, at de straks tænker det de gør. Som skrevet i et tidligere indlæg. Politiet ser ting, som giver en form for kynisk tilgang til alting. Sommetider er den kyniske malplaceret. Og når den er det, skal man altså råbe vagt i gevær. Det er ikke okay, at omtale folk i den tone. Uanset hvem der er. For eksempel syntes jeg heller ikke, at det er okay, at omtale modparten som "ham den gamle". Og det er slet ikke okay, at drage konklusioner inden du har håndfaste beviser. Eller i hvert fald tilstrækkeligt med indicier. Og det har politiet ikke her. Derfor skal de skamme sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|