Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vej gennem hus - ekspropriation
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 20:55

Vi har lige fået brev fra kommunen om der nok skal gå en vej lige tværs gennem vores hus .

Da vi købte huset var der en lokalplan der sagde at vejen skulle gå bag om vores grund, men nu skal den så gå gennem vores grund.

Nå men det er jo så hvad det er. Vi ahr ikke boet her så længe og vi gider da egentlig heller ikke blive boende, vedligholde og alt der der hvis huset alligevel skal jævnes med jorden om 5 - 7 år.

Er der nogen der har erfaringer med eller ved nogen om, om kommunen allerede nu ville være villig til at købe grunde så vi kunne blive fri og komme ud og finde os et andet sted at bo.

Eller om vi er nødt til at blive boende og bruge penge på vedligeholdelse i 5 -7 år, hvorefter huset så bare bliver revet ned og vi får en lille slat penge for det?

Er der nogen der ved hvor gavmilde kommunerne er ved ekspropriation af huset? Giver de kun vurderingsprisen eller den offentlige vurdering eller giver de en god sjat oveni?

Håber nogen har lidt erfaring inden for dette og kan hjælpe mig til en god nats søvn For der her kræver da godt nok en del spekuleringer.

Mvh Lene

Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 21:06

ikke reglerne i dag, men kan huske engang for nogle år siden, hvor der var en udsendelse i fjernsynet vedr. ekspropriationer. Der var nemlig stor forskel på, hvad værdien blev sat til i den forbindelse kontra den offentlige ejendomsværdi.

Et af eksemplerne i udsendelsen var en familie, der fik omkring 150.000 mindre for huset ved ekspropriation, end den offentlige ejendomsværdi huset var sat til, og som familien jo betalte ejendomsskat efter. Og huset var nede i den meget lave prisklasse, omkring 450.000 dengang - og så er 150.000 under vurderingen jo en stor procentdel.

Så gavmildhed er nok ikke det du skal satse for meget på.

Men eftersom I har fået et brev fra kommunen, så må der da også være et telefonnummer I kan ringe til og få yderligere oplysninger, hvis ikke der står noget om en evt. tidligere overtagelse i brevet. Men hvis der kun står, at de "nok" vil lave en vej gennem huset, så er det ikke sikkert beslutningen endelig er taget og kommunen vil nok ikke have udgiften på nuværende tidspunkt..

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

fff
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 21:11

Venlig Hilsen

Anni og Hannibal!!

Klik dig ind på min hjemmeside

Åengensponygård

0
0
Svar på denne tråd

Anni...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 15:25

tak men jeg er ikke interesseret i at læse m det. Det har jeg gjort. Jeg er interesseret i at høre jeres erfaringer inden for området.

Ikke andre det vil bidrage???

Mvh Lene

Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider