Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

De jorder ned igennem
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 19:19

et villakvarter på to ponyer!

For enden af vejen er der en lang markvej, som er perfekt til et kapløb, problemet er bare, at opløbet ender på villavejen!

Det er fuldstændig uforsvarligt! Men kan man gøre noget ved det?

Min mor har snakket med DRF, og de anbefalede os at snakke med de pågældende rytters forældre, eller i givet fald politianmelde dem, men kan man det?

Vi har forsøgt at tage kontakt til forældrene, men de er ikke intereseret i en dialog.

Hvad ville I gøre?

Venligst Jannie

Jalousi er en grim ting

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 19:24

ja, hvis de laver noget, der kan anses som værende uansvarligt og farligt, kan man vel til enhver politianmelde dem, og det lyder det som om, de gør..

Så fat knoglen og ring til Jens Betjent og hør hvad i kan gøre ved det.

Mvh. Michael

0
0
Svar på denne tråd

Politi...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 19:41

Det er rigtig uansvarligt. Jeg ville nok prøve at få kontakt til forældrene igen. Hvis ikke de vil høre, kunne I evt sende et brev hvor I pænt gør opmærksom på problemet. F.eks. konsekvensen ved at ride et barn ned, eller en bil der pludselig bakker ud foran dem i deres styrtløb. Det kan vel heller ikke være sundt for ponyerne at drøne rundt på asfalten hvorved man kunne pointere at det kan komme til at koste i dyrlægebesøg. I brevet kunne man også fortælle at hvis ikke det er stoppet inden en bestemt dato, så bliver det politianmeldt. Og vil de ikke forstå en pæn hentydning fra jer, er det en sag for politiet.

Sådanne ting skal stoppes før det går galt. Det kan ikke passe at folk ikke kan leve i ro og mag på en villavej.

Held og lykke med at få noget fornuft ind i deres hoveder.

Før kendt som Vibs(Marengo)

Se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 10:02

jeres svar!

Jeg tror det ender med, at vi kontakter politiet og hører om de vil gøre noget ved det.

Mvh Jannie

Jalousi er en grim ting

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 10:07

Hvis alt andet glipper, ken i så ikke sætte noget "minebånd" op, så de ikke kan fortsætte ud på vejen.

Det lyder fuldstændig sindsygt og uansvarligt, det de laver og forstår godt du er sur over det.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tvivler på
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 10:14

at vi kan spærre vejen af.

For det første fordi den bliver brugt af en del landmænd, når de skal ud til deres marker. For det andet fordi de med garanti bare ville springe over!

Jalousi er en grim ting

0
0
Svar på denne tråd

hvad med at
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 10:41

... tage fat i ungerne? og forklare dem det deres forældre ikke vil forstå.

Hvis det ikke hjælper, så fat i politiet.

Er det overhovedet tilladt at ride på villavejen?

0
0
Svar på denne tråd

Det går
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 10:59

jeg ud fra at det er, der er ihvert fald ikke sat nogle skilte op med ridning forbudt...

- Jannie

Jalousi er en grim ting

0
0
Svar på denne tråd

hvor hurtigt må
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 11:01

... man kører? 30 kilometer zone for eksempel? for så overtræder en pony i strakt galop nok fartgrænsen og det vil politiet nok kigge på.

0
0
Svar på denne tråd

politi
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 11:04
hvis du ved hvor de bor så ring til politiet.. utroligt vis det er det eneste de har respekt for... det er ikke ulovligt at ride på en villavej sålænge det er på en rolig måde.. færdselsloven gælder også for hest og rytter!

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

0
0
Svar på denne tråd

Det er en
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 11:14

ganske almindelig byzone med 50 km/timen.

Jeg tror desværre ikke, at der er anden udvej end at blande politiet ind i det, da det drejer sig om nogle mennesker, både forældre og børn, der ikke mener, at de skal indordne sig under de samme regler som os andre

- Jannie

Jalousi er en grim ting

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider