Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At genvinde lysten
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 15:35

Heej,

okay jeg har et virkeligt stort dialemma her.

Jeg har redet i 8 år, både på rideskole og part. Jeg er 14.

Mine forældre vil desværre ikke give mig en hest (dog har der på det sidste været en lille chance) .

Har nu haft part på cirka 3 forskellige heste, hvor af den første flyttede ti et sted for langt væk fra mig, den anden blev solgt og den sidste har fået en rygskade. jeg har nu søgt part i 3 måneder unden nogen poitentiale henvendlser. Det vil sige at jeg altså i al den tid har haft en masse fritid, og det har bare været så skønt.

når men tilbage til starten af historien: lige inden min part blev syg fik jeg et arbejde, og det var virkelig stressende. for så arbejdede jee to gange om ugen og red to gange om ugen og gik til spejder en gang om ugen og trænede i trænings center en gang om ugen., så blev hesten jo syg og jeg fik to fridage hvor jeg kunne gøre alt det jeg havde lyst til. det var skønt. men nu har jeg jo så det problem, at jeg ikke ved om jeg skal begynde at ride igen eller bare droppe det. jeg har to gange skulle passe nogen heste, og de gange har jeg bare været sådan, øv, nu ska jeg cykle hele vejen der op igen.

Der er måske den løsning at jeg kan købe hest sammen me min veninde der er en del ældre end mig. men det vil jo sige at jeg ska der op midst 3 gange hver uge, og tror ikke jeg årker det, men sammentidig hvis det er min ejen hest vil jeg vel også hellere.

og det er faktisk det der er spørgsmålet til jer, nemlig om man får mere lyst til at ride hvis det er ens ejen, end med en part(for gider nok ikke part mere, vil gerne være med til at "bestemme" over hesten) for så vil jeg nemlig konfrontere mine forældre med situratioen.

håber i vil hjælpe, og forstår mit problem

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 15:52

du bør ikke købe hest medmindre du er 100% sikker på du vil det 100%, og du kan da heller ikke regne med dine forældre vil give dig en hest? ..jeg købte selv min første hest da jeg var 14, men jeg sparede selv op til den, betalte selv opstaldning og dyrlæge ovs. det eneste mine forældre betalte var undervisning. da man som 14årig ikke har de store muligheder for at tjene kassen, og jeg i forvejen havde udgifter hver måned for over 800kr(opstaldning, smed, dyrlæge)

det er også dumt at købe en hest sammen medmindre i er helt enige om hvordan en evt. hest skal rides, passes ovs, ellers bliver i nemt uvenner, og det går ud over hesten.

jeg tror hellere du skal gå i tænkebox og finde ud af om du vil heste fuldtids, eller du måske hellere vil låne en hest i ny og næ uden ansvar og forpligtelser..

MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd

Man skal ikke genfinde lysten
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 16:01

Man skal have den i så store mængder at sne regn og frost IKKE er noget der kan bruges som en undskyldning til ikke at tage sig af hesten HVER dag.

At skulle genfinde ting er tit og ofte en mislykket mission på forhånd.

.
De er på vej :-)
1. er ankommet:-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvis ikke...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 18:58

du har lyst til at passe andres heste, og klager over vind og vejr, skal du ikke regne med at det bliver anderledes hvis du fik din egen.

I starten er man jo altid helt vild, og vil gerne være hos den 24 timer i døgnet, men når det bliver "hverdag", så SKAL man have lysten til at trodse vind og vejr, og komme ud til sin hest!

`Gitte & Tyran´ har sådan set sagt det hele (jeg er også én af dem der selv sparede op, og selv afholdte alle udgifter (det var et krav fra mine forældre) og jeg har været hesteejer siden jeg var 13 år - det har været uhyre hårdt sommetider, men jeg elsker min sport, og jeg elsker mine heste. Det at have hest er for mig ikke en hobby, det er en livsstil).

Nogle dage kan man godt have den der "Jeg gider bare ikke", det er helt normalt - og når man så er kommet ud til hyppen, så har det været det hele værd alligevel.

Men du skal være sikker på at du ikke ved den der "Jeg gider bare ikke", så bliver hjemme - hesten fortjener bedre.

Men ellers så vent da et par år, og se om du skulle have mere lyst senere hen

Military-rytter

uden tøven :-D

OPSTART AF RIDEMÆRKE 4+5 GRAD -

SE MIN PRÆSENTATION FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider