Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg kan ikke klare det mere...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 12:32

Hej...

Nu må jeg bare lige ud med min selvmedlidenhed...

Jeg har drømt om min egen hest siden jeg var 4 år og i 2003 fik jeg så endelig min egen hest. Hun bliver aflivet i 2005 pga. spat blot 11 år gammel, men jeg har i mellemtiden købt et føl ca. 1 mdr. før jeg afliver hende. Han kommer så til skade og bliver aflivet 3 mdr. efter hoppen pga. ledbetændelse.

Jeg rider så andres heste - mest tilridning og problemheste indtil for 3 mdr. siden.

Jeg køber min egen pony i efteråret - en hingst der i dag er 2 år gammel og skal til kåring til sommer men...

Det er jo ikke det samme som at have min egen ridehest...

Jeg sidder ofte med tårer i øjnene og kigger på billederne. Jeg har stadig meget kontakt til hesteverdenen, rider lidt for Mia Hastrup og snakker en del med flere military og dressurryttere samt tager til stævner med dem. Jeg er oftest hestepasser og fotograf.

Men så i går var vi til pokalfest i klubben, og så føler man sig bare igen udenfor. For jeg kan jo ikke ride om nogle pokaler, jeg har jo ikke nogen hest...

Er jeg et fjols? skal jeg bare spænde hjelmen og komme videre eller er det okay at være ked af det?...

Jeg kan ikke bare købe en hest da min første hest var ofte uheldig og efterlod dyrlægeregninger på ialt 70.000 kr. Jeg er på su og mangler stadig at betale 40.000 tilbage til banken...

Mvh. Gitte

www.stald-olsen.dk

Træner for

HKR's Ponygameshold

Salg af rideudstyr

se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

var det ikke
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 12:43

noget med en lånehest så?

Så skal du ikke af med den store købssum, du får godtnok de faste udgifter, men kan måske få en på kontrakt med forkøbsret?

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Jaaa
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 12:47

Nu er jeg jo ikke ekstpert på dette område.

Men jeg har også en hest som skal til Fakse imorgen og røngtenfotograferes. Og selvom det kun er det går jeg alligevel med tankerne i hovedet "hvad hvis jeg skal af med ham???". Men jeg har besluttet mig at stadig blive ved. Også selvom hvis jeg skal af med ham.

Derfor syntes jeg også at du skal blive ved med at have hest når dine regninger kommer i nogenlunde orden.

Nutid, Datid

Magic for altid

0
0
Svar på denne tråd

Uheldig!!!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 12:48

Ja, du har godt nok været uheldig.

Jeg synes helt klart du skal komme videre, men find en hest du kan ride uden omkostninger (eller hvertfald de store omkostninger...). Det ville være for dumt at gå ud og købe noget, når du har den gæld - så vil den nye hest ikke blive ren nydelse, men snarre en belasning fordi du vil få stress over pengemangel!

Der er mange mennesker der søger nogen til at ride deres hest - hvis du er heldig kan du få en billig part eller en låne hest, som Michelle også skriver.

Så vent med at købe ny hest - til du får råd til det!

Det ville jeg gøre...

Mvh Kathrine Olsen

* *

Medhjælper på Stutteri Dano og ejeren af 2 søde heste

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 13:10

Men hvorfor købte du så en 2 års ponyhingst(Dartmore), den kan du da ikke bruge til noget?

Ville jo vært bedre at enten spare pengene til du hadde råd, eller købt en du engang kunne ride på om det er det du vil?

Det ser jo ud til at du får ri ganske meget uden at ha egen, så jeg syns nok at du aligevel er heldig.

Det er synd med de hestene som du mistet og med den uhyggelig høye dyrlægeregningen.

Men jeg tror nok at var jeg deg ville jeg nok sørget for at få den betalt innen jeg begynte at tenke på at købe noget som helst på 4 ben.

Så kan du jo købe noe du virkelig vil ha og kan bruge til noget?

Alt til sin tid, det er mange som ikke har råd til at holde egen hest, så trøst deg med at du iallefall får være en aktiv del af miljøet i modsetning til mange som ikke engang har den muligheden.

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 13:56

Først hvorfor jeg købte ponyen...

Jeg søgte virkelig at have min egen, og har altid haft en dartmoor. Da min første dartmoor er gammel så ledte jeg efter en ny. Da jeg så Doughty måtte jeg bare eje ham. Han kostede ikke ret meget og jeg har kun købt halvdelen af ham, min søster den anden halvdel. Vi snakker under 5.000 for mig.

Så skal han tilrides, tilkøres og kåres hvis han kan. Bare en drøm jeg har haft.

Mine forældre bor på en gård hvor jeg har hestene gratis, så der er ingen opstaldningsudgifter. Blot foder (udover havre og wrap som min far dyrker) og smed og dyrlæge.

Og så har jeg min egen.

Jeg ved godt at jeg er heldigt stillet med at ride på andres, men det er bare altid den sur del man får lov til. Træning på dressurbanen som regel, ingen stævner eller mulighed for fast undervisning da kun jeg rider når de ikke har tid.

Jeg har fået mulighed for at låne nogle fine heste mod at starte dem til championat. Men hvis jeg tog hesten ind i sep. og skulle ride championat i juli ville regnestykket så således ud:

opstaldning 10 mdr. a. 1500 kr = 15.000 kr.

Smed hver 8. uge a. 1200 kr = 6.000 kr.

dyrlæge vacc. + tænder = 1.000 kr.

Ialt = 22.000 kr og derefter forkøbsret på en hest til 60.000 kr.

Dette er forudsat at hesten ikke bliver syg eller kommer til skade.

Dårlige odds efter min mening og mange penge at putte i en hest der ikke er min.

Måske er jeg bare sart - men jeg er blevet snydt lidt for meget til at jeg gider ofre penge på andres heste, kunder der ikke betale m.m.

Hvis jeg tager en hest hjem (lån) så er det ofte heste jeg skal ligge en forbedring i, og det vil jeg altså ikke betale penge for at gøre. Jeg har simpelthen ikke råd til det.

Jeg må nok bare spænde hjelmen og ligge følelserne for dyrene på hylden indtil der er flere penge på kontoen...

Mvh. Gitte

www.stald-olsen.dk

Træner for

HKR's Ponygameshold

Salg af rideudstyr

se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

tja hvis nu
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 14:31

du gad at køre til Sorø og ride min hest måtte du både ride dressur spring og ture. Og meget gerne modtage uv. og starte stævner de weekender jeg ikke selv skal (og det skal jeg ikke før i marts og jeg arb hver anden weekend...)

men kig evt min præs under Rondo...

Camilla Diana Olsen, Rondo Quintus og Bubber

Rondo søger part i 4180 området se mere på min profil under mine heste: Rondo Quintus

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnneee..
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 15:34

...Jeg kan dæleme godt se dit problem - både føelsesmæssigt og økonomisk...dog vil jeg mene at du uden problemer vil kunne låne en god hest med forkøbsret med mange fordele...

F.eks. så har jeg da nogle virkelig gode heste til udlån med meget fordelaktig forkøbsret aftale, da jeg bare ikke har tid til dem alle selv pt. desv.

Og jeg er da overbevist om at såfremt du undersøgte det - så ville du også kunne finde rigtig gode heste meget billigt til endten salg eller meget fordelaktig udlån med forkøbsret der virkelig var noget for dig...!!!

Yderligere så selv om det koster lidt penge, så kan man jo forsikre sig med en "dyrlægeforsikring" der vist nok dækker op til 85 % af alle akutte dyrlægeregninger (dog ikke vacc. mv.)

Det har jeg ikke selv på nogle af mine muler da de så extremt sjældent bliver lidt syge...;o)

Men held og lykke med det..;o)

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. UNIK int. Multi Champion afstamning sælges/udlånes! - Super fair priser - høj kvalitet !!!

Bedækning tilbydes v/5 Hingste pt.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 16:49

Camilla:

Og tusind tak for tilbudet, det er en skøn hest du har. Faktisk har vi været ret tæt på hinanden - Store hestedag i 2005 - det var min islænder der var med i den store ring.

Tas:

Jeg har da også overvejet at låne en RIGTIG mange gange, men de heste jeg har haft har jeg bare altid været uheldig med, og jeg tør ikke tage chancen med en andens hest. Ikke fordi jeg havde kunne gøre noget anderledes da alle skader har været uden jeg har haft skyld i det, men derfor har de jo været der alligevel.

Jeg har redet for et par oldenborgavlere men de har ikke flere heste. Så har jeg haft kommisionsheste men er blevet snydt, så det stoppede.

Måske er jeg også bare ekstra sentimental i dag pga. pokalfesten i går for jeg kan da godt se at jeg har mulighed for at låne en hest at ride på i ny og næ.

Ville bare så gerne have min egen, det er alligevel noget andet end at skulle låne sig frem...

Tusind tak for jeres svar... jeg trængte bare sådan til at komme ud med det og det er skønt at i lige gider smide en kommentar..

Jeg har i løbet af dagen fået 3 tilbud om låneheste/ponyer og mange tak for dem også.

Tak, fra en der lige havde brug for lidt medlidenhed/støtte

Mvh. Gitte

www.stald-olsen.dk

Træner for

HKR's Ponygameshold

Salg af rideudstyr

se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

hej Gitte
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 08:36

ja, det må vi have været, dig var dig der vandt... og jeg stod længere henne med Bubber...

Rondo søger part i 4180 området se mere på min profil under mine heste: Rondo Quintus

0
0
Svar på denne tråd

hihi jeg
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 08:37
mener selvfølgelig det var dig der vandt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider