Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gadehusar
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 19:35

Hejsa..

Er der nogen der kan fortælle om gardehusar uddannelsen eller fortælle hvor jeg kan læse mere om det?

Retten til at forblive tavs
til kommer ikke alene den,
som intet har at skjule.
0
0
Svar på denne tråd

Fundet via søgefunktionen
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 19:37

mvh PiaR
quantum in me fuit

Grilltid - altid

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Jeg starter her
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 21:50

Hej.

Jeg skal starte her d. 5/2

Jeg skal igennem 4 måneders værneopligt og derefter som gardehusar de sidste 8 måneder.

I de 8 måneder kommer du til at lære forskellige ting omkring heste og ridning.

Men det er jo ikke en uddannelse som sådan. Men ingen tvivl om at jeg tror man får massere erfarring.

Knus fra Pernille, Lady Love, og Polish Princess

Opstaldning i Slagelse tæt på Antvort Kaserne søges!

0
0
Svar på denne tråd

Ikke for at drysse malurt i bægret
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 23:21

Jeg har selv været husar, for nogle år siden godt nok.

Hvis man vælger at blive husar for at komme til at ride en masse heste og blive super god til at ride. Så skal man finde noget andet.

Ret skal være ret og du lære at sidde ordenligt og ride på kandar.

Men udover det ligge niveauet på omkring LA.

Men du skal gøre dig klart at du kommer til at feje og pudse mere end du kommer til at ride.

Tonen (den gang ihvertfald) er rimelig hård og det er bare med at høre efter første gang.

Og der er ingen pusse nusse med hestene. Det er der simpelhen ikke tid til i tjenstetiden.

Jeg tror ikke der er nogen at de piger jeg går med til dagligt på ridecenteret der ville kunne affinde sig med at være derinde.

Men der ud over skal det så også siges at finder du dig i alt det får du nogle oplevelser som du ikke får andre steder.

Selv var jeg med til Joakims bryllup. Kæmpe oplevelse!!!

Med venlig hilsen

Johan

0
0
Svar på denne tråd

gardehusar
Forfatter: 
Dato:  24-03-2007 17:55
ville bare lige tilføje at rideniveauet er LB . eksamen på ride prøve i både spring og dressur er på LB
0
0
Svar på denne tråd

min kæreste
Forfatter: 
Dato:  24-03-2007 18:14

Min kæreste har også været gardehusar - i ruder konges tid. Hans forældre havde dengang noget ponyrideskole og selv kunne han sidde fast på en hest, men kunne ellers ikke kende forskel på en fri trav og en piruette - groft sagt.

Derfor lærte han selvsagt meget, blandt andet af Tonny jensen, som efter at have sukket over ham fordi han var en uvidende bondeknold, tog ham under sine vinger og gav ham nogle enetimer, tog ham med hjem og kigge på Marzog osv.

Min kæreste havde stort kørekort inden han blev gardehusar, hvilket dengang gav ham den fordel, at han kom med til det meste tam-tam, da han var dobbeltfunktionel, som chauffør og rytter. Så han red også med til noget stort blingeling af en slags og det er godt minde for ham.

For knap to år siden slog vi vejen ind om husarerne i Slagelse og fik en rundvisning af en husar. Han havde ingen forkundskaber og sagde at sådan var det med de fleste. Vi overværede noget opsadling og træning mm. Alt foregik stille og roligt og med en humoristisk tone. Men det var selvfølgelig blot et øjebliksbillede. Et dejligt sted var det under alle omstændigheder.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

gardehusar
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 11:32
ved du hvor gammel man skal være?

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

Alder!
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 11:59

Man skal være fyldt 18 for at aftjene værnepligt (værneret hvis man er pige)

Hilsen

Helene, som har aftjent min værneret hos GHR, dog ikke i HESK

0
0
Svar på denne tråd

Gardehusar
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 17:48

Jeg skal også ind at være Gardehusar her til februar 08 - og jeg glæder mig ENOMRT meget!

Det er ikke så meget fordi, der er heste derinde, det er blot en sidegevindst.

Men at man kan kombinerer millitær og hest - det er da fedt!

Jeg er godt klar over, at det ikke er for at pusse-nusse med hestene og ride dagen lang. Det er slet ikke min mening med det.

Jeg vil gerne ind til millitæret for at komme lidt hjemme fra, møde nogle nye mennesker og udfordringer, kombineret med lidt anderledes omgang med heste.

- ellers kunne jeg jo bare tage de 4 mdr. hos "det almindelige" forsvar, og så tage hjem til min egen hest igen...

Men anyways - Jeg glæder mig! Uanset hvad folk kommr med at skræksenarier!

Karina

- ejer af talentfuld vildhest
DV dressurhoppe ef. Sidney x Weinbrand sælges
www.heste-nettet.dk/lodge/17892/ hest/152854/
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider