Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

bil og trailer
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 18:46
ville lige hører, når vi har en almindelig bil ikke nogen 4 hjulstrækker. om man så må kører med en 2 hestes trailer dog kun med en hest(en islænder på 141cm) er ikke het inde i det så håber nogen vil hjælpe...

Hilsen Maluie

Gør Livet til en fest, rid islandsk hest..

"Med mindre vi ændrer retning, ender vi hvor vi er på vej hen"

"At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv."

0
0
Svar på denne tråd

Kommer an
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 18:48
på hvor meget vogn trækket vejer i alt samt hvor meget din bil må have på krogen

Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Undervisning samt opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info.

Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Fårvang/Tilst.

0
0
Svar på denne tråd

okay takker
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 18:52

takker for svaret hører lige min stedfar af hvad den må trække

Hilsen Maluie

Gør Livet til en fest, rid islandsk hest..

"Med mindre vi ændrer retning, ender vi hvor vi er på vej hen"

"At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv."

0
0
Svar på denne tråd

Totalvægten
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 18:57

Uanset hvordan du vender og drejer det, så må du IKKE kører med det uden trailerkort hvis den totale vægt at trailer + bil + hest er over 3500 kilo...

Og det skulle undre mig meget, hvis i var under...

Og så skal du tjekke hvor mange kilo bilen må trække, for, hvis bilen nu kun må trække 1ooo kilo i alt, så nytter det altså ikke at i har en 750 kilos dobbelttrailer og en hest på 350... så er det 1100 kilo.. .altså 100 kilo mere end bilen må trække...

og bøden for at blive taget uden trailerkort er 3500 kr + klip, og prisen for et trailerkort inkl. gebyr er i Åbenrå 4000 kr. så det kan ikke betale sig at undvære det kort

Foderplaner udarbejdes specielt til din hest, med hensyntagen til specielle behov!

Stald Skyttehus - nu med massage og terapi!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad gør man så?
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 09:49

Så kunne jeg godt tænke mig at høre, om I har nogle forslag til, hvordan man så får sin hest hjem??

Jeg er nemlig stødt ind i problemet med at skulle køre med trailer, og jeg kender desværre ikke nogen, som har trailerkørekort. Det drejer sig om, at vi skal køre hesten ca. 15 km. fra dens nuværende ejer og hjem til mig. Det tager man jo ikke lige trailerkørekort for at gøre. Desuden er det en skovturshest, så jeg kommer ikke til at skulle køre med trailer til stævner og sådan. Kan man mon leje en trailer med chauffør?? Og det til en rimelig pris. Jeg er slet ikke interesseret i at bryde loven og risikere klip og bøde for at fragte min hest hjem.

Synes, det er et træls problem at støde ind i, for jeg kan ikke rigtig se, hvordan jeg løser det?

0
0
Svar på denne tråd

sg: lav en annonce på MPL
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 09:53
Og se om du kan få en anden til at køre din hest det lille stykke.

Du laver bare en lille annonce under Transport søges.

Så henvender der sig enten en privatperson eller en professionel.

Du kan også kigge under Transport tilbydes ;-)
0
0
Svar på denne tråd

LÆS DOG ...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 10:38

Typisk kan du godt køre med en to hestes trailer og en alm. bil med EN hest i.

Tag din bils registreingsattest og brug nedenstånde link

www.sikkertrafik.dk/164b3e80

Som trailervægt kan du indtaste egenvægt 675 og Total 2000, hvis du ikke også har trailerens reg attest. (passer for en normal to hestes trailer.)

Regn med at en ispony vejer 400 kg

Det er menskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

0
0
Svar på denne tråd

Vi er heldige
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 12:47

Vi har bilen, traileren, kortet og chaufføren, når vi skal kører.

Vi kører nu også tit. Også for nogle andre da deres bil eller kortet ikke er i orden til disse formål.

Her er et billede af vores træk-

Traileren udlejes hvis man mangler en god let/pæn trailer.

Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Undervisning samt opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info.

Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Fårvang/Tilst.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider