Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

BARF til hundehvalp?
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 22:26

Jeg er i denne uge hundepasser for en venindes søde, lille Yorkshire terrier hvalp. Den er kun 10-11 uger og helt nuser, MEN, jeg (og ejeren) har et stort problem med den; den vil IKKE spise andet end kogt kød

Det er lidt besværligt for min veninde, og så kom jeg til at tænke på det her BARF foder, ved nogle af jer om man kan bruge det til hvalpe af de små racer (den er MEGET sart)?

OG, når jeg går ind på hjemmesiden kan jeg ikke se nogen forhandlere i Jylland, kan man virkelig ikke købe det herovre?

håber på lidt hjælp

På forhånd tak

Miriam

Frieserstald Birkely

NY Hjemmeside: www.frieserstald-birkely.dk

0
0
Svar på denne tråd

Man kan...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 23:51

lave BARFFen selv, spørg på div hunde forraer, om hjælp der er en masse kloge hoveder...

debat.jubii.dk under dyr og så finder du hunde forumet...

0
0
Svar på denne tråd

hvalpefoder
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 10:26
En lille hvalp skal have et godt hvalpe-fuldfoder fra dyrlægen med alle vitaminer og mineraler. Den kan ikke leve af kogt kød, så får den kun proteiner. Tag en snak med dyrlægen. Hvalpen skal nok begynde at spise tørfoder, når den bliver sulten nok. Selvom det er hårdt for ejeren, for man elsker jo de små basser
0
0
Svar på denne tråd

Barf...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 11:03
en hvalp kan sagtens leve af Barf. det er rigtig sundt for alle hunde! Men jeg vil naturligvis råde dig til at kontakte en fra Barf der kan vejlede i hvordan den enkelte hund skal fodres således den bliver dækket ind med alt hvad den behøver..

PROFESSIONEL HJÆLP TILBYDES TIL ADFÆRDS- TRÆNINGSPROBLEMER. SE MIN PROFIL FOR YDERLIGERE OPLYSNINGER ELLER MAIL TIL SUNDQUIST@WEBSPEED.DK
0
0
Svar på denne tråd

Sagtens
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 11:23

En hvalp kan sagtens leve af barf. Og i behøver ikke at købe det fra forhandler, man kan sagtens selv lave det. Min veninde skriver en masse om råfodring på hendes hjemmeside www.kiplers.dk, synes i skulle gå ind og læse det, for det er ikke så besværligt som det lyder .

Mine hunde har fået det siden de var 10 mdr. da de heller ikke gad spise deres tørfoder.

Mvh. Julia.

0
0
Svar på denne tråd

barfff
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 11:45
nej en hvalp må ikke få barf foder. det først efter end hvalpestadie...
0
0
Svar på denne tråd

Royal canin...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 12:39

Man kan få noget foder fra royal canin der hedder sensible, det er beregnet til sarte og kræsne hunde, der er mere smag i end i almindelig foder. Min ville heller ikke spise sine piller hvis den kunne blive fri, men det her foder kan den godt lide.

Bare lad den sulte til den går i sin madskål..

Det andet i snakker om aner jeg ikke hvad er, så det vil jeg ikke kommentere

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 14:38

Hvor har i fra, at hvalpe ikke må blive råfodret. Kender selv flere der har gjort det med deres hunde, som er sunde og raske.

Det lyder som om i ikke helt kender så meget til det.

Hvad tror i de spiste i naturen den gang de var vilde...tørfoder?

Hvis man tænker over det, må det da være det mest naturlige for hunden, at få råt kød.

Til Marie:

Hvis der er et andet alternativ end tørfoder, hvorfor så lade sin hund sulte til den spiser tørfodret, hvis den nu synes det smager h til? Tænk hvis du fik det samme serveret hver dag og du ikke kunne lide det, men blev nød til at spise det for at overleve. Knap så sjovt!

Vi havde selv samme problem med vores hunde. Det er bestemt ikke sjovt, at have en hund der ikke vil spise og som ser ud derefter.

Mvh. Julia.

0
0
Svar på denne tråd

123546
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 15:17

Hejsa

Tak for alle svarene, jeg kan se der er delte meninger om BARF så jeg vil tage en snak med min egen dyrlæge og se om vi kan finde frem til en løsning.

Vi HAR forsøgt at lade ham "sulte" lidt, men det går bare slet slet ikke, han går bare hen og lægger sig, bliver liggende hele dagen og da vi kom til aften var han så afkræftet at han ikke kunne rejse sig, og han var gået helt sukkerkold! Så gav jeg ham druesukker og nu er han frisk igen, men han nægter fortsat ALT hundemad, vi har prøvet: Royal canin, Pedigree pal, Prescription diet fra dyrlægen, Cæsar dåse fra Bilka (er mine egne hunde helt vilde med) Eukanuba Vetinary diet og uanede mængder af forskelligt kød. Han er og bliver en kræsen pind der helst kun vil have kogt/stegt oksekød.

Han er ikke taget for tidligt fra, og avler forstår heller ikke hvorfor han ikke vil spise - og nu har han tilmed fået en lille smule tynd mave, så jeg er nok lidt lettet når han bliver hentet igen på tirsdag.

Jeg ringer til dyrlægen mandag, lovede jo min veninde at passe godt på ham

vh Miriam

Frieserstald Birkely

NY Hjemmeside: www.frieserstald-birkely.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Miriam
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 15:28

Jeg kender historien alt for godt. Vi prøvede nøjagtig samme produkter som jer.

Er sikker på min veninde vil være behjælpelig med en foderplan hvis i stadig er forvirret efter, at have læst hvad hun skriver om råfodring. Hun har lavet foderplan til mine hunde og de har været i perfekt foderstand lige siden. Plus at de nu elsker at spise

Jeg håber i finder ud af det.

Mvh. Julia.

0
0
Svar på denne tråd

hvalpe skal have
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 15:56
et totalt korrekt sammensat foder. er ikke sikekr på at Barf kan gøre det. Og barf er ikke kun kød. Så får hunden protein forgiftning. Køb et ordentligt hvalpefoder i stedet. Og når den er voksen så kan man barfe, hvis det er det man vil. Men jeg foretrækker nu tørfoder. Det kan man smide over hele haven, og hunden er beskæftiget. det kan man ikke med barf, og det er ikke naturligt for en hund, at spise af en skål. Hunde bør selv søge maden op.

oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
0
0
Svar på denne tråd

Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 17:06

I naturen spiser vilde hunde og ulve både bær og bark. De kan ikke tåle kun at få kød. For som skovtrolden siger, kan de få protein forgiftning. (Det kan mennesker også få, så sig det lige til Jeres mænd næste gang de nægter at spise grønsager).

Og hunde (alle dyr) spiser ikke for fornøjelsens skyld, kun for at overleve.

Min hund får FROMM foder fra et 100 år gammelt firma, der går meget op i, at hunden skal have dækket alle vitamin og mineral behov igennem deres tørfoder. Jeg fodrer både ved at smide pillerne ud i haven, men også vådt, dvs hælder kogevandet fra grønsager/kød over, så hunden får mest udbytte af foderet. Somme tider blander jeg det med lidt rester som ris, kogt magert kød og grønsager. Men det er vist for min egen skyld, da jeg tror hunden er ligeglad. Bare den får noget at spise.

Vi er meget tilbøjelige til at tillægge vores dyr menneskelige egenskaber de slet ikke er i besiddelse af. Dyr spiser kun for at overleve!

Og så er det nok bedst kun at give hvalpen hvalpefoder, da jeg har hørt dette råd fra både trænere, avlere og dyrlæger, uafhængigt af hinanden. Der er nogle vigtige næringsstoffer i hvalpefoderet, de har brug for, og som vi ikke selv kan skaffe.

God fornøjelse med den lille

Når du møder en hund på din vej,

skal du trække den i halen og tænke på mig

www.123hjemmeside.dk/ziggy2006

0
0
Svar på denne tråd

BARF...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 18:16

..er der meget delte meninger om.. Jeg ved en del
dyrlæger IKKE anbefaler det - og man må vel gå ud fra de ved hvad de taler om!! Desværre er min viden indenfor præcis det emne ikke stor nok til at kunne vejlede, men jeg synes det er en god idé at du ringer til dyrlægen Miriam... Jeg ved dog godt hvad svaret bliver hvis du ringer til Galgebjergvej ...

Men god fornøjelse med det lille plejebarn... Og god weekend

Møjn fra

Generalen & Hystaden.

0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:27

Til Betty Boop:

Det kan godt være at hunde spiste bark og bær i naturen. Og hvis du vidste lidt om råfodring ville du vide at det ikke kun består af kød. Man supplerer både med grøntsager, ris, kartofler og meget mere. Nogen giver oveni købet også bær og frugt, så den må du længere ud på landet med.

Synes det må være svært at udtale sig om det, når man ikke har læst noget om det eller har prøvet det på sin egen hund.

Mine hunde har aldrig set bedre ud eller haft det bedre både psykisk men også fysisk, siden vi førte dem over på råfodring.

Til skovtrolden:

Det kan godt være man ikke smide maden i haven, men et okse/svineben tager også lang tid for hunden at spise og skal heller ikke spises af en skål. Hvilket et kyllingelår heller ikke skal.

Det er da klart at dyrelæger ikke anbefaler at man fodrer på denne måde. De sælger jo tørfoder og tjener gode penge på det!

Mvh. Julia.

0
0
Svar på denne tråd

BARF og allergihunde
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:27

Nu står jeg med en allergihund - en skøn cocker tæve på snart 4 år.

Hun fik desværre konstateret allergi november sidste år og en blodprøve kunne ikke vise hvad det var. Jeg fik besked på at prøve dyrlægens allergifoder i 8 uger og se om det hjalp..

Det gør det så ikke

Bea får konstant øregangsbetændelse samt eksem på hele kroppen.

Min trimmer anbefalede mig BARF. Hun har flere cockere i trim som har nydt vældig godt af dette foder .. deres øregangsbetændelse er forsvundet og de er i harmoni, både fysisk og psykisk.

Julia:

Den side du henviser til må jeg vist hellere tage et kig på :-)

Og så skal manden overtales til også at fodre sin hund med det ;-)

Mvh. Malu

... endnu en Hippolotte!

nu 4,8 kg lettere

0
0
Svar på denne tråd

Som Julia...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:46

...skriver kan jeg kun varmt anbefale at læse på Maries hjemmeside og evt kontakte hende. Hun ved utroligt meget om BARF og hjalp bl.a mig med foderplan og vejledning da min tæve havde hvalpe.Og til det med at man ikke kan fodre hvalpe på BARF, det kan man og med rigtig godt resultat faktisk ;)

Min tæve og hendes 10 hvalpe blev fodret efter BARF principet og dyrlægens kommentar var hver gang der var chek/vacc af hvalpe samt moderen at det var de floteste hvalpe hun havde set til dato! Samt at tæven virkelig så flot ud og det var ikke til at se hun havde 10 sugekopper (hvalpene som tog mere end rigeligt fra) :D

De levede/lever bestemt ikke kun af kød, men af nøje sammensat grønsager, kød med ben, kød med ekstra fedt og div kød fra forskellige dyrearter samt fisk. En hund på BARF for faktisk meget mere varieret foder end en hnd på tørkost gør og så får en hun på BARF de naturlige vitaminer og mineraler og ikke kuknstige tilsatte eller tilsætnings stoffer ;)

Mvh. Lene

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:46

Jeg vil bare sige at jeg er 100% enig med Julia.

Inden vi startede med BARF led Zero af "typisk Schæfermave" som dyrlægerne kaldte det(dårlig mave pga højt stress nivaeu.)Derudover havde han dårlig ånde, led af tandsten, havde ofte forhudsbetændelse(dyrlægens kommentar : en hver hanhund med respekt for sig selv har det.) samt han gad ikke rigtig at spise, men spiste for at overleve.

Efter vi startede med at BARFé. På en uge var maven iorden, tandstenen, dårlig ånde og forhudsbetændelsen forsvundet. Det siger en del. Han er nu BARFét i ca. 3 mdr og vi har ikke set skyggen af problemerne. Han er pludselig helt vildt glad for sin mad og i det hele taget en meget gladere hund.

Nova som ikke har haft nogen umiddelbare sundhedsproblemer skinner som en velpudset bil og er nærmest gået i hvalp i humøret og viser langt større tolerance.

Så jeg må sige at jeg ikke er til at stoppe. Resultaterne taler for sig selv. Mine hunde mangler ikke noget og de stortrives.

Sarah

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

ps. overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:48

Ps. til Malu: Julias link er rigtig godt og Marie er en sød sød pige.

Prøv også : www.canastas.dk der står også en masse godt.

Sarah

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

Endelig
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:51

Hej Malu.

Endelig en der også har set lyset. Godt du er her til at bakke mig op .

Og ja gå endelig ind på Marie hjemmeside og læs om det. Hun ved rigtig meget og har hjulpet mig med foderplan mm. til mine hunde. Vi fodrer ikke helt som barf centeret gør, men det kan du jo se hvis du går ind og ser på hendes side.

Mvh. Julia.

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld mig
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:52

Hvem siger at en hund kun spiser for overlevelsen, og ikke også for oplevelsen ?

Jeg går ikke ind for at gøre dyr til mennesker (kan ikke lige huske det fine ord for det, men et slemt eks. er "fam. Knurhår"), men der er altså lidt mere end instinkter på spil.

Prøv en gang at få en dygtig dyresnakker til at tale med jeres dyr- det er for vildt efterhånden som man oplever gang på gang hvad de har at sige. (jeg har selv brugt Winnie Stubkjær, hun er GOD)

Tjek evt animaltalk.net, -hvis I synes det er langt ude så ok med mig.

Lys og Fred

Jo langsommere man bevæger sig, desto større bliver verden.
0
0
Svar på denne tråd

Juhuu..
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:56

Juhuuu vi er mange nu Skøøønt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider