|
|
| Har I forsikret Jeres trailer? |
|
|
Manden og jeg kom lige til at snakke om dette - er det noget man gør, altså forsikrer hestetraileren, og hvis JA hvad dækker den som "alt på krogen"-forsikringen ikke dækker? Prisleje? (Snart NY trailer ejer )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har... |
|
|
vores dækker hvis traileren går i stykker, bliver smadret, feks. hvis en hest sparker hul eller andet. Jeg mener vi giver omkring 600 kr om året. Den er forsikret til nypris. Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1233456 |
|
|
Forsikringsselskab siger at den ikke skal forsikres det er bilens forsikring der dækker men kun de "døde" ting hesten skal dækkes af dens hesteforsikring Hvis den har sådan en ellers er det bare synd
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mhhh |
|
|
vil det sige. Betaler bilens forsikring, hvis der er en hest der stejler og laver hul i taget... Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har.. |
|
|
vi har en kasko forsikring på vores nye trailer den koster 500kr i året, så det kan næsten ikke betale sig at lade være og så er man sikker på at der er noget der dækker, hvis u-heldet er ude. hilsen kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Kristina - Hvor har I denne forsikring henne? Det lyder dejligt billigt  Og Brita: Det er rigtig nok bilens forsikring der dækker hvad der hænger på krogen, men det er kun ansvar ved skade på andre; det jeg spørger efter er nok kasko - for jeg vil have forsikret min min egen trailer ved uheld?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tegn en kaskoforsikring! |
|
|
Hvis man kun har forsikret "krogen" på bilen og der sker et uheld, så er skaden på selve traileren ikke dækket, men kun den skade, som traileren har forvoldt mens den er spændt efter bilen (ansvar). Typisk en skade sket under bakning. Den eneste måde man kan sikre traileren, mod kaskoskader - det være sig brand, tyveri, vandskade, hærværk, færdselsuheld eller en hest der går amok inden i den og smadre den, er ved at tegne en kaskoforsikring. Alt efter trailerens værdi koster den typisk 600-1000kr. Selvom jeg arbejder i forsikringsbranchen har jeg dog aldrig fået forsikret min egen endnu...:o) Det er dog en ældre af slagsen, så jeg overlever, hvis der sker noget med den. Men hvis Du skal til at købe ny trailer, vil det da være brandærgeligt ikke at ofre en kaskoforsikring, hvis nu den bliver stjålet eller der sker en anden skade, hvor der ikke er en ansvarlig modpart, til at erstatte skaden. Mvh. Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi giver |
|
|
omkring 700 ved Alm brand. Og det er for skader på traileren.Og den har vi skam haft brug for.. Også rart at have, hvis man engang imellem låner sin trailer ud. Trækkrogen på bilen dækker kun de skader traileren laver - fx glider i en bil eller noget. Ikke de skader der fx kan opstå under kørsel/læsning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Ok, tak for Jeres svar. Manden min havde igår ringet til vores eget forsikringsselskab - jeg havde bare ikke nået at høre det inden jeg skrev indlægget hér - men de ville have 1331 kr for en kasko! Og det er da godt nok dyrt i forhold til hvad I skriver. Men så må jeg lige ringe rundt og høre de forskellige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HeidiS hvilket |
|
|
selskab bruger I? Det kommer vel også an på, hvor meget man forsikrer traileren for?! Hvis du sikrer den for 10.000 er det da logisk, at forsikringen bliver billigere, end hvis du forsikrer den for f.eks. 70.000
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved udlån.. |
|
|
Da vi købte og blev rådet til at få lavet en kasco, så var det ikke mindst fordi, at den så også ville træde i kraft, hvis vi lånte traileren ud og fx en ven smadrede den.. Bianca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikre for gud skyld! |
|
|
Sidste år i januar mdr. væltede jeg med en hestetrailer med to heste i. Hesten slap mirakuløst uden en skramme, men traileren var total skadet. Vi havde kasko forsikret vores trailer, heldigvis. Traileren var 6 år gammel, og havde fra ny kostet 56.000 (En Hambauer Pegasus), og vi fik 48.000 udbetalt af forsikringen (Tryg)... Altså kun et tab på 8.000 kroner på 6 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg kan ikke huske hvad selskab vi har - vi skifter tit da vi altid lader dem byde under hinanden...  Den koster lige under 70.000 fra ny, og jeg ved ikke om det er det værd at forsikre for hele summen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja vores nye trailer er forsikret i LB. Vores gamle var ikke, men vi synes, at når vi brugte penge på en ny, så skulle den. Min mands store ladtrailer er også forsikret, vi giver ca. 1000 kr. for dem begge 2.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestetrailer |
| Forfatter:  |
bimsemor |
| Dato:  |
25-01-2007 11:53 |
|
Ja vi har vores henra trailer kasko forsikret. Samtidig er den forsikret ved udlejning. 1600 ved Tryg i året.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HeidiS |
|
|
det synes jeg lyder fornuftigt, altså at forsikre for hele summen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pegasus.. |
|
|
Jeg har Humbaur Pegasus i den nye model.. den koster ca. 1400 om året og den fuld kasko forsikret...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hos Codan |
|
|
Da jeg købte min trailer ringede jeg rundt og Codan var billigst, så dem valgte jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejhej |
|
|
Vores er kasko-forsikret - vi tør ikke andet. Kamelen "ødelagde" bagsmækken på en (ikke lånt/lejet) trailer (ejer kørte selv og havde selv en hest med). Traileren var 3 mdr. gammel og var IKKE kasko-forsikret. Sikke dog en regning vi fik af trailerens ejer  Så efter den oplevelse købte vi vores egen (og mere holdbare) trailer.
"If you can dream it, you can do it!" Walt Disney Masta "Turnout XT High Neck" dækken str. 155 cm sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Summen |
|
|
på kaskoforsikringen tegnes altid ud fra, hvor meget traileren har kostet og jeg kender ingen selskaber, der tillader at man "underforsikre" traileren for at spare præmiekroner. Det vil nemlig være meget besværligt i en skadessituation for taksatoren at opgøre en trailer som måske har en værdi på 50.000, men som kun er forsikret for 25.000. Da jeg oplyste en præmie på mellem 600-1000 kr. så er havde jeg en mere "almindelig" trailer i tankerne. Altså en til en 40-50.000. Når du køber en trailer til 70.000, synes jeg en præmie på ca. 1300 er meget rimelig og ikke specielt dyrt. Mvh. Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|