Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

frustreret over sygdom
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 13:34

ja man siger en ulykke sjældent kommer alene...Og nu har jeg bare brug for at rase ud...
samt lidt gode råd forhåbenligt :)

Som såret på Lunas skulder netop er ved at hele har hun fået et hårdt og grumt muk angreb- som har resulteret i et par hævede bagben, samt sår- alt sammen så godt som fra den ene dag til den anden.
Så dr. dyr var derude i går og heldigvis svarer hun godt på behandlingen. men sårrevner er der endnu og bagbenene er stadig hævet.

Så trailertræningen med Torben Andersen i dag er blevet aflyst.
Dyrlægens diagnose er ingen udetid- grundet isen, men gerne i ridehus. Alt dette her er jo som sådan bare rigtig ærgelig, men hvad der sker.

Det store problem er at jeg har sagt op på mit nuværende opstaldningssted- og skal love for stemningen fra ejeren er vendt. Dette er så bare hvad det er, så længe mine heste bliver passet. Men nu er der sket det her med Luna og så er der ellers bare lukket for det varme vand (bl.a. kan det ikke lade sig gøre at jeg må bruge ridehuset til hjælp, selvom der ikke er andre) - så meget at dyrlægen var ved at komme op og skændes med ejeren af stedet.

Så nu er jeg bare desperat og vil have Luna væk idag. Problemet som det nok kan læses er at hendes bagben er små dårlige, der er is overalt og hun har de sidste 4 gange ikke villet gå op i trailer- derfor Torben andersen.

Hun er dog til at lokke op, så har overvejet en lastbil- men hvor skaffer man sådan een nu? samt en chauffør...

uhh det skinner vist tydeligt igennem at jeg er rasende og yderst frustreret... og desværre også meget skuffet samt opgivende...

/CBK

Undervisning tilbydes
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 13:59

Hejsa,

har du et andet sted den skal hen at stå?

Føler virkelig med dig... og din nuværende udlejer virker da halvtåbelig når hun er så sippet, selv på en dyrlæge... uanset hvilke kvaler man måtte have med hesteejer, så lytter man da til dyrlægen?

Foderplaner udarbejdes specielt til din hest, med hensyntagen til specielle behov!

Stald Skyttehus - nu med massage og terapi!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil mene
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 14:14

at du godt kan flytte hende i trailer, hvis det "kun" er muk hun har på bagbenene.

Min havde ihvertfald godt af at blive rørt/komme ud og gå selvom den snuppede en stafilykok infektion med oveni.

Læg bandager på bagbenene for at holde skidt væk fra sårene og få hende læsset alligevel (hvis I altså kan få hende op i traileren) og selvfølgelig kun hvis dyrlægen siger god for det.

Min fik bandager (men kun når hun var ude af boksen eller gik hun uden) på de første par uger indtil muggen var helet op.

Puskin

0
0
Svar på denne tråd

lidt svar...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 14:30

Puskin: jo det er "kun" muk- men ja inkl. betændelse, meget hævede bagben, og åbne sår- men ja hun skal gøres deraf konflikten bl.a.

Alice: ja det er desværre ikke et enkelt stående tilfælde, dog har der aldrig været noget "vedr. mig" før jeg sagde op...
Ja er netop også det at jeg gerne vil følge dyrlægen der gør mig så frustreret omkring det hele.

/CBK

Undervisning tilbydes
0
0
Svar på denne tråd

Det var nu heller
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 14:44

ikke for at skrive at du var for pivet med hende, men ment som et råd i forhold til at hun godt kan flyttes, hvis blot du lægger bandager på der holder sårene fri for snavs. Du skrev jo selv at hendes bagben var dårlige (og derved forstår jeg at hesten nærmest ikke kan bevæge sig). Det kan den som regel godt ved muk også med betændelse bare den får gang i blodomløbet, men hvis du slet ikke må bruge hallen kan jeg godt se at du har et problem.

Som du kunne læse i mit indlæg, så har jeg selv stået med et meget grimt muk angreb og ved hvad det indebærer.

Jeg kan sagtens forstår din frustration over den person du står hos. Jeg må heldigvis godt bruge ridehuset til at lukke min løs i, blot jeg er der på tidspunkter hvor andre ikke skal bruge det og tager hensyn i form af at kaste evt. huller til, hvis hun har hujet for meget.

Jeg håber du får fundet en løsning på problemet snarest.

Puskin

0
0
Svar på denne tråd

Fik du
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 09:55
flyttet hesten?

Puskin

0
0
Svar på denne tråd

desværre ikke
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 10:28
Puskin: det var skam heller ike for at lyde "flabet" (eller hvad man skal sige).
Men nej desværre ingen held endnu...

/CBK

Undervisning tilbydes
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider