Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg blir vanvittig (Annonce på MPL)
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 17:56

Jeg satte i går aftes en hest til salg for en pige i stalden.

På annoncen står der Henriettes (ejers) navn og nr både som ejer og kontaktperson - opstaldningssted: her hvor hesten naturligvis står.

Jeg sørgede naturligvis for at krydse af at annonceopretter (som jo var mig) ikke var ejer af hesten (det er jo Henriette der er det). Således der ved Henriettes navn ikke blev lavet et link til min præs.

Desværre er det sådan at på annoncen er der i bunden noteret med et link at jeg er annoncens opretter. Det bruger folk så lykkeligt til at skrive til mig for at høre om hesten er solgt. -eller sågar en der skrev, at det var da en dejlig hest, og hvis ikke hun havde boet så langt væk havde hun kommet og set den. HVA FAN*EN skal jeg bruge det til???

Jeg har INTET med hesten at gøre!

Hvorfor er folk -undskyld min ligefremhed- for dumme til at bruge de kontaktoplysninger der står i annoncen??? Jeg kan bare ikke begribe det kan være så svært.

En af beskederne jeg har fået i dag var: "Hejsa, er den solgt? mvh. ***".

Hvad eller hvem er solgt??

Nu er det jo sådan at lige neop den henvendelse ikke behøver at være møntet på Henriettes hest, det kunne også være en af de 5 andre vi har til salg. Men hvorfor gør folk sig ikke den umage at klargøre for sælger hvad det er de henvender sig omkring?

Jeg er helt klar over at mange måske kun har én hest på nettet (eller en ridejakke til salg eller Whatever) men når jeg skriver til en annoncehaver skriver jeg da at jeg henvender mig ang. det og det eller den og den.

Det er da alm høflig omgangstone

Et surt opstød omkring henv. på annoncer

Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gætter
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 18:05
på at alt for mange ikke læser hvad der egenlig står i annoncen.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Grilltid - altid

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

PiaR - enig
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 18:15
Skulle man måske oprette et læs og forstå kursus her på HN - det kan vel sidestilles med Foto-kurserne der har været holdt???

0
0
Svar på denne tråd

Linse -
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 18:19
noget kunne jo tyde på at det ville have sin berettigelse :D

mvh PiaR
quantum in me fuit

Grilltid - altid

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

hehe ja...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 18:33

og HN er vist ikke det eneste sted med det problem, efter hvad jeg har set mig frem til.

dba, heste/katte/hunde-galleri og TS, ja de steder hvor der er en byd/skrive-funktion. Der undre jeg mig også altid over folk de spørger om akkurat det samme, som hvad står i selve annoncen.

Især Hestegalleri, der er der nærmest 5 iløbet af en annonce der skriver: Heeey hvor høj er den ? og hvor gammel er den?

Selvfølgelig kan der ske fejl for alle, og man for læst for hurtigt eller andet.

Jeg har det bare sådan jeg ikke vil ulejlige sælger, hvis jeg ikke er interesseret dvs. har læst hvad der står, og kikket grundigt. Men måske folk ikke gider og ulejlige sig selv og læse (-og FORSTÅ) annoncen længere...

~ hesteløs ~

Men med 2 tykke misse madorgler:

Benzer & Chloe

0
0
Svar på denne tråd

tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 18:35
Nu står der jo "henvendelse til" i bunden og derunder står ejers navn og "skriv besked"
Derfor er det jo logisk at folk tror det er ejeren de skriver til når de klikker der?

Så nej jeg synes ikke det er andres skyld.

Dog giver jeg dig ret i at man bør skrive hvad en henvendelse omhandler. Om det så er en hest, en ridejakke eller sporer.

-Jane

Arrangerer Ute Lehmann kursus i Aalborg 26.-28. maj 07

Venter guldføl i juli 2007

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se hjemmeside www.hms4life.dk for info
0
0
Svar på denne tråd

gfshhgdgfhgfhgd
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 18:37
Det er ikke kun her det er et problem, jeg sætte for en veninde en hest og pony til salg, jeg skrev også annoncen. og jeg sendte mail ud til flere som ville købe, alle steder skrev jeg, også i annonce, at jeg ikke viste mere om dem end der stod, og hvis folk ville vide mere måtte de kontakte hende. Jeg havde troet jeg fik mange mail tilbage, med det gjorde jeg nu ikke, Der var folk flinke, skrev at det måske ikke lige var dem, de ville have og sådan noget, ellers hørte jeg ikke noget på alle de mail jeg sendte. men jeg fik rigtig mail på annoncerne, selv når jeg skrev tilbage at de måtte kontakte hende, for jeg kendte ikke hestene, og havde kun set dem en gang, skrev de igen.

Venlig Hilsen

Anni og Hannibal!!

Klik dig ind på min hjemmeside

Åengensponygård

0
0
Svar på denne tråd

Jane B...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 18:39

Der går jeg tabt... hvor i denne annonce står der Skriv besked??

annoncen på Lukas

0
0
Svar på denne tråd

Jane B
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 18:43

Nå ja deeer... nu faldt 10-øren.

Måske man lige skulle få noget overhoveder her på HN til at rette det. Det er jo ikke ligefrem hensigtsmæssigt.

Tak for det - nu har jeg noget at arbejde med

0
0
Svar på denne tråd

helt i orden ;)
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 18:49
Kan godt se det ikke er hensigtsmæssigt for dig.

-Jane

Arrangerer Ute Lehmann kursus i Aalborg 26.-28. maj 07

Venter guldføl i juli 2007

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se hjemmeside www.hms4life.dk for info
0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 18:49

Jeg har lige købt hest og i den forbindelse oprettede jeg en købsannonce på MP. Jeg skrev højt og tydeligt mine krav, men jeg blev mere eller mindre udsat for en "mail-storm" af hesteejere der ville sælge. Og langt fra alle havde gjort sig den ulejlighed at LÆSE hvad det var jeg søgte.

Spild af både min og deres tid!

Med venlig hilsen

Winnie

Opstaldning tilbydes i Brædstrup.

0
0
Svar på denne tråd

Folk læser IKKE annoncen!
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 19:30

Som PiaR siger, læser folk ofte ikke halvdelen af annoncen. Jeg solgte min dreng sidste år. Han havde en handelsfejl som muligvis kunne være ret betydelig (derfor også pris derefter), og jeg skrev det MEGET TYDELIGT. Alligevel var der flere potentielle købere der blot så den lave pris og skyndte sig at henvende sig! Når jeg så spurgte om de havde læst alt om hans "sygdom" svarede de "hvilken sygdom? Er der noget galt med den?"

Øhh, DOH - LÆS DOG ANNONCEN!!!

Hilsner fra,
PiaLind - nu uden Lilleven..... Snøft!

Tjek mit billedarkiv for hestebilleder - Senest opdateret 1/11-06
(men spørg før du napper - jeg siger ofte ja, hvis man spørger pænt..)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 19:57

Har været det samme igennem, da jeg skulle sætte en annonce under opstaldning tilbydes. Jeg blev også bombarderet af mails, sms'er og mærkelige opringninger. Fik rintig mange: Ih, nogle søde heste i har på stedet ( der var link til hjemmesiden fra stedet ), jeg søger i ringsted, kender du noget der ? Annoncen var fpr lille skensved.

Jeg synes det er ufatteligt at folk ikke læser hvad der står, og spilder både deres og min tid med pjat.

Så nej, jeg kan ikke være mere enig !

Vink fra Fru Melgaard & Winning Pleasure - et team som ikke er til at slå ud

Part til 8-årig vallak i Lille Skensved søges.

0
0
Svar på denne tråd

Så ver der én til
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 21:02
der henvendte sig på den hest...jeg blir vanvittig!

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 22:25

Hej... Nu har jeg læst denne tråd...

Og set annocen... Hvis man vil skrive en besked til den man tror der sælger: henriette, og trykker nederst ved siden af opstaldningsted hvor alle tlf nr står på skriv besked:

Så står der til vicky... og hvis man så trykker på navnet vicky er man på din hn.logde...

Ikke særlig smart.. Men kan man gøre noget?

Oldenborger er en dejlig og køn hest.

Nu med min oldenborg Charkant

Og

New Forest/Araber Bl. Miss Hope

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 22:29

Hvis der er så mange problemer med det, hvorfor sætter din veninde den så ikke selv til salg?

Så ville du jo undgå en masse bøvl.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Linse, kunne du ikke
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 22:32

Skrive som andre jeg har set; Denne annonce er ikke oprettet af ejer, hvorfor præsentation og skriv besked ikke er relevant for denne annonce.

Henvedelse skal ske til: Henriette o.s.v.

Det skal skrives i selve annoncen!

Mvh

Charlotte, der skriver sin mening, men accepterer folk tager deres egen beslutning, så har jeg ikke trådt nogen over tæerne

vel?

0
0
Svar på denne tråd

vibha.
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 22:43
fordi hun ikke har mulighed for at bruge nettet

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 23:00
Ja så er det jo lidt svært...

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Jep...kender det!
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 19:27

Argh! Jeg kender det alt for godt. Min veninde låner min mailadresse til brug for at sende billeder osv. Men i annoncerne skriver hun: henvendelse pr. telefon, IKKE mail eller HN, tak!...Men hvad hjælper det??? ikke en ski. Mails kommer ind også på HN. Hun har præs. men er sjældent på nettet, så jeg tjekker for hende, men kan ikke svare på spørgsmålene - som tit står i annoncen alligevel. Der er sågar en som i emnet skriver: pony. Hvorfor skriver folk ikke hestens navn?, hvis de absolut skal skrive, i stedet for at ringe, som annoncen be´r om. Det er da ufatteligt! Hun har 10 heste/ponyer til salg også skriver de vedr. pony...Jøsses!!!

Kan jeg egentlig fjerne min mailadresse på annoncerne?

Mvh. Jane

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider