Jeg satte i går aftes en hest til salg for en pige i stalden.
På annoncen står der Henriettes (ejers) navn og nr både som ejer og kontaktperson - opstaldningssted: her hvor hesten naturligvis står.
Jeg sørgede naturligvis for at krydse af at annonceopretter (som jo var mig) ikke var ejer af hesten (det er jo Henriette der er det). Således der ved Henriettes navn ikke blev lavet et link til min præs. 
Desværre er det sådan at på annoncen er der i bunden noteret med et link at jeg er annoncens opretter. Det bruger folk så lykkeligt til at skrive til mig for at høre om hesten er solgt. -eller sågar en der skrev, at det var da en dejlig hest, og hvis ikke hun havde boet så langt væk havde hun kommet og set den. HVA FAN*EN skal jeg bruge det til??? 
Jeg har INTET med hesten at gøre!
Hvorfor er folk -undskyld min ligefremhed- for dumme til at bruge de kontaktoplysninger der står i annoncen??? Jeg kan bare ikke begribe det kan være så svært. 
En af beskederne jeg har fået i dag var: "Hejsa, er den solgt? mvh. ***".
Hvad eller hvem er solgt?? 
Nu er det jo sådan at lige neop den henvendelse ikke behøver at være møntet på Henriettes hest, det kunne også være en af de 5 andre vi har til salg. Men hvorfor gør folk sig ikke den umage at klargøre for sælger hvad det er de henvender sig omkring? 
Jeg er helt klar over at mange måske kun har én hest på nettet (eller en ridejakke til salg eller Whatever) men når jeg skriver til en annoncehaver skriver jeg da at jeg henvender mig ang. det og det eller den og den. 
Det er da alm høflig omgangstone
Et surt opstød omkring henv. på annoncer