Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Et par spørgsmål ang. projekt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 10:18

Hej alle.

Vi er et par piger der har projekt uge om teenage mødre/prævention, og vi vil derfor gerne stille et par spørgsmål, som vi håber nogle af jer vil besvare. Alle vil forblive anonyme.

1. Har du fordomme om teenage mødre? evt. hvilke?

2. Har du selv børn? Hvis ja hvor gammel var du da du blev gravid?

3. Går du ind for abort? Hvorfor/hvorfor ikke?

4. Har du selv fået fortaget en abort? Hvis ja, hvor gammel var du?

5. Hvornår syntes du det er en passende alder og få børn?

-På forhånd tak.

0
0
Svar på denne tråd

teenager
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 10:32

1: Nej, ikke specielt. Langt de fleste vokser med opgaven. I hvert fald dem jeg kender.

2:Ja, jeg har en dreng på 22 mdr. Jeg var 25, da jeg fik ham.

3: Hvis man har beskyttet sig, men der af en eller anden grund er sket en fejl, kan jeg måske gå ind for det. hvis ikke, så absolut NEJ!

4: Nej, det har jeg ikke.

5: Det kommer an på hvor moden man er. Har en veninde der har prøvet at blive mor siden hun var 17. Hun fik sit første barn som 20-årig og venter nu sit nr. 2 som 23-årig. Har en anden der er 26 og mor til 3. Hun var 22, da hun fik den første. Nogle bliver hurtigt modne til ansvaret og andre bliver sent modne.

Jeg mener selv ikke at jeg bare for få år siden var moden til at blive mor, men pludselig gik det stærkt og jeg har aldrig fortrudt at få mit ønskebarn, som var planlagt.

Mvh Maria

Kvinden blev skabt uden humoristisk sans,

så hun kunne elske manden i stedet for at grine af ham...

Mor til Denniz på 22 mdr. og sponsor for katten Chanell

0
0
Svar på denne tråd

svar på
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 10:36

spørgsmål:

1. Nej

2. Nej

3. Ja - ingen børn fortjener at være uønskede.

4. Nej

5. Det har ikke noget med alder at gøre - mere om pigen er moden og ansvarlig, kan forsørge barnet og i det hele taget er parat til at påtage sig det ansvar.

Held og lykke med projektet...

Er du en rutineret rytter, som er frisk på at ride en smuk livlig fjordhoppe et par gange om ugen, så skriv til mig...

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 10:41

Jeg synes det er tidligt, at få børn i så ung en alder. Men som samfundet udvikler sig i dag, så er det jo meget normalt. Jeg har ikke noget imod teenagemødre, hvis de kan tage vare på sig selv og deres barn.

Venter mit første barn nu. Jeg er 24 år og skal føde til april, en måned inden jeg bliver 25.

Jeg går ikke ind for, at folk bruge abort som en slags prævention. Men hvis forældrenes situation er sådan, at de ikke kan tage vare på det barn de vil sætte i verden eller barnet har en voldsom helbredsmæssig lidelse, så synes jeg det er ok.

Nej

Når man er voksen til at tage ansvar for sig selv og sine egne handlinger. Synes det er svært at sætte en alder på, men ca. omkribg de 22 år...

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

Nyere hestetrailer sælges

Skriv PB/mail for oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 10:43

- min holdning er at det ikke er blomsten af danmarks ungdom der får børn når de er under 18, men fordomme er jo til for at brydes... så ja.. har fordomme.. man har også set mange eksempler på at jeg har ret -desværre...

-Nej...

- Ja, jeg går ind for abort.. synes at kvinder skal have valget om de vil have børn eller ej, og alle kan komme i den situation hvor de er blevet uønsket gravide...

- Nej

-det er forskelligt fra person til person, men jeg bliver nok 28-30 før jeg selv begynder at "avle", men børn skal jeg helst sikkert have på et tidspunkt. der er bare så mange ting jeg gerne vil prøve og opleve først...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

0
0
Svar på denne tråd

Rettelse
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 10:47

Jeg vil godt lige tilføje noget til mit svar på punkt 3:

Ingen børn skal være uønskede, men mit svar er givet ud fra at jeg havde "abort som prævention" i hovedet. Det mener jeg nemlig er forkert. Men folk skal heller ikke tvinges til at have et barn "på halsen", hvis de ikke ønsker det. Så det er svært at give et helt klart svar på, uden at man også skal hen og give en uddybende forklaring.

Mvh Maria

Kvinden blev skabt uden humoristisk sans,

så hun kunne elske manden i stedet for at grine af ham...

Mor til Denniz på 22 mdr. og sponsor for katten Chanell

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 10:51

1. Har du fordomme om teenage mødre? evt. hvilke? Nej

2. Har du selv børn? Hvis ja hvor gammel var du da du blev gravid? Ja en dreng på 4 - jeg var 19 (fyldte 20 måneden efter)

3. Går du ind for abort? Hvorfor/hvorfor ikke? Synes Abort er en god løsning for dem der føler behov for det, hellere det end at få et uønsket barn

4. Har du selv fået fortaget en abort? Hvis ja, hvor gammel var du? Nej

Jeg synes ikke man kan sætte nogen bestemt alder på det at få børn, da der er stor forskel på hvornår man føler sig klar til at påtage sig det store ansvar det er at få børn dog synes jeg at det generelt set er en god ting at forældrene ikke er hverken meget unge (fx. under 18 eller meget gamle)når de får børn - det gode ved at være ung forælder kan være at man (som i vores tilfælde) har en forholdsvis ung mormor og morfar som er friske og raske mange år endnu...

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG HEST

Mine billeder må ikke "lånes" uden tilladelse!!!

Smuk Kat. III pony vallak sælges www.heste-nettet.dk/ma...is/140257/

0
0
Svar på denne tråd

ung mor
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 11:57

Nej, er selv ung mor.

Ja, en søn. var 17 da jeg blev gravid og var 17 da jeg fødte

Jeg går ind for abort hvis der er det bedste og det er velovervejet af både 'mor' og far'.

Ja. Lige inden min 20-åra fødselsdag

Det vil jeg ikke sætte alder på, da vi alle er så forskellige. Men jeg mener, at hvis barnet skal have de ideelle opvækstbetingelser, skal det være i et fast årlangt forhold, med faste indtægter, og styr på hverdagen.

Carina
Nu uden Sjakalen...
Ung mor til Nicklas født. 4-8-04
Hvis du ikke synes, du lyser, som du burde, så prøv at pudse pæren, inden du klager over el-værket.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider