Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hus i flammer
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 13:38

Puha, naboens hus er brændt her til formiddag. Der er 20 meter mellem naboen og vores hus, men vinden var heldigvis lige rigtig i dag. Det gav nemlig en fed og ubehagelig røg. Var lige hurtigt ovre og hjælpe med at bære en enkelt kasse ting væk, så skulle jeg ikke nyde mere. Har noget ubehag i halsen nu, så hvordan mon ikke naboen har det.

Huset er nu bare en tom skal, alt er ødelagt. Katten er væk, hunden fik jeg aldrig spurgt til, men mon ikke naboen fik den med - hun var trods alt hjemme.

Det var en meget voldsom oplevelse at se hvor hurtigt ilden bredte sig fra at være flammer på den ene side af huset, til at det brændte overalt og tagplader eksploderede.

Der kom naturligvis masser af udrykningskøretøjer ... og pudsigt nok samtidigt en fotograf fra Fredericia Dagblad. Ham måtte en brandmand så skubbe lidt til på et tidspunkt, for at komme forbi - men billederne skulle jo tages!

Alt i alt har der været et leben her på vores lille vej hele formiddagen og nu - pludselig er her helt forladt. Alle er kørt igen og tilbage står resterne af et hus der husede en helt familie med små børn og dyr. Skræmmende!

Naboerne er nogen vi ikke taler med, da de har nuppet noget af vores jord til have, ringer til politiet når vi klipper vores egen hæk og så smider de flasker i vores indhegninger. Men det er nu synd for dem.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Skrækkeligt
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 13:43

Ja, uanset om man kan lide folk eller ej, ønsker man jo ikke at der sker sådan noget for dem.

Jeg kan ikke engang forestille mig hvor forfærdeligt det må være at se sit hjem gå op i flammer - ting og minder er væk, men til alt held var der da ingen mennesker der kom til skade.

Puha... får squ ondt af de mennesker, og man har svært ved ikke at unde dem lidt luksus ovenpå sådan en oplevelse

Selvom det selvfølgelig ikke kan erstatte hvad de har mistet.

Military-rytter

uden tøven :-D

OPSTART AF RIDEMÆRKE 4+5 GRAD -

SE MIN PRÆSENTATION FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd

branden
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 13:51

Det er forfædeligt.

I 96 brændte vores hus, mens jeg var ude og gå med dagplejebørnene. Maja var syg og skulle have ligget selv, mens jeg gik en runde. Hun kunne hurtigt kalde på mig, hvis der var noget. Hun var 6½ år. Heldigvis fortrød hun og gik med op til mormor og blev der.

Det var nemlig hendes sengelampe, der kortsluttede og brændte hele over etagen ned.

Jeg kom hjem og så 7 brandbiler på vores lille vej og brandfolk, der stod og skovlede vores ejendele ud af vinduerne. Majas seng smed de ud af terassedøren . Det var forfærdeligt. Hun kunne have været alene hjemme...

Vi var dog rigtig heldige med forsikringen og alt blev dækket.

Men sikke en oplevelse..Føj. Det ønsker man ikke for nogen.

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

Det er skrækkeligt ...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 14:01

... for mange år siden mistede mine forældre deres første hus, som brændte p.g.a. lynnedslag, de mistede faktisk alt, bortset fra det tøj de havde på.

Min bror var 3 år og min søster helt spæd.

Jeg er så født og opvokset i det nye hus, de fik bygget ved gården.

Gårdens bygninger forblev heldigvis intakte og ingen dyr gik til, men tordenvejr om natten fik altid min mor til at stå op og være forberedt på det værste.

Mvh. Lisbeth

Svend 4 ever !!!!!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 14:04
Grim oplevelse. Ved man hvad branden er opstået af?

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

Spørger igen:)
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 11:23
Se ovenstående...

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

et væltet
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 11:30

Det var et væltet stearinlys. Naboen var jo hjemme og har forladt rummet ganske kort. Meget uheldigt og også utroligt som det kunne sprede sig så hurtigt.

Der står kun en tom skal tilbage. Der er vist dømt nedrivning af resterne. Gik en tur hen forbi med barnevognen i går. Trist at se de små børns ejendele ligge sorte og svedne i sneen udenfor vinduerne.

Undskyld, Cruella, troede at tråden var "brændt" ud.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

lørdag den 13 jan..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 11:56

i år brændte min fars naboers hun ned det var påsat af nogle indbrudstyve der nok var blevet sure over at der ikke var noget at stjæle.

familien sad på grand kanaria(? staves) det var min far og hans kone der opdagede det og fik ringet til 112 og ringede bagefter til nabokonens mor(hun havde ikke lige en telefonbog og nummer til dem) for at hører om de var hjemme. det var brændt det hele, hele lørdag var der folk der skulle se det. det var i åbyen i nordjylland og det er absolut ikke sjovt at sove ved siden af et hus der er brændt når politi og brandfolk tror det er påsat af indbrudstyve for tænk det unne ligeså godt have været ens eget hus

Hilsen Maluie

Gør Livet til en fest, rid islandsk hest..

"Med mindre vi ændrer retning, ender vi hvor vi er på vej hen"

"At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv."

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider