Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor går grænsen for vanrøgt ?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 22:16

Er lidt i tvivl om en lille pony jeg har kendskab til bliver vanrøgtet... den står alene i en garage agtig skur, om dagen bliver den dog for det meste lukket (vel 5-6 gange om ugen) ned på fold hos naboen..

Den får næsten aldrig muget, ind imellem fjerner de en bør fuld møg og smider så en bør fuld ren halm ind.. den får lidt havre som foder, intet strå foder eller vitaminer..

Den ser som sådan okay ud, når man tænker på at det er en gammel pony.. men synes bare det er så synd for den..

De laver så vidt jeg har hørt og set intet med den.. den står bare i sin boks, og så er den på fold når de husker det..

Jeg har hørt at den står i møg til knæene, dette vil jeg selv undersøge så snart jeg får mulighed for det.. men har hørt det fra flere mennesker som jeg anser som troværdige og som ikke er specielt pylrede..

Hvad synes i.. er det vanrøgt ? kan det evt meldes og bør det meldes ?

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Hvor går grænsen for vanrøgt ?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 22:19

Hmm ved ik om det er decideret vanrøgt, men der er ingen tvivl om det er synd for den!

Jeg ville nok forhøre mig hos dyrlæge, DB eller HV om hvorvidt man kan gøre noget ved det...

Hvis du kender dine stærke og svage sider,

din plads i samfundet, og ved hvad du er værd for andre,

har du større mulighed for at tingene lykkes.

Sommerfold tilbydes 2007 i Sakskøbing.

Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

det får du ikke noget ud af
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 22:43

den har det fint nok.

Det vil i hvert fald være det svar du får

Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 23:12

Synes istædet du skulle tage og prøve at komme i snak med ejerne af ponyen, i stædet for bare at gå bag deres ryg. Prøv at snakke med dem, se hvilke mennesker de egentlig er før du begynder at ville mælde dem for det ene og det andet.

Det kan være de har brug for hjælp med deres pony, evt hvis de kunne få en til at komme ud og tage sig af den dagli. Evt at de fik forelæst, at ponyens hove er i stor fare for at rådne, pga den store mængde møg, og at det er meget nemmere at holde rent hos ponyen, hvis de en dag tager og muger Alt ud, og så fjerner pære hver dag og strør nyt.

Nogen mennesker trænger bare til et spark i deres mås for at komme på det rigtige spor.

Min hund bliver fjernet imorgen, pga af min lillebrors hjemmepædagog, der mener at min hund bliver mishandlet, hvilket den ikke gør. Han har været halt 2 gange i den tid jeg har haft ham, udelukkende pga, at han havde været ude og løbe en lang tur hvor vi ikke vidste hvor han var og da han kom tilbage haltede han, og den anden gang er der en af vores naboer der ramte ham så han fik et stød ind på siden af kroppen. Det er han kommet sig over, og har ikke lidt nogen skade af den grund.

MEN men men, pædagogen mener at vi mishandler ham og har haft tæsket ham helt vild osv, hvilket vi aldrig kunne finde på.

Men hvad skal man gøre?? Min elskede hund bliver fjernet imorgen, og den pædagog havde ikke kontaktet mig for at snakke med mig om hvad der var sket med hunden, han havde bare konkluderet at vi jo må havde tæsket den nærmest til døde hver dag.

Så prøv lige at snakke med dem, før du bare begynder at ville anklage dem for dyremishandling...

En hest er nu engang en hest

Ligemeget hvor god den er..

0
0
Svar på denne tråd

Hvem kommer og fjerner din hund ...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 23:27

... og hvad skal der ske med den??

Det lyder godt nok som en mystisk historie, når man tænker på, hvor meget der ellers skal til, for at folk får fjernet deres dyr

Mvh. Lisbeth

Svend 4 ever !!!!!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd

Lady joy
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 23:52

Må indrømme at din historie i mine øre også lyder sær, da der normalt skal rigtig meget til at dyr fjernes.. kan ikke forestille mig at en hund fjernes fordi en pædagog ringer og siger den halter og at hun/han tror den bliver tævet.. der skal altså beviser på bordet og tit får man kun en advarsel til at starte med.. så vil også gerne vide hvem der fjerner den..

Jeg må indrømme at jeg er af den mening at man sætter sig ind i hvordan et dyr passes før man køber det..

Men tænkte at hvis nu man kontaktede en eller anden dyreforening vile de måske sende en ud og forklare dem hvordan ponyen burde passes.. ville jo mene at det havde lidt mere vægt hvis det kom fra en "professionel"..

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Det er altså
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 07:04

ikke dyrmishandling, at en hest ikke får muget ud... HVIS den ellers bare får rent halm strøet over...

Den pony lyder da bestemt til at den kunne have det bedre, men den lyder da ikke umiddelbart til at lide, ligefrem...

Tror ikke at der sker en disse ved at melde dem.

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever

Søger dressursadel, 17", mellem bom, lange gjordstropper.....

Til SU-venlig pris.

0
0
Svar på denne tråd

evt. prøv
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 09:07

at tage nogle billeder og skriv hvad du har set. Send så det hele på en mail til hestens værn- hvis de synes der skal gøres noget bliver der sendt en lægmand ud -herefter kontaktes ejeren og enten bliver det til en politianmeldelse eller ejeren bliver oplyst om hvad god omgang/omsorg for heste er.

Nogen gange har folk jo dyr de egentlig ikke ved hvordan de skal passes. Derfor er det også vigtigt for hestens værn at de kan hjælpe folk videre- lære dem hvordan de skal passe dyrene!-istedet for bare at tage dem.

Du vil få en besked når sagen er afsluttet. Husk du er anonym hele vejen igennem.

Der er dog desværre ingen steder i dyreværnsloven der påkræver at ponyer/heste kommer på fold. Dog er dog vist nok krav om at de skal fodres,have en ordentlig bund i boksen samt have en ordentlig adgang til vand. (mener jeg- tjek evt. www.hestens-vaern.dk)

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Zamangah
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 15:23
Den får ikke rent strøet over... den får en gang imellem fjerne en trillebør møg og så smidt en trillebør rent ind... men jeg har ikke set det ske på de 6 uger jeg har været i nærheden... så det er ikke noget der sker tit..

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Hvis den har mad og vand og...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 16:24
...ikke er ved at dø - ja, så har du ikke noget at melde.

Det er desværre sandheden.

... 8-) - 99E - 8-) ...
Love - Language - Leadership - Lightness

Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være!
2 allergibokse + ponybokse udlejes.
Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
www.youtube.com/99E
0
0
Svar på denne tråd

vanrøgt
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 16:34
Står den helt alene både inde og ude? Er der her i det nye år ikke kommet en lov som forbyder at holde en hest alene? Hvis ja til begge dele er det nok det anmeldelsen kan gå på, for der skal virkelig kummerlige forhold til før diverse organisationer træder til - for kummerlige desværre...
0
0
Svar på denne tråd

dsdasadas
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 16:55

Du skriver i starten af tråden:

Jeg har hørt at den står i møg til knæene, dette vil jeg selv undersøge så snart jeg får mulighed for det.. men har hørt det fra flere mennesker som jeg anser som troværdige og som ikke er specielt pylrede..

Og så skriver du:

men jeg har ikke set det ske på de 6 uger jeg har været i nærheden... så det er ikke noget der sker tit..

Hvad mener du har du set det eller ikke?

Gode hilsner Fru Bach
0
0
Svar på denne tråd

Signe.
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 18:50

Den får ikke rent strøet over... den får en gang imellem fjerne en trillebør møg og så smidt en trillebør rent ind... men jeg har ikke set det ske på de 6 uger jeg har været i nærheden... så det er ikke noget der sker tit..

Du ved jo ikke hvordan den har det eller hva som skjer 24 t i døgnet.

Og sålenge den ser ok ud og faktisk er på fold hos naboen 5-6 dage i ugen tror jeg nok den har det ok.

Tvivler du så ta på besøg, og hils på pony og ejere.

Så kan du jo ta det derfra, om det er så slemt som du mener at vide uden at ha sett det selv.

Og om det ikke er du som fodrer eller har din gang i stalden så er det vel lidt svært at vide 100% hvad den får at spise?

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

dyremishandling
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 20:11
hvis den kun får havre og ikke stråfoder...så syns jeg det er dyremishandling... heste MÅ og SKAL have stråfoder!!
0
0
Svar på denne tråd

dyremishandling
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 20:13
hvis den kun får havre og ikke stråfoder...så syns jeg det er dyremishandling... heste MÅ og SKAL have stråfoder!!
0
0
Svar på denne tråd

Forklaring
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 20:44

Den står i huset ved siden af den stald hvor jeg har min hest.. og de bruger vores møding, samt henter halm hos os.. jeg har ikke set dem gøre det en eneste gang, derved siger jeg ikke at det ikke er sket, men at det nok ikke sker særligt tit, da jeg er i stalden hver dag og tit mange timer..

Jeg har ikke været inde i den stald, men har hørt fra flere i stalden at den står møg beskidt.. dette vil jeg selvfølgelig undersøge hvis jeg får mulighed for det.. men man kan jo ikke bare vade ind på andres grund..

Den står alene på stald, men sammen med vores heste på fold når de kommer med den..

foder ved jeg fordi jeg undrede mig over at de intet hø, halm eller andet så ud til at have, da jeg gik forbi og det ikke så ud til de havde indendørs plads heller og ingen møding.. så spurgte jeg i stalden og fik at vide at de ind imellem kom med en trillebør fuld møg og smed på mødingen og så tog de lidt rent halm og lidt havre med tilbage som den så fik..

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

hm...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 21:07

Du får intet ud af at skrive til hestens værn.

Der skal virkelig meget til før at de reagere..

Meldte i sommers en. Jeg skulle havde billede osv.

Det blev der også reagerede på, men det var også virkelig grov vandrøg.

Det drejede sig om to små (ca 100 cm), de stod begge med kæmpe "skosnuder" den ene kunne knap nok gå.

Samt de så skrækkelige ud i pelsen og var tynde.

Året forinden var de så lige begge blevet bedækket af en radmager knapstrupper hingst på nok 170!

Da så hestens værn kontakter manden, lyver han!! årh ha.. længere historie, men men det endte med at den ene måtte aflives. Den anden lever stadig, men dens føl.. ja.. lad os bare sige at den er meget meget skæv benet. Men nu vil jeg lige give dem tid til at få kigget på det..

Så tag i stedet en snak med ejeren.,,

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider