|
|
| HN'ere på kontanthjælp |
|
|
Hvor mange herinde er på kontanthjælp? Står selv og skal flytte hjemmefra nu her og skal have kontanthjælp, så er lidt nysgerrig for at høre hvordan i får det til at hænge sammen, og så er det da meget rart at vide hvor mange "artsfæller" man har 
>Rikke/MissFejrskov Engang DV, altid DV! Hingstekåring i Herning, marts '07- ses vi?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er på SU |
|
|
Den er så vidt jeg husker lavere end kontanthjælp. Tricket er ikke at bruge flere penge end man har og alternativt få et job.. Det er meget simpelt 
Mvh Mette Defineret ponyrytter · Mere MeLLa · Voksne er børn, der glemmer at lege · Heste.dk - helt gratis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha pas på |
|
|
Nu hvor i omtaler dette emne får i nok en dame på nakken, en der mener at man er ikke så god når man er på kontanthjælp. Jeg er på kontanthjælp og hænger fast i systemet. kan ikke få pension da jeg er for syg til arbejds prøvning, og skal arbejdsprøves før jeg kan få pension. nå men det kan løbe rundt hvis man ikke ryger, ikke spiser økologisk mad og altid køber hvor der er tilbud. intet nyt tøj og ingen heste ting der ikke er absolut nødvendige. Det kan lade sig gøre for vi har levet i 5 år på denne måde, siden jeg brækkede nakken. og jeg er ene forsørger, til to piger. Kender i en millionær der vil have en halvgammel kone der vil bestemme alt, så sig til.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Over- eller under 25 år? |
|
|
Da kontanthjælpen for folk under 25 år er en del lavere end for os der er over 25 år, kan den på sin vis godt sammenlignes med SU til udeboende. SU, over 20 år og udeboende: 4.852 kr. før skat. Kontanthjælp, under 25 år og udeboende: 5.773 kr. før skat. Umiddelbart er der en forskel på knap 1000 kr. før skat, MEN personen på SU har dels mulighed for at arbejde nogle timer ugentligt og/eller tage SU-lån, og dermed få en større "indtægt" end personen på kontanthjælp. Begge kan søge boligstøtte, hvis de opfylder kravene hertil. I en lejlighed, som den unge på kontanthjælp har råd til at betale, er boligstøtten ikke ret høj, da der er en ret høj egenbetaling af den rå husleje. Kodeordet for at overleve på kontanthjælp eller SU er: Spar! - skær alt unødvendigt væk (blade, nye cd'ere, og hvad man ikke tror man kan leve uden)
- gå efter tilbuddene
- få maden til at strække længere ved at bruge en masse billige grøntsager i fars og kødsovs
- bag brød selv
- nyt tøj er noget der ønskes til jul og fødselsdag
- frisørbesøg er ligeledes noget man kan ønske sig
- alt luksus skal overvejes nøje inden det købes
- brug fryseren til at gemmer rester i - selv en lille rest kødsovs kan blive pizzafyld en anden dag
- køb ind i de billige butikker frem for Føtex og SuperBrugsen, og lignende steder, selvom du så skal gå lidt længere
- sodavand er ikke en livsnødvendighed
- ej heller er saftevand i større dagligt indtag
- osv. osv.
Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
|
|
Tina: En lille tilføjelse- få mor og far (eller hvem der nu har lyst) til at lave mad til at putte i din fryser Istedet for alle mulige fancy rengøringsmidler, så brug opvaskemiddel. Det kan næsten bruges over det hele og er sundere Pluk en masse bær til sommmer, lav saft af det og frys det ned, så har du til laaang tid Meget kan fåes billigt i Tyskland, så køb ind (også madvarer) hvis du alligevel er dernede
>Rikke/MissFejrskov Engang DV, altid DV! Hingstekåring i Herning, marts '07- ses vi?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| På SU... |
|
|
Jeg er også på SU - som er den mindste ydelse, man kan få, så vidt jeg ved. Et par tilføjelser til de andres spareråd: - Drop frisøren og find en veninde, som kan klippe dig nogenlunde. - Spar på telefonen. Man kan faktisk godt nøjes med at tale for 100-120 kr om måneden. Nogle måneder er jeg helt nede på 70 kr i alt. - Lad være med at gå i byen (hvis man nu er til det). Gør du det alligevel, så lad onkel Dan blive hjemme, og tag det antal kontanter med, som du i ædru tilstand har givet dig lov til at bruge. - Køb aldrig ind, når du er sulten! - Køb ind i et billigt supermarked i stedet for et af de dyre. - Og selvfølgelig: lad være med at have hest. Jeg er som sagt på SU (4100 udbetalt), men får ikke SU-lån og har i lang tid ikke haft job ved siden af. Jeg har selv fulgt alle ovenstående råd, og det har ikke været svært. I 1 ½ år havde jeg heller ikke fjernsyn og sparede en del penge på abonnement og licens. Det eneste, jeg virkelig savner, er egen hest. Mvh Anna
Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Nej jeg er ikke og kommer det aldrig, for ikke engang dagpenge kan jeg leve af. Havde 4 jobs ved siden af SU for at have råd til begge heste og bilen da jeg var under uddannelse. Men nu er jeg nysgerrig - hvordan kan man i din alder få "lov" til at få kontanthjælp? Kan man bare uden videre flytte hjemmefra uden planer for fremtiden og modtage kontanthjælp uden kommunen sætter dig igang med noget?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
|
|
HeidiS: Det er ikke 100% afgjort hvad jeg skal endnu, pga. kommunesammenlægningerne, men jeg kan ikke bare gå og tåge rundt hjemme Men skal til møde på kommunen i næste uge, og have det hele sat på plads Enten bliver det praktik/aktivering eller også bliver det uddannelse, og helst det sidste Jeg har en mindre hjerneskade, som gør jeg at jeg ikke kan bare kan tage en almindelig uddannelse som andre og have nok timer til SU, så derfor skal jeg omkring kommunen Ja, nemt er det i hvert fald ikke, at være borger i DK, slet ikke lige nu  Det gode er så, at min nye sagsbehandler lyder rigtig rigtig sød, og til at være en, der virkelig er der for sine klienter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også en fælle her... |
|
|
Jeg er under 25 og på kontanthjælp, det er svært at få økonomien til at løbe rundt, men det er blevet noget nemmere nu, fordi jeg bor et meget billigere sted. Det hjælper mig at skrive ned måned for måned hvad jeg SKAL købe, så har jeg helt styr på hvad jeg har. Det lyder godt at du har det indtryk af din sagsbehandler, det er en stor hjælp at have en der gerne vil hjælpe og kender mulighederne. Jeg er virkelig glad for min, hun har været en stor hjælp både med bolig og økonomi.
mvh. Kir en gang fjordreje - altid fjordreje!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har været på |
| Forfatter:  |
Ronjaven |
| Dato:  |
21-01-2007 22:37 |
|
kontanthjælp i 5 år og ja det er ikke nemt økonomisk jeg fik 6300 kr udbetalt efter skat i nov 06 da jeg blev 25 men var så heldig at få job 1 dec og vil aldrig mere ønske mig tilbage til kontanthjælpen puha,men du kan da få boligsikring MissFejrskov hvis du flytter hjemmefra kan du ikke ? knuzz Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala |
|
|
Ronjaven: Jo, det kan jeg, omkring 350kr, så det hjælper da, og så har jeg en konto med i hvert fald 100.000, så hvis det kniber alt for meget en måned, eller jeg skal ud og have en større ting, så går det stadig Men så vidt muligt, skal jeg leve af min kontanthjælp Det bliver hårdt, men en god udfordring, som jeg faktisk glæder mig lidt til. Tror man kan lære meget af det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kontanthjælp |
|
|
Hvordan i alverden kan du få kontanthjælp hvis du har en konto med omkring 100.000? Ifølge reglerne må man da ikke have formue over 10.000.. Sådan var det da, da jeg var på kontanthjælp...
Mvh Maria
Kvinden blev skabt uden humoristisk sans, så hun kunne elske manden i stedet for at grine af ham... Mor til Denniz på 22 mdr. og sponsor for katten Chanell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
|
|
Maria: Fordi det er erstatning for min hjerneskade. Den kan de ikke røre, lige meget hvor mange penge det er
Havde det været min børneopsparing, så havde jeg ikke fået kontanthjælp
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kontanthjælp |
saffy |
21-01-2007 23:16 |
|
Jeg kom på kontanthjælp da jeg blev 18 (er 32), og da jeg lige havde fået min børneopsparing udbetalt (ca 40.000), fik jeg den besked at jeg måtte leve af de penge inden jeg ku få kontanthjælp... Ved de at du har de penge??? Bare så du lige er obs på at du evt ik kan få penge når du har den formue...
Hvis du kender dine stærke og svage sider, din plads i samfundet, og ved hvad du er værd for andre, har du større mulighed for at tingene lykkes. Sommerfold tilbydes 2007 i Sakskøbing. Skriv for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala |
|
|
Saffy: Det er tjekket, og de kan ikke røre dem, netop fordi det er en erstatning Når jeg får min børneopsparing, så skal jeg også leve af den, hvis jeg ikke har fået job til den tid, men det skulle jeg helst have
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kontanthjælp |
|
|
Oki, på den måde - ja, så kan de ikke røre dem så vidt jeg ved. Det er rigtigt at havde det været børneopsparing, så skulle man leve for dem først.
Mvh Maria
Kvinden blev skabt uden humoristisk sans, så hun kunne elske manden i stedet for at grine af ham... Mor til Denniz på 22 mdr. og sponsor for katten Chanell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ok... |
saffy |
21-01-2007 23:24 |
|
Nåh ok på den måde 
Hvis du kender dine stærke og svage sider, din plads i samfundet, og ved hvad du er værd for andre, har du større mulighed for at tingene lykkes. Sommerfold tilbydes 2007 i Sakskøbing. Skriv for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kontant hjælp |
|
|
Kan man HVERKEN leve eller dø af. Jeg er selv lige kommet af den (3 Jan) efter et par rygoperationer/genoptræning. Hvis det er HELT rigtigt må/kan jeg slet ikke arbejde (Siger prøverne), men jeg er vist født stædig og har nu fundet den gyldne mellem´vej ved at have et deltids arbejde. Det giver KUN 500 kr mere udbetalt men jeg kan ikke holde ud til at gå hjemme i længere tid, bliver skør oveni hovedet når der ikke "sker" noget. På Arbejdet bliver min hjerne stimuleret så jeg ikke bliver skør. Kan man kun holde til et par timer om dagen så vil jeg anbefale dig det, godt nok bliver det fratrukket kontanthjælpen men så kommer man da lidt ud. Det er ikke nemt men man skal spare på mange ting. Jeg har haft en god kæreste som jeg delte/deler økonomi med, derfor har jeg "ikke" mistet mit kære. God fornøjelse!
Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur Undervisning samt opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info. Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Fårvang/Tilst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| A-kasse |
|
|
Kunne man ikke melde sig ind i en A-kasse/fagforening? Så slipper i da for offentlig forsørgelse? Så vidt jeg ved behøver man ikke en uddannelse for det!!!?
Glæder mig til at hører fra jer:o) Mvh. Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg var fra |
Ratster Zoo |
22-01-2007 10:07 |
|
1. oktober 06 - 31. december 06 på kontanthjælpe med 2 ponyer, 20 rotter, 2 hamstere, 2 katte og 2 mus, og nej jeg bor ikke hjemme så der var også husleje osv oveni.. plus 2 nye rotte bure..
Ratster Zoo I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 26 af de 28 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rådighed / Arbejde |
karinmus |
22-01-2007 10:09 |
|
du skal enten have afsluttet en uddannelse eller have været medlem af en a-kasse og arbejdet fuld tid i 1 år, førend du opnår ret til dagpenge. Desuden skal du stå til fuld rådighed for arbejdsmarkedet, det vil sige dem der her skriver, at de ikke kan varetage et arbejde, de kan ikke få dagpenge, da de ikke står til rådighed. de kan få sygedagpenge i et år, hvis de opfylde andre krav. Det er a-kassen og ikke fagforeningen der udbetaler dagpenge, så at melde sig i en fagforening er ikke relevant lige på dette område. Karin
R.I.P Lotti 27. december 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maria Joe |
|
|
Hvis du tænker på dagpenge, så skal man have været i arbejde så-og-så-mange timer i så-og-så-lang tid, før man er dagpengeberettiget. Eller være færdig med uddannelse, og have været tilmeldt A-kassen i et bestemt tidsrum inden uddannelsens slut. Man får ikke automatisk dagpenge, bare fordi man er medlem af en A-kasse/fagforening. Har man ikke haft arbejde/uddannelse jvf. ovenstående, er der ikke noget at hente dér. Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria Joe |
gitni |
22-01-2007 10:11 |
|
Det er ikke nok (desværre) bare at melde sig ind i en A-kasse og så få penge fra dem. Man skal have indbetalt en vis periode til A-kassen (og det er dyrt!) mens man har arbejde. Alternativt være nyuddannet, og så er satsen ikke høj...
Mvh Gitte  Nu med signatur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dim sats |
karinmus |
22-01-2007 10:16 |
|
Dimittend satsen er 560 kr om dagen. Max satsen er 683 kr om dagen. Om det er dyrt ? Jah det er jo en forsikring, en forsikring jeg i hvert ikke tør undvære.. Det koster ca mellem 350-390 kr om måneden at være medlem i en a-kasse og det er fradragsberettiget Karin
R.I.P Lotti 27. december 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jbjgiygiyiyg |
Karen S |
22-01-2007 10:41 |
|
Bliver faktisk lidt gal når jeg hører at mine skattekroner går til kontanthjælp til folk med HEST? Altså, no offence, jeg er glad for at der er kontant hjælp til folk der har brug for det, men om staten skal betale for udgifter til luksus (hestehold) ?? - Det troede jeg slet ikke var muligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karen S |
|
|
Folk råder 100% selv over det beløb, de får udbetalt i kontanthjælp. Hvis hesten har en værdi på under 10.000 kr, og dette er det eneste man ejer af værdi, er der intet i vejen for, at have hest på kontanthjælp. Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karen S |
lolly-ch |
22-01-2007 11:23 |
|
Det er vel ligegyldigt hvad pengene går til. Dem med hest spare andre steder og undvære så meget andet for at have råd. Om pengene går til tøj, byture, frisørbesøg, dyre måltider eller hest kan vel være ligemeget, pengene ville blive brugt alligevel. Jeg synes det er super at folk der af en eller anden grund er nødt til at modtage kontanthjælp ikke er nødt til at sælge hesten, men kan vælge at spare på andre ting for at kunne beholde den. MvH Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhgigiyvcvu |
Karen S |
22-01-2007 11:27 |
|
Kan bare ikke se hvordan det kan løbe rundt for de 5000 der blivr talt om? Da jeg havde hest kostede det ca. 3-4000 om måneden. Også skal ejeren vel også have et sted at bo? og mad? Fro 5000? det kan jo ikke lade sig gøre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaa.. |
|
|
jeg har nu aldrig haft en hest der kostede 3-4000 om måneden, så det kommer jo an på så meget! Hvis man er berettiget til kontant hjælp så skal man efter min mening også have den... Det er de færreste der nyder at være på kontant hjælp, og dem der har mulighed for det forsøger som regel at komme videre. Jeg var gravid og afsluttede Hf i 6. måned lidt svært at få noget arbejde når man er så langt henne, jeg fik kontanthjælp under hele min barsel - skulle jeg undvære mine ponyer fordi jeg blev gravid på et taktisk dumt tidspunkt... Nej mit liv fortsætter og jeg har både læst videre og arbejdet efter det - og jeg har stadig mine ponyer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Nu har jeg jo været på sygedagpenge med mit knæ, og en dag som i dag med sne og frost kan jeg næsten ikke fortage mig noget - knæet er stift, og låser når jeg vil gå.
Det betyder jo os at jeg ikke kan arbejde en dag som i dag, uanset hvor meget jeg gerne vil.
Her på onsdag begynder jeg på et eller andet på kommunen - fordi de skal teste hvad jeg kan holde til.
Lige pt. har jeg et job på 20timer om ugen , og er total smadret i mit ben efter en vagt på 6 timer. Også selvom jeg veksler mellem at sidde - gå og stå.
Er medlem af fagforening, betaler 40% i skat og vil hellere end gerne arbejde.
Så nu er jeg spændt på hvilken løsning jeg når frem til her når jeg har afslutet kurset - for kan jeg få et skånejob/ praktik sted der tager sig af mit "handicap" vil jeg da være evigglad.
Er ved at få udregnet en erstatning lige pt. og det kan de ikke røre overhovedet.
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer! My Stile - Your Passion
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Karen S½ |
Ratster Zoo |
22-01-2007 12:03 |
|
Tja da jeg var på kontanthjælp havde jeg et normalt arbejde, men fik stadig kontanthjælp, da det var en del af aktiveringen.. Jeg ville sq godt ha haft en rigtig løn for det.. Og ja jeg søgte job, og nej, man får ikke job med det samme man sætter benene i en kommune, derfor blev jeg nødt til at tage på kontanthjælp, selvom jeg havde søgt efter job i lang tid før.. Og nu er jeg på SU, med lidt flere dyr.. Der går 2000 (rundt regnet) til opstaldning af begge ponyer, 2000 til husleje inkl forbrug og mad, resten går så til regninger, foder til gnaverne, strøgelse, kattegrus og kattefoder Nyt tøj, tja det er noget man får til jul og fødselsdag 
Ratster Zoo I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 26 af de 28 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kontanthjælp |
smukke ped |
22-01-2007 12:44 |
|
karenS...det er vel deres egen sag hvad de bruger pengene til,det er jo ikke mange penge de får,så der er nok noget andet de må undvære... vi skal vel heller ikke bestemme om de må spise engelske bøffer og gå i biografen,for det kunne for nogen være luksus... jeg tror ikke der er nogen der nyder at "nasse"på samfundet...og det burde da være nr 1.at have et job.
SVEND 4 EVER!!!!! Itchy and Scratchy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala |
|
|
Jeg nyder ikke at skulle på kontanthjælp Når det nu er sådan det skal være, så er det selvfølgelig bedre end ingenting, men det ville være klart nr. 1 at have et job
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er på SU |
Kiki |
22-01-2007 14:06 |
|
Uden SU-lån. Men arbejder så ved siden af. Det løber da næsten rundt, men ville ikke gøre det uden lidt støtte fra forældrene. Men mine råd til at spare må være - opret en budgekonto - så du ALTID har til de faste udgifter, alt andet kan der spares på.
- Hav en fryser i en okay størrelse så man kan købe kød og fryse grønt ind på tilbud.
- Resten er vidst nævnt oven for
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KarenS |
|
|
Er du ikke lidt hurtig. skal vi tilbage til stavnsbåndet? Jeg og mange andre har sandelig ikke bedt om at blive andenrangs mennesker, og hvis vi afskriver alt vi har levet for, ja hvad så. Hvad nu hvis jeg solgte en hest jeg havde haft mange år fordi jeg kom på kontanthjælp, og så gik der en måned og jeg fik job, hvordan skulle jeg kunne leve med dette, det er for mig et ansvar at have et dyr, jeg kan slet ikke lave med at opgive at passe på dette, hvis ikke det ligefrem var for dyrets bedste. Vil have ret til at have vores liv selv om vi ikke får råd til mad og andet. Det er kun i storbyer det er så dyrt at holde hest, og helt ærligt så har de heste det ikke bedre end dem der er opstaldet for 1000 kr, for vores går ude hele dagen sammen med andre heste , fuldstændig som alle heste burde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uhoihouhugiu |
Karen S |
22-01-2007 22:21 |
|
Min mening var at man ikke skulle have ekstra penge til at klare hesten. Hvis de får det samme som alle andre er det fint. Fik bare opfattelsen af at det var anderledes, siden husleje + opstaldning og mad kunne løbe rundt. Her hvor jeg bor kan man ikke få en lejlighed for under 5000 kr om måneden, og hvis man kunne, ville der være 100 kr tilbage. Derfor jeg ikke kunne se regnskabet. Kazell: Er det íkke DIG der er lidt hurtig? Vis mig hvor i alverden jeg har skrevet at dyrt opstaldede heste har det bedre end billige? Jeg ville da hjertens gerne have hest opstaldet til 1000-2000 kr. Men det er bare ikke muligt i mit område!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg undrer mig også tit |
|
|
Jeg undrer mig også tit over, at det kan lade sig gøre at have hest på kontanthjælp - eller SU for den sags skyld. Jeg har ingen problemer med det, eller det har jeg i hvert fald ikke, indtil folk begynder at brokke sig over de lave satser, selvom de har egen hest. En hest er i mine øjne en luksus, og det er desværre en luksus, som jeg ikke har råd til i øjeblikket. Derfor kan jeg da godt blive lidt irriteret, når folk, som får flere penge end mig, brokker sig over, at de ikke har nok til dem selv OG hesten. Jeg ved godt, at det slet ikke er tilfældet i denne tråd. Det er fedt! Mvh Anna
Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et følsomt emne |
|
|
Godaften alle. Jeg synes personligt det er et meget følsomt og ret svært emne at diskutere. Jeg er ansat som tjener på fuldtid (37t/ugen) og det sker tit at jeg arbejder 50 timer om ugen. Det er fint nok. For ikke så længe siden fik vi en ung dame ansat i rengøringen, som havde været på kontanthjælp i 10 år uden at være sendt i arbejdsprøvning? Da hun fik sin første lønseddel sagde hun op med begrundelsen- "Jeg får ligeså meget i kontanthjælp, så gu vil jeg da ej arbejde, når jeg kan sove længe" og siden har hun så været på kontanthjælp. Gæt hvem der føler hun går og tjener en andens løn (40%skat) Jeg gider ikke være med i denne diskussion... God aften
> Ox Araberen og border-terrieren er mit liv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trine... |
|
|
Har det på nøjagtig samme måde.. tsk tsk.. Hvor er vi iøvrigt henne, når det ikke længere kan betale sig at arbejde??? Og hvorfor er SU'en lavere end bistandshjælp? Jeg vil da hellere at mine skatte penge går til studerende end til folk der vælger arbejde fra...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| annokat! |
|
|
Jeg er så enig med dig!! Jeg skal læse til sommer, og jeg har sq ikke tænkt mig at sælge hesten... Så måske skulle jeg tage kontanthjælpen..? og droppe uddannelsen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gkvgfyigfyjf |
Karen S |
22-01-2007 23:13 |
|
Tror jeg har fundet nogle at være enige med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Her hvor jeg bor, skal man i aktivering, ellers får man ingen skillinger. Det mest røvsyge aktivering, det ska det jo være, for at få folk ud at finde arbejde. Jeg har været på "bissen" en stykke tid nu, men efter jeg kom i aktivering hvor jeg er nu, sku jeg bare hurtigst muligt finde på noget. Det har jeg fundet nu. Jeg starter på mandag og første april, er jeg klar til at tjene en del mere nd jeg får nu, mellem 20.000 og 30.000 om måneden. Det eneste det kræver, er at jeg har kørekort. Jeg er så typen der ikke lever "skrabet" Blødt toiletpapir, OMO vaskemiddel, det jeg nu vil spise. Men heldigvis spare jeg en masse penge til mine koncerter/festivaller, da jeg altid ka komme gratis ind. Men det er på ingen måde fest, at være på "bissen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kontanthjælp |
|
|
Her i kommunen skal der også arbejdes for at få sin kontanthjælp. Vil man ikke i aktivering, får man ingen penge - så nemt er det! Jeg var under udd til kort før jeg blev gravid. Måtte stoppe pga af min ryg og nåede ikke at finde arbejde, før jeg blev gravid og så blev det sværere. Udover ryggen skulle jeg jo også tage hensyn til at jeg fx ikke måtte tage rengøringsjobs. Så jeg var på kontanthjælp indtil min barsel var ovre (Denniz var knap 9 mdr da han startede i dagpleje). Nu er jeg så i uddannelse igen og heldigvis færdig til august. Er meldt ind i fagforening og a-kasse, så håber ikke at jeg kommer på kontanthjælp igen på noget tidspunkt. Uddannelsen skulle da gerne føre et job med sig! Jeg har haft hest før på kontanthjælp, men levede så også af pasta og hakkede tomater. Ingen bif-ture, ingen dyre middage, bøf/steg var noget man fik når man besøgte de gamle osv. Det var jo et valg man tog. Og jeg var ikke kræsen med toiletpapir eller andet, for det var der ikke penge til. Hvad folk bruger deres penge på, blander jeg mig ikke i, for ingen får jo mere end andre på kontanthjælp (altså ikke mere fordi man har hest eller lign). Og som sagt så kan man ikke bare sove længe her i kommunen, for så er der bare ingen penge. Så jeg kan ikke have ondt i r*ven over at nogen har hest på kontanthjælp. De vælger jo bare noget andet fra. Sådan er det jo også på SU. At SU'en er lavere end kontanthjælp har jeg dog aldrig set meningen i.
Mvh Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Karen S |
Ratster Zoo |
23-01-2007 09:54 |
|
Øh exstra penge? Man får altså ikke exstra penge når man er på kontanthjælp.. Man skal lave det samme som en almindelig arbejder når man er i aktivering, og får mindre for det.. Når man får et job/starter på en uddannelse (som jeg gjorde) stopper kontanthjælpen og man er nu enten på alm. løn eller SU.. Nå jeg flytter min den store betaler jeg 400 kr i opstaldning for 2 ponyer, med foder, ind og udlukning, halm, hø osv.. Det behøver ikke være pænt dyrt at have hest..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaa.. |
|
|
jeg kan jo kun være enig i at det iokke er ok at nasse på samfundet - jeg er ikke tilhænger af dem der bevidst nasser på samfundet, men nu er der altså mennesker der havner i en situation de ikke selv har valgt - hvor er det godt at de kan få noget hjælp så de stadig kan have noget livskvalitet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| underligt |
smukke ped |
23-01-2007 10:03 |
|
hvordan kan man gå i 10 år uden at lave noget? hvordan kan sådan en dame undgå at blive sendt ud i noget,fx aktivering eller hvad de nu sender den slags ud i?? det virker for let!! det er virkelig nasseri at værste skuffe!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til smukke ped |
Ratster Zoo |
23-01-2007 12:14 |
|
let nok.. hun er måske syg, eller har dårlig ryg eller knæ og derfor er der mange jobs der bliver siet fra.. Det er altså ikke alle mennesker der kan lave alt slags arbejde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala |
|
|
Efter et halvt år, falder kontanthjælpen til det samme som SU, så det er ikke meget mere vi kan få
Forøvrigt var det ret nemt at få det- var dernede i dag, og jeg skulle have papir på de der 175.000, min børneopsparing, de sidste måneders lønsedler, kontoudtog og et eller andet papir fra banken, som jeg ikke kan huske hvad hedder Det hele fik jeg ordnet i går, så det var klar idag, og så skulle jeg egentlig bare finde ud hvilken slags arbejdsprøvning jeg ville ud (da jeg ikke er ældre, så har jeg en del at sige selv, fordi det skal ende med uddannelse forhåbentlig), og der var overhovedet ingen problemer Det overraskede mig at det var så nemt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trine Hartmann |
|
|
Jeg tror du har misforstået noget, for man går ikke hjemme på kontanthjælp. som mange af de andre siger skal man i aktivering, og det er for kontanthjælp. Ham vores syge minister, der påstår at vi er dovne men arbejds duelige har ikke bare nærmet sig sandheden. er du matz 4 er du ikke arbejdsduelig, men heller ikke berettiget til pension, der skal man arbejdsprøves, ligger du på 5 er du pensionsberettiget. rigtig mange er i 4'eren og alligevel for syge til arbejdsprøvning, det er dem der førhen fik pension, men i dag fastholdes i kontanthjlps systemet. til karenS jeg har tidligere boet i København og haft min hest opstaldet på landet ved Havdrup, ved godt det ikke er på landet mere, men det var stadig billigere at gøre det sådan, min veninde havde sin i Vallensbæk og gav det dobbelte for et spiltov. Jeg havde fuldridsarbejde og måtte ud til hesten når det kunne lade sig gøre, og derudover have en passer på til at lukke ud og ind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror ik |
sisse nørregaard |
23-01-2007 14:44 |
|
på at nogle mennesker er stolt af at være på ,kontanthjælp ,og gør det ik bedre at en bredviden person kalder det nasseri ,  langt de fleste har nok en eller anden grund til at være havnet sådan ,og er inderst inde lantfra stolt af det ,og jo ik ligefrem nogle guldgrube .  og ingen får kontanthjælp uden at blive aktiveret ,
jeg søger stor rolig vallak sku ku rides af børn ,billig ,evt udlån
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aktiveringen |
|
|
De personer der modtager kontanthjælp uden at komme i aktivering,er folk der af den ene eller den anden årsag, ikke kan varetage et almindelig stykke arbejde. Men en helt anden ting er at der slet ikke er så meget aktivering,så samtlige kontanthjælpsmodtager kan sendes ud. Det kontanthjælpsmodtager bliver sat ud i,er i langt de fleste tilfælde helt almindeligt arbejde,og også arbejde andre er uddannet til at udføre. Og det er vel ikke rimeligt,at fordi nogle skal i aktiveringen,så skal en uddannet person leve at dagpenge,fordi jobbet er "besat"..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Om nedsættelse af kontanthjælp |
|
|
Det er kun unge under 25 år, der efter 6 sammenhængende måneder på kontanthjælp får nedsat deres kontanthjælp til SU-sats. Ægtepar får efter 6 måneder nedsat deres kontanthjælp med 550 kr. pr. person, samt at de bliver ramt af kontanthjælpsloftet. Kontanthjælpsloftet er ikke relevant for enlige ikke-forsørgere, uanset alder, da det ikke er muligt at modtage så meget i social hjælp, at man rammer loftet - medmindre man da har meget høje boligudgifter, og får særlig hjælp hertil. Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kazell |
|
|
Jamen så er det da mærkeligt at hun stadig er på kontant hjælp, hva? Hun viste da stolt sine papirer frem og hun har været på kontanthjælp siden hun var 21 og nu er hun 34... Hun kom på kontanthjælp efter hun fik ungen. Jeg aner ikke en skid om de regler du snakker om, men de virker da tydeligvis ikke... Hun fortalte sågar hvad man skulle sige for at slippe for diverse arbejdsprøvninger, men man ser hende i høje stiletter nede i byen hver weekend... Jeg ved da godt der er nogen der har brug for det... Jeg gider ikke diskutere min holdning. Slet ikke dette emne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nogle er ikke alle |
|
|
At NOGLE snører systemet, er ikke ensbetydende med, at det er ALLE på kontanthjælp der snører systemet! Det er faktisk de færreste, der formår at holde sig helt uden for aktivering, arbejdsprøvninger, kurser, afklaringsførløb, betalte psykolgtimer osv. osv. i så lang tid som 10 år. Selv med en uarbejdsdygtighedserklæring i hånden, må kommunen sende en ud på afklaringskurser og lignende, der skal afklare hvad der skal til, for at man kommer videre i systemet. Arbejdsprøvninger, undersøgelser, behandlinger, og hvad kommunen ellers kan finde på at sætte folk til, inden kommunen indser at der virkelig er noget om at folk ikke kan arbejde, tager for mange personer mange år, og i den tid ser det for uindviede ud som om vedkommende nasser sig til kontanthjælpen. Og ja, nogle praler med hvordan de nasser med systemet, men det er min erfaring, at det rent faktisk er nogle af de personer, der har de største problemer. Trine, hvis du ikke gider at være med i denne diskussion, hvorfor skriver du så?  Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forbi jeg bliver spurgt |
|
|
overskrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trine Hartmann |
|
|
Det var nu dit første indlæg i denne tråd jeg havde i tankerne: Forfatter: Trine Hartmann ( Præsentation) ( Skriv besked) Dato: 22-01-07 22:42 "Jeg gider ikke være med i denne diskussion..." slutter dit indlæg med. Og så er det jeg spørger: Hvorfor skriver du så i første omgang?  Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nasseri |
smukke ped |
24-01-2007 08:10 |
|
sisse nørrgaard...er det mig du hentyder til,så mener jeg at når man siger : "Jeg får ligeså meget i kontanthjælp, så gu vil jeg da ej arbejde, når jeg kan sove længe" og så har været på kontant hjælp i ti år...ja så mener jeg det er nasseri! det er jo ren og skær dovenskab...damen fejler ikke noget,hun får flere penge af kommunen for at sove længe... hun skal da have et alvorligt spark i røven,og så skal hun prøve at tjene sine egne penge,og forsørge sig selv...det er vel ikke mere end rimeligt efter 10 år på kotanthjæp!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|