Hej Krestina
Selv har jeg en blandings-hund på snart 2 år. Hendes far var en Aussi, og hendes mor blanding af Dobbermann og Retriewer. Så tillykke med den skønne hvalp.
Vores tæve hedder Toffi, og navnet kom af at vi en dag diskuterede navne. Vi havde lige valgt hvalpen, men hun var kun 1 dag gammel, så det var endnu svært at sige hvordan hun ville komme til at se ud og hvilket temperament hun ville få. Min mor og jeg fandt på en million navne: Nala, Pussi, Trille, Sapsy osv. men der var bare ikke rigtig noget som lige var godt.
Så sagde min far: "hun kan da hedde Toffi..Nej det kan hun ikke det er jo et underligt navn...", Men det kom hun nu altså til at hedde. Så jeg ville sige at lige pludselig så er det rigtige navn der bare.
Toffis far hed Lucky (Aussi) og dem vi købte hende af har nu to nye aussier (både Toffis mor og far døde desværre efter hvlapene rejste hjemmefra). Jeg kan desværre ikke helt huske hvad de hedder men noget med Whistle og Whisper (tror jeg nok).
Selv har jeg ikke lige nogle ideer til et navn til jeres Aussi, men held og lykke med at finde et.
Knus Katrine