Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Navn til hvalp - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 12:20

Kære alle HN´er

Vi har fået den skønneste lille Aussie pige, (australian shepherd)på 3½ måned. Hun er blue merle med de skønneste aftegninger. ´

Hvad skal hun hedde??

Min mands forslag er; Fnuggi (nej vel)

Så hjælp mig med et godt navn, så staklen ikke kommer til at hedde Fnuggi!

Mvh

Krestina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 12:22

Jeg synes fiona er et rigtig sødt navn.

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 12:23
miss dundee
0
0
Svar på denne tråd

Ih, hvor skønt...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 12:35

Hej Krestina

Selv har jeg en blandings-hund på snart 2 år. Hendes far var en Aussi, og hendes mor blanding af Dobbermann og Retriewer. Så tillykke med den skønne hvalp.

Vores tæve hedder Toffi, og navnet kom af at vi en dag diskuterede navne. Vi havde lige valgt hvalpen, men hun var kun 1 dag gammel, så det var endnu svært at sige hvordan hun ville komme til at se ud og hvilket temperament hun ville få. Min mor og jeg fandt på en million navne: Nala, Pussi, Trille, Sapsy osv. men der var bare ikke rigtig noget som lige var godt.

Så sagde min far: "hun kan da hedde Toffi..Nej det kan hun ikke det er jo et underligt navn...", Men det kom hun nu altså til at hedde. Så jeg ville sige at lige pludselig så er det rigtige navn der bare.

Toffis far hed Lucky (Aussi) og dem vi købte hende af har nu to nye aussier (både Toffis mor og far døde desværre efter hvlapene rejste hjemmefra). Jeg kan desværre ikke helt huske hvad de hedder men noget med Whistle og Whisper (tror jeg nok).

Selv har jeg ikke lige nogle ideer til et navn til jeres Aussi, men held og lykke med at finde et.

Knus Katrine

0
0
Svar på denne tråd

krEStina
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 12:57
vil bare sige mange gange tillykke med hunden aussier er skønne!!

Sarah

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 13:16

Hej vi havde engang en hun hund der hed Doll, synes det er et godt navn.

0
0
Svar på denne tråd

Flax..
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 13:20
.

.
Wouldn´t pixx on you if you were on fire.
0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 13:33

... bare at kalde hende Aussie. Eller Sheila :-P Måske Mary?

0
0
Svar på denne tråd

navneforslag
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 15:35

Tillykke emd din Aussie. Det er også en race jeg KRAFTIG overvejer når jeg engang endelig får mulighed for at have hnd igen.

Forslag

Misla

Majka

Sheila

Zenta

Kisa

Mira

Silje

Smilla

Personligt synes jeg det er bedst (og har det fået bekræftet af mange) at hundenavne er bedst hvis de er på to stavelser og indeholder S´lyde og T´lyde da det er nemmest for hundene at høre.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 15:38

Tillykke med hunden!!!

Her er mine bedste bud:

Freja - Fie eller Fenaj!!!

God fornøjelse med valget

Rikke Kargo
0
0
Svar på denne tråd

Neeej en aussie
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 18:56

Tillkke med hende, er selv på udkig efter en aussie og har en bluemerle aussiekryds i forvejen

Det der med navne er svært, da jeg syntes navnet skal passe til peronlighede. Men hvis det kommer til at passe, skal min hedde Sheila, syntes det er et meget yndefuldt navn.

Vi ser gerne et billed af din lille nye skønhed

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke ;b
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 01:10

Tillykke med Prinsessen

Hvad med en lille 'Nouga' .

Prinsse værdigt .

EJ ' Jeg ville nemlig gerne have en hund med det navn.

:: Isabella ' Jensen ::

» Der var enqanq verden var let '
» Græd man . Blev det hele qodt iqen '
» Nu hjælper tårer intet ' alliqevel kommer de .
» Man kan iik blive lille iqen ' kun drømme om det ?
» At blive stor , qiver qlæde oq meqet smerte .
» Intet vare eviqt ? - kun i eventyrene !
» Desværre :'|
0
0
Svar på denne tråd

navn til hvalp
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 11:08

Tak for alle jeres gode forslag. Vi (læs jeg)har lavet en lang liste over de navne som passer til hende... Efter en laaang afstemning og mange forslag og eksempler (man skulle tro det var vores barn, som skulle have et navn) så faldt valget på

DIVA

Jeg har ikke rigtig et billede af hende endnu, men jeg skal nok få taget nogen i løbet af dagen... Hun er en lille kvik pige og er utrolig lærenem. Jeg klikkertrænede hende her til morgen og jeg har sjældent set, sådan en samarbejdsvillig og koncentreret hvalp - hold da op, hvor er hun super lærenem

Hun synes hestene er nogle farlige dyr, og de er ikke engang bange for en stooor farlig aussie, som gøer helt vildt. De står bare og kigger på hende og "tænker" sit. I morges turde hun endda at snuse til dem, så idag er verden ikke så farlig mere..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider