Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

bistand, regler, ejerskab
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 09:03

Er der nogle der ved hvordan reglerne er mht at eje fx et hus og så være på bistand??

Grunden til at jeg spørger er at vi er ved at købe andet hus, jeg er under revalidering pga sygdom. Når jeg i 2011 er færdiguddannet ja så skulle jeg helst have fundet verdens fedeste job ;-) men men men jeg vil gerne være 200% sikker på ikke at komme galt afsted. Hvis nu jeg ikke kan finde noget at lave med det samme efter min uddannelse og ryger på bistand indtil jeg finder et job, hvordan er reglerne så hvis jeg står som medejer af et hus?

Vil de kunne forlange at vi sælger huset? lever af friværdien? eller hvordan er reglerne??

Altså jeg håber aldrig at ende på bistand, men er nødt til at se realistisk på det at uheldet kan ske, og at det ikke er sikkert jeg har job med det samme efter uddannelsen og så skulle vi helst ikke miste drømmestedet.

Hvis du kender paragrafferne til reglerne, må du meget gerne skrive dem også, ville være rart at have noget på skrift.

0
0
Svar på denne tråd

Kender ikke
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 14:09

lige de præcise paragraffer.

Men en veninde og hendes mand har da købt hus. Og hun er på bistand.

Hun får det hun hele tiden har fået.

Og jeg tvivler da på om hun nogensinde kommer i arbejde.

Så min ikke at det skulle kunne lade sig gøre for jer også. Det lyder da som om du godt vil tjene din egne penge.

Så held og lykke med det.

MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

de kan godt
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 15:15
forlange at i lever af fri værdien, eller din mand hvis i er gift forsørger, jeg ville hvis du vil værer helt sikker tage en snak med din sags behandler, få det evt på skrift.

med venlig hilsen Susanne.

Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider