Jeg har arbejdet både på Holsteiner Verband og hos Sören von Rönne, begge enormt gode steder at være! På HV sker der en hel masse forskelligt: auktioner, kåringer osv og man er en del ansatte.Staldarb var max en time og jeg skulle ordne 8 spånebokse, alle hjalp alle færdige så det var okay. Jeg fik lov at ride en del da jeg var der (var hos militaryrytteren Herbert Blöcker), samt var selvfølgelig med en ham en del til stævner, han er en hård men meget retfærdig mand og man lærer rigtig meget der!
Hos Sören var det mere kun stævner og træning af hestene, vi var ca 5 ansatte, men der red jeg også en del. Der var en staldmand ansat, så vi skulle kun give foder og hø!
Jeg har også en del kontakter til de større stalde i Tyskland og da der, som her i DK, altid er mangel på folk der gider knokle og måske mere tænke på de fede oplevelser en timelønnen. Nu ikke ment såadn at jeg var underbetalt nogle af stederne, men når man er til stævne eller der er auktion går der mange timer med det. Jeg fortryder i hvert fald ikke de 4,5 år jeg arbejdede med heste og det er jo også derfor jeg stadig er "skabshestepasser" for Thomas når tiden er til det...
Men skriv evt en besked hvis I er interesseret...
Mvh Jannie