Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Uvejr og trance..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 17:02

Pludselig her i eftermiddags blæste det voldsomt op, virkelig sådan at træene næsten lå vandret.. Da det samtidig begyndte at regne og indimellem hagle, skyndte jeg mig ud for at tage hestene ind fra folden. Jeg kunne fra køkkenet se at de forsøgte at bakke til vinden så godt det kunne lade sig gøre. Så jeg løb ud og lukkede op for folden og råbte og skreg på dem.. Men der var ingen der rørte sig af flækken, de stod med hoveder helt nede ved jorden og var som i trance.. Jeg måtte løbe helt hen til den ene hest og tage ham i grimen, og så fulgte han da endelig efter mig.. En af de andre 4 fulgte med ind, men de sidst tre blev stående, og først da uvejret lagde sig (ca. 5 min) kom de ind..

Men det var en mærkelig oplevelse, at stå der og råbe og skrige efter min hest, som ellers plejer at reagere på det mindste, og den så overhovedet ikke rørte sig ud af flækken..

Bianca

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 18:12
Det er vel fordi at den så igen skal have hovedet mod vinden. Labs og Søster plejer også at komme, men hvis vejret virkelig er fælt kan jeg pænt gå ud og hente dem, så kommer de ikke.

Hilsen *$uper Tino*, Labsebaby & Darren Hayes
We censor music then give children guns...
- Darren Hayes
Darren H. & Daniel J. aka Savage Garden
0
0
Svar på denne tråd

mærkeligt!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 19:15

jeg troede det var fordi mine fjordboller skal forbi larmende tagdækning m.m. for at komme med mig ind, at de skal hentes i dårligt (blæsevejr) vejr. De står gerne midt ude i en stor "sø" midt på folden, hvis det blæser, og jeg er nødt til at hente dem.

En raslende spand med gulerødder kan dog ofte gøre underværker.

Det virker som om, de føler sig meget tryggere derude midt på marken, hvor de kan løbe bort om nødvendigt.

I øvrigt forsøger jeg at tilsidesætte mine egne følelser omkring

"dårligt vejr", idet bollerne ofte ser ud til at trives fint uanset hvor meget "mor" fryser og føler ubehag ved vejret.

ANNETTE
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 17:18
Hehe.. Nøjagtig det samme gør mine heste når det regner helt vildt.. Så kan man råbe længe, men de kommer bare ikke.. Men når det så ikke regner mere, så vil de gerne ind.. De vil nok undgå at røre sig for meget når det regner og blæser sådan..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider