Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hund ørebetændelse
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 07:38

Vores lab ryster på ørerne hele tiden, så hun har nok fået ørebetændelse igen.

Kan man købe dråber i håndkøb, eller skal man have recept???

Venlig hilsen

Stine :-)

0
0
Svar på denne tråd

Overkskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 07:45

Jeg mener du skal have dem fra dyrlægen, altså "med" recept. Jeg havde nemlig lidt problemer med at køre ned og købe mere Fucidin, som jeg bruger og altid har i huset, uden han havde set hunden først. Men jeg fik da lov, men igen det afhænger nok af hvad doktor dyr anbefaler til dyret.

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Du skal til
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 08:49

dyrlægen og have dem; der findes ikke noget man kan få i håndkøb, der er effektivt nok hvis hunden først har en reel øregangsbetændelse. Ofte er det både en bakterie- og en svampe-infektion hunden har og dyrlægen kan bedst vurdere hvilken medicin du skal bruge.

Hvis det er et tilbagevendende problem så snak med dyrlægen om hvad I kan gøre for at forebygge. Feks. havde jeg en hund, der som voksen fik øreproblemer. Det blev ved med at komme tilbage og den blev hver gang behandlet med Otomax - med godt resultat. Vi fandt så ud af at ved at holde ørerne rene med Otoclean kunne jeg i vid udstrækning forhindre at der kom decideret øregangsbetændelse.

Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne.
Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

ørebetændelse
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 12:28
min bulldog har for snævre øregange så hun havde for et par år siden meget hele tiden og hver gang jeg fik bugt med det kom det bare igen hurtigt på trods af de blev renset ofte og plejet, men så snart jeg stoppede med fucidin kom det igen, dyrlægen blev ret træt af jeg kom rendende hele tiden og skulle have nyt så han gav mig et gammelt råd at dryppe 2 dråber alm eddike i ørene om ugen, det ville holde dem i orden og sørme om ikke det har virket.. ingen ørebetændelse i to år nu...

Studerer til DAT & er inkaneret dressur rytter!!

1 fuldblod, 1 trakehner og ALDRIG andet. :O)

EN KRONE OG EN BØLGE ER DA EN SELVFØLGE....;o)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider