Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forkølelsessår - Hjælp
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 16:39

Det eneste jeg åbenbart har arvet efter min salig moder er evnen til at tiltrække mig disse ækle sår.

Så da min lillesøster dukkede op juleaften med sit eget store mundsår fik jeg så en "dejlig" gave - og så i mundvigen hvor det gør allermest ondt.

Det kan IKKE hele - måske fordi jeg aldrig tier stille og munden får fred, men kender I ikke et vidundermiddel? Selve Herpes-delen er væk, men såret bliver ved med at springe op.

Plejer at have dem i næsen, hvilket også gør ondt men det skæmmer jo ikke mit kønne ansigt på samme måde.

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 16:42
Spørg på apoteket. Man kan få noget der hedder sovir mod det. (tror nok det staves sådan, jeg er ikke sikker)
0
0
Svar på denne tråd

Forkølelsessår
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 16:45
Øv kender det alt for godt Men jeg plejer at bruge Aloe Vera mod det og det er ret effektivt. På mig ihvertfald Men ellers hvad med pattesalve?? Det lindrer det vel lidt og gør huden omkring lidt mere smidig... Bare et gæt..

Hvis du kender dine stærke og svage sider,

din plads i samfundet, og ved hvad du er værd for andre,

har du større mulighed for at tingene lykkes.

Sommerfold tilbydes 2007 i Sakskøbing.

Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Et forkølelsessår
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 18:56

.. er ikke verdens undergang! Har du det overhovede under behandling? Jeg bruger zovir (eller egentlig zovriax, som jeghar købt i Grækenland - anyways!) og det er helt fint :-)

Jeg er ikke læge! Men jeg har også herpes (har haft de sidste maaange år) og så vidt jeg ved så er det stadig et forkølelsessår du har dig selvom du siger at herpesdelen er væk.. Hvad mener du iøvrigt med det?

Tvivler på at helingen har nogen betydning for hvorvidt din mund er i ro eller ej ;-)

Gå til apoteket

God vind!

Mvh Christiane (y)

Gør livet til en fest

køb en .. islandsk fårehund :-D

Allways look on the bright side of life
- Monty Python - (i)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger det
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 18:59

derses nye plaster. Det er det bedste jeg har prøvet.

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop
så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
0
0
Svar på denne tråd

Når jeg har
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 19:05
det bruger jeg Zovir og det virker fint :)

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 26 af de 28 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

Zovir creme ...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 19:07

... og/eller Zendium tandpasta skulle være godt.

Jeg plejer også at være lidt brutal og duppe brintoverilte på, når der er gået hul på blæren, det føles så "dejligt" effektivt, når det bobler

Mvh. Lisbeth

Svend 4 ever !!!!!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd

forkøelsesår
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 19:16
jeg for os selv det chit nogle gange :( så føler med dig, men nogle gange er de bare slemmer ind andre .. jeg bruger noget spicel aerovera olie til mit, da alt det andet ikke virker godt nok, det koster næsten ikke noget, og det hjælper :)
0
0
Svar på denne tråd

IS!!!
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 19:59

Hejsa,

Min kæreste får forkølelsessår og han har nogen gange kunne stoppe inden det bryder rigtig ud, ved at lægge is på stedet hvor den der begyndende prikken er. Så længe det er til at holde ud lader han isen ligge på, så pause og så på igen. Så meget man nu orker...

Tea tree oil har hjulpet min mor, meeen lægen har dog frarådet dette, da det kan give eksem...

0
0
Svar på denne tråd

igen og igen
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 20:05

Hej.

Jeg er også en af de heldige...

Bruger zovir men hvis jeg har det længere end 14 dage går jeg til lægen og får en recept på piller. De virker og holder det væk et pænt stykke tid!

Med Venlig Hilsen Helene- Nu mor til karoline pigen!
www.123hjemmeside.dk/fam-fhd
1979 Dynamit 2006
Altid elsket og savnet
0
0
Svar på denne tråd

Longovital
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 20:07

Jeg har hørt at hvis man spiser de vitaminpiller der hedder Longovital skulle man næsten helt kunne slippe for de ækle sår... Det har virket for mig indtil videre :-)

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Mundsår..
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 20:26
Jeg bruger også zovir, selvom det ikke der særlig godt ud med en hvid klat salve lige i mundviden. Ellers har jeg prøvet det nye plaster fra compedt, det virker også udemærket det er bare lidt svært at sætte på når det er lige i kanten af munden.
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 22:09

Camilla s: Kan du huske hvad det hedder, og hvor det købes?

Jeg døjer selv med forkølelsessår, og har efterhånden brugt så meget Zovir, at det ikke længere fungerer. Sidst jeg brugte det, blev sårene værre og de bredte sig, så har ikke turde bruge det siden.

De sidste par gange, jeg har haft antydningen af, at nu var der et nyt på vej, er det faktisk forsvundet af sig selv, inden det rigtig er blevet til noget, netop fordi jeg har ladet det være. Lidt underligt.

---

Nu med Alexia af Vodagergård til låns!

*Dansk Oldenborg Avl*

0
0
Svar på denne tråd

Zovir zovir zovir
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 22:19
smør det igen og igen og igen kan ikke gøres for meget eller prøv de nye plastre fra Compeed

Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun

0
0
Svar på denne tråd

longo vital
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 22:39

Som der står lidt længere oppe, kan longo vital klart anbefales. Jeg har døjet med disse møghamrende trælse sår siden jeg var ca. 2 år gammel. Jeg har brugt div. cremer som løbende er kommet på markedet. Dog uden nogen større virkning. Jeg begyndte på longo vital for 3 1/2 år siden og har herefter næsten aldrig forkølelsessår længere. Får jeg et, varer det max en eller to dage, så er det væk igen. Tidligere kunne jeg få to - tre i rap, som varede i flere uger ad gangen. Tidligere var sårene MEGET store, nu ses det næsten ikke. Longo Vital er med til at opbygge/opretholde dit imunsystem, så sårene derved mere eller mindre undgåes. De er derfor også gode, hvis man ofte får influenza og lignende sygdomme.

Mvh. Anne

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 07:27

Super tak for Jeres gode svar.

Det jeg mente med at Herpes-delen af såret var væk, var at når det starter og imens det er dér prikker det i nerveenderne; det gør sindsygt ondt. De fornemmelse forsvinder efter de almindelige 3-4 dage cirka, og efterlader "et almindeligt" sår der bare sidder så uheldigt at det ikke vil læges. Ved godt det stadig er et forkølelsessår.

Apoteket var ikke en mulighed da det jo var juleaften, og jeg kunne ikke hente noget Zovir, der desværre kun virker på mig i de første par timer når det prikker i huden. Og jeg belemrer altså ikke en læge pga et forkølelsessår; nej!

Vil straks indkøbe noget LongoVital - det lyder lovende!

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 08:22

Hvad med at prøve 'Coompeed forkølelsesplaster'?

Knus fra Vinnie_M, farmakonom stud.
.
Spring og dressur udstyr sælges
(sadler, gamacher osv.)
Se billeder og nærmere beskrivelse på www.123hjemmeside.dk/vinnie
0
0
Svar på denne tråd

zelitrex er mirakelkuren!
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 08:51

Jeg lider også af de ækle sår og jeg har simpelthen fået nogle zelitrex piller af lægen. De er helt kanone i forhold til zovir, da de vist nok har et andet indholdsstof.

Så jeg vil anbefale dig at få dem. De er lidt dyre, men til gengæld virker de!

Jeg kunne tit tage to-tre omgange af zovirpillerne plus smøre sårene uden at der skete noget som helst.

Dertil vil jeg sige at jeg er begyndt at gå med de der compete plastre når jeg har mine sår, så jeg ikke får smittet andre. Det er jo sp uhyre smitsomt og når man så skal smøre sig med creme, så får man smittet hele familien bagefter gennem håndklæder, sæben osv.

Så min mirakel kur er zelitrex piller og plaster over såret. Så er jeg ikke en omvandrende smitte for mine omgivelser.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Longo vital..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 10:47

tilslutter mig longo vital mirakel-kuren..

Når jeg ikke tager dem i et par dage, så kommer der vupti et forkølelesessår, så tager jeg bare dobbelt portion i 2 tage og vupti er det væk igen, uden at give de voldsomme grimme og ubehagelige sår...

Så indkøb endelig dem...

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

søg læge
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:56

hvis de milder der er at finde i håndkøb ikke er effektive nok ville jeg søge læge.

Som du selv er inde på så er forkølelsessår symptom på at man har en herpesvirus. Hvis ikke man fanger et udbrud tidligt kan det være svært at slå virus ned (man dræber ikke virus men den grå i dvale)

Der findes dog skrappere midler som lægen kan udskrive.

søg evt på Herpes labialis

og du skal finde.

0
0
Svar på denne tråd

det hurtigste og mest effektive
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:58
er en tur til doktormanden, og få noget penicilin...

www.m-hestesport.dk

Danser med heste..

"Lyt til hesten, og den lytter til dig"

"Tøjler - skal behandles som sytråd"

0
0
Svar på denne tråd

Klorhexidin
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:03

Jeg bruger klorhexidin hvis jeg har været så uheldig at rende ind i et forkølelsessår.

Inden jeg går i seng "vasker" jeg det med et tot vat, vædet i klorhexidin og gør det samme om morgenen når jeg har været i bad og såret er vasket af.

Det har virket for mig, jeg er nemlig ikke god til creme omkring munden ( tungen finder altid cremen, inden den når at virke..)

Helle

Der findes ingen problemer - kun løsninger
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider