Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bør jeg sælge???
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 12:36

Jeg har den skønneste araberhoppe, og jeg er virkelig glad for hende.

Men siden jeg har fået min datter har jeg næsten konstant haft dårlig samvittighed overfor hende. Det er gået ned af bakke med at få redet og nu kommer jeg ud og rider måske 2-3 gange i ugen...

De uger der er bøvl, slet ikke. Og det sker alligevel en gang imellem.

Jeg er så heldig at hun står et sted hvor de er ude hele dagen, der bliver muget og fodret. Så hesten har som sådan et godt liv.

Hun kan også sagtens gå flere uger uden at blive redet og stadig bare være lidt frisk, hun hverken bukker eller løber.

Jeg har forsøgt mig med part men det er svært at finde en På gården er der en ung pige som rider når hun har tid, engang imellem i weekenderne.

Skylder jeg hesten at sælge til en som virkelig kan tage sig af den HVER dag, træne den - og springe! For det kan jeg se at hesten godt kan lide, men jeg tør ikke selv, så vi tøffer rundt i sandkassen hver gang.

Uh det er virkelig svært

VH Malene !

Kig inden for på

Vitte's Blog

Familiens Blog

og

Hjemmesiden!

When the going get's tough - the tough goes shopping!

0
0
Svar på denne tråd

Næææhhh...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 12:41
...Hvis hesten er på fold NOK og med andre heste, får masser af stråfoder og du ikke forventer en er i form som en olympisk topspringhest - så tror jeg den hygger sig fint.

Heste er, meget ofte, ganske fint tilfredse med at trisse rundt på en fold med en bunke hø og nogle andre heste.

Men du kunne overveje at flytte hesten i løsdrift. Det vil den ganske givet både nyde og have godt af, forudsat du kan find en GOD løsdrift uden mudder til knæene og "for lille skur".
Jeg tror nok, der er en HIT aktiv stald et sted i nærheden af Esbjerg?

... 8-) - 99E - 8-) ...
Love - Language - Leadership - Lightness

Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være!
2 allergibokse + ponybokse udlejes.
Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
www.youtube.com/99E
0
0
Svar på denne tråd

NEJ Malene
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 12:42

Det skal du ikke! Basta

Du skal proppe din dårlige samvittighed op et vist sted - for der bliver jo sørget godt for hende de dage du ikke er der.

Og hvorfor skal du så ikke sælge? Det skal du ikke, fordi hun betyder noget for dig, og sikkert også omvendt.

Det betyder noget for dig at have noget at komme ud til, som ikke er børn, vasketøj og arbejde. Jeg VED det bare.

Hold fast i hende så længe du føler du overhovedet kan - hun lider ingen nød af ikke at blive redet hver dag.

Mht. springning - hvad med noget løsspring bare engang imellem?

Men nej, jeg synes absolut ikke du skal sælge. Jeg tror du vil fortryde rigtig meget.

Tro mig - jeg har inderligt fortrudt at jeg solgte Palle drengen - for han var også den samme selvom han så ikke var blevet redet i en måned - så vidste jeg stadig hvilken hest jeg kom op på Og selvom jeg så absolut ikke har tid til at ride nu med to små børn - så havde det været dejligt om han stadig bare gik og hyggede sig her hos mig nede på folden.

Så længe en hest bliver fodret korrekt, kommer på fold, og får kørt børsten over sig engang imellem, så er det min overbevisning at de har det godt. At de så ind imellem også bliver redet, det må være en bonus

Tænk dig godt om søde...

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

Trængte til
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 12:50

Tak!

Trængte vist til at høre det fra andre

Hun er på fold fra ca kl 8 til aftensmadstid (STORE folde som de bliver regelmæssigt rykket rundt på)

Jeg rider hende ikke hårdt når jeg endelig gør, for det kan jeg jo ikke holde til selv

Det er meget fornuftige heste-mennesker som styrer fodring og stald.

Jeg tror heller ikke jeg ville kunne undvære hende (men det er jo egoisme hvis den meget gerne ville undvære mig)

VH Malene !

Kig inden for på

Vitte's Blog

Familiens Blog

og

Hjemmesiden!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 13:15

Selvfølgelig skal du beholde hende, du aner ikke om der, hvor hun kommer hen er bedre, folk lover, lover og holder mange gange ikke de skønne løfter.

Hesten lyder til at have det fint, med masser af udgang, foder og andre heste.

Nyd din lille datter og din hest, pludselig er barnet i børnehave og kræver ikke så megen tid og som oftest bliver araberne pænt gamle så den kan holde længe.

Gunni.

Er det ikke en araber er det bare en hest.

Opdræt af 100% crabbet og Crabbet/Old english fuldblodsarabere.

www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd

gu-ku-vi
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 13:31

Det er også min største bekymring, for jeg ville jo helst bestemme præcist hvad der skal ske med hende :-P

Min hemmelige drøm er også at min datter kan overtage hende når hun bliver stor og hestetosset hehe

VH Malene !

Kig inden for på

Vitte's Blog

Familiens Blog

og

Hjemmesiden!

0
0
Svar på denne tråd

nej...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 13:33

Så længe hun betyder noget for dig så behold hende. Det kan jo også tænkes du får bedre tid igen på et tidspunkt og det er et glimrende pusterum fra hverdagen.

Og husk: Heste har ingen ambitioner!!! Så længe hun står et godt sted og ikke mangler noget i hverdagen, så tror jeg såmænd ikke hesten tænker på om den bliver redet eller ej. Det er vist mere noget vi mennesker skyder over på dem, fordi vi gerne vil kunne holde dem igang hver dag...

Hilsen Mette

Med Korsvangs Salina og Luna

Sælges:

Stübben springunderlag, grøn.

Eskadron Flexisoft Cross Country gamacher til forben str. Full

Kyra K vinterjakke str. small

Luksusseng m. pocketfjedre 180x200

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg kan
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 13:36

kun give de andre ret... Du skal ikke gå af med den... du vil ærge dig senere.. når børnene er blevet så gamle at du kan gøre lidt mere for dig selv... og samtidig er det dejligt at have et sted at tage hen hvor man ikke tænker på børn, mand o.s.v.

Det er sundt for sjælen at komme lidt ud og væk fra det hele hjemmefra.

Jeg er lige startet på uddannelse i odense... kommer sent hjem hver dag... og når ikke altid ud til mine 3 heste... det samme gælder mine piger.

Men jeg ved mine heste har det godt, og kompensere så med at bruge mine weekender hos dem...

Knus fra Fleur

Mange tanker

og hilsner

til alle jer her på heste-nettet.

Medmenneskelighed gør en forskel.

Nu billeder af min nye Frieserhoppe Tjalde

0
0
Svar på denne tråd

sælge?
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 13:40

hej malene jeg syntes at du skulle sælge den vis du ved/tror at du eller din datter ikke kommer til at ride men vis du holder såå rigtig mega meget af den ligesom jeg gør ved min syntes jeg ikke du skulle sælge den(det kunne jo være vis din datter var intresert i heste kunne hun ride den) med venlig hilsen fra pjuske og min hest flicka

rid newforestheste det er livet!!!

0
0
Svar på denne tråd

min basse...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 13:53

Jeg har har siden sommer ikke haft tid til hverken ridning eller meget pasning - heldigvis står jeg det dejligste sted med fuld pasning og fantastiske store dejlige folde ...

jeg valgte i september at lade ham være vildhest i vinter halvåret og så se hvordan jeg har tid i foråret/sommeren...

- det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget , overvejede at sælge ham - slemme Pivi!

i dag er jeg sååå glad for at jeg ikke solgte - jeg ville fortryde...

her er et pic. af hesten som vildhest fra november mdr... Han elsker det - og hans flok af unge, ældre og gamle hest...

...
- Libero er ikke en ble, men en hest ;-D
8-) ridehjelm klær dig bedre end kraniebrud 8-)

Nu medlem af Århus Dyremishandlerklubben. Vi rider med sadel, bid, sko, gamacher, lammeskind, pisk, sporer.....
0
0
Svar på denne tråd

Jæps - vel skal du da det!
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 10:27

Ganske afgjort bør du sælge...til en hestehandler! Der kan sælge hende videre til en heste-mishandler. Alt andet end det luksusliv hun fører, må da være at foretrække...

Blondinetudefjæs

Og så er der vist ikke mere at sige til det!

Lene - privatmassør til det forsømte dyr

(i)AT VOVE ER AT MISTE FODFÆSTE EN KORT STUND
-IKKE AT VOVE ER AT MISTE SIG SELV (i)
0
0
Svar på denne tråd

He he he
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 10:29
Så er den sag vist afgjort

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

sådanne der
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 18:44
Ja så fik jeg klar besked

VH Malene !

Kig inden for på

Vitte's Blog

Familiens Blog

og

Hjemmesiden!

0
0
Svar på denne tråd

God tråd
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 13:39

Skylder Jer alle endnu en gang tak for jeres besvarelser.

Har et gammelt link til denne min tråd i Foretrukne, og skulle lige se hvad det nu var det drejede sig om.

Godt det samme! For jeg trængte lige til at mærke at jeg gør det rigtige ved at beholde hende. Nu, som dengang

Malene

Kig inden for på

Familiens Blog

Vitte's Blog

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider