Det skal du ikke! Basta
Du skal proppe din dårlige samvittighed op et vist sted - for der bliver jo sørget godt for hende de dage du ikke er der. 
Og hvorfor skal du så ikke sælge? Det skal du ikke, fordi hun betyder noget for dig, og sikkert også omvendt.
Det betyder noget for dig at have noget at komme ud til, som ikke er børn, vasketøj og arbejde. Jeg VED det bare.
Hold fast i hende så længe du føler du overhovedet kan - hun lider ingen nød af ikke at blive redet hver dag.
Mht. springning - hvad med noget løsspring bare engang imellem?
Men nej, jeg synes absolut ikke du skal sælge. Jeg tror du vil fortryde rigtig meget.
Tro mig - jeg har inderligt fortrudt at jeg solgte Palle drengen - for han var også den samme selvom han så ikke var blevet redet i en måned - så vidste jeg stadig hvilken hest jeg kom op på
Og selvom jeg så absolut ikke har tid til at ride nu med to små børn - så havde det været dejligt om han stadig bare gik og hyggede sig her hos mig nede på folden.
Så længe en hest bliver fodret korrekt, kommer på fold, og får kørt børsten over sig engang imellem, så er det min overbevisning at de har det godt. At de så ind imellem også bliver redet, det må være en bonus 
Tænk dig godt om søde...