Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mit hjem er MIT !!!
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 19:57

Sidder lige og prøver at overhøre "larmen" inde fra stuen.

Kæresten har et par venner på besøg for at se SAMTLIGE Rocky film, jeg har selv sagt ok for det men hold da k... hvor det irritere mig at der er mennesker og uro i mit hjem, at uvedkommende skælder ud og "opdrager" på min hund, når de ikke gider den mere efter de selv har kørt ham op - at jeg ikke kan gå ind og sætte mig i min sofa..og at jeg bare ikke kan sige .. okay venner så er det nok for i aften... netop det gør mig nok bare endnu mere irriteret...

Er det normalt at være så ... øh egoistisk i mangel af bedre ord, over sit hjem...

Venlig hilsen
D.Nordvig
0
0
Svar på denne tråd

Nej!Nej!Nej!
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 20:00

Nej jeg ville have gjort det samme.

Gå ind og sig noget!

Og jeg syntes Bestemt ikke med stort B at de skal være sådan over for din hund..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har nu ikke
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 20:02

noget imod hvis folk siger NEJ til mine katte hvis de er formeget (elelr når den lille er for meget, den store gider ingenting :D)..

Hvis du ikke vil have dem der, hvorfor sagde du så ja til det?

Husk på det er også kærestens hjem.. Det er heller ikke sikkert kæresten syntes om hvis du har støjende venner medhjem :)

Ellers så fyr den classiske "Jeg har hovedpine og vil gerne have fred og ro" af :) Den plejer folk at kunne acceptere ;)

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 26 af de 28 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

overskridt
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 20:12

Jeg har aldrig støjende venner hjemme - larm ligger slet ikke til mig og derud fra bliver min omgangs kreds ganske ubevidst valgt - jeg gider ikke larm - slet ikke i mit hjem.

Netop fordi det også er kærestens hjem kan jeg jo ikke sige nej til at han har sine venner på besøg...

Med hunden bliver jeg irriteret fordi gæsterne ikke har det mindste forstand på hunde og bare sider og råber nej - nej -nej - nej -nej -nej når de netop selv kort forinden har hidset ham op med at lege - og hunden er kun 5 måneder...

Jeg føler jo lidt at hvis jeg går ind og siger noget, vil det skabe en pinlig og træls stemning og jeg har jo ikke ligefrem lyst til at ødelægge aftenen for dem - når de alligevel er her..

Er bare irriteret og skulle ud med det.

Venlig hilsen
D.Nordvig
0
0
Svar på denne tråd

ØHHH...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 20:21

Hvordan kan andre mennesker få lov til, at behandle jeres hunde på en måde, I ikke selv kan acceptere???

Det tillod jeg ALDRIG - ingen og jeg gentager ingen, siger eller gør noget ved mine dyr, jeg ikke selv ville gøre.

Der I blandt - at hidse dem op og slet ikke indendørs.

Hilsen Pia

Queen candyfloss
0
0
Svar på denne tråd

hjemmet...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 20:22
Hvis du har dit eget hjem, hvorfor sidder du så og kukkelurer ved kæresten når han har gæster? I ville da begge få mere ud af du tog hjem :) og så tag da hunden med.
Hvis det var min kæreste ville jeg have fundet en aftale ude, både for hans og min egen skyld.

-Jane

Arrangerer Ute Lehmann weekendkursus i Aalborg Foråret 07

Venter guldføl i juli 2007

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se hjemmeside www.hms4life.dk <- virker igen
0
0
Svar på denne tråd

Tag hunden...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 20:37

... og gå en god lang tur til den falder lidt ned - og du selv med.

Når du så kommer hjem, så sæt dig ind i et andet værelse end de er i - MED hunden, prop hovedtelefoner på og lyt til musik, mens du læser en god bog.

Og når kæresten en anden gang inviterer larmende venner hjem, så sørg for at arrangere noget andet hvor du kan tage hunden med.

Det ER dit hjem og du skal have lov at være der - men det skal han også - og have lov at have sine venner på besøg.

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd

Lad dog manden "lege"...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 20:45

Er det dit hjem eller er det jeres?

Ærlig talt, så kan jeg da godt forstå at det er irriterende engang imellem at blive "fordrevet" fra eget hjem, men hvis det er et fælles hjem, så har han jo ligeså meget ret til venner på besøg som du har osv.

Hvis du er irriteret over det, så tag dog hunden og inviter dig selv på kaffe et eller andet sted, eller gå en dejlig lang tur osv.

Hvis min kæreste sagde at han havde planlagt venneaften, så havde jeg da sagt ok og så tager en lang aften i stalden eller tager hjem til en veninde eller noget i den stil.

MiniCB ringer engang imellem til mig og inviterer sig selv på aftensmad eller noget tilsvarende hvis hendes kæreste holder "mandeaften".

Boys will be boys... lad dog manden lege.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Lige præcis
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 20:57

helt enig med `Pretty face´.

Ring til en veninde, tag hunden i snor og så afsted med dig.

Det er da træls at du sidder og er små-irriteret, når din kæreste hygger sig. (tror da bestemt heller ikke det er hans hensigt med en "mande-aften", at du skal sidde og blive irriteret).

Bare husk at gå glad ud af døren - sig et eller andet med "Hav en rigtig god aften" SMIL og gå ud af døren.

Hvis du irriteret og kortfattet henter hunden og smækker døren efter dig, kan du være helt sikker på at "drengene" vil opfatte dig som en `sur kælling´, og den er kedelig at gå hjem til en veninde med

Hopper på den med "Boys will be boys" og ønsker dig en rigtig god lørdag aften

Military-rytter

uden tøven :-D

OPSTART AF RIDEMÆRKE 4+5 GRAD -

SE MIN PRÆSENTATION FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd

Ja... det er pænt
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 21:41

underligt...

For det er vel også din kærestes hjem, eller? Og i dag er det altså ham der har venner på besøg... Og du har selv accepteret det...

Dermed går jeg ud fra, at din kæreste har forhørt sig inden, om det var i orden...

Hunden kan du tage med dig hen hvor du sidder, så har de ikke mulighed for at gejle den op, for derefter at blive nødt til, at sætte den på plads igen...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever

Søger dressursadel, 17", mellem bom, lange gjordstropper.....

Til SU-venlig pris.

0
0
Svar på denne tråd

ergtnjegn
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 22:04

Jeg støtter op om de fleste andre. Hent hunden og gå en tur.

Du har trods alt givet samtygge til deres tilstedeværelse! Umiddelbart læser jeg af dit indlæg, at dig og kæresten deler hjem, og derfor må man også af og til affinde sig med hinandens venner.

Så tag hunden og dap hen til en veninde, eller tag hovedtelefoner på el. lign.. :)

Hav en god aften.

/Klapperlappen

0
0
Svar på denne tråd

Samme svar herfra...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 22:09

Det er vel jeres hjem... og derfor skal der vel være plads til jer begge.. inkl. venner.. Så som de andre siger.. hent vovsen og gå en tur. tag over til en veninde..

og næste gang de kommer og skal holde "mandeaften" så tag din hund med dig og tag på besøg.. Det er da ikke fedt at føle at man skal være i vejen i sit eget hjem.. Så af sted med dig.. ud og få en på opleveren. og tag hunden med så den ikke behøver vare en del af det..*S*

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
Indholddeklaration på RC på min HP
0
0
Svar på denne tråd

jeg kan godt forstå dig
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 22:15

Som jeg læser det, har du heller ikke tænkt dig, at ødelægge aftenen for dem. Det handler bare om nogen følelser der kommer op i dig... Når man får det sådan, vil jeg give alle ret i at en god gåtur med hunden er løsningen. Gå ud og få lidt luft, jeg har skam selv prøvet det.

Ved at blive siddende, bliver du bare i dårligere humør ... AFSTED MED DIG

knus herfra

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 22:23
Lige nu er jeg sydende arrig så vil ikke skrive så meget, andet end at jeg er 100% enig med de andre om at dit hjem er dit hjem og du kunne jo evt spørge om de ikke kunne rykke over til en af de andre..

Sarah

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 23:11

Opfølger..

Jeg gik turen med Charlie ( hunden) og besluttede så at gå ind og se med i film rækken lidt - og da dæmpede larmen til et lidt hygeligere leje - også hvad jeg kunne fornæmme på de andre..

De fleste af jer misforstod mit indlæg men kom med gode råd... det var præcis som "Pullemor" skriver heroven over...

Men tak.

Venlig hilsen
D.Nordvig
0
0
Svar på denne tråd

Vuffen
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 00:15

Hej med dig!

Mht. hunden.. Jeg var gået FULDstændig kold over hvis folk ikke kunne finde ud af at behandle min hund med respekt.. Dér er min lunte kort: "Det er mine regler eller du kan lade hunden være!"

God vind :-)

Mvh Christiane (y)

Gør livet til en fest

køb en .. islandsk fårehund :-D

Allways look on the bright side of life
- Monty Python - (i)

0
0
Svar på denne tråd

Ingen opdragelse fra fremmede
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 00:22
Ingen skal opdrage mine hunde i MIT hjem- eller andre steder for den sags skyld!!!

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd

Gå en tur
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 02:25

Hvis at de ikke kan finde på noget mere fornuftigt at bruge deres tid på,end at se Rambo film,så er der sgu noget galt.

Jeg er helt med på at du sikkert får mere ud af det,hvis at du går en meget lang tur med din hund og tænker over fremtiden uden indblanding af Rambo.

Jeg skriver ikke dette for at støde nogen,men fordi jeg mener hvad jeg siger.

Hilsen Den Gamle Smed NSW

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 07:33

Jeg synes det er egoistisk, ja Du har selv sagt ja og det er jeres hjem (af hvad jeg forstår) og ikke kun dit. Kæresten synes måske at det er ligeså uudholdeligt når du "venindefnidrer" (hvilke jeg også synes er smadderhyggeligt )

Lad ham dog "mandehørme"

Det med hunden kan jeg dæleme godt forstå at du finder irriterende...Sikke nogle tossepander først at geare den op for derefter at opdrage på den, øv

Den Gl Smed : Er det fordi de ser lige netop "Rambo" du mener der er noget helt galt eller er det det med at sætte sig med film en hel aften du finder helt galt? Du træder mig ikke over tæerne (kun lidt ) for jeg synes da det er rigtig hyggeligt og samle veninderne til en omgang mad, rødvin og tøsefilm af værste kaliber. Selvfølgelig kan man da lave andet, men engang imellem skal man da råhygge eller?

0
0
Svar på denne tråd

hunde...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 08:43
Vi lukker altid vores hunde væk når der kommer gæster , forde det er KUN os der skal opdrage og sige noget til vores hunde , samtidig bliver de ikke stresset over gæsterne ( det er konkurance / faml. hunde vi har )

Bella :-D
0
0
Svar på denne tråd

Stina P
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 09:09

Det er kun fordi jeg efterhånden syntes at verden er blevet overfodret med den form for ego film eller hvad man nu kalder dem.

Jeg har aldrig kunnet se noget underholdning i at se mennesker slå løs på hinanden. Ej heller kan jeg se noget sjovt i diverse karate eller aktion film.

Hvis jeg føler for at se den slags er det da bare at køre en tur til Sydney en fredag aften,så er hele verdens madness lige foran en.

Nej jeg har absolut ikke noget imod at råhygge sig foran flimmeren,men hvis alternativet er Rambo eller lign,så kan vi godt finde på andet at lave.

MVH Den Gamle Smed NSW

0
0
Svar på denne tråd

hunden
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 14:40

klagepunktet omkring hunden.

Jamen hvorfor faen hentede du ikke bare hunden. og lader den falde til ro hos dig? Hvis kæresten sige rnoget så må du jo sige at du ikke har lyst til at høre på at der bliver råbt af den.

MHT larmen. der mener jeg at du bør bid ei set sure æble da du nu har accepterret. men klar tage en snak med kæresten om hvor svært du har det med støj og at det ikker er noget du har lyst til skal foregå i dit hjem når du er der fremover. Men at jhan hjertens gerne må når du er hos familie eller venner selv. (så kan han hold sine mandeaftener i fred)

Hvis i er så forskællige må i kunne give plads til hinaden. Det er jeres begges hjem.

Jeg håber i finder et kompromi på problemet der forhindre problemer fremover.

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 15:12

Den Gl. Smed : Ok

Er der meget ballade i Sidney en fredag aften?

Landy : Hun hentede jo også netop hunden. Dvs du mener at manden evig og altid skal rette sig efter hvornår hun ikke er hjemme? Hvorfor kan hun ikke rette sig efter hvornår hans venner kan? Det er immervæk nemmere lige at finde en enkelt veninde el. lign. at smutte hen til end at samle div. kammersjukker.

Man må indordne sig efter hinanden

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 17:27

Nej altså hvor får i mig til at lyde som en strigle det var jo slet ikke sådan jeg mente det - der var faktisk kun én der forstod det nemlig "Pullemor"..

Det var såmen ikke fordi jeg ikke accepter / accepterede at han har/havde venner på besøg - det var bare en pludselig følelse af irritation der kom over mig over at her ikke var den sædvanelige ro omkring mig..

Charlie ( hunden) syntes jo det var sjovt at der var folk i huset - men han kan jo ikke forstå det - når han bliver hidset op i det ene øjeblik og "skældt ud" i det næste fordi den næste film i rækken kommer på. - derfor irriteret over det.

Netop fordi man skal indordne sig lidt efter hinanden, skrev jeg indlægget for at bare komme ud med det - jeg tog i mod rådet og gik en tur med Charlie og gik derefter ind og deltog i filmkigningen.

Jeg har så idag taget en snak med kæresten om hans venners leg og "skælden ud" på charlie.. og det kunne han godt se var rigtigt og vil tænke over det en anden gang...

Venlig hilsen
D.Nordvig
0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 17:31

Ok, jeg læste det bare som at du synes at det var for meget og egentlig ikke undede ham mandehørmen pga din egen irritation. Men irritationen er sikkert opstået ved at de var respektløse overfor jeres hund...måske?

Irritation er nogengange noget der dukker ganske ubelejliget op

0
0
Svar på denne tråd

gækjgkhgkh
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 18:06

Når du siger larmen dæmper sig når du sætter dig derinde. Det kan jeg godt forstå. Mandehørm er mandehørm, og bare der sidder en kæreste/pige, "ødelægger" det jo lidt stemningen.

Men synes det var fint du gik en tur, men du skulle måske bare have væet ovre hos en veninde hele aftenen..

0
0
Svar på denne tråd

irritation
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 18:17

Jeg kan da også opleve en irrationel "vrede" hvis min støjtærskel bliver overskredet, om det er selvvalgt eller ej - som fx. gæster man har pligt til at invitere, ikke lyst. Hvis man ikke er til larm og ståhej, så bliver man hurtigt meget træt i sådan et selskab. Men man kan hverken gå i seng, foretage sig noget man har lyst til eller lade sig mærke med noget. Så er det da fint man kan rase lidt af her på HN fremfor at ødelægge mandens videoaften! Hunden havde jeg dog nok hentet noget før.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Arh...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 18:38

Nu må I stoppe. Det kan vel heller ikke være meningen, at man skal være forvist fra sin egen stue, fordi kæresten har venner på besøg. Man må vel frit kunne bevæge sig i sit hjem og opholde sig, hvor man har lyst. Det kan jeg altså ikke se skader nogen.

"But it's not who you are underneath, it's what you do that defines you."

Rachel Dawes, Batman Begins

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 18:59

Jannie_K ... tak for det - at jeg ligefrem ikke burde sætte mig ind i min egen stue og se med syntes jeg måske også er at overdrive lidt...

Venlig hilsen
D.Nordvig
0
0
Svar på denne tråd

132456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 20:12
tag hunden med hen hvor du sidder, det er da synd for den .

Kram pigen med superhesten :)

Den pavestolte ejer af 4 års hopppen Spunk Jacqueline :)

^ elsker bare den hest så meget :b

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider