Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nu gider jeg ik regn mere !!!
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 18:40
Først, hej alle HN'er :-)

Jeg vil lige lave en lille brokke-tråd over dette dårlige vejr for NEJ hvor er det bare irriterende (!)

- Når jeg skal ride en tur i skoven (eller til ridehuset) er der mudder til koderne og jeg skal igennem en sø nu (vandet går hestene til lidt op over koderne) for at komme derind.

Derudover kan foldene nu heller ik klare mere vand. De ligner... Jeg ved ikke hva... Et stort kæmpe mudderbad (skal lige siges at det aldrig har været så slemt fordi de fleste af vores folde skråner så vandet kan løbe ned på en grusvej).

Lige ude foran stalden skal man også gennem et mudderhav der ca. går hestene til over koderne.

Føj føj føj... Nu gider jeg simpelthen bare ikke dette mudder, regn og blæst mere

Jeg har faktisk en smule ondt af vores heste der skal bære os igennem alt dette mudder og vand, hver dag.

Hvor slemt er det der hvor I står ? Har I det ligeså (eller værre) slemt som mig !? For jeg synes virkelig det er et helved at have en hest hvis ben aldrig er tøre...

*Suk*

Håber ikke på for mange nedtrykte svar

Fortsat god fredag-aften

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Scirrocco Ashk

TEAM RC
- Vi kan, vi vil, vi gør det!

- Ejer af en broget skønling (:
0
0
Svar på denne tråd

tjaa...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 18:51

ud til folden, er der vådt, men jeg har smidt en del spåner ved udgangen og det er bedre at gå i en det kisltrede mudder. Indgangen er bealgt emd genbrugsbeton.

Foldene er meget våde, men jeg har forleden åbnet til en af de højere liggende folde, så de kan gå tørskoet.

Der er vådt mange steder, men stien op til ridehuset er tør, for gemalen har lagt genbrugs betong på, for et par år siden.

Ridebanen skråner lidt og er lavet med et grusmatriale, der på forunderlig vis ikke bliver til en glat og dyb ridebane.

Den er våd men ikke mere end at den kan bruges hverdag, uden at vi rider rundt i vand. Jeg har da her til aften, redet rundt på den i stiv kuling og regn uden problemer.

Selv om jeg har det lille ridehus, ja så foretrækker jeg at ride udne for.

IMC.
LIVET ER HERLIGT ! ISÆR NÅR DET IKKE MERE ER SÅ FEDT ! - 10 KG.
Heste klipper udlejes
tlf. 20285450/57600161
Hestetrailere udlejes.
0
0
Svar på denne tråd

Så må det da glæde dig
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 19:18

At her er der ikke mudder eller pladder.

Her skylles ikke ben eller hove for her går de Smukke på en pæn og pladderfri fold.

Nåh ikke :-)

Illum
So I yank your chain, imagine that…

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 19:22

Jeg nyder nu at der ikke ligger bjerge at sne, som vi alle sammen skvatter rundt i. Slæber spandevis af vand fra huset, fordi alt udendøres vand er frosset.

MEN. Nu har jeg altså også fået for meget vand og blæst.

Jeg syntes vandet laver for mange skader efterhånden. Rigtig mange folde bliver jo totalt pladderet op. Så

REGN STOP

0
0
Svar på denne tråd

tjooe..
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 19:24
vores fold er MEGET mudret. men heldigvis ikke oversvømmet.. vi har en Hestepension som nabo og deres Hoppefold er Total oversvømmet og over halvdelen af vallakernes fold er også. Så jeg vil tro vi er ret Heldige :)

* Oliver oq Unlikely - DK´s Bedste heste ... *

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 19:35
hmmm vores er også mudret til og de ligner efterhånden søheste. men kan se at flere steder er der ikke det fjerneste mudder men dejlige tørre marker. men hvorfor er der den forskel har hørt at nogle steder består markerne primært at sandjord og derfor ingen vand/mudder. men hvad gør i ellers har i drænet marken eller hva

livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd

grrr... regn
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 19:37
Illum: Det er da imponerende hvis dine folde OVERHOVEDET ikke bærger præg af at det måske har regnet i 2 måneder nu, og flere dele af DK er faktisk lettere oversvømmet ved havene !?
Imponerende - det må jeg sige!

I sommers, da det var sååådan en varm sommer, ønskede jeg det skulle koldere fordi det bare var FOR varmt nogle tidspunkter.

Nu ønsker man jo blot at foldene så ud som de gjorde i sommers. Ik som nu

Hvor er det bare trist - øv øv øv...

Scirrocco Ashk

TEAM RC

0
0
Svar på denne tråd

Ja ikke, men sådan er det
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 19:43

Det skyldes naturligvis at der er meget plads og at Smukke Ganger kun tager en flyvene galpo om dagen, hvis nogen.

Så de pløjer den ikke op, og derfor har de 500mm regn siden august har ikke ødelagt noget.

Det er noget af det bedste agerjord der findes, råber manden lige

( og det er din fold).

Der ligger 1 dræn, dog på tværs af folden.

Men den egenlige grunden er stort set at der ikke er et stort tryg fra hove på den.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også træt
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 19:57

..af regn og blæst- specielt fordi jeg kun har min cykel at komme rundt på bander over det hver eneste dag, men nu er det bare for meget, prinsessen overlever selvom folden er våd og mudret! men min lille jack russel synes det er knap så fedt at være omgivet af vand, som når hende langt op af benene..

savner sommer og sol

0
0
Svar på denne tråd

Her i Fredericia
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 20:00

er havnen (igen) oversvømmet.. min svigerfar bor tæt på havnene, så min kæreste skulle hjem og bariere kælderen så den ikke igen bliver oversvømemt..

Men i det område hvor jeg bor, der er der bare meget blæse vejr, der går småregnen hård :)

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 26 af de 28 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 20:15

Jeg kan glæde dig med, at de i vejrudsigten lige har lovet tørvejr i morgen.

Det kunne da være rart med lidt vejrforandring, så mudderet kunne tørre lidt ind. Men jeg nyder nu, at jeg ikke skal skrabe bilen fri for is hver morgen .

***** Snepony *****

Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Christina.
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 20:19

Nå, det gider du heller ikke .

Jeg tror vejret skal skifte allerede fra mandag af, til det begynder at fryse, så hvem ved, måske kommer der sne.

Mvh. Lotte

"Oldenborg heste kan og vil"

Rigtig dejlige oldenborger til salg - tjek denne hjemmeside www.123hjemmeside.dk/stald_miller Super dejlig minature hingst til salg.

Part søges til Urs.

0
0
Svar på denne tråd

vejrforandringer
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 20:26
LotteC: Hehe, nej jeg gider det egentlig heller ik :-D

Jeg vil selvf. også sige at det er meget rart ikke at ride i frosthård jord, så kun ridehus er vejen frem til motionering - meeen... Jeg er virkelig ved at koge over.

Bare det ikke var SÅ mudret. Det må gerne være mildt i vejret, men ik regn...

Tror heller ik vores heste synes det er specielt mere at vade igennem "søen" ind til skoven. Og jeg kan egentlig godt forstå dem.

Dejlig fornemmelse at lukke dem ind i den dejlig tør boks med godt tørt hø

Scirrocco Ashk

TEAM RC

0
0
Svar på denne tråd

regn regn
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 20:45

Jeg prøver at finde det positive i vejret og det har jeg gjort...

jeg cykler dagligt ca. 10 km frem og tilbage til hesten og det vil jeg hellere gøre i regn og blæst end sne (jeg har ræcerdæk på cyklen :-))

Og Brumme han ELLLSSSKKKEERR at give den gas i alt pladderet...han ligner en glad (mudret) julegris når han kommer ind fra fold, og man kan se at han har hygget sig...men man siger jo også at mudder er godt for huden *G* så han må efterhånden have perfekt hud...

Så op med humøret og bare skyld derudaf...og husk det kunne være værre...

knuz herfra :-)

P.S. Hils Rocccemanden

0
0
Svar på denne tråd

ikke mere regn
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 20:57
Haha, ja det er jo sådan set rigtig nok :-)

I har jo ridehus lige ved stalden, det har jeg desværre ik. Skal lige ride igennem skoven hvor hyppen bare synker i .

Jeg ved heller ik hvad jeg skal sige hver gang jeg ser Rock - jo måske at man ikke skal købe en hest med 4 hvide ben

Ved ik helt om det faktisk kunne være værre her, hehe. Men ja, op md humøret...

Vi håber på tørvej og fortsat mildt vejr - enig ?

Hils Brumme og de andre...

Scirrocco Ashk

TEAM RC

0
0
Svar på denne tråd

regn regn
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 21:00

har lige set vejrudsigt på tv2 og må desværre skuffe dig...det bliver ikke bedre...

nå ja, har lige fundet en positiv ting mere...hold da op en fed kondi man får af at cykle i blæsevejr hver dag *G*

knuz herfra...

0
0
Svar på denne tråd

ikke mere regn
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 21:04
Den med kondi og cykling er jeg enig i.. - Dog har jeg ik 10 km hver vej som dig
Du må jo være i super form nu, haha

Scirrocco Ashk

TEAM RC

0
0
Svar på denne tråd

regn regn
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 21:07

jep det bliver en leg til sommer...

har du meldt til ridelejr ?? der er allerede en del der har meldt til så der bliver fyldt hurtigt op...det må du også godt sige videre til alberthe og maria...

knuz

det er jo lige tid til regnvejrssangen...mille har den på mobilen og var så sød at spille den for mig i går så nu kører den rundt i knolden igen...

0
0
Svar på denne tråd

regnvejr
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 21:09

helt enig christina!!

alt det regn er da bare SÅ skide træls!!! af en eller anden grund er alle græsfoldende på min rideskole blevet lukket så nu går hestene rundt i MUDDER, MUDDER og atter MUDDER!!! Der er heldigvis ikke en kæmpe mudderpøl man skal igennem for at komme ud og ride og der er da hal men hvor er det dog træls!!

og det bliver jo heller ikk bedre af at man skal cykle de 5 km. ud på rideskolen ret tit (når min far ikk gider at køre)

så nu vil vi gerne have SOL og IKKE REGN!!!

.:*~¨ Louisa & Nuggi ¨~*:.

<33 Nu med den dejlige pinto Nuggi<33

En pinto kan godt være ensfarvet:-P

0
0
Svar på denne tråd

ikke mere regn
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 21:11
Uh ha går det så hurtigt, har altid meldt til i marts måned.

Jamen jeg sørger da for allerede at skrive tilmeldingen nu så - siger det videre med det samme :-)

Haha, ja regnvejrssangen kan man ik rigtig få ud af hovedet igen... Tro mig, kamille synger den også jævnligt for tiden

Scirrocco Ashk

TEAM RC

0
0
Svar på denne tråd

regn regn
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 21:14

altså...der er nok omkring 10 tilmeldte allerede nu...og de triller hurtigt ind...bare en tidlig advarsel...

når regnen regner oppe på taget, har regnen slet ikke opedaget at det kan regne nul ned...eller noget i den stil ikke *S*

0
0
Svar på denne tråd

haha...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 21:17
Jamen du kan jo næsten allerede halvdelen

Haha, imponerende... Mille må virkelig have været nærgående de seneste par dage :-)

Scirrocco Ashk

TEAM RC

0
0
Svar på denne tråd

Se selv her
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 10:03

De står på græs og ikke i pladder

Taget i dag d. 12.01.07.

God fold.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

illum...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 10:10
Hold da op, det var ellers imponerende...

Dejligt med sådan en fold, det er vidst vores alles ønsker lige nu :-)

Scirrocco Ashk

TEAM RC

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider