|
|
| Min vejleder siger jeg ikke KAN |
|
|
Min skole vejleder "X" Siger jeg ikke KAN! Kort om hende, med mine øjne: Hun er egentlig en flink dame i slutningen af 40'erne, men hun er altid dybt forvirret, stresset og stresser alt og alle hun suser forbi. Før hun blev udnævnt som klassen's Vejleder, Vidste jeg præcis hvad jeg ville efter 9. klasse. Jeg ville tage Gymnasiet1,2,3.G så ville jeg rejse til England hvor jeg ville ride/bo/arbejde på et stutteri i et års tid, tage tilbage til danmark, Tage en militær uddannelse, og søge ind i politiet. forholdvist enkelt ikke? X har flere gange sagt til mig jeg godt kan komme i gymnasiet, handelsskole, eller hvad det nu er jeg ville. Min gennemsnit er fint, og jeg afleverer mine opg. At jeg så en gang i mellem kan blive tysset på, eller sat på gangen er ( i det her tilfælde ) en anden side af sagen. Men efterhånden er X begyndt at sige til mig at jeg bør tage 10. klasse, hvor jeg har forklaret hende, at jeg ikke føler jeg har brug for dette. idag kommer jeg for sent op, og møder derfor i frikvarteret så jeg kan nå at være med til 3,4,5 og 6 time. I frikvarteret møder jeg X og hun giver mig IGEN en 10. klasse brochure, og igen forklarer jeg hende at dette ikke er nødvendigt ( min klasse lære, og min rektor har personligt sagt jeg er moden nok til Gymnasiet ) Så spørger jeg hende, om hun evt kan forklare mig noget om HTX, HHX og den slags, det siger hun hun sagtens kan på MANDAG, så spørger jeg om der er en mulighed for hun har tid nu? NEJ råber hun, FØRST PÅ MANDAG. Ok, det accepterer jeg, trods det jeg bliver lidt forvirret over hun beslutter sig for at råbe det til mig. Så vender hun mig ryggen og går mod lære værelset, NANNA KOM SÅ (Det mig der er nanna ) Nu skulle jeg så have tingene forklaret ALLIGEVEL. Vi går ind på læreværelset hvor hun straks SKææææælder mig ud, og siger jeg gjorde hende til grin i centralrummet ( hvor jeg sad og snakkede med nogle fra min årgang, da hun kom med 10. klasses brouchuren i frikva. ) Jeg spørger nærmere ind til det, da jeg slet ikke er indforstået med situationen. det gjorde hun, men jeg fattede hat af hvad hun sagde. Hun forklarede i 2 sekunder, hvor hun så bad mig om at vente uden for, da hun lige skulle snakke med Stig ( min fysik lære) om hvad aner jeg ikke. jeg går så ud i centralrummet hvor dem jeg snakkede med stadig sidder. Jeg venter i TYVE minutter på vejlederen og hun dukker stadig ikke op. så kommer to venninder ud i central rummet, og fortæller mig, at vejlederen X har været inde i klassen i de to timer jeg gik glip af og sagt: "alle der er i lokalet nu kan komme i gymnasiet. men IKKE nanna, ikke sådan som hun opfører sig i skolen, og slet ikke karakter messigt. Hun KAN ikke." HUSK, DET HER ER FØR HENDE OG JEG HAR EN SAMTALE !!! Jeg blev rigtig gal, og besluttede mig for at gå i kiosken med Stine for at få lidt luft, selvom jeg sagde til X at jeg ville vente på hende. hele vejen til og hjem fra kiosken prøvede jeg at forklare hvor gal jeg var, men jeg kunne ikke, viste hende kun min knyttede næve. Da jeg kommer tilbage til skolen med Stine kommer X ind i klassen, og jeg siger roligt til hende: "Jeg har ikke lyst til at snakke med dig nu" Ok siger hun, og snakkeer stadig til mig, "Vær venlig at gå X, Jeg har ikke overskud til at snakke med dig lige nu, jeg er virkelig vred" Hun snakker stadig, og går derefter.
Jeg er faktisk ikke vred over hun har sagt det til KLASSEN, på det punkt er jeg ligeglad, Men én ting er at sætte sig ned med mig, og sige: nanna, jeg tror ikke du kan komme gennem gymnasiet, Men at hun direkte siger det til klassen, hvor jeg ikke engang er, og hun VIDSTE jeg ikke var der! -Det der gør mig gal er , at hun har sagt, jeg ikke KAN! Ja, Jeg er vel egentlig bare lidt forvirret. -Giv gerne en kommentar til dette.
U miss 100% of the figths u never take. Choose your battles. _ Den der spørger, er dum én gang, den der aldrig spørger, er dum resten af livet. Rest in Peace MELUSINE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan godt forstå at du er forvirret.. |
| Forfatter:  |
Guppi |
| Dato:  |
12-01-2007 13:10 |
|
hun lyder en anelse ustabil. Hvis både din rektor og klasselærer finder dig egnet til gymnasiet, så syntes jeg bestemt ikke at du skal finde dig i det. Tal med din klasselærer og evt. dine forældre om problemet. Sig fra over for hendes opførsel og forlang at få en ordentlig forklaring på tingene - uden at blive råbt ad. Held og lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikken vejleder |
pullemor |
12-01-2007 13:16 |
|
Hej Nanna Det var dog et forfærdeligt menneske, denne såkaldte vejleder. Har du prøvet at snakke med andre lærer eller inspektøren om det, for der er ingen der har ret til at behandle andre på den måde. Hun lyder som en lærer der ikke burde være i nærheden af elever lige pt. Mon ikke hun snart går ned med stress. Jeg tror du skal stole på det du har fået afvide af andre, du kan godt tage gymnasiet og følge den udemærket plan du har for fremtiden. Det lyder mest som om at hun har et eller andet imod dig... Jeg håber du er så stærk en pige at du kan se ud over det hun siger. Du skal ikke lade hende vinde ved at få dig til at give op... Mange knus herfra ps jeg synes altså at du skal snakke med inspektøren om det her og din dansklære måske...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gymnasiet |
|
|
Stol på dig selv. Hvis du føler dig klar til gymnasiet, så skal du tage på gymnasiet. Personligt behøver man nu heller ikke at være specielt moden for at tage gymnasiet, så længe du er med fagligt, tror jeg virkelig ikke at du får nogen problemer. Mht. vejlederen, så synes jeg, at du skal fortælle dine forældre, at hun har talt om dig foran klassen uden du var til stede. Når du har fortalt det til dine forældre, bør du også gå til rektor og sige det samme. Det er komplet uacceptabelt, at en lærer eller vejleder omtaler en elev overfor klassen! Du kan selvfølgelig også gå direkte til rektor, men engang imellem kan man være mere overbevisende og troværdig med sine forældre bag sig. Det kommer helt an på, hvordan din rektor er. Opfører du dig dårligt, bør du måske også prøve at lave lidt om på det. Det vil under alle omstændigheder ikke blive accepteret på gymnasiet, så det kan du måske lige så godt indstille dig på  Mvh Anna
Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wraaah |
|
|
Tak for jeres svar, Dem sætter jeg pris på. Jeg har informeret mine forældre om situationen, Og min far var ved at køre der ned straks, Men jeg stoppede ham. Indtilvidere tror jeg jeg vil opsøge rektor på mandag, of forklare ham situationen fra mine synspunkter. hvad der sker herefter afhængere lidt af hvordan han reagerer på dette. Det er jo ikke fordi jeg ønsker min vejleder fyrret elleer straffet, Jeg ønsker bare at hun forstår at man ikke bør Tale negativt om en elev når eleven ikke er der. knus.
U miss 100% of the figths u never take. Choose your battles. _ Den der spørger, er dum én gang, den der aldrig spørger, er dum resten af livet. Rest in Peace MELUSINE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
okay Nanna det du gør er du tager på gymnasiet, derefter tager du et år til england og til sidst tager du den militær uddnnelse.. Præcis som du har planlagt og som du gerne selv vil.. Den vejleder har intet at skulle have sagt, hun kan ikke nægte dig at komme på gymnasiet. Jeg vil nok mene at du skulle snakke med rektor, men som de fleste ved er rektor ofte noget af en intetforstående total lam dødkedelig person, så det ville måske være bedre at snakke med en lærer som du ved vil høre efter hvis du vil snakke med vedkommende.. Lad ikke din vejleder ødelægge det sidste ½ år af din tid i den danske vidunderlige folkeskole (not, hvor man dog hader den)..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja skolevejlederen |
inger christensen |
12-01-2007 17:39 |
|
i min knægts gamle skole, var helt på samme måde. Hun var nermere det jeg vil kalde en skoleforvirer og ikke en vejleder. Hvergang knægten bad om information ang. motorcykel mekaniker uddannelsen, ja så fik han det svar at det kunne han godt glemme, for han fik aldrig en lære plads. Knægten forsøgte til de møder de havde ang. hans uddannelses ønsker, at få lidt mere afvide omkring uddannelsen, men nej, det kunne han godt glemme. hun var forvirende, glemte hele tiden aftalerne og var som sagt meget negativ. fortalte enda til knægtens lære og os forældre, at hans uddannelses ønsker var helt hend i vejret og urealistiske. Knægten frydede sig, da han i januar måned i 9 klasse, til deres sidste møde, kunne fremlægge en mesterlære kontrakt, hos det firma som normalt aldrig tog lærlingen ind, men som for første gang ville tage springet og tilbød min knægt en lære kontrakt. Et firma som har et supert ry og er meget annekendt for deres evner. Da knægten første gang var på skole og de andre fandt ud af hvor han var i lære, ja så fattede de ikke hvordan han havde fådet lære plads det sted. Han havde selv personligt klaret det hele, så du kan tro det godt kan lade sig gøre at leve sin drøm ud. Hvem tror i der sad tilbage med meget røde ører. Bare klø på, vær lige glad med den finke, overse hende og lad hende hygge sig med sine vrangforestillinger om din fremtid, for det er knagmer dig selv der bestemmer.
IMC. LIVET ER HERLIGT ! ISÆR NÅR DET IKKE MERE ER SÅ FEDT ! - 10 KG. Heste klipper udlejes tlf. 20285450/57600161 Hestetrailere udlejes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog. |
|
|
Sådan var min tidligere lærer også. Min dansk lærer - dog I 10 klasse. Jeg havde et ønske om at komme på HF. Men min dansk lærer blev VED med at smække i hovedet på mig - du kan ikke, du kan ikke, du kan ikke. Hell JO - jeg kan. Nu skal jeg fandme vise hende - tænkte jeg. Hvilkent gjorde mig ENDNU mere stædig og målrettet end allerede var. Hun indgik dog med til at jeg kom til en optagelseprøve på HF. Det gik jeg også med til og på selve optagelsedagen. I matematik skulle "jeg op i" derhenne, i dansk og i engelsk. Det gik okay - følte egentlig ikke det gik overdrevet godt i mat - men de andre, okay  Så jeg gik egentlig selvsikkert derfra.. Èn uge efter kom et brev i min postkasse - fra HF'en hvor jeg var til optagelseprøve. Der stod i brevet: "DU BESTOD - Velkommen til Kongsholm næste år". Jeg hoppede 3 meter op i luften, var SÅ stolt, var så glad  Jeg gik hen i skole næste dag - viste détte brev direkte op i hovedet på min dansk lærer og hun blev GODT Nok mundlam. - Hvis DU virkelig mener du kan og hvis du virkelig vil dét - så ville du også gøre noget ved det. Man kan - hvad man vil ...
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.
^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad fae- |
sisse nørregaard |
12-01-2007 18:19 |
|
bilder hun sig ind ,bliver så gal ,mangler hun selvtillid ved at pille andre ned luk dine øre og føl dig frem ,du lyder langt mere fornuftig end hende , 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der skulle |
sisse nørregaard |
12-01-2007 18:20 |
|
have stået får hun selvtillid ,ved at pille andre ned.pøj pøj ,knajs med hovedet. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gdhgkhjl |
trozz |
12-01-2007 19:34 |
|
Nu skal jeg ikke sige/fortælle om mit liv, men en ting vil jeg sige. Jeg har flere gange prøvet, og fået det sammen af vide, det kan du ikke, det kan du aldrig finde ud. Og jeg kunne blive ved. I dag har det sat dybe spor i mig og bragt mig ud der hvor jeg i dag er i medicin med mere. Længere historie. Men der hvor jeg vil hen med det : Lad IKKE andre sige du ikke kan, lad dem ikke pille din selvtillid ned, som det blev gjort med mig. Men gør det DU VIL, har lyst til. Og med hensyn til din vejleder, luk ørene for det, og bevis du kan gennemføre det DU vil. Hilsen Dorthe
At finde sin skæbne i livet, er lige så svært at finde den rigtige hest der opfylder ens egne krav i steden for hvad andre mener.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå ja... |
|
|
En vildleder kalder man vel sådan en. Mvh Anna
Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gør hvad du føler er bedst |
|
|
Op med humøret, hun kan alligevel ikke gøre noget ved det. Væreste fald kan hun erklære dig uegnet og så skal du bare op til en lille optagelsesprøve.
Jeg havde en vejleder der var på nøjagtig samme måde, han erklærede mig "måske egnet" som den ene blandt 2 i klassen, og blev ved med at ville presse mig til at tage 10 klasse. Jeg lukkede ørene og gjorde hvad der passede mig ...og sjovt nok er er jeg den eneste der har formået at afslutte en universitets uddannelse idag!
Så gør hvad du føler er bedst med dig selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Piccard |
|
|
Tusinde tak for jeres svar. Det er rart at vide at andre kan nikke genkende til dette. (ANNA AISSA: haha, ja en VILDleder) -Min rektor er one of a kind, en ældre herre der snakekr emd børnene, og jeg tror jeg kan "betro" mig til ham. Og i sidste ende skal jeg måske også sætte mig ned med Vejlederen og forklare hende at jeg KAN. ¨Det der med "det kan du ikke" ligger også lidt i min fortid ligesom i din TROZZ. Meen igen, tal for jeres svar!! knus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jahh synes også du skal tro på dig selv, og følge det du vil, selvom X siger du ikke kan, så er det jo dine karaktere der taler for om du kan klare dig på Gym. sååe, bare klø på, følg lige det du vil og lykke til, det lyder som en super fremtids plan 
En hest er nu engang en hest Ligemeget hvor god den er..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da k... |
|
|
Allerførst vil jeg sige; hold op hvor har du taget det hele super flot  Havde det været mig som var blevet udsat for sådan en vejleder, var jeg tændt fuldstændig af Ikke på vilkår om jeg ville finde mig i, at vedkommende bagtaler mig på den måde, når jeg ikke er tilstede og ja i det hele taget udtaler sig til andre om ens personlige evner - jeg må sige jeg er målløs! Men du har taget det virkelig, virkelig flot og gjort det helt rigtige  Det lyder som en rigtig god plan, snak med inspektøren på mandag. Kommer der ikke noget ud af det, så synes jeg, at du skal inddrage dine forældre i det og så i fællesskab få et møde med skolen, hvor både du og dine forældre deltager. At tage en snak med "vildlederen " igen tror jeg mest af alt er spild af tid, men der kan selvfølgelig ikke ske noget ved det. Personligt vil jeg helt sikkert sige, at den opførsel hun har vist, bør få visse konsekvenser. Hun bør i hvertfald have en advarsel/påtale. Tænk på at hun jo faktisk kan ødelægge fremtidsdrømmene hos en eller flere andre børn. Det er jo ikke alle, som tør sige fra overfor sådan en person og det kan jo faktisk ødelægge en hel del. Så mit råd er: klag over vildlederen, både for din egen og for kommende 9. kl's elevers skyld. Selvfølgelig skal du i gymnasiet, selvfølgelig skal du til England og selvfølgelig skal du have militær uddannelsen Kort sagt: FØLG DIN DRØM Den skal en vildleder ikke ødelægge.
Hilsen fra Tine og hafferne Flicka & Frigg Hellere ramme rammen end slet ikke at ramme Haflinger Forum DK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wraaah |
|
|
Hej igen !
Det er nu et stykke tid siden alt det der skete^ Og tingene er redt pænt ud nu. Da jeg kom i skole Mandag morgen, Var "X" syg, og inspektøren havde fri, Så uanset hvad min plan lød på, måtte det udskydes til om Tirsdagen. -På vej hjem fra skole snakkede jeg i telefon med min far, og han fortalte mig at han faktisk havde ringet ned til skolen for at få nummeret til X og tale med hende. TRODS det at jeg havde sagt til ham at han pt. skulle blande sig liiidt uden om. Men jeg kender jo min far, og et eller andet sted vidste jeg vel egentlig godt hvad han havde i sinde. Nå, Men om onsdagen tog jeg så til Lyngby Storcenter med to veninder, og på vej hjem i bussen ringede min Mobil. Det var X der ringede. Jeg følte mig egentlig fint afklaret ( især efter at have fået Hn's råd ) og valgte at modtage opkaldet. Hun var faktisk rigtig sød at snakke med, og undskyldte hendes opførelse. Jeg tog i mod den, da jeg ikke tror på at nogen kommer frem i livet ved at leve i fortiden. Men lige inden vi lagde på, gik det op for mig, at hun slet ikke undskyldte for sistuationen inde i klassen, Men at hun undskyldte for at have ladet mig vente på hende i central rummet ! Så tog jeg en dyb indånding, Og Måtte forklare hende hvorfor søren jeg var blevet så gal. Du kan lade mig vente i en time, jeg er tålmodig når det kommer til min uddannelse. Jeg forklarede hende det med rolig tone og pænt sprog, Og jeg tror faktisk det kom bag på hende at det var dét jeg var belevet vred over. Men vi endte altså med at blive "lige" igen, og var enige om der ikke var nogle "bad feelings" Men tusinde tak for jeres råd ænder, det er virkelig rart at kunne se tingene fra Neutrale elementer. knus&kram.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Ja tak nanna, neutrale elementer ? det ikke nemt både at skrive på HN og se tv (:
lad mig omformulere det til: ..hm, kan ikke huske hvad jeg faktisk ville skrive før ? nå, vi siger, med .. Neutrale øjne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Jeg troede sådan nogle havde tavsheds pligt?
. . Gemacher i str pony/cob sælges! Lyserøde! 275,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brug det! |
xtiny |
21-01-2007 18:03 |
|
Brug din vrede til at vise "vildlederen", at du fgm kan, hvad du vil. Hvergang, det bliver svært og surt, så tænk på, at hvis du giver op- så får hun ret. Kors en sisken!  Men iøvrigt, er du så ikke for gammel til at blive sat uden for døren?! I militæret kan du ikke diskutere alting... Ejheller kan man på en arbejdsplads gøre som det passer éen- og komme 2 timer for sent. Selvdisciplin er en god ting- du kan øve dig på vejlederen.  Pøj pøj fremover! 
Mvh xtiny ---
Professionelt tryk tilbydes,Postscript. Flyers, visitkort og pjecer mm. Print på professionel farveprinter (Kyocera Mite). Op til A3 format. Karton, kuverter,kulørt papir- du vælger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wraaah |
|
|
xtiny, tjo, det er jeg vel nok. Må desværre indrømme jeg har en tendens til at være lidt højrystet også. Det er ikke ofte jeg kommer forsent, og slet ikke 2 timer da. Hvis jeg kommer forsent er det kun på grund af det offentlige's forsinkelser. Knus&kram
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Det troede jeg også... Har også haft en VILDleder som var lidt i den stil. Enormt distræt og mega stresset. Hun har i hele forløbet bildt mig ind at jeg ikke var i stand til at tage en højere uddannelse. Og det holde hun fast på selv efter at min klasselære i folkeskolen hele tiden har villet have mig på gymnasiet, en lære på HG vil have mig på en universieluddannelse og vejlederen fra gymnasiet har sagt at jeg sagtens vil kunne klare en alm. studenter eksame. Hun blev gal da jeg valgte handelsskolen i stedet for 10. (fordi at det var jeg ikke i stand til - det var langt over hvad jeg var i stand til). Nu hvor jeg er droppet ud af handelsskolen pga. kedsomhed tror hun stadig ikke på mig  Man skulle da syntes at når to lærer og en vejleder på gymnasiet, alle uafhængigt af hinanden, har sagt at det kan jeg sagtens, at så ville hun begynde at tænke lidt over det, men nej...
Trine og Milo!!! Verdens kommende OL stjerner! Nu mangler vi kun at lære alt udover at trave ^_^
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rei-00 |
xtiny |
21-01-2007 18:39 |
|
Men har hun ikke fået ret- du er jo droppet ud?
Mvh xtiny ---
Professionelt tryk tilbydes,Postscript. Flyers, visitkort og pjecer mm. Print på professionel farveprinter (Kyocera Mite). Op til A3 format. Karton, kuverter,kulørt papir- du vælger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Abbyan |
21-01-2007 19:12 |
|
Bed om et møde hvor du, dine forældre, din klasselærer, vejlederen, og - eventuelt - rektor er til stede. Der kan du i ro og mag redegøre for forløbet og forklare, at udvekslingerne med vejlederen efterhånden har skabt så stor forvirring, at du nu må høre direkte udmeldinger fra de forskellige. Og når du har dine forældre med, så viser du, at både du og de tager disse overvejelser meget alvorligt. Held og lykke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| intriger... |
|
|
Først og fremmest synes jeg du skal forhøre dig rundt i klassen om det virkelig er korrekt at hun har sagt noget om dig, når du ikke var til stede. For mig lyder det ikke særlig velovervejet og jeg tror faktisk mere på at din veninde binder dig en historie på ærmet end at det er din vejleder der siger den slags ting. Prøv at se historien fra en anden vinkel - Vejlederen siger IKKE det, som du har fået fortalt, og da hun så kommer ud af klassen igen er du forsvundet i kiosken. Dvs DU brød aftalen om at vente på hende. Dernæst er du sur og vil derfor ikke tale med hende. Igen er der DIG den er gal med og ikke hende. Så jeg synes det er YDERST vigtigt at du får at vide hvad der foregår, for jeg synes det lyder som om der er en god gang intriger kørende mellem dig, veninderne og vejlederen. Jeg synes du skal, sammen med dine forældre!, sørger for at få en samtale med vejlederen. Der er helt klart nogle flere ting der skal på bordet. Jeg tror I er gået galt af hinanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| intriger... |
|
|
Først og fremmest synes jeg du skal forhøre dig rundt i klassen om det virkelig er korrekt at hun har sagt noget om dig, når du ikke var til stede. For mig lyder det ikke særlig velovervejet og jeg tror faktisk mere på at din veninde binder dig en historie på ærmet end at det er din vejleder der siger den slags ting. Prøv at se historien fra en anden vinkel - Vejlederen siger IKKE det, som du har fået fortalt, og da hun så kommer ud af klassen igen er du forsvundet i kiosken. Dvs DU brød aftalen om at vente på hende. Dernæst er du sur og vil derfor ikke tale med hende. Igen er der DIG den er gal med og ikke hende. Så jeg synes det er YDERST vigtigt at du får at vide hvad der foregår, for jeg synes det lyder som om der er en god gang intriger kørende mellem dig, veninderne og vejlederen. Jeg synes du skal, sammen med dine forældre!, sørger for at få en samtale med vejlederen. Der er helt klart nogle flere ting der skal på bordet. Jeg tror I er gået galt af hinanden. Hvis hun ikke mener at du er egnet til at komme i gymnasiet, så må hun jo have nogle faglige gode argumenter. Og til sidst vil jeg så sige, at hvis jeg læste denne her historie uden dine egne kommentarer og "undskyldninger", så ville jeg heller ikke mene at du er egnet til gymnasiet. Og hvis din vejleder så står og ikke ved hvad du tænker og hvorfor du handler som du gør, så er det måske derfor hun ikke mener du er egnet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt gået |
|
|
Jeg synes du har klaret situationen flot! Det nytter nemlig lige præcis ikke noget at blive sur og begynde at råbe af X når hun ringer til dig. Det vil bare fremstille dig som en lille dum pige, og istedet viser du dig nu som moden og ansvarlig - og som een der virkelig har tænkt tingene igennem, og ikke bare med vold og magt vil i gymnasiet. Det var også stærkt gået at du stille og roligt fortalte hende den virkelige grund til din vrede! Og jeg kender godt det med underlige vejledere! Efter at jeg hele min folkeskolegang have ligget i toppen af klassen, slappede jeg lidt af i 10. klasse (hvilket betød at jeg her fik karakterer mellem 7-10 istedet for 8-11). Til skolehjem-samtale fik jeg så at vide af min klasselære at jeg blev erklæret måske egnet til gymnasiet, da "jeg da lige skulle lære at man ikke kan komme sovende til alting". Endvidere sagde hun også, at jeg skulle da ikke være bange hvis jeg kom til optagelsesprøve, for "den fungerer knag'me godt deroppe!". Så er det jeg (og mine forældre) bliver lidt i tvivl: er jeg egnet til gymnasiet eller ikke? At min mor havde kæmpet en indædt (og desværre mislykket) kamp for at få hendes mand fyret, havde måske noget med sagen at gøre? I hvert fald kom jeg rent faktisk til optagelsesprøve og blev her spurgt af rektor hvorfor i alverden jeg ikke var erklæret egnet? Hun rystede noget på hovedet da jeg fortalte at det var fordi jeg skulle lære at jeg ikke kunne komme sovende til alting! Idag læser jeg biokemi og molekylær biologi på snart 6. semester på Syddansk Universitet, og også her klarer jeg mig ganske udmærket! Så du skal ikke give op. Du kan sagtens klare det, og din vejleder aner intet om hvad du er i stand til Bare fortsæt dit gode arbejde og kæmp for det du vil, så skal du nok nå dine mål!
To try and fail is at least to learn. To fail to try is to suffer the loss of what might have been. - Benjamin Franklin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pretty fancy |
|
|
Som jeg læser R_piccard's indlæg hvor hun forklarer det videre forløb, så lyder det somom vejlederen virkelig har sagt det til klassen, men åbenbart ikke ser det som et problem: "Og jeg tror faktisk det kom bag på hende at det var dét jeg var belevet vred over". På den sætning lyder det jo somom X godt ved at hun har sagt det. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du ikke ville tro at R_piccard ikke er klar til gymnasiet? Nu er det jo ikke ligefrem fordi at gymnasieelever er jordens mest modne - Jeg synes faktisk det lyder somom R_piccard er mere moden end de fleste gymnasieelever! Det er altså heller ikke usædvanligt at gymnasieelever kommer for sent eller pjækker - så det synes jeg heller ikke er en særlig god grund... Jeg tror heller ikke du skal blive forbavset over en uduelig vejleder. Som du kan læse i denne tråd findes de skam rundt omkring  Jeg er dog enig med dig i, at det vil være en god idé for R_piccard, hendes vejleder OG hendes forældre at have et møde, hvor vejlederen må komme med hendes faglige argumenter for at vente. Og til R_piccard: HVIS hun nu kan komme med nogle virkelig gode grunde til at du skal vente, så synes jeg du skal overveje det seriøst! I sidste ende er det DIG der tager valget (tror jeg nok, reglerne er ændret siden jeg gik ud) men du skal heller ikke blive så opsat på at det SKAL være nu, at du begår en fejl du vil fortryde senere.
To try and fail is at least to learn. To fail to try is to suffer the loss of what might have been. - Benjamin Franklin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wraaah |
|
|
Tak for jeres svar. pretty fancy, vejlederen var klar over at hun havde sagt dette i timen, så det er korrekt nok at hun har sagt sådan  -LineHL, Jeg tager såmen en vejleder, som sådan, seriøst nok, Det er jo nu engang det hun er uddannet i , uanset hvor tosset jeg syntes hun er. Dét at hun har sagt at jeg ikke kan, har jo fået mig til at tænke, og derved også fået mig til at overveje andre muligheder end gymn. Men nu må vi se, Der er projekt opg i den her uge, termins prøver i næste, smed&dyrlæge i næste uge igen, og nogle andre små ting, og så er det endelig Hverdag igen, Og så har jeg måske mulighed for at "afklare" mig lidt. Tusinde tak for jeres svar. Og jeg er virkelig glad for at høre, at "i" finder mig moden, og syntes at jeg klarer dette flot. Det er rart at mærke jeres opbakning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|