Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Puha, sikke dog en nat
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 07:03

efter to kopper stærk kaffe, et varmt bad og en panodil, ja så er jeg endnu bare så træt og føler mig som en hængt kat.

Troede at jeg var kureret for minderne efter stormen for et par år siden, men nææ nej, inat fik jeg slet ikke sovet merer end højst et par timer.

Hele huset knirkede og uden for lød det som om at stormen forsøgte at rive vores to gamle kastanjetræer midt over. Klokken er kun 1.04

Så ligger man der og vender og drejer sig. Står op og tager tøj på, går ud og tjekker om den sidste af staldens gamle mure, endnu står der, tjekker at hestene har det godt, alt imens jeg kan høre at stormen bytter rundt på alt uden for.

Nerverne sidder uden på tøjet, de gamle minder dukker hele tiden op og jeg frygter at nu vælter det hele igen.

Går dog igen i seng og forsøger de næste par timer at få lidt søvne. men nej, det er helt umuligt, vender og drejer mig i sengen og kan høre, at gemalen heller ikke sover.

Stormen tager til og jeg får øje på uret, 3.05 . suk, er det ikke snart ovre.

klokken nermer sig 4, da jeg igen står op og går en runde. Tjekker om alt er ok i stalden, den gamle mur holder endnu, fatter det ikke og lover samtidigt mig selv, at i år, skal det være dens tur til at blive udskiftet.

Men så er der heller ikke flere gamle endegavle, som i sådan en kedleig storm, kan vælte og ødelægge en hel masse i vores liv.

går i seng igen og forsøger at få lidt søvn, stormen er stilnet lidt af, så da vækkeuret ringer klokken 6. ja der har jeg endelig fådet et par timers søvn.

øv, hvor jeg dog hader disse storm nætter.

Godt det er lørdag i morgen, så kan jeg da sove lidt længe.

Godmorgen til enndu en blæsende og stormfuld dag.

gabbb!!! hvor er jeg dog træt.

IMC.
LIVET ER HERLIGT ! ISÆR NÅR DET IKKE MERE ER SÅ FEDT ! - 10 KG.
Heste klipper udlejes
tlf. 20285450/57600161
Hestetrailere udlejes.
0
0
Svar på denne tråd

Godmorgen...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 07:10

Ja, kender det kun alt for godt. Har også været oppe flere gange i nat for at tjekke staldbygning - og har så ikke sovet siden kl. 4, da kæresten alligevel skulle op.

Jeg har så heldigvis fri idag, så skal vist have mig "en morfar" her til formiddag

Havde håbet jeg kunne hente min nye pony idag, (skulle have hentet den igår) men det bliver vist heller ikke til noget idag heller

Er du en rutineret rytter, som er frisk på at ride en smuk livlig fjordhoppe et par gange om ugen, så skriv til mig...

0
0
Svar på denne tråd

Morgen
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 07:39
har det på samme måde som dig Inger... Orkanen i 99 har sat sine grimme klamme spor i mig... (1/3 af huset + stalden røg)
Æige nu ligner jeg mest en hængt hankat.. Jeg har ikke sovet ret meget og det til trods for vi Fynboer ikke har haft ret meget i forhold til det Jyske..

Jillow

Venner er stille engle der løfter os op, når vores vinger har
problemer med at flyve

Søger westernrytter til dejlig
hoppe på ca.165 i stg.
mere info kan fås via henvendelse på PB

0
0
Svar på denne tråd

Godmorgen.
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 07:43

Ja, det er ikke meget søvn det er blevet til i nat.

Jeg har ikke vækket pigerne idag. De skal cykle 2,3 km i skole, det ene stykkemed mange træer, og det sidste stykke er meget åbent.

Så de får lov til at holde lang weekend.

Når det bliver lyst skal jeg også lige ud og se om laden står der endnu

En god dag samt weekend til alle.

MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 07:50

Det er næsten pinligt at sige at jeg altså har sovet ganske normalt i nat.

Jeg ved at at jeg ikke kan gøre noget ved det alligevel, hvis der sker noget.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er jeg heldig!
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 08:18

Mit lille hus ligger i læ fra en stor lade og den gård som laden hører til - og så længe det holder hører jeg ikke SÅ meget til stormen (hber at de høje træer i baghaven ogs holder)

Jeg har sovet som en sten og intet bemærket.

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd

Egeskovgård
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 08:46

Undskyld mig, men er det ikke lidt pjevset med hensyn til dine piger 2,3 km er jo ingenting og det blæser altså kun lidt.

Tjah var det mig var de kommet ud af sengen og af sted. Syntes bare det er dårlig moral at give dem, at fordi vejret skurrer lidt udenfor, så kan man bare tage fri.

Ja undskyld kommentaren...

0
0
Svar på denne tråd

Storm og telt stald...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 09:18

Ja jeg kan heller ikke prale med at jeg har sovet ret meget i sidste to nætter. Ligger og lytter til stormen og er oppe at tjekke at stalden står der endnu flere gange..

Vores stald brændte nemlig ned i august og for ikke af finde 10 forskellige staldpladser rundt om i byen fik vi sat en mobil stævne stald op..

Men den overrasker hver gang det stormer så meget. Den står solid som en støtte når jeg kigger ud af vinduet og ser helt uberørt ud. Om morgenen når jeg så kommer derover frygter jeg så det værste. Men hestene virker rigtig rolige og tilfredse. De bliver ihvertfald hårdfør da jeg ikke kan tro der er roligt derinde når spærrene knirker og teledugen blaffer.

Det værste for mig er regnen. Den kan vi simpelthen ikke holde ude. Det regner ikke ind ovenfra men selvom der er gravet render hele vejen rundt om stalden er der begrænset hvor meget vand der kan være i disse. Så på den ene side af stalden løber det ind i sådan en kraftig regn over flere dag. Det er hårdt og stopper regnen ikke snart så det kan tørre igen giver jeg simpelthen op. Så må jeg finde steder ude i byen til hestene men vil jo helst have dem hjemme...

Så håber snart vejret blive mere vinteragtigt men vores næste problem bliver dog hvis det bliver frost at så kan vi ikke så vand gennem vandslangen... Så uanset hvordan vi vender det vil der altid være et problem som skal løses... :-)

Så glæder mig til næste vinter hvor den nye stald står færdig og jeg bare kan sove med et smil på læben i sådan en stormvejr. :-)

Knus og god dag fra Anita

0
0
Svar på denne tråd

Metteweirsoe
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 09:24

Du har ret i at 2,3 kilometer kun er en lille strækning - men i stormvejr og gennem et skoområde mener jeg nu nok at det er meget fornuftigt at tænke sig om.

Jeg synes at det er uhyggeligt så lidt respekt for vejret danskerne har - sommetider med kedelige konsekvenser. Hellere være lidt forsigtig - nr man først ER ude i vejret er det for sent at opdage at det er slemt!

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd

jeg må nok sige
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 09:49

jeg lå også vågen en times tid, det er jo min første "landstorm " :-)

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 09:56

skam godt Egeskovgård at hun ikke sender sine børn afsted på cykel selvom det kun er 2,3 km.

Selv har jeg kørt mine i skole, da jeg ikke synes de skulle udsættes for at væltes på deres cykler af de kastevinde der er her i det åbne landskab.

Og nej jeg synes ikke det er dårlig moral at lade sine børn holde en enkelt fridag pga vejre.

Dårlig moral er at lade dem sove videre fordi man ikke gider at stå op og sende dem afsted, og ikke fordi man frygter for deres helbred... Og det er jo netop det som egeskovgård gør...

Pernille

Rigtige kvinder rider ox araber.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 10:14

Helt enig Pernille

Jeg har sovet nogenlunde, men jeg har også kun et par store træer og ikke en hel stald, jeg skal ligge og holde på.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 10:17

Her er vi også meget urolige når de lover storm, for vores vedkommende et lig i rygsækken fra stormen i 2004, hvor vores tag blæste af staldbygningen og vi intet kunne se i nattens mulm og mørke.

Lyset var gået over det hele og vi kunne høre at hestene var bange, er så ræd for at det skal ske igen, også selvom taget er nyt.

Gunni.

Er det ikke en araber er det bare en hest.

Opdræt af 100% crabbet og Crabbet/Old english fuldblodsarabere.

www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 10:24

Har heller ikke sovet, men det er fordi jeg har skrevet eksamensopgave hele natten.

Herinde i Kbh mærkede vi ikke så meget til stormen.

Men var ude og ride en lille tur sent i går aftes, og dér var der pænt gang i blæsten!

Det er nogle ubehagelige oplevelser I har haft... Godt det ikke gik værre i nat!

Anissi

0
0
Svar på denne tråd

11111111111
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 11:11

her ved Holstebro har det også blæst meget,men vi har heldigvis ingen skader fået. Vi mistede også alt tag der i 2005.

Snakkede lige med en kammi. Både ham og konen havde taget fri idag. de havde mistet en masse tag i nat. De bor oppe ved mors lige ude til vande tså der har rigtig været gang i den der.

mvh mette

Opstaldning tilbydes i Holstebro. Skriv for yderligere oplysninger.
0
0
Svar på denne tråd

Hader blæst
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 17:06

Ja jeg gik i seng klokken 5 i morges, efter en lang nat med et stort træ, der væltede ned over en af vores mindre bygninger lige ved siden af stuehuset.. Jeg hader blæst, for det LARMER herude på landet!!! Og så ligger man og lytter om der skulle være andre unormale lyde... Øv!

Carina

- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd

stormvejr
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 19:04

Her gik det heldigvis fredeligt for sig.

Eneste var at strømmen gik-dvs.på meget lavt blus,da højspændingsmasten ved Dalmose var ramt af vejret.

så morgenritualet foregik i stearinlysene skær.Morgenfodringen foregik med lommelygte og det syntes Ronaldo var meget farligt.Han turde ikke nærmere sig foderet før jeg var gået væk med lygten

Strømmen kom tilbage på fuldt blus i løbet af formiddagen.

Tønderne vi bruger til spring var blæst ned i bunden af folden,så det var også farefuldt at gå ud til morgen(altså for hestene)

Annette

KINGSTON springsadel,17 tommer,bred bom, sælges-billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd

fgjklææoø
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 19:22

Ja jeg oplevede også den Orkan der var. Jeg sad endda på wc da alt bag mig braste sammen ganske få cm fra mig af. Så her er minderne heller ikke for gode. Og min mor som også skriver i denne tråd ved lige præcist hvordan jeg havde det dengang men også efterfølgende når det stormer.

Da det stormede her, lå jeg inde i stuen på en madras, langt væk fra vinduene. Dynen trukket op tæt omkring mig, og sov først da klokken var 4.00

Hilsen Dorthe

At finde sin skæbne i livet, er lige så svært at finde den rigtige hest der opfylder ens egne krav i steden for hvad andre mener.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 19:29

Har i set vejrudsigten til søndag nat?

På den igen med storm

0
0
Svar på denne tråd

Mettetweirsoe
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 08:31

Det er okay du synes det er pivet og dårlig moral.

Men kl 7.30 er det stadig mørkt, og de kan ikke se om der er grene på veje ned, eller en gren på vejen.

Og på det åbne stykke er der ikke cykelsti hele vejen.

De er 9 og 12 år, hvad skal de lige gøre hvis den ene vælter på cyklen? Ja de kan ringe hjem, men da jeg er dagplejemor kan jeg ikke bare køre fra det hele.

Normalt cykler de også afsted uden det store piv, men nej i går bestemte jeg at de skulle blive hjemme.

Så derfor har jeg ikke dårlig samvittighed over at de blev hjemme i varmen igår.

MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider