|
|
| Klage over mobiltelefon |
|
|
Lang historie kort:
Jeg køber en mobiltelefon oktober 2006. Kort tid efter begynder malingen indvendigt at skalle af (et sted som ikke bliver udsat for slag). Derudover "fryser" telefonen. D. 24. november afleverer jeg telefonen til TELIA hvor jeg har købt den og de sender til reperation. Min primære klage er den afskallende maling der skæmmer telefonen.
Efter en måned har jeg stadig ikke hørt noget, og jeg bruger et par timer på at ringe rundt samt tage til TELIA-butikken. Jeg får svaret at jeg må vente fordi deres værksted er langsomt. Endelig, efter 1½ måned, får jeg en sms om at jeg kan hente min telefon. Det gør jeg så i dag, og sælgeren i butikken forklarer at den er blevet opdateret. MEN HVAD MED DEN AFSKALLENDE MALING??? Telefonen er lige så grim som da jeg afleverede den.
Sælger siger, at "så er det nok" ikke dækket af garantien (og har vist svært ved at forklare sig) og siger jeg må henvende mig til NOKIA eller Telecare der reparerer deres telefoner. Men min telefon HAR jo været til reperation uden resultat! Jeg synes ikke det er rimeligt at jeg skal farte land og rige rundt og klage til diverse værksteder når nu det er Telia jeg har købt telefonen hos. Burde DE ikke gøre det, eller tilbyde mig en ny telefon? Overvejer at klage til Forbugernævnet, men vil lige høre om der er nogle kloge hoveder med forstand på sådan en sag her.
Telefonen kostede 1199,- ex. abb. som jeg har betalt yderligere. Jeg synes ikke det er rimeligt at malingen skaller af et sted der ikke udsættes for slag/stød?! Og så efter så kort tids brug? (det skal lige tilføjes at jeg fik tilbudt en lånetelefon da jeg indleverede min telefon. Den første jeg fik hjem (op til en weekend) kunne ikke oplades, den næste telefon jeg lånte løb konstant tør for batteri!!! så jeg indleverede lånetelefonen og har brugt min gammel sammentapede NOKIA i 1½ md nu. Derudover har jeg oplevet at "blive smidt af" deres kundeservice under en samtale, efter at have været på hold i 20 min!!).
Så min tålmodighed overfor TELIA er snart opbrugt.
Hvad gør en klog?
Hilsen fra LISE
HUSK: Aldrig Atamon (Natriumbenzoat, E 211) til MUK på hestens ben! Det er en udbredt misforståelse at bruge Atamon, der virker mod MUG. MUK er fremkaldt af bakterier, MUG er en svamp!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skifter |
|
|
...til TDC.  De sidste par gange vi har haft indleveret telefoner til reperation på garantien, har vi fået en ny. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CharlotteGC |
|
|
CharlotteGC: Nuvel, men jeg skal jo have min telefonrepareret, jeg er kun et kvartal inde i garantien.
Jeg har læst at skrammer som følge af slag ikke er ombefattet garantien, men telefonen får vitterligt ingen slag på indersiden idet det er en klaptelefon??
Hilsen fra LISE
HUSK: Aldrig Atamon (Natriumbenzoat, E 211) til MUK på hestens ben! Det er en udbredt misforståelse at bruge Atamon, der virker mod MUG. MUK er fremkaldt af bakterier, MUG er en svamp!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mobiltelefon |
| Forfatter:  |
Sanne Petersen |
| Dato:  |
11-01-2007 13:08 |
|
Jeg har også haft bøvl med min mobil. Den blev sendt til reperation her for 2 uger siden mener jeg. Det er godt nok anden gang, men jeg må sige servicen er dælme bare i orden Godt nok har jeg købt den uden abonnement (staves ), men det sted hvor jeg har købt den er venlige, og den er 112% i orden når jeg får den igen. Der har der aldrig været problemer. Men har haft Telia, og de er generalt et problem (med deres abonnement), da jeg også er skiftet til TDC. Der var ingen dækning, servicen slap, og mange andre probemer. M.V.H. Sanne:]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Garanti |
|
|
Jeg ville helt sikkert forlange at de fik gjort et eller andet ved det, jeg gider ikke at noget jeg har betalt en formue for, skal være grimt at se på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CharlotteGC |
|
|
CharlotteGC: Som du kan læse har jeg jo også forlangt at de reparerer det, men de henviser mig til nogle værksteder og siger det ikke er deres problem fordi de kun SÆLGER telefonen. Men mobiltelefonen HAR jo været på værksted. Og det er jo Telia jeg er kunde hos, ikke Telecare og Nokia. Så hvad får jeg ud af det? Telia vil hverken tage imod min reklamation eller give mig en ny telefon. Og helt ærligt så fatter jeg ikke hvad jeg skal hos Telecare når de allerede har haft telefonen til reparation. Så jeg kan sige nok så meget jeg vil i Telia-butikken, det er ikke deres fejl siger de.
Hilsen fra LISE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fravælge |
|
|
Så må du jo skære ud for dem i pap, at hvis ikke de tager sig sammen, så er det sidste gang, både du og alle du kender har haft abonnement hos dem. For jeg er helt sikkert på at det ikke er lovligt. Det er jo dem der sælger den(det indrømmer de dog), og det er sælger der har ansvaret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CharlotteCG |
|
|
CharlotteCG: Jeg overvejer også at ringe til Forbrugerklagenævnet, formålet med min tråd var mest at få styr på om det er mig eller butikken der er urimelig. Skrammer ER jo som regel ikke omfattet garantien, men det kan ikke være rigtigt at der på indersiden skaller maling af...
Hilsen fra LISE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De har ansvaret |
|
|
som Charlotte siger, og hvis de ikke vil tage det spørger du bare efter hans overordnede, og sådan bliver du ved. Mvh Camilla - der har arbejdet i TELIA og derfor ALDRIG vil have en mobil hos dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla |
|
|
Camilla80: Men jeg blev ved - jeg endte nærmest med at være pinlig så sur var jeg. Til sidst gik jeg, og nu ringer jeg til Telia og beder om at tale med en der har lidt mere ansvar. Så nu vil jeg bare høre om det er min fejl at telefonen skaller indvendigt (naturligvis har jeg "ramt" og "rørt" den indvendigt) og om det evt. er en sag for forbrugerklagenævnet.
Pt. er jeg helt uden telefon da min gamle ligger i stalden (glemte den) så kan først ringe til Telia mv. i morgen.
Hilsen fra LISE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lise.. |
|
|
Gør det, og start HVER gnag med at få den du taler meds navn, og det noterer du på et papir sammen med dato og TIDSPUNKT Og når du så har kommet frem til noget fornuftigt, beder du dem om at noterere det i deres interne system Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Du har jo ikke fået det ønskede produkt, så du må vel kunne få pengene tilbage? Det må forbrugerklagenævnet vel kunne hjælpe dig til.
Men gud hvor det ligner Telia. Prøvede et halvt år at komme ud af mit abbonement, og havde skrevet en opsigelse til dem, som de ville have, og de havde modtaget den, men kunne åbenbart ikke finde ud af at stoppe regningerne. Gud, hvor jeg ikke kan fordrage det firma.
Pennyblade købes. Se mere på præsentationen. Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt enig |
|
|
enig med camilla og andre - du skal holde fast og blive ved med at ringe!! det kan ikke være rigtig malingen allerede skaller af!! jeg syntes du skal true med forbrugerklagenævnet OG ekstra bladet... de er ikke interesseret i at få mere dårlig omtale tror jeg... held og lykke ps - så man skal ikke smse dig?
Trine Bach Nu med part på Filur Naturen har givet mennesket én tunge, men to ører, for at vi skal høre dobbelt så meget, som vi siger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skriftelig klage |
SisseJ |
11-01-2007 14:13 |
|
Hej Lise. Øv bøv med sådan noget som bøvl med garanti . Jeg har været udsat for noget lignende, hvor en eller anden sælger bare viftede mig af. Så jeg fandt frem til chefen, som jeg så skrev et pænt brev til, hvor jeg redegjorde for hvad der var sket og fremhævede, at jeg følte mig forkert behandlet. Vupti - sagde det så og chefen ringede til mig og var en stor undskyldning og sendte mig en check på det beløb jeg var blevet "snydt" for. Jeg havde ellers hidset mig op i butikken og trampet i jorden med mine store fødder uden det hjalp. Men sådan leger man ikke med mig... Det er vigtigt at holde dit brev i en sober tone, men alligevel bestemt. Held og lykke.
Hilsen fra Sisse Store fødder og lange ben søger ridestøvler. Har du nogen - så skriv til mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klage pr brev |
SisseJ |
11-01-2007 14:35 |
|
Hej Lise. Øv bøv med sådan noget som bøvl med garanti . Jeg har været udsat for noget lignende, hvor en eller anden sælger bare viftede mig af. Så jeg fandt frem til chefen, som jeg så skrev et pænt brev til, hvor jeg redegjorde for hvad der var sket og fremhævede, at jeg følte mig forkert behandlet. Vupti - sagde det så og chefen ringede til mig og var en stor undskyldning og sendte mig en check på det beløb jeg var blevet "snydt" for. Jeg havde ellers hidset mig op i butikken og trampet i jorden med mine store fødder uden det hjalp. Men sådan leger man ikke med mig... Det er vigtigt at holde dit brev i en sober tone, men alligevel bestemt. Held og lykke.
Hilsen fra Sisse Store fødder og lange ben søger ridestøvler. Har du nogen - så skriv til mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare lad være med at skifte til 3 |
|
|
for de er da BARE latterlige!!! Købte den nye 6088 på deres stand i Bilka for 1,- og ville selvfølgelig have den i mit firmanavn, men det var på 7½ sek. for sent at ændre på sagde sælgeren... øhhh?? Så blev den oprettet i mit navn og jeg har abonnement hos TDC i firmanavn, hvorfor de så nu ikke kan overføre mit firma nr. til 3.. FANTASTISK.. Joo - jeg kan betale 150 kr for at få overført telefonen fra mig som person til firmaet.. Yah right - idioter! Umulige at få fat på i kundeservice - eller hvad man nu skal kaldet det sted man ringer hen.. service er det IKKE
Mvh Gitte, mor til Tera, f. 08-02-05 Fællesridetur, Hareskoven Bedækning tilbydes af broget hingst på 160stg. meget ridelig, god gang, fantastisk temperament. Gerne inkl. sommergræsning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Annette1512 |
11-01-2007 15:10 |
|
Jeg har selv prøvet at have en Nokia 6131 med ridser i kromet inde under klappen... Og den var til reparation 3 gange, de 2 af gangene kunne de ikke se problemet  Så sendte jeg den til retur og ville have pengene tilbage eller en ny telefon og fik at vide at den havde lidt fysisk overlast og det bare var noget man måtte regne med når det var en klaptelefon!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|