... allergisk overfor heste, og det er bestemt ikke så fedt 
Jeg fik det konstaterede i december 1995. Måtte af med pony og alt. Men... jeg kunne ikke bliver væk. Og jeg fandt ud af hvordan det kunne lade sig gøre.
Jeg ahr et par korte perioder hver år, hvor jeg ikke kan omgås heste. Det er gerne når der er pollen topper. Men det har jeg lært at acceptere, og nu går det fint.
Jeg har nogle forholdsregler, og følger jeg dem, så går det for det meste fint:
Jeg står mest muligt udenfor at strigler. At stå inde, kan være et helvede.
Desuden træner jeg mest udenfor.
Jeg har altid toiletpapir i mit skab, så jeg kan pudse næse. Det er for mig alfa omega at kunne pudse næse når jeg har striglet. For ellers så bliver jeg hurtigt rigtig skidt, fordi jeg er føler at jeg påvirkes mere/hårdere.
Jeg har en ganske alm. næsespray som man kan få på apoteket i håndkøb.
Min læge var ved at aflive mig da jeg fortalte ham at jeg havde hest, og jeg ingen intentioner havde om at stoppe. For som han sagde, det er altså en alvorlig omgang du har dig. Tja... jeg vil ikke undvære.
Jeg har også allergi over for alle andre pelsdyr, støvmider og pollen. Men jeg har også kat.
Faktisk så er min allergi blevet bedre efter at jeg har fået Milan. Før kunne jeg knapt nok strigle en hest med en enkelt børste om sommeren. Nu mærke jeg kun noget til det de få gange om året.
Nogen siger at det er fordi man vænner kroppen til at omgås det.
Ander siger at det er fordi at jeg har skiftet blod siden (det gør man hvert 7 år) at jeg fik det konstaterede, og det skulle have taget meget af allergien.
Jeg ved det ikke, tror mest på det første, men jeg ved bare at tager jeg mine forholdsregler og holder mig LANGT væk når jeg har mine dårlige perioder.