Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Heste allergi
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:53

Jeg vil bare hører hvor mange der har allergi overfor heste herinde på hn. Jeg spørger fordi jeg selv har det og er meget ked af det da det betyder at jeg ikke kan være så meget sammen med heste som jeg ellers ville. Heldigvis (hvis man kan sige det) har jeg det mest om sommeren. Og jeg kan da også godt tåle at ride og alt det der men bare ikke længe ad gangen.

Jeg kan heller ikke ride inde i en ridehal. Så stævner og alt sådan noget + undervisning kan ikke lade sig gøre.

Hvis du har det hvor meget har du det så og sådan.

Mvh. Tillehorse

Det ER sjovt

at

ride Fjordhest

---Tulle---

---Lille Hest---

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 19:28

... allergisk overfor heste, og det er bestemt ikke så fedt

Jeg fik det konstaterede i december 1995. Måtte af med pony og alt. Men... jeg kunne ikke bliver væk. Og jeg fandt ud af hvordan det kunne lade sig gøre.

Jeg ahr et par korte perioder hver år, hvor jeg ikke kan omgås heste. Det er gerne når der er pollen topper. Men det har jeg lært at acceptere, og nu går det fint.

Jeg har nogle forholdsregler, og følger jeg dem, så går det for det meste fint:

Jeg står mest muligt udenfor at strigler. At stå inde, kan være et helvede.

Desuden træner jeg mest udenfor.

Jeg har altid toiletpapir i mit skab, så jeg kan pudse næse. Det er for mig alfa omega at kunne pudse næse når jeg har striglet. For ellers så bliver jeg hurtigt rigtig skidt, fordi jeg er føler at jeg påvirkes mere/hårdere.

Jeg har en ganske alm. næsespray som man kan få på apoteket i håndkøb.

Min læge var ved at aflive mig da jeg fortalte ham at jeg havde hest, og jeg ingen intentioner havde om at stoppe. For som han sagde, det er altså en alvorlig omgang du har dig. Tja... jeg vil ikke undvære.

Jeg har også allergi over for alle andre pelsdyr, støvmider og pollen. Men jeg har også kat.

Faktisk så er min allergi blevet bedre efter at jeg har fået Milan. Før kunne jeg knapt nok strigle en hest med en enkelt børste om sommeren. Nu mærke jeg kun noget til det de få gange om året.

Nogen siger at det er fordi man vænner kroppen til at omgås det.

Ander siger at det er fordi at jeg har skiftet blod siden (det gør man hvert 7 år) at jeg fik det konstaterede, og det skulle have taget meget af allergien.

Jeg ved det ikke, tror mest på det første, men jeg ved bare at tager jeg mine forholdsregler og holder mig LANGT væk når jeg har mine dårlige perioder.

Mvh

Trine, Frosti og Mr. Milan

"En pony er et barns drøm.

En hest er den voksnes eventyr"

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh.
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 19:40

Mange tak for svaret. Jeg står også ude og strigler og alt det der. Men jeg kan ikke pudse næse når jeg har striglet for så bliver det være

Jeg tager nogle allergi piller der hedder "Benadryl" og de hjælper nogle gange.

Jeg havde lige fået min kære Fjordheste hoppe Tulle da jeg fik konstateret allergi overfor heste (det skal lige siges at jeg på det tidspunkt red i ridehallen). Min læge sagde da han hørte at jeg lige havde fået hest og at jeg ikke ville af med hende. At jeg ikke måtte gå til ridning i hallen mere. Og jeg måtte kun ride udenfor fremover. Det går også nogenlunde nu. Men det er lidt svært når ens venner ikke kan forstå det.

Tror i som nogen af lægerne siger at man kan vokse sig fra det??

Endnu engang tak for at du svarede.

Mvh. Tillehorse

Det ER sjovt

at

ride Fjordhest

---Tulle---

---Lille Hest---

0
0
Svar på denne tråd

er der ikke
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 19:44
er der ikke noget med at man kan blive sprøjtet hver 2-3 måned for det jeg mener der var en i min gale stald der fik det gjort
0
0
Svar på denne tråd

er der ikke
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 19:44
er der ikke noget med at man kan blive sprøjtet hver 2-3 måned for det jeg mener der var en i min gamle stald der fik det gjort
0
0
Svar på denne tråd

Øhhh.
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 20:07

Hellemus: Det har jeg ikke hørt om. Men jeg har hørt at man kunne få en sprøjte men den ville først virke om 5-7 år og så var det ikke 100% sikkert at den virkede.

Mvh. Tillehorse

Det ER sjovt

at

ride Fjordhest

---Tulle---

---Lille Hest---

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh.
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 20:08

Hellemus: Tak for svaret

Mvh. Tillehorse

Det ER sjovt

at

ride Fjordhest

---Tulle---

---Lille Hest---

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 20:25

Jeg har også allergi overfor heste. Det fik jeg konstateret for 2,5 år siden, efter at jeg havde redet i 10 år. Mega trist.. men det har nu ikke afholdt mig fra at have min egen hest. Der skal mere end en dum allergi til at holde mig væk

Men jeg nyser nogle gange, og sommetider klør det lidt på min hals. Jeg tager bare noget næsespray inden jeg tager i stalden, så går det hele fint. Min allergi er faktisk ikke så slem længere (7-9-13)

Sascha & Sani Cheval

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh.
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 12:28

Sascha H: Ja så må man da sige 7-9-13

Tak for svaret

Mvh. Tillehorse

Det ER sjovt

at

ride Fjordhest

---Tulle---

---Lille Hest---

0
0
Svar på denne tråd

Hellemus
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 12:38
Jo, det er rigtigt. En af mine venner får den (den koster vidst 150 kr eller så), men det er pollenallergi han har - jeg ved ikke, om det virker mht. dyreallergi (??). Det er da værd at prøve.

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

Homopat
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 12:54

har i prøvet at tage op til en homopat?

Min søster havde MEGET allergi - pels dyr,pollen what ever ...

idag har hun næsten intet...

Minmor har også haft meget allergi - idag er hun aldrig syg mere...

Min moster har døjet meget med migræne... så var hun en tur til hømopaten... Hun har hun ikke haft migræne i lidt over et ½ år!

Så det er da et forsøg værd...

Støt de græske hunde
www.graeskehunde.dk
<3 Nu med part på Bella <3
<3 Og med katten Belle <3
TØJ SÆLGES
0
0
Svar på denne tråd

*fixen*
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 12:56
Hvad er en homopat?

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

allergi er noget møg
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 16:53

Hejsa.

Jeg har lige fulgt lidt med her, da jeg har det samme problem som dig. Jeg ved ikke om du har set, at jeg har skrevet tidligere om allergi herinde. Jeg tror egentlig faktisk det var samme dag, som du skrev.

Jeg er lige begyndt at blive vaccineret for hund, hvilket jeg skal en gang i ugen de næste tre til fem år alt efter resultatet. Og så tænkte kloge Åge, at det skulle hun da i hvert fald også over for hest så. Jeg fik også min recept på vaccinen, som jeg glad afleverede på apoteket, for at blive ringet op et par dage efter med beskeden om, at hestevaccinen desværre var ulovlig i Danmark. Nå tænker man jo så, så jeg ringede til stedet, hvor de kommer fra, altså vaccinerne, hvor jeg fik, at vide, at der desværre var for få chancer for resultater, og at man derfor har valgt at trække den tilbage. Surt

Jeg er lige blevet vaccineret i dag og spurgte så sygeplejersken, hvordan jeg skulle forholde mig. Hun sagde, at det kom an på, hvordan jeg selv reagerer. Det hjælper på nogen at udsætte sig for hesten, andre vil få det værre af det. Men som hun sagde, så er det måske ikke værre at udsætte sig direkte for hesten end det er, som jeg har valgt, mere eller mindre at få sprøjtet "hund" direkte ind i kroppen gennem vaccinen. Så nu venter jeg på at snakke med hudlægen om det i næste uge. Han var jo selvfølgelig gået hjem. Typisk. Men jeg håber da, han mener det samme.

Håber du kan bruge svaret.

Knus Pia

Riding is a dance between two friends.
0
0
Svar på denne tråd

Øhhh.
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 18:08

*fixen*:Hvad er en homopat? Det lyder ellers godt. Mmmmhhh Homopat, homopat det minder mig om at jeg har nogle dråber der hedder Høron. Der står at det er Homøopatisk lægemiddel Tror du det er noget af det samme???

Thilo:Mange tak for svaret Jeg vidste ikke at hestevaccinen var forbudt her i Danmark Ja det er surt Det tager godt nok lang tid alt sådan noget

Mange tak for jeres svar

Mvh. Tillehorse

Det ER sjovt

at

ride Fjordhest

---Tulle---

---Lille Hest---

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider