Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dreng sparket ihjel
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:01

Så er der sket endnu en hesteulykke..

nyhederne.tv2.dk/artic...ml?forside

Det må ikke ske.. og så alligevel sker det uden nogen kan nå at reagere..

Børn i den alder er bare for hurtige.

Forfærdeligt er det.. stakkels forældre og resten af familien.

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

Øv...ØV
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:02

Det er godt nok ikke rart

Mvh CAmilla

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:04

Stakkels stakkels mor.

Mvh Lisa

Zahkir & Zadeek

0
0
Svar på denne tråd

Og hvad skal
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:11

Og hvad skal vi lige bruge den oplysning til...?? jeg er så træt af at der altid skal bringes artikler om døde heste, døde ryttere døde bilister m.v. under hyggesnak. Hvad vil du have man skal svare...?? Jeg har selv en dreng på 6 år, og jeg vil blive rigtig ked og harm hvis han havde været ude for det samme og det sad en på nettet i et forum og uddelte "nyheden". Det er simpelthen smagsløst. Og så med link og det hele. Ja, stakkels forældre på mere end en måde. Lidt takt og tone ville ikke være af vejen.

Til sidst min dybeste medfølelse til familien.

0
0
Svar på denne tråd

Man kan ikke...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:12

..engang blive gal på hesten, den blev jo forskrækket fordi han lige pludselig klappede den bagi...

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre
Medlem af: AWK....Amatørernes Western Klub
www.awk.hestesider.dk

0
0
Svar på denne tråd

forstå heller ik
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:15
at det skal skrives om ,og heller ik forstå at der tit skal skrives om vem der ka finde vidoer om den væreste mishandling ,gider ik at se det.

nille bulldog
0
0
Svar på denne tråd

hvor forfærdelig
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:19

min dybeste medfølelse til familien

0
0
Svar på denne tråd

forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:21

Du må sandelig meget undskylde, hvis det sårer dine følelser.. Når du læser overskriften, var det nemt for dig at vælge at springe netop denne tråd over, men alligevel vælger du at læse den. Ergo må du alligevel være lidt interesseret.

Jeg har endnu aldrig hørt om en familie, der bliver såret over man tænker på dem i sådan en svær tid.

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

Frygteligt
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:24

at det er sket; det må være frygteligt for alle involverede , ikke mindst drengens familie.

Jeg ved ikke om jeg synes det er smagløst; det er jo ikke for at svælge i andre folks død og ulykke at den slags indlæg bliver lavet, det er vel fordi folk er oprigtigt påvirkede af det og emnet da giver basis for debat - selvom det er hårdt og en ulykkelig situation for forældrene.

Sisse Nørregaard: Nej, lad os da lade være med at lave indlæg om noget grimt, ondt, negativt, sørgeligt osv. Så findes det nok ikke... Eller hvad???

Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne.
Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:26

Jeg har den dybeste medfølelse med familien, men også med dem der overværede det.

Syntes egentlig ideen, er god med at skrive det herinde.

Jeg havde ikke hørt det før jeg læste det nu, og måske det kan være med til at redde andre og man bliver lidt mere opmærksom.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:41

syntes egentlig at det er ok at skrive om det her.Det kan moske få andre til at tænke sig om mht mindre børns omgang med heste.Heste ER bare ikke legetøj og jeg må indrømme at jeg tit har undret mig over at se billeder her på HN hvor meget,meget små børn stolt er stillet op med musses på 165 træktov i hånden ,for at vise hvor god både hest og lille barn er.Ja de er sørme dygtige begge to,men hvad kan der ikke ske hvis musse bliver bange eller lille barnet kommer til at gøre et eller andet som musse bestemt ikke syntes er ok. Det er idioti efter min mening ,det der her bliver skrevet om må vel betegnes som værende ulykkeligt uheld.

Dorte.

Lille ponyhingst plag sælges billigt
Det god stil - at køre æsel med et smil
Har du set Donkey,Frans og Frits hjemmeside ?
0
0
Svar på denne tråd

Nu skete det i går ...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:49

... moren var på stedet og prøvede at kalde drengen tilbage.

I avisen står det højt og tydeligt, at det må betragtes som et hændeligt uheld.

Drengen løb hen over en plads med grus, som man netop har for at hestene kan høre, når der kommer nogen gående.

Det kunne den så desværre ikke, fordi det blæste en halv pelikan i går

Så Bimsemor videregiver ikke noget, som ikke alle kan læse om.

Men dybt sørgeligt er sådan en ulykke.

mvh. Lisbeth

Svend 4 ever ???

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 17:04

..dreng og familie :-(

Jeg kondolerer til de efterladte.

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

hvor synd
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 17:12

det er forfærdelig når sådan noget sker jeg synes det er ok at skrive det herinde , men der var en anden ulykke der blev skrevet om herinde engang hvor jeg synes det var formeget at folk skrev hvor dum han da måtte være den dreng at gøre sådan og sådan

og det synes jeg er upassende .

Men her hvor man kun kondolere synes jeg det er ok

Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd

RenTakt
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 17:28

Hmmm, hvad er dit problem ?

Det står da i avisen for pokker - det er da ikke værre end at det ender her ?

Det er jo ligesom ude i offentligheden, så vi er nok ikke de første der finder ud af det!

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

louise har intet
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 17:28
at gøre med at tingene ik sker ,men føler bare at der tit nærmest er en konkurence om hvem der ka ,finde den væreste video om mishandling ,og fatter slet ik at folk vil kigge på dette ,sidde og svælge over død og ødelæggelse .

nille bulldog
0
0
Svar på denne tråd

Nille Bulldog
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 17:32

jamen der er da absolut INGEN der tvinger dig til at læse indlæggene og slet ikke se videoerne. Ligesom med det her indlæg, så står der jo klart i overskriften hvad det drejer sig om og hvis det er under ens "niveau" eller hvad man kan tåle, så har man alle muligheder for at gå videre.

Jeg synes det er et vigtigt emne at få frem - også selvom det var en tragisk hændelse og et absolut hændeligt uheld, for det minder os jo om i hverdagen, hvor farligt det reelt kan være at omgås heste. Det er vist kun dig, der svælger i det, hvis du vælger at gå ind og læse om det selvom du finder det "over grænsen".

Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne.
Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Da dette...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 17:41

...jo er et hesteforum synes jeg at det er et meget aktuelt emne at tage op og snakke om...der er jo trods alt mange herinde som har børn, og vi tænker over sådan et uheld og skærper nok opsynet med vores børns omgang med heste...vi kan alle lære af det.

Jeg ved ikke om nogle siddder og svælger i det, jeg tror ikke at det var formålet med at vise det herinde...nærmere at få os til at tænke over om vi har lært vores børn at omgås heste på en fornuftig...og sikker, måde.

Og som mange andre skriver, så lad dog være med at læse sådan et indlæg, overskriften siger jo hvad det drejer sig om...hvor svært kan det være?

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre
Medlem af: AWK....Amatørernes Western Klub
www.awk.hestesider.dk

0
0
Svar på denne tråd

min dybeste medfølelse
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 18:19
vil bare lige give min dybeste medfølelse til de pårørende og dem som overværede hendelsen...dybt tragisk
0
0
Svar på denne tråd

Syntes det...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 18:39

er helt okay at tage dette op på heste-nettet. Ville syntes det var lidt mærkeligt, hvis der stod noget med en død dykker på et heste-site, men stadigvæk ville det være forfærdeligt.

Jeg vidste heller intet om denne ulykke før jeg så dette indlæg.

Og som vi alle ved, har det det med at være de dårlige oplevelser vi lære mest af.

Det der er sket er dybt tragisk, men det gør (forhåbentlig) at man lige er opmærksom næste gang, der er en lille dreng/pige der løber rundt i nærheden af heste.

Jeg husker tydeligt et dødsfald af en ponylandsrytter (døde da hun blev slæbt efter sin hest - hun havde bundet rebet om livet da hun ville bruge begge hænder til at rydde op, og så bliver hesten bange og løber), som gjorde at jeg tænkte meget over hvordan jeg omgik min hest `som jeg jo kender så godt´.

Og hvem tænker ikke mere over dét at have ordentlig udstyr på, man rent faktisk kan se som billist, når man færdes på vejene i mørke, efter den dødsulykke der var for kort tid siden?

Jeg er ked af at rive op i alle de her eksempler, men det kan bare godt gøre mig lidt irriteret at der sidder nogle, der mener det grænser sig til hån overfor de efterladte at sådanne nyheder bliver bragt på banen på et heste-site

Langt de fleste der oplever noget tragisk indenfor familien, vil meget gerne gøre sit til at det ikke sker igen/for andre.

Det er forfærdeligt når der sker dødsulykker, men det må vi f... lære af!

Military-rytter

uden tøven :-D

OPSTART AF RIDEMÆRKE 4+5 GRAD -

SE MIN PRÆSENTATION FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd

hvor er livet
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 18:57

nogle gange uretfærdigt..

Det får virkelig en til at tænke sig om, og mange skal leve livet mens man kan :-(

Vil give min dybeste med følelse til familien... de må virkelig være sønder knust.. :-(

Hilsen Marlene&Marius

Heste søges til optagelses prøve, alt har interesse.. læs mere på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Dybt tragisk ...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 20:38

Jeg er dybt berørt af historien - og - det får mig også lige til at tænke mig en ekstra gang om, når jeg har mine børnebørn med ude i stalden.

Derfor er det OK at bringe sådan en historie - ikke for at svælge i det - men for at lære af det. Og huske, at heste er temmelig uforudsigelige og når der er små børn omkring dem, skal man være på mærkene.

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 20:48

dybt dybt tragisk.

Jeg synes det er fint vi alle engang imellem bliver mindet om hvor galt det kan gå; mine piger (7 og 10) går til ridning og jeg græmmes gang på gang over de forældre der ikke tænker sig om og ikke passer bedre på deres børn. Sikkert af uvidenhed, meeen de fleste ved altså godt at en hest sparker bagud og bider foran! Det er gået galt et par gange, men heldigvis ikke noget alvorligt, men det får folk til at åbne øjnene og være mere vågne.

Maiken

Nu med Savannah ....

0
0
Svar på denne tråd

Tragisk...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 20:51
Jeg mener også at det er helt i orden at bringe en sådan tragisk hændelse på heste-nettet. Det er mere ærgeligt at nogen vælger at vende det blinde øje til, som om disse uheld ikke sker i heste-verdenen. Det er vigtigt at få debatteret disse hændelser, så man hele tiden kan fremme sikkerheden, specielt når børn er sammen med heste.

Heste er store dyr, som ikke altid er så tilregnelige, som vi ryttere egentlig tror de er. Heste er drevet af deres instinkter og vil altid reagere, når de bliver skræmt. Derfor kan der ske sådanne uheld.

Min dybeste medfølelse til barnets forældre og andre pårørende i denne meget svære tid.
0
0
Svar på denne tråd

læs overskrift og bliv...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 21:40

ude af tråden hvis ikke det har interesse!

Tragisk historie :-(

Den højeste form for dovenskab, er at gøre tingene rigtigt første gang.

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd

Der...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 21:59
Er nogle der vælger at leve i "lykkelig" uvidenhed, hvem det også oftest går galt for.

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig skal det ind her.
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 22:10
Det er forfærdeligt det der er sket, men hvis det ikke skal stå på Hestenettet, hvor så. Vi skal have alt hvad der vedrører heste ulykker ind her, stor som små. Vi skal hele tiden mindes om at de dyr er livsfarlige. Ellers tillægger vi voksne og vores børn os dårlige vaner, næsten uden at vi ved om dem. Livfarlige vaner, derfor hører emnet hjemme her !!

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 08:44

ja vi har detsvære selv prøvet at have en alvorlig ulykke i vores stald, hvor en pige mistede livet og jeg husker det som var det i går.

hun blev sparket af en hest som stod på staldgangen,da hun lukkede boksdøren og den blev forskræket( det skal lige siges at staldgangen er omkring 3-4m bred) så det var ret mærkelig at den ramte hende.

Det er over 8år siden nu, men jeg er stadigvæk navøs når der er børn i stalden, selv min egen datter på 8 ved at hun skal passe på og sige til når hun skal forbi en hest.

charisma og sanne

Hvorfor ha problemer? nå man kun har opgaver!!!!
0
0
Svar på denne tråd

Dybt tragisk
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 08:59

og ganske forfærdeligt. Føler med forældrene! Simpelhen bare utroligt ubegribeligt...

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

Fællesridetur, Hareskoven

Bedækning tilbydes af broget hingst på 160stg. meget ridelig, god gang, fantastisk temperament. Gerne inkl. sommergræsning.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 09:08

Rædsom, tragisk hændelse. :(

Præcis en af de ting man håber, ALDRIG sker, og alligevel sker det...

Og ja, naturligvis bør man da tage det op til debat, og ISÆR et sted som her, hvor der jo, naturligt nok, færdes en hel del mennesker, der har med heste at gøre (hint: Heste-Nettet), og mange ligeledes har børn i alle størrelser, så NETOP denne slags debat, (hvor uhyggelig grundlaget må være), er jo lige præcis relevant at tage op her, så man kan være superopmærksom på lignende forhold senere, og måske også være mere obs på andres børn, der færdes omkring heste..

IKKE at der på nogen måde skal lægges skyld på nogen, MEN udelukkende at folk tænker over, HVOR farlige selv de sødeste små ponyer kan være, hvis man er på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt...

Mine tanker går også til familien. :(

Mvh. Michael

0
0
Svar på denne tråd

Uha forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 09:11

og godt det bliver skrevet om herinde , for så kan vi lige tænke os om endnu engang inden vi tager børnene med , det er bare ikke legetøj.

Det bekræfter mig også i at det er rigtigt af mig IKKE at tage mine drenge på 7 og 9 med op til mine heste , da ham på 7 ikke har den respekt for det som man skal ha , og derfor er jeg evig nervøs og opfarende når han er med , så det får vi ikke noget ud af.

Han må da gerne komme med ud at ride , men så henter jeg ham hjemme på Oliver , ( han sidder bagpå ) når vi er klar.

Men tilbage til ulykken , dybt tragisk , stakkes mor , sender min dybeste medfølelse til familien.

Heidi.

Den lykkelige ejer af Oliver og Mirakie , de skønneste basser i verden.
0
0
Svar på denne tråd

ja susanne
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 14:37

jeg kan også tydeligt huske den sag om den pige blev sparket ihjel det var i benløse ik?

Man må sige at sådan noget glemmer man ikke lige , det er forfærdelig synd..

Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 14:42
det er fint det er skrevet herinde.. Jeg har ikke set nogen avis hvor det står i.. Men vil da lige tænke mig om en exstra gang næste gang min lillesøter elelr min nevø er med ude ved hypperne

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 26 af de 28 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

Tyk fed ironi...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 14:52

Se overskrift:

Nej lad os tie alt det onde, forfærdelige, slemme og grimme ihjel. Så sker der nok ikke mere af den slags. Lad endelig ikke omverdenen få at vide, at der er sket endnu en ulykke af den værste slags...

Helt ærlig.. Jeg bliver vildt harm over at læse at nogle kan blive forargede eller hvad det nu er de bliver, over at nogle bringer denne tråd på banen. Jeg er jo helt j´klart af den mening, at vi skal have det hele frem. Så lærer vi, forhåbentlig, af de fejl der bliver begået, så de ikke sker igen. Mange af de ulykker der sker, både inden for hesteverdenen og ude i den "anden" verden, kunne nemlig undgåes med lidt omtanke.

Jeg sidder til daglig og ser på alle de ulykker der sker. Jeg sidder på en af Falcks vagtcentraler, og det er bl. a. mig der sender ambulancer og lægebiler afsted til alle de ulykker der sker hver evige eneste dag. Tilbagemelding fra forskellige reddere er tit og ofte når det handler om hesteulykker; "ja det kunne være undgået med en ridehjelm eller en sikkerhedsvest!" Og hvor er det dog tragisk at så lidt, kan redde så meget, og så er der nogen som ikke bruger det.

Jeg har den dybeste medfølelse med drengens familie. Og har ingen ide om denne tragiske ulykke kunne være undgået på nogen måde. Men tit og ofte, når man hører om hvordan en rideulykke er sket, kan jeg ikke lade være med at tænke; "hvad er det lige der foregår oppe i hovedet på jer". Det gælder både børn som voksne. Og jeg vil sige især de voksne. Hvorfor rider en kvinde ud på en lånt hest, på trafikeret gade, uden en ridehjelm?!? Hvor er det lige fornuften er henne der??? Hvorfor binder en ung pige sit træktov om livet på sig selv og med ponyen i den anden ende?!?

Nej lad os få alle ulykkerne frem i lyset, så alle forhåbentlig lærer noget af dem. Så der tilsidst ikke er flere at få frem, simpelthen grundet at de ikke sker.

Kald mig bare arbejdsskadet, men der er intet i mit liv, der ikke er tænkt nøje igennem, og samtlige sikkerhedsforanstaltninger er truffet, hvis det indebærer nogen form for risiko, altså rent fysisk.

Der skal så uendeligt lidt til, for at redde så uendeligt meget!!

Mvh LoneR

0
0
Svar på denne tråd

Til LoneR
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 14:58

det er skam ikke kun træktov der bliver bundet om livet..

Jeg har fået at vide i det sønderjyske (mener det er på Møllen i Chr. Feld, men er ikke 100 på det) var der en pige der tog tøjlerne om maven, som hun havde gjort så mange gange før, hun gik så og satte bomme op.. Pludselig bliver hesten bange, og styrter afsted, det er inde i en ridehal, så den har nok samtidigt følt sig fanget.. Der går hvertfald panik i den her hest, om bare tonser rund med pigen i tøjlerne, da de endelig får stoppet hesten er pigen død, kvalt ved at tøjlerne har presset luften ud af hende..

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 26 af de 28 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

Ratster zoo
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 16:57

Den pige du omtaler. Det var et trækketov og hun skovlede hovslag og hun havde ikke gjort det mange gange før.

Ikke fordi at det ændre noget, men bare for at rette på dig.

Malene/Fabiola

Nu officielt ponymor

DU BURDE KØBE DIG EN TYROLERHEST

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider