Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

DKK -deltagelse i prøver
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 01:30

I DKKs programregler står der at hunde med kuperinger eller "manglende lemmer" (ambuteret hale pga sygdom f.eks heller ikke selvom dyrlægeerklæring vises.) ikke kan deltage i konkurrencer og lign. Kan ejg så ikke deltage med Nova som mangler noget af sit øre??

Sarah

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

Omplacerings hunde søger nyt hjem:

Puddel, DRU papire (han)2 år

Blanding, (han) 5 år

0
0
Svar på denne tråd

Er Nova
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 06:26

renracet?

For så kan den jo alligevel ikke deltage i DKK arrengementer.

Men DCH kan den deltage i. Uanset om den mangler ørespidsen eller en negl.

Mvh Lene

Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES

0
0
Svar på denne tråd

JOOO
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 08:39

hunde kan godt deltage i DKK arrangementer selvom de ikke er renracede!!!

de kan bare ikke udstilles og blive avlsgodkendte da det jo ikke er nogen speciel race - de kan sagtens deltage i lydighed, agillity, dogdancing, march og mange af de andre gode arrangementer der er i DKK

vedr. spørgsmålet om Nova:

Jeg tror ikke det vil have den store betydning da reglerne bla. er lavet for at vise tydeligt hvad DKKs holdning er til hunde med kuperede ører og hale (på nær de få jagthunde racer hvor det er lovligt)

Ring og spørg DKK (din kreds), de vil måske sige at det er helt ok ellers vil de evt. bede om en dyrlæge udtalelse.

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG HEST

Mine billeder må ikke "lånes" uden tilladelse!!!

Medlem af HN's slankeklub

0
0
Svar på denne tråd

Du vil formodentligt
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 08:49

godt kunne deltage. Jeg ville ikke bekymre mig, for det er ikke tale om decideret kupering eller fjernelse af øret; det er en del af øret der mangler og det ses indimellem hos hunde, der er blevet bidt osv.

En af mine første tæver manglede den yderste snip af øret og hun kunne nemt være blevet udstillet osv. En anden hund havde fået fjernet halvdelen af halen som følge af at en dum dyrlæge brækkede halen på den og knækkede et haleknæk lige (!!) og den havde udstillingsforbud.

Novas øre er ikke "kuperet" i en grad som er diskvalificeringsgrund i mine øjne, men ring da til DKK og send dem evt. billedet i en mail for at være helt sikker.

Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne.
Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

du kan godt!
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 09:02

Jo, du kan sagtens deltage. Evt vil de kræve en dyrlægeattest.

Men generelt er reglerne således:

At hvis din hund har kuperet ører, må den gerne deltage i alle aktiviteter i DKK regi, hvis den pågældende hund stammer fra et land hvor det er kotyme og tilladt for racen at udføre dette indgreb. Altså eks. en import fra Italien, ville være tilladt med kuperet øre.

MEN, hvis hunden har kuperet hale, så må den ikke. Heller ikke hvis den er importeret fra et land hvor dette indgreb er tilladt. Dvs en importeret hund fra Italien hvor det er tilladt at kupere hale, ja, den må ikke udstilles eller deltage i noget som helst i DKK regi.

Sådan er lovgivningen. Undtagelsesvis er nogle jagthunderacer, her er det tilladt at kupere hale, også i Danmark.

MVH Carina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:03

Okay jeg tror under alle omstændigheder at jeg ringer til DKK og spørger dem.

Mht til dyrlægeatest har vi ingen på den skade. Nova har en meget grum baggrundshistorie og øret (og resten af ansigtet) blev da hun var 4½ uger gammel syet sammen af en svinedyrlæge der rimpede det sammen som en sort vennetjeneste til ham der havde moderen. ..så der er ingen papire på skaden.. Jeg kom først ind i billedet 1 uge efter..

Læs evt. historien på www.potedask.dk under Nova.

Sarah

(Garfield)

Blanding, (han) 5 år

0
0
Svar på denne tråd

næhhh...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:16

men en dyrlæge kan jo skrive på et stykke papir at manglen skyldes en gammel skade ;-)

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG HEST

Mine billeder må ikke "lånes" uden tilladelse!!!

Medlem af HN's slankeklub

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 16:21
Nårh sådan, ja det kan vi sagtens få.. Jeg troede den skulle ligge der fra dengang..

Sarah

(Garfield)

Blanding, (han) 5 år

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider