Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Argh..billedredigering...hjææælp
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 19:58

Jeg skal have lavet en elipseformet uddrag af et alm billede. Men hvorfor kan jeg ikke huske hvordan jeg gør alt andet end det elipseformede uddrag gennemsigtig?

Uanset hvad jeg gør, så får jeg hele firkanten (billedet) med...kan bare ikke huske hvordan jeg gør baggrunden gennemsigtig, så kun det udvalgte kan ses uanset baggrund...*suk*...nogen der kan hjælpe?

Jeg arbejder i AdobePhotoshop 7.0 eller PaintShopPro5.0

Shadowfax
(y) Min hyps er en FRIESER (y)

Stald AnnesMinde
- Opstaldning, klub og hygge
&
BoisenDokkedal
- Privat hjemmeside & Dyrepension "AnnesCare"
*marsvin han+deguer sælges*
0
0
Svar på denne tråd

Lige nu ser
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 08:40

Lige nu ser det ud til at du har det liggende oven på et sort lag. For at din baggrund skal blive gennemsigtig skal du slette det sorte baggrundslag, sådan at baggrunden bliver til sort/hvide tern.

Når du gemmer skal du huske at jpeg ikke understøtter transperens, så det skal gemmes i gif.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...det må jeg lige se på igen
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 10:05
Ja, jeg har tidliger haft billeder jeg uden problemer fik den ternede/gennemsigtige baggrund på. Men kan ikke huske hvad jeg gemte dem som. Kan bare ikke få den ternede baggrund frem...men rigtig mange for svaret...

Shadowfax
(y) Min hyps er en FRIESER (y)

Stald AnnesMinde
- Opstaldning, klub og hygge
&
BoisenDokkedal
- Privat hjemmeside & Dyrepension "AnnesCare"
*marsvin han+deguer sælges*
0
0
Svar på denne tråd

Ved at lave
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 10:17

Ved at lave selekteringen og så blot trykke på Delete-tasten. Hvis du så kun har eet lag, så forsvinder baggrunden.

Jeg har faktisk en beskrivelse liggende af det, som du måske kan bruge her: www.jp-photo.dk/heste/...minar.html Du skal blot springe pkt. 1 og 2 over, da det er dem som giver en sort baggrund.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider