|
|
| Hjælp, har et kæmpe problem |
|
|
For halvandet år siden var jeg lidt sammen med min venindes x kæreste, har hold det hemligt overfor hende hele tiden. Men i fredags fik hun det så afvide af en anden. og nu er hun så skide sur på mig. Vi går i klasse sammen i 3.g og vi går ret meget sammen. Har sagt at jeg er ked af det osv. Hvad skal man sige eller gøre??? Hjælp mig, skal jo se hende i øjnene i morgen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg går... |
| Forfatter:  |
Himmelfjer |
| Dato:  |
07-01-2007 12:25 |
|
...ud fra, at han også på dét tidspunkt, hvor I var sammen, var hendes eks-kæreste? De var ikke sammen dengang, vel? Du må jo forklare hende, at når han ikke er sammen med hende mere, så må hun jo forvente, at han er sammen med andre. Og det burde jo ikke have nogen indflydelse på dit og hendes indbyrdes forhold. Men...når hun bliver sur, så er det jo fordi hun har følelser i klemme. Og som hendes veninde må du j have vidst, at hun stadig havde følelser for fyren - hvilket jo nok er grunden til at du har holdt det hemmeligt for hende. Måske gør det dig ikke lige til verdens bedste veninde og måske skylder du hende en ordentlig undskyldning...og så skal hun jo nok også have lidt tid til at komme sig over det bedrag, som hun sikkert føler det er. Og så har du jo nok lært, at man holder sig fra veninders (eks)kærester. Ligesom der ikke skal være penge mellem venner. Det er de to ting, der virkelig kan ødelægge venskaber og det er ikke det værd.  Så du må nok i morgen hen til hende og fortælle hende, at du godt ved, at du har opført dig som en dårlig ven og lidt af en idiot (især ved at holde det hemmeligt!) og så ellers håbe på, at hun alligevel ikke mener, at en mand skal komme imellem jer.  Camilla
Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| veninde |
|
|
tusind tak for svar! har givet hende en undskyldning, ja op til flere... men hun er stadig ret så sur på mig. Mener nu også selv at det ikke burde ødelægge vors venskab. men ved ikke helt om hun er enig. På det tidspunkt jeg var sammen med hende havde de ikke været sammen i over et år.. nu er det så over to år siden de var sammen, hun siger selv at hun ikke længere har følelser for ham. men ja jeg ved godt at hun har. personligt ville jeg ikke have noget mod hvis en af mine veninder var sammen med min x, så længe det bare er min x og jeg ikke skal høre på det hele tiden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| venindens X er NO GO! |
yiip |
07-01-2007 12:51 |
|
du burde vide at venindens X er no go... men én ting er at du har været sammen med ham, noget andet er du ikke har sagt det til hende.. synes det sidste er det VÆRSTE! kan godt forstå hun ikke synes du er særlig sød... men håber i kommer over det!
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  ................................... West highland white terrier...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kunne |
|
|
jo altså godt være at hun er sur fordi du IKKE fortalt det!
Jeg har ikke noget problem med at folk jeg kender er sammen med mine ekskærester - de er jo netop ekser! Men jeg ville dælendytme blive sur hvis min gode veninde havde været sammen med en af mine ekser og så IKKE FORTALTE DET!
En ting er hvis man ved at veninden stadig havde følelser for ham - så er det no-go! Derfor er min seneste eks no-go i øjeblikket - for det var ikke min beslutning og jeg har stadig følelser for ham. Men "alle de andre" er jeg ligeglad med på det område. Hvis en af veninderne skulle se lyset i en af dem så værsgo at gå til den - jeg skal ikke være den der stiller mig i vejen for andre folks lykke.
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| veninder |
|
|
i har ret, burde ha sagt det. men gjorde jeg netop ikke fordi jeg ikke ville gøre hende ked eller sur. hun vidste også godt a vi snakkede sammen og at vi brugte meget tid sammen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan godt huske det... |
Jean39 |
07-01-2007 13:17 |
|
..fra da jeg var teenager...fyrene ping-pongede rundt imellem pigerne  ...også veninder... jeg vil bare mene at når man ikke er kærester mere, så er man det ikke, og man kan da ikke lægge beslag på en eks-kæreste, heller ikke overfor veninder...så jeg synes bare at du skal lade hende være sur...hun ejer ham jo ikke...
Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre Medlem af: AWK....Amatørernes Western Klub www.awk.hestesider.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| veninder |
|
|
TUSIND TAK Jeanette!! Det var lige det jeg havde brug for a høre!!  Den mening har jeg nemlig også til det. og ville ønske at hun også havde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mon ikke |
ann-k |
07-01-2007 13:53 |
|
mon ikke du skal ud og lede efter en anden veninde? ikke p.g.a at hun er urimelig, du har ifoelge mig brudt en af de gyldne regler for venskab, man roder ikke med vennens ekser,uanset hvor lang tid det er siden de holdt op med at komme sammen, du vidste vist godt selv hvordan hun ville reagere siden du har holdt det skjult, jeg kan godt forstaa hvis hun ikke gider dine undskyldninger, det er trods alt ikke ret sjovt at staa tilbage med foelelsen af at vaere forraadt. Nogle gange goer man noget dumt, men paa et eller andet tidspunkt skal man staa til regnskab, saa maa man bare haabe at det var det vaerd. Ann-K
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå ja.. |
|
|
min x lagde også an på min veninde igår, heldigvis skete der ikke noget eller jeg er jo et eller andet sted skide ligeglad.. (Nej, det er jeg jo ikke, jeg tog hjem fordi jeg ikke kunne klare at se han sad og lagde an på en eller anden kælling lige foran øjene på mig og sikke en lortedag det er idag).. Tilbage til dit problem, herregud det er jo hvad der sker og når de ikka havde været sammen i over et år så er hun da lidt sippet..
Krone og bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Midtjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| veninder |
|
|
går jo i klasse med hende, så om fire måneder skal jeg heller ikk mere ses med hende. så skal bare have råd til hva man gør de næste fire måneder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| no-go??? |
Signe J |
07-01-2007 14:00 |
|
Er veninders ex-kærester no-go? Det er da det mest tåbelige jeg nogensinde har hørt. Hvis min veninde teede sig sådan tror jeg jeg ville lade hende sejle i sin egen sø til hun tog sig sammen.
------ Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu er jeg jo ikke helt ung længere, men det er min datter. Hun er 18 år og går også i gymnasiet. En af hendes veninder kom i et års tid sammen med en fra min datters klasse, som min datter er bedste venner med. I sommers slog de op og min datter og fyren ser rigtig meget til hinanden. De sover hos hinanden. Han henter og bringer hende, instalerer div. tekniske ting for os, det er han nemlig rigtig god til, osv osv. Rigtig mange har spurgt om de ikke var kærester, øhh os incl. og hver gang kigger hun overrasket på folk og siger: Nej, han er da bare en af mine bedste "veninder". Han har jo kommet sammen med min veninde, og veninders gamle kærester er man altså ikke sammen med. Jeg synes det er en rigtig god regel at have, for idag er hun stadig rigtig gode venner med dem begge. Du må nok helt ned på dine grædende knæ og bede om tilgivelse, og så give hende lidt tid. Sig du har tid til at vente og at du fremover vil være der for hende. Uden at kæreste med xere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| veninder |
yiip |
07-01-2007 14:18 |
|
synes faktisk det er dårligt af dig hvis din veninde betyder så lidt for dig at du gider "satse" jeres venskab på en eller anden gut.. kan godt være hun ikke "ejer" ham, men helt ærligt så burde du have forudset at hun ville blive ked.. kan godt være jeg dømmer dig nu, men synes ikke du er hendes venskab værd! havde det været en af mine veninder der "bag min ryg" havde været sammen med en X imens ALLE andre vidste det så havde det venskab været slut! venskab = tillid... ingen tillid ikke noget venskab...
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  ................................... West highland white terrier...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| veninder |
|
|
Yiip: der var jo heller ikke andre der vidste det. Er kun fordi han syntes det er sejt at han har været sammen med mig, fordi jeg er ret populær hos drengene og derfor syntes han så det var sejt a har været sammen med så køn og dejlig en pige... (bla bla..) derfor ville han gerne have at alle hans drenge venner vidste det, og derfra går rygtet. Men jeg stoppede det jo netop også efter meget kort tid, en uge, netop pga. min veninde, fordi jeg ikke kunne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alligevel... |
yiip |
07-01-2007 14:50 |
|
alligevel... forstår så udemærket godt din veninde... "stoppede det EFTER en uge"... troede det var én enkelt gang i byen... men det gør jo ikke sagen et hak bedre at det faktisk stod på over et par dage... håber for dig at din veninde kan tilgive, men forvent det ikke!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| veninder |
|
|
ja vi sås en uge... det var ikke mere end a kysse et par gange... Skal jo heller ikke "bruge" hende til noget. går jo bare i klasse med hende, så ja vi ses ret ofte. men vi har jo aldrig været hjerteveninder eller noget i den stil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Veninders eks'er... |
Jean39 |
07-01-2007 15:07 |
|
No Go?...Det er da noget fis...hva' så hvis de har kærestet med det halve af klassens drenge...må man så kun "tage" dem der er tilbage? Hvornår er der så "grønt lys" til at date nære og ikke så nære veninders eks'er?
Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre Medlem af: AWK....Amatørernes Western Klub www.awk.hestesider.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| VogueHjerl.. |
|
|
Læs lige i sammenhæng dit start indlæg og dit slut indlæg. Har du helt tabt sutten? I første indlæg er hun en veninde? I overskriften har du et kæmpe problem? Nu skal du ikke "bruge" hende til noget? Hvorfor spørger du os andre?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pony-mor |
yiip |
07-01-2007 15:13 |
|
hihi tabt sutten.. alletiders udtryk! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Veninder ? |
ZLisaZ |
07-01-2007 15:13 |
|
En venindes kæreste røre man ikke. Sådan er det bare. Syntes det respektløst hvad du har gjort.
Men, på den anden side.. Du lyder ret ligeglad med hende. Du vil bare vide hvad du skal stille op de næste 4 mdr, før derefter er du fri for hende. Som Ponymor skriver, hvad skal du bruge råd til ? Tror det er hende der har mere brug for gode råd end dig.
Gode råd får du ikke herfra. Du har redt din seng, lig i den.
Lisa
Zahkir & Zadeek _________________________________ Leje-Lejlighed Søges i københavns området **** The creature's beauty was unsurpassed, Its gait elegant, its speed lightning fast. Intelligent, graceful, a rega
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| veninder |
|
|
Skal som sådan ikke "bruge" hende. Ment som at hun ikke er i min familie. hvis det nu havde været en i min familie jeg havde et problem med havde jeg jo vidst at jeg skulle leve med det resten af mit liv. og jo hun er min veninde. og vil da også stadig gerne snakke med hende og ses med hende, var ikke ment som affald...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| formulering.. |
yiip |
07-01-2007 15:23 |
|
du er sørme' god til at formulere dig så man forstår hvad du mener (?)...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Øhhh... |
ZLisaZ |
07-01-2007 15:28 |
|
...ehrm, okay  Nej, hun er forhåbentlig ikke affald. Helt ærligt, du skylder hende en undskyldning. Jeg kan godt forstå hun stadig er sur, hvis de undskyldninger du har givet er så halvhjertet som jeg får indtryk af, her i tråden. Så når jeg siger 'undskyldning', mener jeg en fra hjertet af. Hvis den ikke kan findes i hjertet, ja så kan du egentlig være ligeglad. Men, husk på, what goes around- comes around. Lisa
Zahkir & Zadeek _________________________________ Leje-Lejlighed Søges i københavns området **** The creature's beauty was unsurpassed, Its gait elegant, its speed lightning fast. Intelligent, graceful, a rega
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undskyldning |
|
|
Har givet hende en undskyldning op til flere gange. HAr brugt en time på at undskylde overfor hende...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så er hun en veninde og har du ikke |
yiip |
07-01-2007 15:35 |
|
fatter ikke hvordan hun i det ene øjeblik er en super veninde som du vil gøre alt for at beholde, og i næste sekund har du alligevel ikke brug for hende...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan... |
ZLisaZ |
07-01-2007 15:41 |
|
...undskylde herfra og til juleaften uden gevinst, Når du ikke mener du har gjort noget forkert. Signe j, ved ikke om jeg misforstår dig. Hvis Vouges veninde var din, og hun opførte sig sådan, så ville du lade hende sejle hendes egen sø ? Correct me if im wrong 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forstår dig ikk |
|
|
vil da stadig gerne have hende som veninde. men jeg ved jo bare ikke hvad jeg skal gøre nu. der er jo næsten to år siden det skete
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ZlisaZ |
|
|
Hvad skal hun dog undskylde for. Det er simpelthen for langt ude at X-kærester er no-go. Nogle b*ller til højre og venstre og været sammen med gud og hver mand. Er du veninde med sådan en, har du ingen mulighed for at få en kæreste. Jeg ville personligt blive gal. hvis en veninde af mig opførte sig sådan. Hun ville ganske enkelt få at vide at hun skulle komme ned fra den lyserøde sky, og ikke tro hun ejede noget mennesker. Heller ikke hendes X-kærester.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
|
|
TAK Sylvia! Er jeg glad for at høre. Man ejer nemlig ikke nogle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det jo fordi... |
ZLisaZ |
07-01-2007 16:35 |
|
... Du har holdt det hemmeligt. Det har været svært for hende at tackle. og det må du forstå. Det klart hun ikke bare krænger hjertet ud, for alt efter hvor gode veninder i egentlig var- så er det et brud på den tillid i havde sammen. Måske skal du bare lade det ligge. Hvis du ved du har gjort alt du kunne, fra et oprigtigt hjerte, så er det måske bare en god ide at lære lektien. Fyre kommer og går, det vores veninder vi skal passe på  Lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
ZLisaZ |
07-01-2007 16:39 |
|
Man ejer ikke nogen. Det gør hendes veninde heller ikke.
Men, Vouge var klar over at veninden stadig havde følelser for ham. Så det da ikke i orden at gå hen og være sammen med ham ?
Ville ALDRIG røre nogen af mine veninders Xkærester. Det helt udelukket.
'Søster-solidaritet'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der sgu... |
ZLisaZ |
07-01-2007 16:41 |
|
Forskel på at have et forhold til en fyr, til at hygge for en aften.
Det ikke onenightstands jeg snakker om, det de forhold vi ligger noget ægte i.
Mvh Lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er enig med Yiip |
(Fendi)Margit |
07-01-2007 19:35 |
|
Hvis nogen af mine veninder, var sammen med min ex, så ville jeg blive stik tosset, og meget meget såret. Hvis det bare var en b*lleven man havde, og veninden så var sammen med vedkommende bagefter, ville jeg være ligeglad. Men ikke hvis veninden var sammen med en ex, som man havde haft et seriøst forhold til.
Hilsen Margit Man kan hvad man skal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glemte lige... |
(Fendi)Margit |
07-01-2007 19:38 |
|
Hvis det er halvandet år siden du var sammen med din venindes ex, og din veninde har været sur på dig i så lang tid, mon du så ikke nok kan leve med, at hun er sur på dig de sidste 4 måneder?
Hilsen Margit Man kan hvad man skal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
Gitte & Tyran |
07-01-2007 22:49 |
|
jeg var sammen med min venindes x 3 dage efter han slog op, (men spurgte hende om lov først) -hun var så sød at sige jeg gerne måtte tage ham selvom jeg ved hvor ondt det må have gjort at se for hende... Tanja... du er jordens bedste veninde.. -nå ja.. har ham stadig...
MVH. Gitte og hypperne! rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| veninder |
|
|
hehe... var da pænt af hende. Har det på samme måde, at mine veninder da også må være sammen med mine x'er...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eks kærester |
|
|
Veninders Kærester er NO-GO Veninders Ekskærester er da ikke NO-GO Har han i dette tilfælde ikke også noget at skulle have sagt...Hvad nu hvis det var blevet dem for livet? Man skal gå efter kærligheden...hvis man er en rigtig veninde tillader man dette. Veninden i dette tilfælde havde jo forsøgt sig men han var ikke den rette af én eller anden grund... Eeej min veninde blev gravid med én jeg så lidt til i ny og næ... Hun turde ikke fortælle mig med hvem hun var gravid, og jeg kunne da ikke lade være med at trække på smilebåndet da jeg fandt ud af det... De har aldrig været kærester... Men er forældre til en dejlig pige  Mvh Kamilla
Se billeder af Maximillian på min præsentation. Through your eyes the world was burning, please be gentle, i´m still learning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja men... |
yiip |
07-01-2007 23:06 |
|
selvom dine veninder godt må tage dine x kærester så betyder det jo ikke nødvendigtvis at du må tage deres...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er jeg søreme... |
Jean39 |
08-01-2007 12:45 |
|
..da glad for at jeg ikke var veninde med min mands eks...vi har nu to børn og lige haft kobberbryllup...jeg ville da være ked af at en uskreven "lov" havde "forbudt" mig at komme sammen med ham dengang...hold da op, godt jeg ikke er teenager mere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|