Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Handler I ind i ridetøj?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 13:48
Jeg er lige blevet overfuset af en dame i min lokale SuperBrugs.

Stod i køen, og en dame bag ved mig mente jeg "skulle vise hensyn til folk der ikke kan tåle heste - og at det desuden var ulækkert at gå ind i butikker klædt sådan". Sagde straks undskyld, og tilbød at stille mig over i en anden kø hvis det generede hende - men hun sagde hun godt kunne tåle hest - men det kunne der jo være andre der ikke kunne. 8-)

Jeg blev helt paf. Det er ikke hver dag man bliver overfuset af en vildt fremmed i fuld offentlighed.

Er jeg den eneste der handler ind efter at have været ude ved sin hest? Nu laver jeg jo ikke decideret staldarbejde i ridetøjet - så jeg er aldrig vildt beskidt. Bukserne kommer til vask efter en uges brug. Trøjer efter hver gang - og det er mest pga. duften af armsved ;-) Mine jakker vasker jeg når de begynder at se for beskidte ud. Og ridestøvlerne får for det meste med en våd klud og en børste inden jeg hopper ind i bilen.

Hvor går grænsen for hvor man kan tillade sig at gå hen iført ridetøj? Jeg går tit ud og handler ind. Det er lettest for mig at handle på vejen hjem, efter når jeg har været ude ved hesten. Jeg gider ikke køre hjem, klæde om og gå i bad først. McDonalds har jeg også været på - og i byggemarked, på tankstationen, og mange andre steder.

Er jeg den eneste der er så ubetænksom over for evt. folk med allergier og astma - eller er det i det hele taget bare ulækkert?

Frederik
0
0
Svar på denne tråd

Handler I ind i ridetøj?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 13:52

Jeg handler i ridetøj i netto osv.

Men jeg ville aldrig handle i mit arbejdstøj (passer grise)

Måske lugter hest for dem som ikke er vant til det. Men hvad så med mekanikere, smed osv som er møgbeskidte på hænder osv.

M.V.H. Riderlykke :D

...Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden....

0
0
Svar på denne tråd

ridetøj
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 13:57

jeg handler også sommetider i ridetøj...det rager mig langsomt hvad folk tænker..

her i byen er der mange der arbejder på fiskefabrik...de handler også i deres arbejdstøj...det stinker...men det er deres problem...det kan også være de syntes jeg stinker..

jeg har i øvrigt plaer om at møde på i ridetøj,næste gang jeg skal noget med svigerfamilien..

SVEND 4 EVER

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

ridetøj i butik
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 13:59

Jeg tager mig ikke af, hvad jeg har på, når jeg har brug for at handle ind. Om jeg er på vej fra hesten og har ridetøj på, fordi jeg ikke gider skifte tøj der ude, eller om jeg har hverdagstøj på - det rør mig ikke - og jeg har heller ikke fået kommentarer fra andre om det! (ud over fra min mor)

Jeg tager hensyn i s-toget, og holder mig fra den dyrefri kupe, når jeg har været i nærheden af dyr.

Jeg synes ikke det er ulækkert, at have ridetøj på i butikker, så er der mange andre typer, der heller ikke burde komme i butikkerne... Og hvad med pengene? Det er en af de kilder i vores samfund, hvor der er flest bakterier - det er ulækkert!

Jeg har oplevet ridepiger (pre-teenagere) som har fortalt om, at buschauffører har afvist dem, da de havde (nyvasket) ridetøj på! Det synes jeg så ikke chaufføren kan tillade sig, da det er et omårde med mange rideskoler/opstaldere - og gøre det overfor små piger... Ja jeg var blevet tosset, hvis det var mig! Men sådan er jeg jo bare

Men så igen - skal man også brokke sig over hundeejere/katteejere, der handler ind? De har jo om ikke andet så måske endda flere dyrehår på sig... Og dem kan man jo ikke se på, at man skal holde sig væk fra! Det kan man trods alt, når et kommer til ryttere i ridetøj! Hvor går grænsen?

Mette
0
0
Svar på denne tråd

ja da...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:00

det gør jeg helt sikkert hvis jeg lig emangler noget når jeg køre fra hesten.

kan folk ikke tåle det så må de stille sig et andet sted.

jeg brokker mig da heller ikke til gamle ole hansen der lugter af muggen os og arm sved, jeg stiller mig bare en andet sted hvor min næse ikke bliver generet.

Mvh Heidi & Kæmpe-dyret Sir sandro
Hvem sagde det ikke var størrelsen det kom an på?

Spring Undervisnig tilbydes i århus, og lejledhedsvis på Lolland/Falster.

Besøg gerne vores hjemmeside kaempe.webbyen.

0
0
Svar på denne tråd

Duft af hest ...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:02

Jeg handler også ind i ridetøj de dage, hvor jeg er direkte ved hesten efter arbejde. Har aldrig været ude for at få kommentarer for det - ville nok også blive lidt perpleks, hvis jeg fik det...

Der er jo nogle, der er overfølsomme overfor hest - og jeg vil til en hver tid tage hensyn, hvis jeg blev gjort opmærksom på det.

Til gengæld har jeg prøvet at blive set lidt skævt til i bussen, når ridejakken/bukserne dufter lidt vel meget af hest ... men så får man da lov at sidde for sig selv

Der kan siges både for og imod - men jeg ville have svært ved at nå at skifte tøj igen, da ridning og bustider er meget timede.

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

ja det gør jeg
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:02

Ja jeg kan sagtens handle ind i ridetøj og har tilmed været inde at spise på MacDonald i ridetøj. Det kunne jeg så nok bedre forstå folk rynkede på næse af.

0
0
Svar på denne tråd

handle ind
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:03
jeg handler også i ridetøj. sådan har det altid været hvis jeg har været kommet fra stalden og det er på vej hjem der skal handles ind.

har dog aldrig hørt brok, men blikke har der været...
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor må
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:07
vi ikke handle ind i ridetøj, når folk som ikke går i bad i flere uger må tage bussen, købe ind osv? Det er da langt mere ulækkert, og man får direkte kvalme af at lugte til en, som lugter af gammel tis og sved

Jeg handler nogen gange ind i ridetøj, da jeg ofte ikke har tid til først at tage hjem, få et bag og tage rent tøj på. Jeg forsøger også, at få det værste skidt af ridestøvlerne, men da jeg laver staldarbejde i mit ridetøj, lugter jeg måske ikke af roser. Men det er der så mange andre, som heller ikke gør, der alligevel handler ind.

Jeg kan godt se, at det kan genere folk med allergi, men hvorfor må hunde og katte så tage med offentlige transportmidler? Min kæreste kan slet ikke tåle at komme i kontakt med dem, så det vil også være en gene, hvis ejerne og hunden satte sig tæt på os i bussen. Næh, så er det jo os, der skal flytte os, og det samme må gælde hesteallergikeren i Super Brugsen.

Jeg synes, det er noget pjat, det som kvinden sagde til dig Frederik, men det er selvfølgelig ikke god pli, at slæbe en masse mudder med ind i butikken, så det skal man selvfølgelig undgå.

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

Altid..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:08

Handler tit i ridetøj.. Ridebusker, ridejakke og støvler.. Og har aldrig prøvet at flok glor? Jo i Bilka måske, men det rager mig..

Jeg sviner jo heller ikke folk til fordi de lugter af sved, røg eller dårlig deo..

Men kan måske godt forstå at det kan være usmart at handle i hestetøj, hvis man som du beskriver, ender i en kø med en der ikke kan tåle hest.

Men jeg kan altså ikke tåle tobaksrøg, må rygere så heller ikke handle ind samtidig med mig? Stanken af røg hænger jo også i tøjet.

Med Venlig Hilsen

Anne-K©

-Gør din ridning til en fest, rid Irsk springhest <33

Brøderup Ungdomsskole 04/05 FOREVER <33

0
0
Svar på denne tråd

ridetøj
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:16

Jeg handler skam også ind i ridetøj, og har nogle gange, hvilket jeg finder lidt pinligt, tabt indtørret mudder fra mine støvler midt i supermarkedet.

Har faktisk også mødt op i ridetøj til en stor familiesammenkomst, men havde været til stævne, og havde ikke tid til at skifte inden. Det tog min svigerfamilie pænt, og de var alle intresseret i at høre hvordan det var gået

Tror bare nogle er mere hysteriske end andre - der er skøre mennesker allevejne

Med venlig hilsen,

Elsebeth

Her bor mine heste :-)

www.la-caballeriza.com

Que pronto nos hacemos viejos....y que tarde inteligentes.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:22

Har jeg været ude og ride, og jeg lige mangler lidt mad, så går jeg da ind og handler, dersuden, folk der ikke kan tåle heste, de får ved deres allergi medicin, så de dør nok ikke af det

Du skal ikke bare skifte tøj, hvis du lige har været ude og ride og lige mangler noget, for man har ret til at gå i det man vil.

En hest er nu engang en hest

Ligemeget hvor god den er..

Cocker Spaniel sælges!! Skriv besked for mere info..

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:32

Man kan da sige, at folk, der handler ind i deres ridetøj, er meget nemme at spotte, og derfor nemme at undgå for allergikere.

Synes ærlig talt ikke den dame havde noget at beskylde dig for. Jeg er næsten 100% sikker på, at hun bar parfume. Hvad så med parfume-allergikere? Det havde hun nok ikke lige tænkt over.

Bente
- Stadig hesteløs

0
0
Svar på denne tråd

jeg handler
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:35

også ind med ridetøj på, mest i netto, rema1000 og sjældent i Bilka, men skal jeg ud og shoppe og andre ting der tager mere end 10min bliver det ikke i ridetøj...

Men ellers er jeg ligeglad med hvad folk tænker!

Syntes det er strengt at du er blevet overfuset!!!

Camilla Diana Olsen

Med ridedyrerne Rondo Quintus og Bubber

0
0
Svar på denne tråd

handle
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:37

Jeg handler også i ridetøj og støvler. Er rimelig ligeglad. Føler folk kigger men har aldrig prøvet nogen der sagde noget... Hvis der var nogen der sagde nok ville de få en spydig kommentar igen. Det er da ikke op til dem at blande sig i. Så må netto sætte et skilt op med "hestepiger forbudt".

Jeg går også til bageren i ridetøj...

0
0
Svar på denne tråd

ja det gør jeg...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:38

Ja det gør jeg, jeg er flintrende ligeglad - hvis jeg skulle tage hensyn til allergigere, så skulle jeg have et klinisk rent sæt tøj til at ligge i garagen, som jeg kunne tage på når jeg bevægede mig uden for mig dør, for jeg har hund, og lige så mange er allergisk over for hund og kat.

Det ville ikke engang hjælpe fordi hun tit er med i bilen - så det syntes jeg godt nok er en dum kommentar - og jeg havde ikke engang overvejet at undskylde. Jeg var nok nærmere blevet sur, efter hun fortæller at hun skam ikke har allergi - for hun formåede da lige at latterliggøre dig til ingen nytte.

0
0
Svar på denne tråd

Fri handel
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:38

Her handler vi også ind i ridetøj, landbrugstøj, murertøj, malertøj, tømrertøj... helt ærligt, dem der ikke kan tåle det må finde sig en anden kø at stå i.

0
0
Svar på denne tråd

Hilsen fra en astma mor...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 14:55

Jeg handlet også alltid inn i stalltøj tidligere,kørte tog og buss fra stallen.Men nå har jeg fått børn og min mellomste er ekstrem allergiker og lider af svær astma ,vi har noen ganger måtte forlate køen å gå ud fordi han har blitt tett p.g.a folk i arbeidstøj.(fra ko,grise,heste,mink...)og ja han tar allergi og astma medicin flere ganger daglig.

Kan godt forstå at det er nemmest for jer at handle på vei hjem,har jo selv gjordt det,men nå er det altså kedelig at vi må gå fordi andre der har vært i stallen skal få handle.

Ine(novak way)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg handler
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 15:17

Gerne ind i mit ridetøj. Jeg har været i Fields (godt nok i nyvasket stævnebukser og nypudsede støvler), på MacD, Netto, City 2, Fakta, Føtex, Bilka, Magasin, Illum og det rager mig ganske langsomt at jeg har haft ridetøj på.

Det er da ikke værre end campinghabitterne der lugter af røg og gammel sved. Eller gamle cerutlugtende damer/herrer eller kvinder der har taget bad i en parfume, så man er ved at kaste op over lugten. Siger man noget til dem? Niks, ikke en disse. Men os ridetosser står gerne for skud, fordi vi er så flinke.
Enkelte har kommet med beske kommentarer om hestelugt, men de er blevet ignoreret eller også er der kommet en lige så besk kommentar tilbage.
Så længe jeg ikke slæber mudder med ind i butikken og jeg ikke har beskidte hænder, så kan folk være ligeglade.
Har jeg muget ud, skal der skiftes tøj og et bad til. Samme gælder hvis jeg lugter af mødding. Kan min allergiske mand ikke holde mig ud i de ti minutter, det tager at køre hjem, står den på et bad.

Ine: Det er også surt for mig, når der står en person der oser af parfume og/eller røg, da jeg ikke kan tåle store mængder af parfume og slet ikke røg. Så vælger jeg at flytte mig et andet sted hen.

0
0
Svar på denne tråd

Ridetøj
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 15:28
Nej jeg kunne ikke drømme om at handle ind i ridetøj... har intet imod andre gør det, kunne bare ikke selv finde på det... lige såvel tror jeg heller ikke andre sports udøverer, kunne finde på det (håndbold, fodbold, cykelryttere m.v.)

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Ridetøj
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 15:40

Altså det er ikke så tit jeg har brug for det, men hvis jeg kan komme til det, skrifter jeg helst inden jeg tager ind og handler.. men det er lige så meget fordi folk de kigger sådan på en når man kommer i det tøj.. og jeg bryder mig ikke om at blive kigget på..

men jeg har da handlet i mit ridetøj. men synes godt nok ikk at folk kan tillade sig at skælde en ud over det..

der er lige så mange mennesker der ikke kan tåle hund og kat.. skal man så også skifte tøj inden man tager op og handler, hvis man har de dyr? sagde du ikke noget igen til hende? tror jeg var blevet ret gal..

Hvad er bedre end en fjordhest? {>
0
0
Svar på denne tråd

ja selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 16:05

handler jeg ind i ridetøj når det passer mig, jer er bedøvende ligeglad med om folk syntes det ene eller det andet omkring mit outfit el. lugten.

Skal jeg handle efter hesten, ja så skal jeg da ikke først op på 5, og skifte og ned igen..næ nej du, det bestemmer jeg da helt selv.

Folk kan som heidi siger stille sig i en anden kø..

Jeg syntes personligt det er langt mere klamt at stå bag en totalt usoigneret mand/kvinde, der lugter af muggen numse og sved..

-Badutten

Voksen, erfaren hestepasser søges til vågen hoppe på 154 i stg.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg gør ikke...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 16:07

Jeg synes simpelthen, det er for flovt at stå der og lugte og være grisset i tøjet, mens man går rundt mellem madvare. Madvare, som andre mennesker skal synes, er lækre. Jeg bryder mig heller ikke, om at mine hænder ikke altid er lige rene, hvis jeg kommer fra en hest og skal betale med beskidte hænder. Hvis jeg skulle handle, mens jeg var i hestetøj ville jeg nok skynde mig og kravle langs hylderne . Men jeg undgår det! Men jeg kan se ud af denne tråd, det åbenbart bare er mig, der er sart .

Og den med at hvis man synes, andre mennesker er ulækre/lugter i en butik, så kan man også selv være det. Den holder altså ikke. For hvis man selv synes, det er ulækkert, hvorfor så bare være ligeglad med at andre mennesker måske, synes det samme om en. Man behøver jo ikke selv være en af de der uapetitlige mennesker.

"But it's not who you are underneath, it's what you do that defines you."

Rachel Dawes, Batman Begins

0
0
Svar på denne tråd

ridetøj
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 16:15

Jeg synes det er et meget større problem at folk bader i parfume. Jeg er ved at blive kvalt hver gang en dame uden lugtesans går forbi mig. Stakkels parfume allergikere.

Jeg handler i ridetøj når det passer mig - mine hænder er ikke vamle og beskidte når jeg kommer hjem fra dyrene, for jeg har da heldigvis lært at bruge vand og sæbe.

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 16:38

Også her... Ja, jeg handler også ind i ridetøj. Jeg har altså ikke altid tid til at køre hjem og skifte tøj og så køre afsted igen. Når jeg skal finde mig i, at andre overhæler sig med parfume, så kan folk vel også tåle lidt hestelugt.

Dengang jeg passede køer, skete det også enkelte gange, at jeg handlede ind i mit staldtøj. Det havde jeg det nu ikke så godt med, for det kunne nogle gange være ret ildelugtende! Men hvad skal man gøre, når man arbejder 10 timer hver dag og kun har fri hver anden weekend - man skal jo nå at have købt noget mad ind en gang imellem!!!

***** Snepony *****

Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 16:54

Jeg er nu fuldstændig ligeglad og handler, når der skal handles. -Dog springer jeg over, hvis det er på det tidspunkt, hvor der altid er en masse..Altså efter fyraften!

Ja der er mange der glor, men sådan er det jo også når man tager bussen eller toget i hestetøj. Det må folk sgu selvom, de lugter jo heller ikke altid lige godt! Hehe

Dog viser jeg mig ikke i en hver forretning i hestetøj...(Kun netto/fakta)

Hilsen Kariiina

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 17:01

Det sker da ofte, selvom jeg helst er fri ;-)

Men efter en lang dag, gider jeg ikke altid tage hjem og skifte fordi min hesteduft generer andre i butikker - jeg kan heller ikke døje at stå bag en der stinker af gammel øl, røg eller sprut - men vi har vel alle lov at være der...

Men jeg muger og ordner altid stald om morgenen, inden jeg kører hjem og bad inden job - så jeg hørmer ikke af andet end hest ;-)

Hilsen May-Britt.

Healing, pædagogik, heste, hunde, oa......

www.123hjemmeside.dk/M...ng/4872941

0
0
Svar på denne tråd

jeg blev en dag
Forfatter: 

..i Netto gjort opmærksom på, at jeg lugtede FÆÆÆLT af hest, af en dame der STANK langt væk af parfume... :)

Hvem tror i der fortrak først fra køen... ???... :) :) :)

Nemlig... Ikke mig... :) :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

Seriøs part til Rino søges, hurtigst muligt. Ring, hvis du har interesse. På nr.: 23324987

0
0
Svar på denne tråd

Min allergi og holdninger
Forfatter: 

Nu er jeg selv en af dem der har allergi (og rider).

En kiosk o.lign. rager mig, de har heller ikke sarte vare liggende fremme, men et supermarked, der går jeg ikke ind i staldtøj (altså andet end bare et par ridebukser) Det har intet med allergi at gøre, det er langt fra alle hvis allergi er så slem at de tager medicin for det, men hvad med dem der har hund/kat, skulle de have et særligt sæt tøj til at handle i?

Stald er beskidt og bare fordi andre folk også KAN være det, så tænk lige på alle de fødevareskandaler der har været sidste år, måske det kunne minimeres hvis folk tænkte lidt mere på renlighed og mindre på magelighed?

0
0
Svar på denne tråd

Ja da...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 17:02

Så længe jeg ikke er MEGET beskidt eller ildelugtende, så handler jeg da i det tøj jeg har på. Om jeg kommer fra rideskolen, er i arbejdstøj(er tømrer) eller jeg har MC dragten på. Ja så må folk jo bare kigge væk hvis de ikke kan lide mit outfit...

Thats it!!!

Mvh Rene

0
0
Svar på denne tråd

ja da...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 17:21
Jeg har da også ridetøj på når jeg handler ind. Og selv om jeg er mand, så rager det mig hvad andre mener om mig i ridetøj

Rigtig mænd rider hver dag,og går i RIDEBUKSER.
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg gør...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 17:26

nu bor jeg på landet og den lokale brugs er velbesøgt at omegnens bønder.

Det er meget normalt at man i højsæsonen for feks udkørsel af gylle, kan møde folk i rimeligt velduftende arbejds tøj.

Men det rør ikke mig.

Jeg må da også ofte stå i en kø, hvor der er damer som stinker langt væk af parfume.

Hvis de vil forpeste luften med så mange allergifremkaldende dufte, ja så vil jeg også med min gode samvittighed, stå i køen for at betale mine varer.

Byens druksutter, lugter heller ikke for godt, når de skal ind og ha en ny forsyning af de grønen flasker med fyld i.

Men de har også lige så meget ret til at være der, med deres ikke altid velduftende ydre.

IMC.
LIVET ER HERLIGT ! ISÆR NÅR DET IKKE MERE ER SÅ FEDT ! - 10 KG.
Heste klipper udlejes
tlf. 20285450/57600161
Hestetrailere udlejes.
0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 17:36
Jeg lever nærmest i mit ridetøj...
Maria

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 17:41
Har handlet i ridetøj tit.. Er fuldstændig ligeglad, også selvom jeg møder mine venner, eller nogle andre på min alder(er 15)

Dejligste
♥ ♥ ♥
Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django
0
0
Svar på denne tråd

hestelugt
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 17:50

Jeg synes at det er noget pjat, hvis folk øffer over at man lugter af natur! Det er da mere naturligt end at lugte af parfumer eller creme... Der er ingen, der er døde af at lugte til en hest.. Men er folk direkte allergiske, så har de jo også større mulighed for at undgå os hestefolk. Så mange hestefolk render der jo heller ikke rundt i butikkerne..

Jeg går dog ikke ind med mudrede støvler, for det er noget gris at smadre gulvet til..

Carina

- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd

lalalalalalala
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 17:52

jeg gør hvad jeg vil i ridetøj

-også selvom ridetøj for mig er et meget vidt begreb, da jeg rider både i mit arbejdstøj, "rigtigt" ridetøj og hverdagstøj.. jeg kan da virkelig ikke tage mig af hvad andre syntes om lugten, udseendet eller brugen af mit tøj.. jeg mener.. hvis man går hen til en blondine og siger hendes hår er grimt så er det da også soleklart at hun løber stortudende hjem og straks farver hår.. eller noget..

jeg arbejder med køer, og på mine arbejdsbukser sidder der ofte pels fra et par køer som vil nusse.. men det er for mig ikke værre end en hest.. så alt er vel relativt..

-jeg kunne til gengæld aldrig finde på at tage på diskotek i arbejds/ride -tøj, (men der er jo også dresscodes de fleste steder efterhånden :-) )

MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd

hestelugt
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 18:05

Jeg kan nu godt tage i stalden og ride uden at være svinet til bagefter. Det er da ikke mere uhygiejnisk at have hest end at have hund hvis bare man gider børste sin jakke og vaske sine sko. De fleste stalde har vel en rytterstue med badeværelse eller toilet - eller i det mindste en håndvask.

Problemet er vel bare at hesten har en mere karakteristisk lugt. Men hellere hest end tre liter Chanel no 5.

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

0
0
Svar på denne tråd

når mennesker lugter ;-P
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 18:15

Jeg har oplevet en hundeejer, der skulle handle hos mig, der bare stank langt væk af sur hund - det synes jeg personligt er værre, end at se folk i deres sportstøj...

Men jeg synes så også det er slemt, når folk stinker af røg eller parfume - det får jeg det skidt af... - Men der skal jo være plads til alle! så jeg flytter mig, hvis det er for slemt...

Når det er på privat område (dette gælder også butikker), kan ejeren anmode kunder, der generer andre - også mht lugt - at forlade stedet. Det har jeg oplevet et andet sted jeg arbejdede, hvor de hjemløse kom og holdt varmestue - de købte en kop kaffe og blev der hele dagen.

Så længe man ikke stinker så meget, så det er virkelig generende (er svært selv at bedømme) synes jeg ikke det er noget stort problem. Og som jeg skrev længere oppe - så kan man jo se på os, at vi har været i nærheden af dyr, og så kan folk let holde afstand - andre mennesker kan man jo ikke se på, om de er badet i parfume, kæderygere eller har pelsdyr hjemme.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Prøver så vidt muligt ikke at ligne
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 18:23

en typisk heste eller hundepige, men det hænder da, at jeg med beskidt tøj handler ind, men jeg prøver at undgå det. Synes det ER underligt at der er nogen der SLET ikke kan handle ind i "normalt" (læs IKKE: ride/heste eller campinghabit tøj) men at man altid ser de samme personer i det samme "fritidstøj" *s*

Men ligefrem at blive overfuset - DET er godt nok underligt.

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

Bedækning tilbydes af super lækker broget hingst på 160stg. Viby Sj.

0
0
Svar på denne tråd

Og hvad så...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 18:28

Jeg handler nogle gange ind i mit ridetøj, folk må passe sig selv og hvad jeg har på, er vel mit problem.

Men forleden blev jeg selv overfuset af en gut i Bilka, der råbte efter mig, "at hvis det var moderne, ville han da tage sit jagttøj på næste gang han skulle handle." Jeg vendte mig om sagde: "tja, gør du det, men i det mindste slår jeg ikke min hest ihjel!!"

Jeg har intet imod jægere, men jeg blev bare så irriteret over hans kommentar.

Jeg vil da blæse på hvad folk har på, jeg kigger da ikke mærkeligt på hverken håndværkeren eller bondemanden, fordi de har arbejdstøj på ud at handle.

Det er vel et frit samfund, så derfor må man vel selv bestemme hvad man tager på ud at handle.

Bare min mening.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

nej kunne jeg aldrig drømme om
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 18:35

nej må jeg nok indrømme at jeg aldrig kunne drømme om at gøre. Har intet imod at folk gør det, men bryder mig bare ikke rigtigt om følelsen af at lugte + at jeg ser rimlig dum ud i mit ridetøj :P og har det nu en gang bedst med at føle mig tilpas når jeg går ud af døren. hvilket og resulterer i at jeg altid har alm tøj på når jeg kører i bus og der tøjet med i en taske, og så skifter i stalden (toilettet) og det sammen når jeg skal hjem igen. bryder mig ikke om det ... men irriterer mig nu ikke at andre folk gør det, der er som sagt folk der lugter meget mere ækelt end af hest. og de fleste der handler i ridetøj lugter vel heller ikke, for de der rynker på næsen af det er det somregelt bare en forestilling om at de gør...

men sådan en som min mor 8-) ja hun ville nok give sit samtykke i at det var dybt ulækkert og uhygiegnisk 8-) hun er typen der kan hente mig fra rideklubben hvis jeg har været ude at undervise (ridemærker) og så så snart jeg stiger ind i bilen være ved a dø over at jeg lugter, selvom jeg knapt har rørt en hest tror altså at det er noget hun forestiller sig :p ej men virkelig :p

Don't imitate, innovate !
"Venner som er stille engle der løfter os op
når vores vinger har problemer med at flyve"
ت MSN - juliemanden@ofir.dk ت
0
0
Svar på denne tråd

Vel gør jeg da det
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 18:35
... altså handler i ridetøj på vej til eller fra stalden. På vej til er det som regel i Netto - og gulerødder er ofte på indkøbslisten. På vej fra er det ofte på tanken...

Jeg har følt mig lidt pinlig over det, men der er ikke mulighed for at skifte tøj i stalden og jeg bor på 4. sal, så jeg vader ikke op og tager bad og skifter tøj mellem to ture ud samme dag.

;-)
Jhez

Hjælp til vægttab: www.jhez.dk/weightloss/
0
0
Svar på denne tråd

Jeg handler
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 19:02

næsten altid ind i ridetøj.

Hvis folk har et problem må de gå den anden vej - det er jo også mit "arbejdestøj", ligesom en murer går i sit tøj.

Pernille H. G. Larsen
- Kastan - nu uden Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral .
- Team AND & TEAM JENSEN -
0
0
Svar på denne tråd

Ja selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 19:08

Nu arbejder jeg i en lille dagligvarebutik på landet og jeg kan hilse og sige, at lugten af ridetøj er vand ved siden af nogle af de de ølsutter, landmænd, gamle gigarmænd og lignende, som man kan møde i butikken

I nogle tilfælde kan lugten virkelig være så dårlig, at man får kvalme, når man sidder ved kassen. Det er virkelig, så man sidder og holder vejret så lang tid som muligt, imens man kører varene igennem kassen, for at slippe for stanken.

Så længe man bare vasker sit ridetøj med tilpas mellem så det ikke stinker ekstremt af hest, ja så kan jeg ikke se det store problem i at tage på indkøb i en dagligvarebutik.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Hellere ramme rammen

end slet ikke at ramme

Haflinger Forum DK

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 19:21
Jeg kan ikke se hvorfor nogle folk har problemer med at nogle handler ind i ridetøj. Og allergiske anfald får man da ikke fordi der har været en i butikken med ridetøj på. Og hvis de har et problem med at stå 5 minutter bad en med ridetøj fordi de ikke kan tåle hest, kan de vel vælge en anden kø.

Jeg ville godt nok blive vred hvis jeg blev overfuset på den måde. Folk i ridetøj har vel ligeså meget ret til at handle ind, køre i bus og så videre som folk der har sprøjtet sig ind i parfume, lugter af røg, eller stinker langt væk af sprut eller sved?
0
0
Svar på denne tråd

ridetøj
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 19:29

ja jeg handler også i ridetøj, men kan mærke jeg er mere ligeglad med det, når det er i land og fritid end i dagligvarerbutikker.

jeg vil hellere gøre det i "alm. tøj", men kan sagtens gøre det i ridetøj. Så kan folk jo også se hvorfor man lugter... (undskyld dufter!)

Det er som andre har skrevet, langt værre med dem der bader sig i tung parfume, stinker af sur røg og sved.

Maiken

Nu med Savannah ....

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 19:46

Jeg handler tit i mit ridetøj.

Har været i Superbrugsen i Sunds i dag, hentet pizza osv. Jeg kan altså også nemt gå i Hernings gågade i det tøj...hvis jeg skal have tjekket linser, aflevere min mobil til rep. osv. Det er jeg da fuldstændig ligeglad...folk gloer, men det er jo deres problem.

Jeg har dog jeans og en ren bluse på når jeg er ude og kigge på tøj, på arbejde o.lign.

Mvh. Jane

Opstaldning søges: www.heste-nettet.dk/ma...289&t=5289

0
0
Svar på denne tråd

ridebukser
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 19:51
Jeg har så oplevet det stik modsatte også - jeg har 4 par ridebukser i cowboystof - super skønne, dejlige, lækre osv. ridebukser. Flere gange på rideskolen, er jeg blevet spurgt om, hvorfor jeg red i den slags bukser, da de andre troede, at det var almindeligt tøj De har så heller ikke givet lige så mange øjne som almindelige stofridebukser.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

jeg gør
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 19:59
jeg handler også ind i det men der er mange heroppe fra hvor jeg kommer der har heste så man møder tit en i ridetøj. har da også været i a-z med det på og har også mødt nogen der andre går endda på pizzaria med det på.jeg syntes det er helt naturligt at folk kommer gående i deres ridetøj i butikker for vi kan jo ikke se på folk om de kan tåle dyr

Gør Livet til en fest, rid islandsk hest..

"Med mindre vi ændrer retning, ender vi hvor vi er på vej hen"

"At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv."

0
0
Svar på denne tråd

Jo jeg handler
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 22:35

ind i ridetøj, hvis jeg skal handle ind på vej hjem fra hesten. Folk kan bare glo, hvis de gerne vil det... Har ikke fået kommentarer for det (endnu).

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 23:06
Det sker da også, jeg handler ind i ridetøj.. Oplevede faktisk noget lidt komisk/pinligt i dag.. Havde været i stalden og stod i køen i Netto. Bag mig står en lille pige på omkring 4 år. Pigen siger til sin far: "Se damens bukser.. Hun har vidst været ude og lege i mudderet " Og ja, jeg havde da trasket rundt i noget mudder med hyppen i dag - mine bukser var ellers helt nyvaskede og fine, da jeg tog hjemmefra i morges . Tror hendes far blev lidt flov, men jeg tog det altså ikke så tungt. Kunne ikke lade være med at grine lidt for mig selv..
0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 23:09

Jeg arbejder på Macd og vi har også super mange kunder i ridetøj - nogle af dem har enda hestene stående ude i traileren.

Og ja - man kan se nogle af de andre gæster finder det ulækkert, jeg er super ligeglad.

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg gør
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 23:17
og eftersom jeg jo nærmest ikke befinder mig i andet tøj - så så bliver jeg ved med det

Mange forskellige heste sælges - se dem på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

Ridetøj og andet "arbejdstøj"
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 23:26

Hvis man direkte stinker af hest - eller andet - så er det IKKE på sin plads at handle i fødevarebutikker.

Jeg har selv heste, geder, høns, ænder og katte og har haft frilandsgrise ...

MEN jeg mener absolut IKKE - at det er på sin plads at handle ind med tøj på, der decideret stinker af "jordbrug" - eller at man har mudrede støvler på i en fødevarebutik. :-(

Jeg har set mennesker - der står med store beskidte overbefængte handsker og trøjeærmer - hvor man nærmest kan SE - at der hænger en halv hest, gris eller ko på ærmerne ...

Og dét hører altså ikke hjemme i en butik, som handler med fødevarer! (n)

I MIN verden hører der en vis opdragelse til - og dén indbefatter bla. den rette klædemåde til de rette anledninger.

Kort sagt - eet stort minus til de personer, der ikke lige har den rette pli og kan indrette sig efter andre mennesker - ridefolk - eller ej!

Og stinkende tøj - og ovenikøbet med diverse hår/savl på ærmerne ... Fodtøj, der efterlader spor på gulvet ... DE ville faktisk blive direkte KYLET ud at min butik - hvis jeg ellers havde een!

Og så kan d'herrer og -damer blilve SÅ fornærmet på mig og hævde, at de aldrig ville komme i min butik igen?

Værsågod!!!

Men mine andre kunder ville vist kun være taknemmelige!

Bare min mening

fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

Handler ind
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 00:12

Jeg handler indimellem ind i ridetøj. Det er dog mest hvis jeg lige skal have et par småting og så hjem. Eller hvis jeg skal tanke eller have fast food med hjem på vejen hjem fra hesten. Men prøver også på ikke at slæbe alt for meget mudder med. Og vasker hænder inden jeg forlader stalden, hvis jeg skal i supermarkedet.

Ville aldrig gå på decideret shopping (hvor jeg skulle prøve tøj, sko eller andet) i ridetøj, med mindre det var rideudstyr jeg skulle købe.

Hvad folk synes er jeg egentlig ret ligeglad med, men jeg stiller mig heller ikke helt på i nakken af andre kunder.

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 00:20

hvis jeg havde været rap no k i repliken så havde jeg da sagt til damen "jamen hvis du ikk kan holde til at jeg handler ind i mit ridetøj så må du gå et andet sted hen.." så kan hun lære det... hader nok folk "tænker" højt så vi andre kan høre det... specielt når de snaker om en... nå men til dig spørgsmål så handler jeg faktisk tit ind i mit ride/hestetøj... jeg var da på apoteket efter noget medicin til min hyp i går i mit ridetøj... @!#$ det medicin (mod en snottet hest som har været det i 2-3 mdr) var dyrt...312 kr hvor 6 kr er til telefon gebyr... hvad det så end er... godt han har en sygforsikring der betaler 60 %...

jeg har da så gar været på skadestuen efter et styrt hvor min veninde kørte mig... der kom jeg i mit dejlige ridetøj og meget beskidte støvler... lægevagten måtte da lige finde en kost inden næste patien kom ind... men hvad skulle jeg gøre... gå hjem og tage et bad med meget store rygsmerter pga hesten blev bange for en lastbil og smed mig af... tror jeg så ikk lige jeg ville kunne have holdt til... de sendte mig og op i røgten men intet brækket...

knus...

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Søger part til min unghest på 4...

Søger Wintec Spring sadel...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 00:21
Nu handler jeg ikke selv . Men de gange jeg ikke selv cykler hjem fra hestene . og min mor henter mig . er det oftest fordi hun skal handle . Så hun hente altid mig først og så går jeg med ind og handler ind . Altså vi levet i et frit land , man gør det jo ikke for at provokere nogle :)

// Stine .

Chilli&Fie

, Elsker Mine Piger

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 00:28
NinaL: Hvad så med folk der er forkølede? jeg synes faktisk det er langt værre og langt mere ulækkert når folk står og nyser midt i en butik. Eller hoster sig i hånden, hvorefter de gramser lidt på æblerne for at se hvilket et de helst vil have. Men de må jo godt være i butikkerne!? Jeg synes heste er småting i forhold til forkølede og syge folk. Og det giver mig mere "kvalme" end at se en i ridetøj. (nu rider jeg jo ganske vist også selv)

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 00:41

Det sker at jeg gør det.

Men har aldrig prøvet, at nogen har sagt noget.

Den dag man kan være i supermarkederne uden folks uopdragne møgunger render omkring og larmer så skal jeg nok skifte tøj.

0
0
Svar på denne tråd

Ja det gør
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 02:08

jeg, også i bilka i myldertiden. Hvis jeg skal handle så handler jeg.

For det meste så handler jeg i bilka på vej hjem fra hestene da de har sent åbent og vi bor 1 km der fra.

Har også købt julegaver i ridetøj, det kan ikke rage mig mindre, der er selvfølgelig nogen der kigger men det tager jeg mig ikke af.

Jeg går dog ikke i morgenkåbe og ingen fodtøj på i netto der sætter jeg dog grænsen. <--- Så jeg engang da jeg var i KBH må nok indrømme at jeg gloede en del (Er jeg ikke vantil fra jydeland)... Men sagde ikke noget til den pågældende person.

Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Århus kontakt for mere info.

Rideudstyr sælges. Skriv for mere info.

Medlem af DÅHM.:-D

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 08:37

Selvfølgelig handler jeg også i ridetøj.

OG: hver fredag (eller næsten) er det hold "piger" jeg underviser og jeg inde på den lokale og rafle og få et par fredagsøl I RIDETØJ. Ofte tager vi skam også videre på disko-dasko - I RIDETØJ. Tja, det har aldrig givet grimme kommentarer, men nogle er ret vilde med os, hvis vi stadig har sporer på ;-)

MVH
Trine

Super dejlige 2 års hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam samt 3 års hoppeplag efter Aston sælges

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 10:59
Ja, det gør jeg, og det stopper ikke bare pga. en sur dame der brokker sig. Har endda en enkelt gang hentet min datter i vuggestuen iført ridetøj. Hvis folk brokker sig pga allergi, hvad så med dem der slæber deres hunde med i bussen i små tasker?
0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 11:11
Selvfølgelig handler jeg ind i ridetøj, det er der da ikke nogen der skal stoppe mig i at gøre... :)

HAr også været på McD i ridetøj - så sent som igår. Må også ærligt indrømme, at jeg ahr været ude og se på tøj i ridetøj, da jeg boede i Lux.
Den første gang synes jeg godt nok, at jeg følte mig mærkeligt tilpas og kunne godt forstå folk kiggede underligt, men når man kun har en frokostpause at gøre det i, så kan man altså ikke nå at skifte :P

Da jeg boede i Lux tog vi da også i banken og posthuset osv. i vores ridetøj. Dt var jo vores arbejdstøj, så sådan er det bare :)

Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

0
0
Svar på denne tråd

parfume værre
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 15:25
Jeg handler glad og gerne ind i ridetøj. For mig er det meget værre at stå i en kø bag damer der har badet i parfume, men det er der aldrig nogen der bemærker noget til. Allergikere kan blive ligeså syge af parfume som af dyr, men vi accepterer bare bedre lugten af parfume end lugten af dyr.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 16:11
Jeg bor på Nørrebro og tager to gange om ugen bussen til Amager for at ride. Jeg prøver at undgå at have ridetøj på i bussen, selvom det sker at jeg hopper på bussen iført ridetøj hvis jeg har travlt.

Jeg bryder mig ikke om at handle ind i hestetøj nu jeg bor i byen, særligt ikke hvis det lugter af hest.

Jeg ville heller ikke bryde mig om at folk handlede ind i tøj fra en svinestald og stank af @!#$.

Bare fordi vi er miljøskadede behøver vi ikke forpeste køleafdelingen i føtex med vores lugt af hestep!s ;-)

Hilsen fra LISE

HUSK: Aldrig Atamon (Natriumbenzoat, E 211) til MUK på hestens ben!
Det er en udbredt misforståelse at bruge Atamon, der virker mod MUG. MUK er fremkaldt af bakterier, MUG er en svamp!

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg gør..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 16:19

Hvad så med alle hunde- og katteejere? Må de nu heller ikke købe ind længere?

De spreder da også "pest" fra deres husdyr omkring sig. Tænk hvis ham bagved i køen var allergisk overfor hunde?

Og medmindre man ligefrem har lagt sig ned og rullet rundt i møddingen, kan jeg virkelig ikke se at "lugtgenerne" skulle være så slemme. Så stærkt lugter hest altså heller ikke. (Med mindre ens ridetøj aldrig bliver vasket).

Og jeg vil hellere tage en pakke pålæg en "hestehånd" har rørt ved, end en, der ikke har vasket hænder efter sidste toiletbesøg. , selvom almindelig pli ville være, at vaske hænder inden man forlod stalden, når man nu ved, at man skal i netto.

Frederik: Du skulle have bedt gimpen om selv at flytte sig over til en anden kø. Jeg havde aldrig nogensinde i mit liv tilbudt det.

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 17:40
Kan forstå jeg roligt kan fortsætte med at handle ind på vej hjem fra hesten :-)

Vil i fremtiden ignorere gamle blåhårede damer der tager bad i Chanel No. 5.

Frederik
0
0
Svar på denne tråd

Ja det gør jeg
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 18:05

men ikke hver gang. Er sådan set ligeglad, for jeg kan rent faktisk finde ud af, at være i en hestestald, uden at møge mig til.

Jeg er sådan set ligeglad med, hvad folk har på når de handler ind. Bare de ikke slikker på deres fingre, hoster/snotter i hænderne og derefter roder ved maden

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Mærkelige mennesker...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 18:07

Jeg handler skam også i ridetøj, gider da ikke tage hjem og skifte for andres skyld. Desuden kan hende madammen da ikke tillade sig, at sige sådan til dig, det er da nok noget af det mest mærkelige jeg længe har hørt .

Hvad så med os der også har hunde, skal vi også skifte tøj inden vi handler ind. Det kunne da være noget af et cirkus, hvis man hele tiden skulle skifte tøj for alle andres skyld.

Desunden findes der jo mange andre former for allergier, der heller ikke bliver taget hensyn til f.eks folk med parfume allegi. Det kunne hende damen da sikkert ikke sige sig fri for, så måske hun også skulle gå hjem og skifte inden hun tog ned og handlede .

Mvh. Julia

0
0
Svar på denne tråd

Og hvis nu...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 18:44

man havde allergi overfor heste, stilte man sig vel i en anden kø...

Men hvis der skal være lidt ris til os hestepiger, kunne man måske lige i denne muddertid spule sine støvler af for det værste mudder.

Jeg var i Brugsen den anden dag (i alm. tøj), her mødte jeg en dame der nok nærmest var trådt ud af folden og ind i brugsen :-) Hun lavede jord-spor efter sig af små mudderklatter.

Men man behøer jo heller ikke være voldsomt beskidt efter en tur hos hesten (det er dog ikke lykkedes mig endnu) Kommer en del på et ridested, hvor rytterne kan komme efter at have redet en hest i en beige jakke, UDEN en plet på sig (og håret stadig sidder perfekt :-)

Det er kunst. :-)

Mette

Der også handler ind i hestetøj, og sidder indimellem i sofaen med det på.

Kig forbi.

www.lundrideudstyr.dk

Forh. af: ANKY, KYRA K, Equiline, OS, Döbert, RAMBO, HV, Equi theme, BH, Isabell Werth, og mange flere.

0
0
Svar på denne tråd

øh...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 18:59
-Griner- -suk- ubehagelig oplevelse du har haft der..
Jeg tror dog ikke, at du skal tænke så frygtelig meget over det.. jeg har optil flere gang været på cafe nede ved Åen (Århus) i mit ride tøj.. jeg må erkende at det ikke genere mig.. og har til dato ikke oplevet at det har generet andre :-)

Om jeg handler ind i mit ride tøj.. øm.. ja! -hvis jeg handler ind på vej hjem fra hesten, så gør jeg, hvilket jeg bestemt ikke sys der er noget galt i.. jeg moger ikke ud og fodre heller ikke.. jeg nusser og rider.. og Hallo!!! min vidunderlige veninde der har inde-kat i sin lejlighed, lugter en hel del mere (selvom hun er ren) end mine ridebukser nogensinde har presteret..
.. oh may.. skal vi tale om rygere og asmatikere.. eller bare grim lugt af røg ;-)

Melisse.
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 19:12
Det rager mig om jeg har hestetøj på!

Nu arbejder jeg selv et sted hvor folk kan købe ind (tank), men jeg kommentere da ikk folks påklædning

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
Én gang gul hest, altid gul hest
My Stile - Your Passion
0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg gør...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 19:14

Ja jeg køber ind iført mit ridetøj hvis det lige passer mig dér...Der er godt nok ingen der skal blande sig i, hvilket tøj jeg har på.

Jeg kan godt forstå du blev paf!!

Med venlig hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 19:37
Arbejder i butik hvor jeg ofte ser nogle handle ind i ridetøj, det rør mig slet ikke, og hvorfor skulle det gøre det?

Hvis folk er alergiske, jamen skulle jeg så støvsuge mig selv mange gange, med de hunde/kanin hår jeg har rundt omkring? hvis folk er alergiske over for pels?

Det er da bedre man kan SE ridetøjet, så folk som ikke kan "tåle" det kan gå en bue uden om? De har vel øjne.. :/

den er værre med hundehår.. :S

Hilsen 007

Den der ler sidst,
er meget langsomt opfattende... 8-)

§ 1. Jeg har altid ret!

§ 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!

0
0
Svar på denne tråd

i min verden
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 19:39

er der forskel på ridetøj og staldtøj. Mit "staldtøj" består af et par enorme røjsere og verdens ulækreste gamle dynejakke, der kan stå selv, når man sætter den fra sig. Det kunne jeg ALDRIG finde på at forlade matriklen i!

Men et par almindelige jodhpursstøvler og ridebukser/ jeans med samme formål kombineret med en renere jakke end Den Ulækre, ser jeg INTET problem i at optræde offentligt i!

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

Hundelufter og æselkysser søges.

Skriv besked :-)

GODT NYTÅR 2007

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan godtnok intet galt se i at
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 20:47
handle ind i ridetøj gør jeg da tit især når jeg tager ud til ponzerne direkte fra arbejde,handlede fagtisk ind iført ridebukser min nye ridejakke samt jordphur i dag har så aldrig været ude for at folk siger noget eller glor,de kan da os lige prøve. mvh Katrine
0
0
Svar på denne tråd

handle ind
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 21:34

Jeg handler aldrig ind i mit ridetøj.

Føler mig slet ikke tilpas i det udenfor rideskolen/stalden. Er heller aldrig i ridetøj når jeg er hjemme hos mig selv. Og det påtrods af jeg er ansat som rytter/underviser. Men måske det netop er derfor man ind imellem har behov for, at komme i normalt tøj ;)

Har en gang gået ned af strøget i Århus i ført læderridestøvler og ridetøj, aldrig har jeg følt mig så dorsk

0
0
Svar på denne tråd

Skingur
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 22:32

har fattet MIT indlæg! (y)

Jeg har som som sagt selv heste, geder, høns, ænder og er tidligere frilandsgrise-ejer ..

Men jeg kigger da lige på mig selv - INDEN jeg betræder en fødevarebutik!

Jeg kan GODT handle ind i mit "landbrugstøj" - men da ikke - hvis jeg stinker umådeholdent - eller efterlader både hår, støvlemudder (incl. diverse) i mine fodspor!!

Men desværre oplever jeg ikke same pli fra andre "lidelsesfæller" - og SÅ skammer jeg mig på deres vegne!!! :-(

Jeg har intet problem med folk, der har ridetøj på - men til gengæld har jeg et problem med mennesker - der ikke tager hensyn - hvadenten de er iført tilsmusket ridetøj eller tilsmusket tøj, der hører andre "grupper" til.

VIS DOG HENSYN!!!

Og ovennævnte er sagt - selvom jeg i fredags talte 5 "heste-uniformerede" handlende i min nærbutik.

DE var nu alle nydelige - og ingen affekt overfor dem! :-)

Faktisk har jeg observeret FLERE ULÆKRE hestemennesker omkring storbyerne - end jeg oplever her på "landet" ..

Måske et oplæg til en ekstra tanke? ;-)

Og så er der lige et indlæg fra en person, der oplever ulækre menensker mht. snotteri og forkølelse ...

Ok .. Jeg føler det heller ikke særligt "charmerende" at skulle være sammen med mennesker - der tydeligt er forkølede ...

Men på den anden side set - SÅ har de garanteret IKKE selv valgt det!!!

Og mad skal man vel have - hvadenten man er forkølet eller ej?

Ridetøj - og anden beklædning KAN man selv holde indenfor en vis justits ...

Og VIL man ikke???

SÅ har jeg absolut INGEN tolerence overfor dem!!!

Således lød ordene fra

Nina

0
0
Svar på denne tråd

NinaL...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 22:35

Helt enig...

Hilsen May-Britt.

Healing, pædagogik, heste, hunde, oa......

www.123hjemmeside.dk/M...ng/4872941

0
0
Svar på denne tråd

Helst ikke
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 00:07

hvis jeg kører forbi en butik og mangler noget specifikt går jeg da ind og køber det (eller hvis man er afsted med hesten i trailer rører det mig heller ikke)

men at tage bevidst ud for at handle/shoppe gør jeg helst ikke i ridetøj. syntes det er upassende at gå med beskidt tøj og røre ved rene varer og fødevarer (ja jeg er altid smurt ind i diverse selv efter 10 min hos en hest)

jeg kan godt lide at være bare lidt præsentabel, og det syntes jeg ikke at jeg er i ridetøj.

hvad andre gør er jeg ligeglad med, syntes dog ikke at folk bør stå og pille i køledisken med møg/olie etc. op ad ærmerne.

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

jeg gør
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 12:53

Jeg kan ikke se problemet i at købe ind i ridetøj. hvis man er på vej hjem fra hesten, og lige skal købe noget. det kan da ikke genere nogle.

Josephine

0
0
Svar på denne tråd

Ja da...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 13:04

Jeg handler i det jeg har på, selvfølgelig med mindre det er møjbeskidt eller lugter enormt meget! Om så det er løbetøj(sker dog særdeles sjældent..) - ridetøj, arbejdstøj (nu er jeg så tjener - så ikke at det betyder det store for folk) eller hvad jeg nu render rundt i.

Har folk et problem er det jo deres - ikke mit. Men nu prøver jeg også at begrænse lugten i det tøj jeg har på - da også for min egen skyld.

Jeg handler ikke med udmugningstøj fx - men ridetøj - sagtens.

Men her i lokalsamfundet kender alle mig jo også - og alle folks unger har haft stor glæde af mine heste - så tror der skal en del til før jeg bliver helt upopulær.

Men altså. Igen må jeg sige - at René - skriver du er tømrer. Det er altså sjovt - for jeg kan bare slet, slet ikek forestille mig dig som tømrer. Men nu kender jeg dig jo også mest med et kamera i hånden... Men altså - René i arbejdstøj - det må jeg se engang!

Milla

Bobby McGee XX - Elsket og savnet

Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
0
0
Svar på denne tråd

Ridetøj
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 13:48

Jeg handler kun meget sjældent i ridetøj - og næsten kun i den lokale brugs, hvor alle kender mig og ved, at jeg er lidt mærkelig! Men jeg bliver også meget beskidt, når jeg er ved hestene, uanset hvor meget jeg ellers anstrenger mig for at holde mig ren.

Til juleoptoget i Ribe var jeg dog inde i Føtex for at låne toilettet og købe noget mad, og der kiggede folk også lidt. Det har sikkert også set godt ud med mig i hestetøj, iført nissehue og med rødmalede kinder!

0
0
Svar på denne tråd

At handle i ridetøj
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 13:51

Jeg er også pænt lige glad med hvad folk tænker om mig, så jeg handler ind i det tøj der passer mig.

Hvis ikke hestelugtene mennesker må færdes i butikker, hvad så med dem der er så overbedøvet med parfume at man får hovedepine af at stå bag dem i køen? Jeg har da ofte måtte holde tre skridts afstand til dem der er stor forbruger af parfume, for det kan jeg ikke tåle.. Jeg går tilgengæld ikke ind i en butik, hvis jeg er smurt ind i mudder.. Så lidt pli har jeg da..

Jeg har jo helle ikke problemer med at andre mennesker lugter eller ser anderledes ud end mig. Kan jeg ikke lide lugten, må jeg jo gå min vej.

Sådan ser jeg på det.

Jeg havde godt nok heller ikke undskyldt over for hende damen. Hun lugtede sikkert af parfume selv. Så hun kunne da bare knytte og gå et andet sted hen.

Passer søges!!

In the end, it dosen't even matter, rich or pour, you'll die anyway.

0
0
Svar på denne tråd

Christ er man nu mærkelig
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 13:53

Fordi man bevæger sig andre steder hen i ridetøj end på nakken af en hest eller i stalden.

Jeg går i det der passer mig, hvor det passer mig, og nej jeg er ikke smurt ind i hestelort bare fordi jeg har heste og muger hver dag.

Og hvis ene eller anden påtalte det over for mig ( i en fx. kø) så fik de det glatte Illum lag, og en henvisning til at den måde de var klædt eller "lugtede" på heller ikke passede mig og mine normer.Og så stod vi vist lige.

Der er så rigeligt at tage fat på når det gælder andre mennesker..

Illum
I ate British beef in the 90´ and your excuse for being a cow is ?
Kan ikke oversættes, forståelse for sproget er påkrævet.
0
0
Svar på denne tråd

sandt at sige
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 14:14
handler jeg ind for at få mad i køleskab og fryser, og ikke for at imponere nogen. jeg handler ind uanset hvad jeg har på.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider