Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mavesyre og ondt i maven
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 12:57
Uhh... nu har jeg igen bare hammer ondt i maven, og får en masse sure opstød, som nærmest smager af råddne æg
Ringede til lægen, men kan selvfølgelig først få tid i næste uge. Nogle som kender en god tabelet som kan tage det? Jeg drikker Samarin + har nogle tabeletter som hedder 'Link' - men det hjælper ikke.

Øv øv, nu er det bare 4 gang jeg skal gå med det bras inden for de sidste 14 dage.. grr!

Mvh
HeidiZ

-Selv om 50 millioner mennesker siger noget tåbeligt, er det stadig tåbeligt-
0
0
Svar på denne tråd

Det skal også
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 12:58
sige at det brænder i maven, og jeg får sådan nogle jag. Det brænder ikke i halsen.

Mvh
HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

HUSK...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 12:59
Tag på apoteket og køb nogle HUSK (loppefrøskaller) du kan få det både som pulver og som piller, pillerne er nemmest at få ned. Det er utroligt effektivt ved for meget mavesyre.

0
0
Svar på denne tråd

Og...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 13:01

...så er mælk og kiks godt. Og ikke ret meget andet. :-)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Mavesyre
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 13:12

Når jeg døjer med mavesyre drikker jeg rigeligt med vand og spiser gerne 4-5 mandler. Det hjælper lidt.

Jeg har nu også set de der HUSK hos købmanden.

Og ellers har vi brugt Alminox. (Hedder de ikke det, de der tyggetabletter?)

Men foretrækker mandlerne:)

Før kendt som Vibs(Marengo)

Se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

mavesyre.
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 13:42
man kan også bruge yougurt tabletter har selv haft det en overgang
0
0
Svar på denne tråd

håndkøb
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 13:47
Jeg bruger nogle piller, som jeg mener hedder Ranitidin. De er købt på apoteket i håndkøb. Jeg synes at de er rigtig gode, men de er ikke billige.

Marie

"hvorfor gøre tingene nemt, når det kan gøres besværligt"
0
0
Svar på denne tråd

Mavesyre
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 15:54

Hejsa... jeg døjer også med meget mavesyre... Du kan købe nogle piller som hedder acinil... og som nedsætter mavesyren, det er rigtig godt.. og man kan købe det uden respet.. Jeg har fået den hele store ture da det startede ved min læge.. for at finde ud af hvad det var.. og det var så de piller jeg skulle tage imod det.. :) Kan godt være de har skiftet navn, men så må du sige på apoteket at det er tilnedsættelse af mavesyre... :)

Hilsen stine

0
0
Svar på denne tråd

Mavekatar...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 15:59

Jeg led i sommers af en omgang mavekatar, lidt so mdu beskriver, bare i en voldsom og rigtig ond grad.

For at tage svien og smerten i maven, fik jeg besked på at lægen at spise balancid novum, det er en tyggetabelet, der smager fint, drik den med en glæs kernemælk og så skulle der hele gerne forsvinde igen, det er rigtig godt med svie i maven, og det er også det der står på forsiden af pakken.

balancid Novum, mod halsbrand og svien i maven

0
0
Svar på denne tråd

du skal passe på
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 16:17

at du måske har fået sygdommen der hedder refluks, jeg havde de samme symptomer som du skriver om og blev kiggertundersøgt hvor de fandt ud af jeg har refluks, det er et sår der sidder nederst i spiserøret helt nede ved mavesækken og danner syre, så nu skal jeg tage syrepumpehæmmende medicin resten af livet (pantoloc) da det aldrig forsvinder

Jeg har ikke mærket meget til det efter jeg fik pillerne , heldigvis da

0
0
Svar på denne tråd

Det har jeg også..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 17:20

Det har jeg døjet med i flere år, langt de fleste perioder kan klares med acinil - men som en anden også skriver, så hedder de noget andet nu, men apoteket ved godt hvad det er hvis du spørger efter acinil.

Lige nu har jeg det desværre rigtig slemt, og så får jeg nogle andre piller på recept fra min læge. Det "sjove" ved de piller jeg får lige pt. er at bivirkninger bl.a. er "kvalme og opkast..." Det var netop det de skal virke imod! Men de virker nu helt fint alligevel.

Jeg har været igennem alverdens undersøgelser, den eneste grund lægerne kunne finde var b12 vitamin mangel, så nu tager jeg b12 tilskud, og det hjælper også lidt.

PAs på med stærk og fed mad, og for stramme bukser!

0
0
Svar på denne tråd

æovhesogih
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 19:47

Akupunktur er ligeledes en mulighed.

held og lykke

Joan

0
0
Svar på denne tråd

jeg plejer at
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 20:09

spise et stykke toast og drikke et glas mælk

det gør vilt ondt når jeg har det,men jeg har ikke opstød.

0
0
Svar på denne tråd

Ellers er
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 21:30

der vagtlægen for at udelukke mavesår..

Men ellers er der mange gode råd at hente på et apotek..

Der er både Acinil, Balancid, Gaviscon, Link, Alminox, Ranitidin osv osv. De kan alle købes uden recept på apoteket.

Knus fra Vinnie_M, farmakonom stud.
.
Spring og dressur udstyr sælges
(sadler, gamacher osv.)
Skriv for billeder
0
0
Svar på denne tråd

Alminox
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 08:08

Fås i håmdkøb. De smager af kridt med pebermynte.

Lig højt med hovedet (mod reflux- tilbageløb af mavesyre). Spis grønt og fedtfattigt, drik ikke kaffe og alkohol. Ryg ikke. Spis ikke for meget eller hurtigt.

Men jeg har "stressmave"- som er for meget mavesyre dog årstidsbetinget, og værst forår og efterår. Generelt undgår jeg chips og den slags! Typisk får jeg ondt i bunden af mavesækken- som prikket med en stoppenål. Tit med opkastninger- hvis jeg drikker rødvin/spiser fede snacks. (Jeg drikker aldrig rødvin- kun til fester)

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Coca cola eller Pepsi og franskbrød...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 17:43
...hjælper rigtig godt

* Ejer af den fantastiske :o) Funder Nørhedes Rasmine *

Skønne dværgvædderunger haves, nye hjem til dem søges !

1 han og 4 hunner...

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 15:57
svar. Har det heldigvis bedre i dag, men lå i sengen næsten hele dagen igår, da jeg bare havde så ondt i maven. Og natten til lørdag sov jeg måske 3 timer pga. smerter, også kastede jeg op. Har ikke haft de klamme opstød siden fredag, men har godt nok haft ond i maven da. Så håber jeg kan få en tid hos lægen hurtigst muligt.

Mvh
HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

Mavesyre
Forfatter: 
Dato:  07-01-2007 17:23

For et par uger siden, var jeg også igennem sådan en omgang.

Det var ikke sjovt

Jeg havde kraftige smerter i både mave og lænd, og kunne hverken holde ud at ligge, sidde, gå eller stå.

Jeg kastede op konstant - uden at få det bedre bagefter.

Og havde voldsom kvalme.

Så om eftermiddagen måtte jeg en tur til lægen, som konstaterede, at jeg havde for meget mavesyre.

Jeg fik en recept på nogle piller, som hedder Pantoloc.

Jeg skal tage 1 pille om dagen i en måned.

Og jeg skal undgå cola, citrusfrugter og en masse andre ting.

Kaffe, smøger og alkohol er også forbudt, men eftersom jeg aldrig har rørt nogen af delene er det meget nemt at holde mig fra det

Det er meget værre med colaen og appelsinerne

Jeg håber, at du snart er 100 % frisk igen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider