Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvordan overtaler man sine forældre til
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 16:58

heii alle

jeg vil frygtelig gerne havde en hest ?? men hvordan for jeg overtalt dem??

Har redet 2 ½ år... vi har pladsen, men er tit ude at rejse... hvad skal jeg gøre???

takk

0
0
Svar på denne tråd

egen hest
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 17:18

Nu er det at have sin egen hest en meget stor mundfuld - både for børn og voksne og et enormt ansvar. Skulle du være alene om det?

Måske du ikke skulle prøve at overtale, men snarere få en dialog igang med dem..

Hvis du ikke får lov til at få din egen hest, kan det jo være, du kan få en part på en. Det ville blive billigere, du ville ikke have hovedansvaret og du skal ikke tænke på, at du skal være der hele tiden...

Har I heste i forvejen, siden du siger, I har pladsen..? Jeg mener, den skal jo ikke stå alene...

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

kan huske
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 17:46

da jeg ikke måtte få hest, plagede fra da jeg var 6 år til jeg blev 17 og selv købte hende.

Mine forældre sagde altid: det er ikke det at købe hesten, det er det som det kræver og ikke mindst de efterfølgende udgifter.

jeg arbejde og tjente selv, og det var kravet at jeg selv skulle kunnet betale osv.

overtalsen gik med megetn snak, og så begyndte jeg at købe div. ting til hesten såsom trense osv. og så havde jeg en snak med min farmor, som har en eller anden magisk måde at overtale min far på ;-)

M.V.H Mette R
"At fuldføre er at vinde"
0
0
Svar på denne tråd

Hårdt slid
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 17:51

Har også ønsket mig en hest hele min barndom - men nej, der var ikke noget at komme efter hos de gamle. I stedet har jeg passet og redet andres hest - og lånt en hest som jeg næsten havde som min egen.

Men da jeg som 18 årig stadig har interessen og gejsten har de heldigvis ændret syn på det, men det er dog mig selv der betaler både hest og opstaldning - men pengene er lånt af far!

Så mit råd må være, at finde nogle andre alternativer f.eks. at låne eller få en part - og så kan det være at de forældre om nogle år kan se, at det ikke bare er en dille og at de så vil støtte dig!

Men som Mette R siger: Så er hesten ikke engang det dyreste, det er alle de løbende udgifter - og dem er der bare MANGE af!

Held og lykke med det ;)

0
0
Svar på denne tråd

Jaaah..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 21:06

Det er dyrt a have hest og tidskrævende... Men det er det hele værd

Jeg måtte skam heller ikk få en hest.. Men så da jeg var 14-15 og selv begyndte at tjene mine egne penge, begyndte jeg at spare op.. Og da jeg var nåed 3000 kroner, ændrede min far pludselig mening Og så tog vi til jylland og købte min dejlige Vallak Rico <3 Ville kun have en hygge/tur hest den gang, så jeg fandt ham.. 8 års vallak, 155 i stang, Lettere nervøs, men 100 % trakfikvant. :) Til 18.500. Rimelig høj pris for dyret, men det skulle bar være ham

Og siden da (Har haft ham i 2 år og 2 måneder), har jeg brugt omkring 70-80.000 kroner på ham, selvom han kun er hygge hest, og ikke rigtig været syg .. Men det har så osse både været udstyr, opstaldning, undervisning, Købet a ham, dyrlæger, smed osv..

Så ja, tænkt dig/jer godt om inden i anskaffer en hest :)

Michelle Sabine Jensen

Rico <'3, Bandita <'3, Freya <'3, Titi <'3

Part søges til Vallak på 155 i stang i Ringsted, nogle gange om Ugen, kontakt mig via privat besked her på HN for mere info :)

0
0
Svar på denne tråd

Vente..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 21:14
til du bliver 18.. Så svært er det heller ikke

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 26 af de 28 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

Ratater zoo
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 21:21

når man er 12år kan det være rigtig svært at vente til man er 18år med at få en hest... Så det er jeg ikke lige enig med dig i!

Men jeg vil give de andre ret, med at finde en hest at passe fast, el. få en part. Har selv boet i Martofte og der var ikke amnge der havde hest da jeg boede der, så kunne forstille mig det kunne være lidt svært! Men måske hvos du snakker stille og roligt med dine forældre, og i måske kunne få en lånehest, så de kan se du virkelig mener det og passer den som det skal. Hvis bare i snakker om det stille og rolig i stedet for at plage

Pøjpøj

Rasull, min dejlige fjollerhest...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 21:52

Jamen der er jo mange ting der kan være medvirkende til dine forældre siger nej?

jeg plagede skam også så godt jeg kunne da jeg var lille, men lige lidt hjalp det. Min mor var alenemor med 2 børn og havde vitterligt IKKE penge til det.. Det har jeg så først forstået da jeg blev ældre- jeg syntes bare hun var dum fordi jeg ikke måtte.. var sikker på hun havde nogle ekstra penge et sted Undskyld mor

Hvis du nu skriver herinde HELT PRÆCIST hvad dine forældre bruger som grundlag, så skal jeg gerne hjælpe med at afgøre om dine forældre har ret, eller hvilke gode argumenter du ellers kan komme med.

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 21:57

Jeg synes det er bedre hvis du får halvpart på en!

Hvem sku passe den når i er ude og rejse hvis den sku bo hjemme?
Hvad vil du bruge som selskab - heste skal have selskab?

Du har ikke redet ret længe - er du sikker på interessen er vedvarende?

.

.

Kombineret sadel sælges. 17" Hubertus - kontakt via privatbesked

0
0
Svar på denne tråd

til Lene308
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 22:08

Jeg har altså selv været i den alder og der er MANGE ting jeg måtte vente flere år for at få..

Jeg købte selv min 1. pony da jeg var 18..

Jeg købte min 1. tato da jeg var 20 og havde ventet på dette siden jeg var 14..

Det skader ikke og nej det er heller ikek svært at vente.. Kan ikek se det svære i at bare lade tiden gå

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 26 af de 28 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 23:21

jeg vil umilbart gi dine forældre ret i at det ikke er en god ide du får en hest... du skriver du har reddet i 2½ år... det har du sikkert gjordt 1 gang om ugen på en rideskole... du kan nok de bale ting indenfor ridning som skridt,trav,galop... du kan lave slangebuer,tilbage trædning og parade... men kan du få hesten til og gå i holdning, kan du ride med dine ben og ikke kun med dine hænder... (at ride med dine ben betyder at hesten skal kunne lyster til dig og gøre hvad du ber den om v. hælp af dine ben.. om det så er at gå til højre, sætte farten op eller at stå stille... alt det skal den ku ved hjælp af dine ben og ikk din tøjle/hænder...) grunden til jeg skriver dette på denne måde er fordi jeg selv har reddet på en rideskole og det som jeg skrev oven over med hvad du nok kan er taget ud fra hvad lærte jeg selv dengang... nu hvor jeg er blevet ældre og fået egen hest og blevet mere seriøs med min ridning så har jeg os lært den rigtige måde og ride på (med benene)...

men ridningen er jo ikk det vigtigste, men det er hesten pasning og pelje og den ve og vel... når man rider på en rideskole lærer man det basale ridning og at strigleog sadle hesten op (det er ikk alle der lærer og at strigle hesten og sadle den op)... man lærer ikk og muge boks, lave foder (finde ud hvad skal hesten spise men det kan man få en prof. til), finde ud af og se om hesten er rask, at pudse udstyr osv... jov nogle kan måske dette men så er det fordi de har taget ridemærke prøver...

hvis hesten skal stå hjemme så skal du os have styr på hegn og det skal tjekkes regelmæssigt.. står den hjemme skal man mininum have 2 i henhold til dyrervælfærd... står den hjemme skal man selv skaffe hø,halm, komme af med mødingen, selv lukke ud og ind, man skal selv fodre osv...

og det kan jo være svært og passe hesten når man rejser meget... det ved jeg selv fordi jeg har familie i polen (min mor kommer fra polen og så alt min familie på hendes side bor dernede,,,) og det er nemt og få andre til og passe hesten når man er væk... heldigvis er min hest ikk opstaldet hjemme så ved hjælp af de andre i stalden så har jeg kunn komme på familie besøg 1-2 gange om året...

men det der måske bekymre din forældre er økonomien... for der er opstaldning (måske hø,halmog foder hvis man selv skal skaffe det),smed, dyrlæge, udstyr, undervisning og jeg kan blive ved...

nu ved jeg ikk hvor gammel du er men jeg er mere end gald for at jeg var 16 da jeg fik min egen hest... men hvor er der nok kommet nogle ting bag på mig om hvor dyrt det er og hvor meget tid det kræver...

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Søger part til min unghest på 4...

Søger Wintec Spring sadel...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 23:43

Kan huske at jeg plagede i laang tid, men startede med at få part. Det er reto godt for så får man en SMAGSPRØVE (vigtigt at det er KUN en smagsprøve, for der er et godt spring fra at ride og passe en hest 4 gange om ugen til 7!!).

Men da man part pony blev taget fra mig fra den ene dag til den anden, måtte jeg tilbage til rideskolen. Der gik jeg 3-4 gange om ugen - uden at få noget ud af det.

SÅ vi besluttede at nu var tiden inde <33 så nogle dage efter stod jeg med verdens SMUKKESTE og dejligste pony i hænderne...

Desværre er mine ponyår talte nu, så han er med sorg i hjertet til salg...

Men du skal være klar over hvor stort et ansvar, der er ved at have hest.

Det kræver MEGET energi at tage op, muge ride osv i november på blæse og regnvejrs dage. Men lige så dejligt et det på solskindsdage. såhh.

Men held og lykke med det :)

M.V.H

♥ evA med sin Aslan ♥

♣ What does it matter to you anyway ? - Everything ! ♣

0
0
Svar på denne tråd

Der er vist snart skrevet ...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 23:54

... alt det, som måske gør, at dine forældre siger NEJ.

Men der er lige lidt mere: Hvor vil du ride henne?? Hvor langt er der til nærmeste rideskole?? Skal de også til at købe trailer, for at kunne transportere jer til undervisning?? Havde du forestillet dig bare at "tulle" alene rundt??

Mvh. Lisbeth

Svend 4 ever

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd

giver ikke op
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 09:43

takk for de gode råd! jeg har redet på en rideskole ja! men rider 2-3 gange om ugen hos mine venner!!! har også passet heste i en periode.. men de var for langt væk...

-og jo. er sikker på at dette her ikke er noget der pludselig forsvinder...!!!

jeg giver ikke op

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider