Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Salg med klausul
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 11:54

Bare lige et ?. Jeg skal ud og købe en hest mere til dressur. Jeg vil gerne have en dv med kapacitet til det jeg vil. Er det meget brugt at der er forskellige klausuler fra avler/sælgers side..??

F.eks. at en unghest skal deltage i diverse skuer, mm..

Og hvis ja, hvordan sikres det..?? Jeg kan godt se det fra avlers/sælgers side, men hvis man nu "bare" gerne vil have en hest med kapacitet..Jeg har det lidt sådan, at når jeg har købt og betalt for en hest, så deltager den i det jeg bestemmer og ikke dv eller sælger.

Er den tankegang helt forkert..??

0
0
Svar på denne tråd

nej slet ikke...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 11:58

jeg har som avler, aldrig sat sådanne klausuler på en salgs kontrakt.

Jeg har den mening, at når hesten er solgt og ikke mere min, ja så skal jeg ikke bestemme over dens videre liv.

IMC.
LIVET ER HERLIGT ! ISÆR NÅR DET IKKE MERE ER SÅ FEDT ! - 10 KG.
Heste trailere udlejes
Ring i god tid
Heste klipper udlejes
heste klipper først ledig i slutning af uge 2.
tlf. 20285450/57600161
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes det
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:22

Jeg synes det samme som Inger. Hvis sælger vil have bestemmelsesret over hesten, så skulle den nok ikke have været solgt i første omgang.

Eller også må en eventuel klausul jo påvirke prisen i nedadgående retning. Skal den f.eks. stilles til X antal skuer, så må den jo også koste det mindre, da man jo dermed yder en reklame for sælger.

0
0
Svar på denne tråd

Prisen
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:29

Det er jo ofte afhængigt af prisen, hvis du ønsker at få den lidt billigere, så vil der ofte være klausuler på. Mens der ingen er hvis du betaler den fulde pris.

For jeg vil da som avler klart hellere sælge billigt til en rytter, der ønsker at promovere mit afkom. Fremfor at sælge til en rytter der hygger sig med lidt små-stævner.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke aktuelt tilfælde
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:44
Mange tak for svarene. Vil lige nævne at det tænkt med en klausul på et hestekøb, og ikke aktuelt på nuværende tidspunkt. Men rart og have i baghovedet når jeg nu skal ud på markedet.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider