Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Frækt tilbud???
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 09:41
Jeg kigger lidt efter en pony og har set en på nettet, som jeg måske kunne være interesseret i. Jeg har et par piger, som kommer og rider og den ene er ved at være vokset fra min 3'er pony, så jeg vil gerne finde hende en anden. Meeen... Det er jo ikke min egen datter og det varer noget, inden mine egne tøser har behov for en større pony og derfor er jeg ikke interesseret i at gi' "en formue".
Nu er det så, at jeg spørger... Ponyen jeg har set er 16 år, 138 i stg, ikke nogen bestemt race og har ikke vist nogle resultater. Er vist mest brugt til hyggepony men påståes at kunne både dressur og spring. (Billederne vidner ikke om den store kunnen)
Den koster 19.500 hvilket jeg synes, er alt alt for meget for en pony i den str, den alder og ingen nævneværdig kunnen. Den har (derfor?) også været til salg i noget tid.
Jeg har ikke været ude at se den og aner jo ikke, om den overhoved er noget for os men til den pris er jeg i hvert fald ikke interesseret.
Vil det være alt for frækt at spørge på en meget lavere pris? Sælger har jo sat prisen, fordi hun synes, at den er rimelig, så egentlig føler jeg, at det vil være enormt strengt at byde langt under. Men samtidig kunne den pony godt være noget for os og jeg tror aldrig, at den bliver solgt til den pris, så måske sælger er forhandlingsvillig? Hvilken pris finder I rimelig?
Maria

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

det er vel aldrig
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 10:08

frækt at byde under... sælger kan jo bare sige nej...

Den højeste form for dovenskab, er at gøre tingene rigtigt første gang.

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 10:11

Umiddelbart lyder det da også dyrt med 19500,- for en blandings pony på 16 år og 138 i stg.

Du kan da prøve at skrive til sælger hvad du evt. er interesseret i at give. Og så ville jeg nok lægge mest vægt på hvor godt ponyen ville få det hos jer fremfor hvor meget for høj den pris er i forhold til dyret...

Held og lykke med projektet.

Hilsen Diana

Min dejlige hoppe døde så tragisk d. 5 okt 2006.

Elischa du er savnet så det skære i mit hjerte.

Smukt Oldenborg hingsteføl (1`ste præmie ved følskue m. 8 point i helhed) sælges se MP.

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 11:16
Ja, jeg må o nok indrømme at jeg troede denne tråd ville handle om noget helt andet, da jeg klikkede på overskriften - men nej, jeg synes sagtens u kan være bekendt at ringe og sige du måske er interesseret, men ikke til den pris...
0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 11:18
kan lyve. Jeg synes faktisk det er frægt at give et lavere bud så længe du ikke har sett på ponien. Tag ud og se på den. Vurder så hva du mener den er værd og om det er noget du kan bruge.

Dersom nogen havde givet et bud for min pony uden at have prøvd/sett den ville vært provoserende for mig om budet ikke var realistisk i forhold til poniens værdi.
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 11:29
Du skal bare sørge for at gøre det på en pæn måde. Der var en tråd herinde med en pige der blev ved med at modtage ubehøvlede beskeder fra en der ville give halvdelen af prisen. Virkelig ubehøvlede beskeder efter min mening og det får bare ejer til at gå i baglås. Som en anden siger så læg vægt på hvor godt den får det ved dig!

.

.

Kombineret sadel sælges. 17" Hubertus - kontakt via privatbesked

0
0
Svar på denne tråd

kommer an på
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 11:36

Der er nogle sælgere, der ville tage det med et smil og sige: "desværre, det har ingen interesse", hvis de ikke mener du vil give nok. Desværre er der også de sælgere, der vil blive enormt fornærmede over et tilbud, der ligger meget under den udbudte pris.

Det kan jo selvfølgelig også være de går med og gerne vil sælge dig hesten til den pris du vil give.

Den eneste måde at finde ud af det på, er at ringe. Bliver sælger så meget fornærmet, ja, så har du da prøvet! Det samme sker hvis de bare pænt takker nej. Hvis de derimod vil sælge dig hesten til din pris, så er alt jo fryd og gammen

Det vigtigste når du snakker med dem er nok, at være høflig og give indtryk af (på en pæn måde) at du mener seriøst at det er hvad hesten er værd og selvfølgelig at den vil få det supergodt hos dig.

Og så synes jeg i øvrigt at det er flot du vil købe en pony til en pige, der ikke er din

To try and fail is at least to learn. To fail to try is to suffer the loss of what might have been.

- Benjamin Franklin

0
0
Svar på denne tråd

Useriøst
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 11:52

Jeg syntes ikke man kan tillade sig at byde lavere hvis man ikke har set ponyen. Det ville jeg ikke tage seriøst, men kom du ud og så ponyen og derfeter snakkede pris var det en helt anden sag.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:02

Det kan du sagtens...

Hvis man gør det på en pæn og ordentlig måde kan jeg ikke se at der er noget galt i det.

Jeg har oplevet det et par gange hvis jeg har haft en pony til salg og jeg bliver bestemt ikke fornærmet. Som skrevet længere oppe kan sælger jo bare takke nej.

Det er iøvrigt også spild af din og sælgers tid at henholdvis at køre hen og se den og vise den frem.

Jeg syntes bestemt at du skal ringe og snakke med sælger.. Syntes også lige umiddelbart at prisen er til den gode side...

2 dejlige welsh hingste søger nyt og godt hjem. BILLIGE til rette hjem.. Er passet med alt og har begge rødt pas.

Hoppeplag sælges. Forv stg 165. Til godt og blivende hjem.....

0
0
Svar på denne tråd

se den først
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:02

jeg bakker op om at man byder ikke på noget man ikke ved om man vil have.

Se den -prøv den, få sælger til at vise hvad de mener den kan... og vurder så hvad du mener er en fair pris.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:16

du skal skrive til hende er interesseret i hendes pony, men du vil først høre om prisen er fast for så er du ikke interesseret.

Hvis hun melder tilbage at prisen er fast så er den ikke længere.

Hvis hun er forhandlingsvilig, så tag ud og se den og giv derefter et bud.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke bud...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:29

... er helt enig med Karinae i, at du ikke skal byde får du har set den. Jeg synes dog du skal spørge lidt ind til om det er fast pris. Da Go Go var til salg var der nogen ude at prøve ham, som kun havde 15.000 kr at købe hest for. Det fortalte de efter de havde prøvet ham, det synes jeg var spild af min tid, for ville under ingen omstændigheder sælge til den pris.

Vh Tine :-)

Hestens Urtehave- ny hjemmeside

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

0
0
Svar på denne tråd

gør det
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:38
Jeg synes godt du kan byde lavere allerede inden du har set den, hvis du på forhånd har besluttet at den er for dyr er der jo ingen grund til at se på den, med mindre du ved at sælger er til at handle med!!! Sidst jeg købte hest gjorde jeg det samme. Snakkede med ejeren og sagde at jeg havde x-antal kr og ville han ikke gå ned i den pris, så kunne det ikke betale sig for mig at komme... Han sagde dertil at var jeg den rigtige og var kemien der 100% var prisen jo ikke det vigtigste! :)

STALD BRATTENSBORG

-Mellem Odder og Skanderborg

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:39
Jeg spørger her, fordi jeg jo et eller andet sted også synes, at det er spild af sælgers tid, hvis jeg under ingen omstændigheder vil give prisen og hun ikke vil gå ned. Samtidig kan jeg også godt se argumentet om, at det er strengt at byde en hest ned, som man ikke en gang har set. Måske ER den i virkeligheden prisen værd. (Synes bare det er en høj pris for det ponyen lyder til at være)
Men tak for alle svarene. Jeg tror, at jeg starter med at høre, om prisen er fast.
Maria

Ps I må meget gerne gi' et bud på, hvad I mener om prisen. (Selv om ingen af os har set hesten...)

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider