Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

uddannelse - at skifte??
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 14:40

jeg ved der har været andre indlæg om dette men alligevel ænsker jeg at få nogle konkrete kommentarer og tanker fra jer kære HNer...

jeg har læst agronom/naturressource bachelor på universitetet siden september 2004... jeg har været lidt længere tid om mine fag fordi jeg ikke har kunne klare presset til tider... hvis min plan holder er jeg færdig med min bachelor februar/marts 2008..

jeg har fundet ud af at produktionsdyr ikke er det der interesserer mig og dermed føler jeg at jeg spilder min tid... det er konstant kvæg og svin og jeg KAN bare ikke holde koncentrationen eller gejsten oppe...

det sidste ½ år har jeg fundet ud af at jeg nok gerne vil være veterinær sygeplejerske - men der er kun opstart 1 gang om året i August måned...

mit dilemma er om jeg skal droppe min bachelor og starte på veterinær sygeplejer til sommer 2007 eller om jeg skal vente og tage min bachelor... det fornudtige ville nok være at tage min bachelor først men hvis jeg gør det så er jeg først færdig med veterinær sygeplejerske i efteråret 2011 - så er jeg altså 28 år...

de næste er at det er svært at få læreplads som veterinær sygeplejerske - så hvad nu hvis jeg ikke får en plads i 2008???

jeg overvejer at søge nu til sommer - og hvis jeg så får en plads så må jeg droppe min bechelor - men er så meget i tvivl..

føler bare på ingen måde at at denne uddannelse er det rette - men så har jeg spildt blod, sved og tårer i 2½ år

nogen råd elelr tanker???

er der nogen der er under uddannelseeller er uddannet veterinær sygepljerske ?? eller uddanet agronom??? så vil jeg gerbe høre fra jer...

Trine Bach
Nu med part på Filur
Naturen har givet mennesket én tunge, men to ører, for at vi skal høre dobbelt så meget, som vi siger
0
0
Svar på denne tråd

Uddannelse
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 14:46

Jeg ville gøre Bacheloren færdig og derefter begynde på det andet studie. Det er jo altid rart at have noget med i hatten når man skal ud og søge job og når du nu alligevel er i gang, ville det da være dumt at stoppe. Selvfølgelig kan det være utrolig surt hvis det ikke er noget man gider, men jeg tror det vil gavne dig i sidste evne :-)

Keep up the good work - og.. Hold hovedet oppe, det skal nok gå (y)

Cecilie Christensen

- snart uden Gizmo

- Man er ikke bedre end den hest man rider på.

0
0
Svar på denne tråd

lovephoebe
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 14:49

problemet er bare at jeg kan ikke rigtig bruge bacheloren til noget - jo til at læse videre men tvivler på jeg nogensinde gider tage kandidaten...

jeg frygter at jeg ikke får en plads når jeg søger ind i 2008 - for så skal jeg vente et helt år...

Trine Bach
Nu med part på Filur
Naturen har givet mennesket én tunge, men to ører, for at vi skal høre dobbelt så meget, som vi siger
0
0
Svar på denne tråd

Trine hvis
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 14:53

du vil være veterinærsygepljerske er det bare i gang med at søge. - og hvis du får en lærerplads, så SMID alt hvad du har i hænderne.

Som du selv ved er det UHYGGELIGT svært at få en plads, en af mine veninder har søgt alt i 100 km afstand fra den by hun bor i, og et sted har hun ikke fået afslag fra, og hun er allerede udannet dyrepasser.

Så bare i gang med at søge, hvis du så ikke får noget i år, kan du være heldig at de kan huske dig næste år.

Held og lykke med det :-)

Kh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 14:58

Jeg synes ikke, at du skal tage dig af det med alderen, det er altså ikke unormalt, at man først er færdig med sin uddannelse så sent.

Hvis du er sikker på at det du er i gang med, ikke er det rigtige for dig, så synes jeg du skal skifte uddannelse, men som du selv er inde på, så er det forholdsvist svært at få en praktikplads som veterinær sygeplejerske, men snak evt. med en vejleder.

www.ug.dk/Vejledningsp...%20SC.aspx

- Jannie

Der findes ingen dumme spørgsmål, kun ubehøvlede og nedladende svar

0
0
Svar på denne tråd

Chimona.
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 15:01

Jeg synes du skal gøre din bachelor del færdig. Du føler måske lige nu, at du ikke kan bruge den til noget, men du tager altså fejl. I det lange løb, så beviser du overfor fremtidige arbejdsgivere, at du er i stand til at gøre noget færdigt.

Det betyder mere end du måske umiddelbart går og tror!

0
0
Svar på denne tråd

Svær beslutning
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 15:02

Ja, kan godt se det er en svær beslutning.. Så vidt jeg kan læse mig til, så er det jo kun et år det drejer sig om, altså, hvis du starter sommeren 2008 istedet for nu er det jo kun det ene år, og tror uanset hvad at det er fornuftigt at have noget med sig i bagagen.. En halvt færdiggjort uddannelse kan du jo ikke bruge til noget som helst, rent CV mæssigt, og man kan sige at når der er så - forholdsvis - kort tid tilbage ville jeg da nok over veje det en ekstra gang..

Du kan jo søge praktikpladser, og får du en kan du jo hoppe på, og får du ingen kan du gøre skolen færdig og søge igen.. Om du er 27 eller 28 når du er færdig burde ikke være det der afgør det..

Jeg søgte sidste år 13 forskellige praktiksteder, både hele sønderjylland samt storstrøms amt... Uden noget som helst :-(

MVH Tine og Markildegårdens First Class

Springundervisning tilbydes, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 15:24

Det var da bare absolut nedtur at læse denne tråd.. Jeg har for 13½ minut siden postet 15 ansøgninger til veterinærsygeplerjerske, som er min absolut drømmeuddannelse!!!

Jeg vidste da godt at det var svært at komme ind, men man håber vel alligevel altid...

Spurgte en dag en veterinærsygeplejerske, som fortalte at de hver uge hele året modtog ca. 15 ansøgninger.. Så man skal virkelig være noget specielt for at komme ind!!

Nina

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 21:55

hej Alle...

mange tak for jeres svar...

jeg er enig med jer i at det ikke gør noget om jeg er 27 eller 28 og at jeg bør gøre min bachelor færdig for derefter at søge veterinærsygeplejerske i 2008..

MEN hvad så hvis jeg ikke kommer ind i 2008... så er jeg pludselig 29 - måske 30 når jeg er færdig...

mit håb er at jeg vil komme i betragtning som kvalificeret hvis jeg har en bachelor - eftersom jeg har haft en del relevante fag...

Trine Bach
Nu med part på Filur
0
0
Svar på denne tråd

er det...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 16:14

... ikke muligt at tage orlov fra din nuværende uddannelse, og så starte på veterinærsygeplejersken?

Hvorfor i øvrigt kun sygeplejerske. Hvad med at blive veterinær?

0
0
Svar på denne tråd

Bachelor
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 16:20

Hvis jeg var dig, ville jeg søge ind nu. Hvis du kommer ind, kan du jo starte med det samme på det du helst vil. Hvis du ikke kommer ind, så kan du tage din bachelor færdig, mens du venter på at kunne søge igen.

Kommer du ind med det samme, kan du vel altid gøre din bachelor færdig senere, det SKAL jo ikke nødvendigvis være nu.

Som jeg ser det, har du intet at tabe ved at søge ind i år.

Held og lykke med beslutningen!

- Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

lalalalalalala..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 23:03
Hej :-)

Det er muligt at det her lyder som en kliche... ... menem, gør det der gør dig glad!!!

Det har jeg gjort intet mindre end to gange.. eller.. jeg har gjort det flere gange men to gange angående uddannelse -griner- uh.. jeg lød lige gammel der.. jeg er 26 i en måneds tid endnu :-D

Jeg har læst til sygeplejerske i et år og til kemi ing. i halv andet år.. og ja på uni.. nu har jeg langt om længe fået min bechelor og læser nu på min kandidat i Pædagogisk Sociologi.

Det var uden tvivl hårdt at stoppe på studierne.. ikke mindst for mine forældre.. der har alt andet end støttet mine valg.. jo altså de har støttet mine studie valg.. men ikke afbrydelserne.. i dag er de glade og siger ting som "det er nu os det eneste rigtige for dig".. og jeg tænker undskyld hvad??? men fair nok, de er mine forældre og selv om det er træls for både dem og os.. så er det en del af -job beskrivelsen- at de skal bekymre sig..

Mit råd til dig.. GØR HVAD DER GØR DIG GLAD!!! hvis det gør dig glad at gøre din bachelor færdig så gør det.. hvis det gør dig glad at lade hver.. så lad hver.. det bestemer og ved kun du :-)

Held og lykke.

Melisse.
0
0
Svar på denne tråd

takker...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 08:52

Louise: siger du også sådan til folk der læser sugeplejerske??? hvorfor KUN sygeplejerske, hvorfor ikke læge?? jeg syntes ikke man kan sige KUN beterinærsygeplejerske - jeg ser ikke nogen uddannelse som mindre værd end andre..

Jeg læser samme sted somdyrlægerne pt og jeg er ikke interesseret i det ansvar og den lange uddannelse... jeg har tænkt på hvordan jeg ønsker mit liv om 10 år og der passer arbejdet som dyrlæge ikke ind!!

Anne og Melisse: mange tak for jeres søde svar... jeg er stadig meget i tvivl - defleste siger jeg bør tage min bachelor færdig..

jeg kender faktisk ikke mulighederne for orlov - det jeg frygter er at de i de 3½ år jeg er væk laver en ny reform eller lignende som gørar når jeg kommer tilbage igen mangler jeg en masse fag.. men jeg vil da prøve og undersøge det!!

Trine Bach
Nu med part på Filur
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider